Skocz do zawartości

Swap M52B25 na M52B28 - 2.5 na 2.8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co trzeba wymienić w mojej 323i przy wymianie silnika z 328i?

- Czy komputer - jeżeli tak to co z immobilizerem?

- Czy skrzynię?

- Jakieś inne elementy?

Opublikowano
chyba z 323na 328 wlasciwie to tylko motor bo samochod odpali i zezdzic mozesz ale nalezy podjechac do aso aby wgrali w ten komputer program od 328 robi sie takie zeczy . A jak nichcesz to mozesz zamienic ale komplet komp z imobilajzerem
Opublikowano

opłacza sie to wogóle??

m52b25 ma duze możliwosci jesli chodzi o rasowanie, 200-210 km mozesz uzyskac inwestujac kwote rzędu 2 tys zl, tylko że jesli te same pieniądze zainwestujesz w m52b28 mozesz liczyc nawet na 235 km :8)

Opublikowano

Też uważam ze taki swap nie ma sensu.

Ale jak to mówią "Nam bogatym wszystko wolno" :lol:

 

 

A może silnik M52b25 już padnięty,albo poprostu jest taki kaprys własciciela.

Opublikowano
Też uważam ze taki swap nie ma sensu.

Ale jak to mówią "Nam bogatym wszystko wolno" :lol:

 

 

A może silnik M52b25 już padnięty,albo poprostu jest taki kaprys własciciela.

 

no wiesz, ja tam byl zrobil awapa jakbym mial zbednych pare kola, zwlaszcza ze tak naprawde to koszt 1500 moze 2000 zl, mysle o roznicy w cenie miedzy m52b25 a m52b28 ( zakladam ze stary piec sprzedasz) i kosztem mechanika

 

potem bylby jeszcze profesjonalny chip i wydech z kwasówki :mrgreen:

Opublikowano

Powiedzmy, że silnik powoli nadawał się będzie do wymiany, potrzebuje konkretnej odpowiedzi co i jak żeby wiedzieć co musze kupić a co jest takie same w tych modelach BMW.

 

Jeżeli chodzi o rożnicę mocy w tych silnikach to zapewniam że są całkiem inne wrażenia z jazdy 323 niż 328 :P

Opublikowano
kwote rzędu 2 tys zl, tylko że jesli te same pieniądze zainwestujesz w m52b28 mozesz liczyc nawet na 235 km :8)

 

Możesz powiedzieć więcej na temat modyfikacji silnika 2.8 za 2k na 235 KM? :)

 

chip + dobry wydech, podobno wymiana kolektora na ten z m50b25 daje 20KM, ale to musze jeszcze sprawdzic

Opublikowano
Powiedzmy, że silnik powoli nadawał się będzie do wymiany, potrzebuje konkretnej odpowiedzi co i jak żeby wiedzieć co musze kupić a co jest takie same w tych modelach BMW.

 

Jeżeli chodzi o rożnicę mocy w tych silnikach to zapewniam że są całkiem inne wrażenia z jazdy 323 niż 328 :P

 

czlwieku przz Ciebie zaczynam powaznie żałowac tego że nie kupilem 328

Opublikowano
Powiedzmy, że silnik powoli nadawał się będzie do wymiany, potrzebuje konkretnej odpowiedzi co i jak żeby wiedzieć co musze kupić a co jest takie same w tych modelach BMW.

 

Jeżeli chodzi o rożnicę mocy w tych silnikach to zapewniam że są całkiem inne wrażenia z jazdy 323 niż 328 :P

 

czlwieku przz Ciebie zaczynam powaznie żałowac tego że nie kupilem 328

 

Ja zaczołem żałować jak pierwszy raz sie przesiadłem z 323 do 328...

Opublikowano
kwote rzędu 2 tys zl, tylko że jesli te same pieniądze zainwestujesz w m52b28 mozesz liczyc nawet na 235 km :8)

 

Możesz powiedzieć więcej na temat modyfikacji silnika 2.8 za 2k na 235 KM? :)

 

chip + dobry wydech, podobno wymiana kolektora na ten z m50b25 daje 20KM, ale to musze jeszcze sprawdzic

 

Kolego wiele osób Ciebie ozłoci za receptę na dobry wydech za 2k:)

Swoją drogą to ja jeszcze nie nie widziałem zhamowanej 328 za tyle konia która by miała tylko takie modyfikacje.

