Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich posiadam BMW E36 sedana 2.0 i z 93 roku. Dzisiejszym moim problemem jest ostre pływanie na drodze. Czytałem że za to winne są tulejki te w progach u mnie wymiana ich nic nie dała wstawiłem (Lemfordera) i problem dalej jest ten sam. Nie idzie jechać szybciej niż 120 km/h bo potem ostro pływa i trzeba dobrze się nakręcić kierownica żeby jechać ale to graniczy z cudem jazda z prędkością powyżej 120 km/h. Stało się tak po wymianie opon z letnich 205/60/15 na zimowe nowe 195/60/15 Ceata Artic 3 założyłem je na aluminiowe felgi te co miałem wcześniej letnie założone letnie opony były łyse. Byłem na szarpakach luzów nie zauważono następnie badania teleskopów os P lewy ma 64% prawy 65% os T lewy 75% prawy 77% . Byłem na ustawianiu geometrii i dalej tak się działo postanowiłem wymienić tuleje te co są z tyłu w progach i te na dolnym wahaczu przy piaście też z tyłu przed wymiana sobie mniej więcej pozaznaczałem jak były ustawione kola żeby potem w miarę tak samo ustawić. Po wymianie tulejek problem nadal jest, nic to nie pomogło dalej samochód pływa. Czuje tak jakby miał tylną oś skrętną. Co może być tego przyczyną bo wątpię żeby to była geometria po ustawieniu było tak samo to teraz myślę że też nic nie da. Co byście poradzili bo nie będę co chwile ustawiał geometrii. Nie wiem może na letnich tego nie czułem bo była łysa i słabiej trzymała się asfaltu a teraz mam nowe zimowe i one lepiej przylegaj do nawierzchni i chodzi na zawieszeniu . Ciśnienie w kołach ok. Nie wiem co to może być. Z góry dziękuje za rady.
Opublikowano
Kolego mam podobnie. Jechalem zmienic opony wszystko bylo ok (mam obnizona wiec trzymala sie drogi jak przyklejona), po wymianie opon auto zaczelo "nosic". Do 120 km jeszcze jakos idzie ja z trudem utrzymac, pozniej masakra, rzuca ja na boki i odnosze wrazenie jak by miala wielkie luzy na kierownicy tak trzeba krecic. Zawiecha sprawdzona, wszystko ok, niestety to wina opon, sa po prostu do d....:/ Trudno poki co pokalecze na tych (moze do wiosny docierpie), chyba ze nie wytrzymam to kupie urzywane. Jedno wam powiem, lepsza firmowa urzywka niz nowa a kiepska!!!
Opublikowano
Panowie odpowiedź jest prosta - to nie wina tulejek gałek drążków itp. - to wina opon zimowych- wydaje się to śmieszne ale taka jest prawda- opona zimowa zrobiona jest praktycznie w 100 % z gumy bez dodatku kauczuku- przy temperaturze plusowej ( a ostatnio takie mieliśmy) guma robi się bardzo miękka przez co odczuwamy tzw "pływanie samochodu"- wiem bo miałem podobne wrażenia- pojechałem na zbieżność - sprawdzenie luzów - wszystko OK- robił mi gość do którego jeżdżę pare lat - po badaniach powiedziałem mu co się dzieje - on mi powiedział - że jeśli wszystko jest w porządku z układem jezdnym to będzie sprawa opon- zdziwiłem się - ale on powiedział że u siebie w Astrze II jak jeździ na zimówkach a temperatura na plusie to ma to samo- poprostu - zima zobowiązuje do wolniejszej jazdy. Nie zwracamy na to uwagi ponieważ z reguły jak jest zimniej i bardziej ślisko - jeździmy wolniej.
masqo
Opublikowano
Dokladnie tak jak Kolega Illusion pisze.To moze byc (a nawet jest) wina opon.W swoim aucie mialem zalozone super kormoranki (taka kupilem) i utrzymanie auta na drodze przy wyzszej predkosci graniczylo z cudem.Wymienilem opony na uzywane (ale w bardzo dobrym stanie) michelin pilot primacy i zero plywania,jedzie jak po stole.Takze uwazam ze lepiej kupic uzywane opony ale dobrej firmy niz nowki jakiegos sredniaka, a najlepiej nowe dobrej firmy :)
Opublikowano
U mnie jest problem nawet jak temperatura jest -3 stopnie to jest tak samo wydaje mi się że trochę zamożno to lata jak na oponę zimowa. Kogo bym nie zapytał co ma zimowe lub miał to wsączy mówią ze tam prawie nie odczuwa się różnicy miedzy jazdą na letnich a zimowych wiec nie wiem czy cos gdzieś szukać czy tak zostawić. Miałem passata B4 combi wcześniej na tej samej zimowe oczywiste firma ta sama wymiary inne i jakoś jeździł normalnie wiec nie wiem czy porostu BMW ma taka wadę zawieszenia czy cos jest nie tak.
Opublikowano
A czy drążek kierowniczy miał by wpływ na pływanie tyłu?? Bo u mnie czuć że to tył pływa że tył wyprzedza przód. A po drugie na badaniach chyba by wyszło ze drążek do wymiany.
Opublikowano

u mnie w kompakcie mam to samo. To nie wina opon - na letnich miałem tez pływanie a teraz na węższych zimówkach (nowe Klebery) nawet się sytuacja poprawiła. Na letnich 205/60/15, w szczególności na koleinach, nie idzie auta utrzymać bo zachowuje się jak łódź na wzburzonym morzu :( Zawiecha sprawdzona, tuleje tył i przód powymieniane (choć jak się okazało stare były dobre), zero luzów... i nic się nie zmieniło... Spotkałem się z opinią że ogólnie E36 tak ma (choć w kompakcie jest inny zawias z tyłu niż w sedesie)

