Skocz do zawartości

Czy moglo sie cos zepsuc ? Przy deptaniu przy zimnym silniku


Ziemniak

Rekomendowane odpowiedzi

Siemano nie wiedzialem o tym ze nie nalezy deptac jak jest silnik zimy no i pare razy powiedzmy z 5 razy uruchomilem silnik lekko pojechalem gdzies do 4 tys z sto metrow i potem pelna depa z docisneciem down kika bo mamy automat. I tak jak mowie pare razy teraz juz wiem ze trzeba zagzac silnik itp. Ogolnie w tym problem ale tez nie jestem pewny. Ze jak sie teraz depnie ale nie kiedy z niczego to cos stuka jak w dizlu w sensie ze jak sie stanie, tak klekocze.Nie wiem jak bylo wczesniej bo nie mam porowania niestety, bo od razu jak sie pojawilo pare razy podeptalem, a potem sie zaczolem zastanawiac. Moze jak bedziecie chcieli to nagram ten dzwiek.Ogolnie pytalem paru mechanikow kazdy powiedzial ze tak moze byc. Ale mi sie wydaje ze cos nie jest tak. Ktos powiedzial ze moze lozyska alternatora, ale nie wiem. Edytowane przez Ziemniak
Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Trudno zrozumieć o co Ci chodzi, ale spróbuję.

Zimny silnik to zimny olej, a więc nieprawidŁowe smarowanie. Zimny silnik to także niepotrzebne zalewanie silnika benzyną, która rozrzedza olej i powoduje jego szybsze zużycie.

Jeśli dobrze zrozumiaŁem to coś Ci stuka w silniku. Jeśli masz M40 to będzie stukaŁ rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi bardziej o to czy jak sie pare razy z 5 podeptalo na zimnym silniku czy moglo sie cos stac z silnikiem lub innymi mechanizmami.To 1 pytanie. Czym sie to objawia ogolnie.Objawy deptania silnika gdy jest zimny. 2 czec pytania czy przez takie deptanie jest mozliwe cos takiego. Ze jak sie depnie juz na cieplym, ale i nie tylko po prostu jak sie jedzie i sie stanie potem. Cos stuka oraz jak sie wrzuci na luz lub na parking zaczyna bardzi glosno chodzic silnik i stukac, ale tylko przez chwile.Potem juz sie uspokaja ale dalej stuka. Owe stukanie nie jest zawsze. jak w dizlu wydaje mi sie ze to sie stalo po tym jak deptalem na zimnym ale nie jestem pewien.
Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko stwierdzić czy to stuka od deptania na zimnym.

Najpierw sprawdź mniej wiecej co może stukać. Bo może to być błachostka a może być coś poważnego.

Mnie też czasem się zapomni że silnik zimny i wdusze do 5tys ale nic sie z silnikiem nie dzieje. Pozdrawiam

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi bardziej o to czy jak sie pare razy z 5 podeptalo na zimnym silniku czy moglo sie cos stac z silnikiem lub innymi mechanizmami.To 1 pytanie. Czym sie to objawia ogolnie.Objawy deptania silnika gdy jest zimny. 2 czec pytania czy przez takie deptanie jest mozliwe cos takiego. Ze jak sie depnie juz na cieplym, ale i nie tylko po prostu jak sie jedzie i sie stanie potem. Cos stuka oraz jak sie wrzuci na luz lub na parking zaczyna bardzi glosno chodzic silnik i stukac, ale tylko przez chwile.Potem juz sie uspokaja ale dalej stuka. Owe stukanie nie jest zawsze. jak w dizlu wydaje mi sie ze to sie stalo po tym jak deptalem na zimnym ale nie jestem pewien.

 

Tutaj wpisz ostatnich 7 cyfr Vin-u:

http://bmwfans.info/original/

 

Nie jest dobrze wkręcać zimny silnik powyżej 3000-4000 RPM ponieważ olej jest gęstszy niż w normalnej temperaturze a co za tym idzie wolniej dociera do podzespołów silnika i jest tarcie metalu o metal. To tak w wielkim skrócie, bardzo wielkim. O tym już wiesz bo: cyt.:

wydaje mi sie ze to sie stalo po tym jak deptalem na zimnym ale nie jestem pewien.

 

Co do tego stukania, napisz jaki silnik. Mogą być wybite hydroregulatory, to tak na przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma ogólnych objawów jak depczesz na zimnym, to co ci się przydarzyło może być tego przyczyną mogą zacząć stukać zawory , możesz uszkodzić pierścienie. ogulnie można sobie dużo kłopotów narobić unikaj deptania na zimnym szczegulnie zimą. czasem lepiej odpuścić :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żle sie rozumiemy. To bylo z 5 razy. I to nie na dlugich odcinkach. Np jedynka w miare predko przeskoczenie na 2 maks gaz do konca 3. I dodam ze mamy automat. Nie bylo tego wiele pare razy i nie w zimie. Jeszcze jak bylo cieplo w miare. I nie wiecej niz 150 metro na pelnym gazie.