Nie mieszajcie też pogorszenia prowadzenia auta na zimówkach wynikającego z większej podatności miękkiej opony z rzeczywistym "pływaniem" auta, które zapewne kolega ma na myśli i kiedy to auto rzeczywiście potrafi "uciec" w którąś stronę nawet na prostej... Jeśli by to miała być wina opon to musiałyby być chyba z plastra silikonu wycięte...

Opublikowano

A u mnie odwrotnie .

na letnich plywal , zwlaszcza na mokrej nawierzchni 90km max bo nawet jak na pasy wjechalem to tak mnie rzucic potrafilo . Zalozylem zimowki i po klopocie . tyle ze mi kolega tlumaczyl ze mialem zle dobrana wysokosc kol .

Mam inne z tylu i z przodu i kupilem z ta sama wysokoscia a to ponoc bardzo zle

Tyl 225 przod 205 .

Opublikowano
a profil masz taki sam ?? bo watpie ze to bylaby winar oznicy szerokosci opony. Nie moze byc tak ze BMW E36 tak maja... wczesniej tego nie bylo to znaczy ze cos nie tak...Jesli wszytsko powymieniane warto byloby sprawdzic jeszcze gumy i odboje na amortyzatorach...mam ten sam problem.
B M W
Opublikowano
Panowie jak byłem na badaniu teleskopów to ten co robił to powiedział ze czasem bywa tak ze gaz już się skończy w amortyzatorze a olej zostanie i niby wyniki są dobre ale on już nie spełnia tego co powinien. Ale czy to prawda to nie wiem. Jak kupowałem samochód to dość ciężko mi się uginał jak ręką się go uginało a teraz jest lżej ale jak się go rozbujam i puszcze to od razu się zatrzymuje nie buja się dalej tak jakby teleskopy były ok.
Opublikowano

tak czytam i imho głupoty gadacie.

Plusowa temperatura, moje zimowe balony profil 65, pomykam autostradą >140 :mrgreen: i żadnego pływania nie ma.

 

Na początek sprawdź czy kierunku założenia gum nie pomyliłeś. Potem przełóż czyjeś koła z zimówkami nieco lepszej firmy i sprawdź. Idę o zakład że nadal będzie ci auto latało, bo zbieżność na oko to w polonezie se można ustawiać

Opublikowano
Wiem że na oko to w polonezie można ustawić i to nie za bardzo. Ale czy jest sens ustawiania geometrii, płacenia 240 zł tyle kosztuje w ASO ustawienie geometrii, kiedy to nic nie da a za chwilę będę musiał coś innego wymienić bo się okaże ze to nie geometria tylko tak cos i znowu rozkręcać i znowu płacić 240zł. Bo chyba lepiej ustawić w ASO niż u kogoś co pojęcia niema na temat BMW. A druga rzecz przed robota tego byłem na ustawieniu geometrii i wszystko było ok z geometrią a mimo to samochód pływał. Wiec wątpię żeby to była wina geometrii. Jeszcze bym spróbował wymienić opony tylko na razie bardzo nie mam od kogo. Na letnich 205 ona ciężko się prowadziła tylko na koleinach na prostej drodze i p 200 km/h się jeździło i jakoś dała się prowadzi a teraz myślę jak bym na tych oponach tyle pojechał to pewnie była by moja ostatnia jazda. Być może to faktycznie wina opon bo cóż tam więcej może być, jeszcze zostaje ta tulejka wahliwa jak ja można sprawdzić?. Czy wasze BMW lekko się ugina z tyłu na oryginalnym zawieszeniu nie tam jakimś sportowym??? bo być może mam już wyrobione sprężyny.
Opublikowano
Borsuk dobrze pisze-kto przed naprawą zawieszenia jedzie na geometrie?Nie ma prawa pływać na zimówkach.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano

Jednak moim problemem będą najprawdopodobniej opony wstawiłem na tył używane opony bridgestona z 2004 roku zimowe i czuć poprawę albo przez to że są inne opony albo temu że temperatura jest niższa. Byłem na ustawianiu geometrii czy ktoś mi powie czy tak ustawiona geometria może być bo była robiona na stacji a nie w serwisie BMW to link z wynikami

 

 

http://img27.picoodle.com/img/img27/5/12/18/f_Obraz001m_0551eef.jpg

Opublikowano
Moja beta miala takie same objawy a pomogła wymiana tuleji tylnych wachaczy(te przy progach) i przednich wachaczy + geometria i zbieżność przod/tył.Na drodze(bardzo nierowna)gdzie przy 120 km/h zmawiałem pacież teraz gnam spokojnie 160km/h.Opony mam: tył nowe koromorany a przod jakies stare zimowki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.