Ps.I tak jak mowie nie wiem czy to sie stalo w sensie stukania,klekotania jest przez to.Bo nie mam porownania ale mozliwe ze tak.

Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest silnik M43 i najprawdopodobniej klekocą zawory lub rozrząd,ja mam M43 1,8 i jak go odpalam ,jak jest zimno to troche klekoce,ale jak się olej rozgrzeje to jest si,jak odpalasz to niech sobie pochodzi troche bez dodawania gazu .Na zimnym silniku nigdy nie katuj samochodu!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech to :(. Moja glupota nie zna granic. Bo to bylo tak moja starsza zrobila prawko, i kupila sobie bmk w automacie. Ja jeszcze nie mialem prawka bylem w trakcie roboty i nie kiedy sobie jeździlem a nie moglem nigdzie daleko i nie wiedzialem ze tak nie mozna a chcialem sprawdzic jakie ma przysieszenie. Moze akurat to ze stuka puka, to nie do kocna ma zwiazek z tym ale mi sie wydaje ze ma. Przedewszystkim jak sie jedzie w aucie nie sluchac stukania,pukania, jak by galop to jest taki dzwiek. Jak sie stanie da na luz albo Parking wtedy wyraźnie sluchac. I jak sie wrzuci na luz lub parking wtedy obroty sie podnosza i zaczyna bardziej klekotac duzo bardziej, az sie uspokaja i mniej klekocze.

Ps.Czy to moze miec jakis zwiazek ze zwiekszeniem spalania ?

Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popychacze tak mi sie zdaje ja w poprzedniej beacie mialem to samo silnik 1,8 na zimnym a potem juz nawet na cieplym co jakis czas auto klepalo jak traktorek i jak sie okazalo trzeba bylo wymienic popychacze dzwigienki walek i jeszcze wymienili mi pierscienie na tlokach pochlonelo to kupe kasy i czasu pozdrawiam
brak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest wlasnie przyklad czlowieka co sobie kupil BMW...

 

Chlopie ja mam 1.6 w recznej... i boje sie mu deptac... nawet na cieplym...

 

nie wiem czy dobrze kojarze ale Ty chyba mowiles ze masz 316 z automatem i na 18 calowych felgach...

 

zle Ci nie zycze ale jak cos Ci sie rozsypie to moze pomyslisz... bo na takich to jest tylko sposob zeby bilo po kieszeni... wtedy moze do rozumu dotrze...

 

znajomy mial w innym aucie tak...

 

stukalo pukalo... przycisnol az kiedys mu i poszedl korbowod z stupka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Te auto to nie moje starszej.Ja deptałem z tego powodu iż po prostu bylem ciekawy, nie dawno dostałem prawo jazdy. Teraz już wiem co i jak.Najlepiej będzie tak, nagram to na dyktafon i wam pokażę o co chodzi.Bo nie wiem co mówić w warsztatach.Jak mowie że klekocze to mowią że to normalne.Ewentualnie co mogę zlecić do sprawdzenia. Pozdrawiam

Ps.Klekocze cały czas. Pytaliśmy się gdzieś w 5 warsztatach każdy mówił że tak ma chodzić i sie nie przejmować. Nawet w Bmw Aso mówili ze jest okej ale mimo wszystko nie daje to spokoju.Jeśli dobrze pamiętam choć pewny nie jestem, jednak to się pojawiło po deptaniu, 70 % że tak.

Ps. Dodam ze to było gdzieś tak do 100 km, ale rożnie i nie cały czas.

Edytowane przez Ziemniak
Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chlopie ja mam 1.6 w recznej... i boje sie mu deptac... nawet na cieplym...

 

 

 

dlaczego??? ja wiem ze to nie porazajaca moc ,ale dlaczego??? :think:

MY NAME IS, KRZYSIU JEZYNA ZE SZCZECINA :wink:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60823 ZOBACZ TO!!

http://img261.imageshack.us/img261/6339/logorot125ee4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze kojarze ale Ty chyba mowiles ze masz 316 z automatem i na 18 calowych felgach...

 

zle Ci nie zycze ale jak cos Ci sie rozsypie to moze pomyslisz... bo na takich to jest tylko sposob zeby bilo po kieszeni... wtedy moze do rozumu dotrze...

 

znajomy mial w innym aucie tak...

 

stukalo pukalo... przycisnol az kiedys mu i poszedl korbowod z stupka...

 

Co mają 18 calowe felgi do korbowodu?

Ja właśnie kupiłem sobie 18calowe felgi i to znaczy że nie mogę dusić bo coś popsuję? :mrgreen: :mrgreen:

http://img692.imageshack.us/img692/9379/podpiswb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.