Opublikowano
kwote rzędu 2 tys zl, tylko że jesli te same pieniądze zainwestujesz w m52b28 mozesz liczyc nawet na 235 km :8)

 

Możesz powiedzieć więcej na temat modyfikacji silnika 2.8 za 2k na 235 KM? :)

 

chip + dobry wydech, podobno wymiana kolektora na ten z m50b25 daje 20KM, ale to musze jeszcze sprawdzic

 

Kolego wiele osób Ciebie ozłoci za receptę na dobry wydech za 2k:)

Swoją drogą to ja jeszcze nie nie widziałem zhamowanej 328 za tyle konia która by miała tylko takie modyfikacje.

 

kolega _Tomek_ to ogolnie malo wie,

polecam http://www.streetracing.pl/forum/index.php, tam mozna sie sporo dowiedziec

Opublikowano

Chłopaki, tu mi nie chodzi o te wasze ponad 200 koni, chodzi mi o swap silnika i skupmy się na tym o koniach porozmawiajcie w innym temacie na pewno znajdziecie ich tu wiele.

 

Wracając do sedna sprawy...

Piszecie ze wymienić też kompa, ale w 328 jest inny wydech i lambda za katalizatorem co z tym fantem robimy bo mam zalożony sportowy wydech i brakuje mi tam katalizatora?

Czy musze wydech też zalatwic od 328 czy poprostu jakoś tą jedną dodatkową lambdę można obejść?

Opublikowano

kolega _Tomek_ to ogolnie malo wie,

polecam http://www.streetracing.pl/forum/index.php, tam mozna sie sporo dowiedziec

 

Dalej czekam na te 235KM w M52B28 za 2tyś.

Bo póki co to mi wygląda na cwaniakowanie z piaskownicy jakiego przykłady już na tym forum nie raz mieliśmy.

 

:duh: nic sam nie potrafi zrobic :search:

wykres z hamowni 328 http://img427.imageshack.us/my.php?image=po8885v5wd.gif

 

tu można się czegoś dowiedziec o modyfikacjach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=31495&highlight=328i

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3494&postdays=0&postorder=asc&start=80

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=35967&highlight=328i

do tego dodałbym dobry kolektor wydechowy z kwasówki

 

w sumie swap to sporo pracy, trzeba znalezc dobry piec, a potem wizyta u mechanika, fakt jak jest kasa to czemu nie, do tego troche modyfikacji i skromnie licząc mamy te 220 km :8)

Opublikowano

Adres goscia znalazlem w BMW Scene nr 1 (5) luty 2007. Opisywal z grubsza zwiekszanie mocy we wszystkich silnikach E36...

 

"Jesli jestescie zainteresowani przeróbkami konkretnych silników piszcie na [email protected] "

 

Moze to komus pomoze... :worried:

Opublikowano
opłacza sie to wogóle??

m52b25 ma duze możliwosci jesli chodzi o rasowanie, 200-210 km mozesz uzyskac inwestujac kwote rzędu 2 tys zl, tylko że jesli te same pieniądze zainwestujesz w m52b28 mozesz liczyc nawet na 235 km :8)

 

ten człowiek porostu nie umie czytac!! 235 to wariant optymistyczny, ktory wymaga swietnego zestrojenia elektroniki

 

222 < 235. To tyle z mojej strony.

 

wykres przedstawia moc i moment 328 po wymianie tylko kolektora

 

Jak mamy juz się czegos konieczne czepiac, skupmy sie ta poniższym cytacie:

 

"No i zawsze mozna z laminatu ulepic, taniej bedzie a tez lekkie."

 

:mad2:

 

Tylko pogratulowac autorowi :cool2:

Opublikowano
inwestujac kwote rzędu 2 tys zl, tylko że jesli te same pieniądze zainwestujesz w m52b28 mozesz liczyc nawet na 235 km

 

Podasz wreszcie recepte na te 235KM za 2tys PLN czy dalej bedziesz z siebie robil idiote?

 

"No i zawsze mozna z laminatu ulepic, taniej bedzie a tez lekkie."

 

:mad2:

 

Tylko pogratulowac autorowi :cool2:

 

Te male zielone co Cie gryzie w dupe to ironia.

Opublikowano

Napisalem:

 

"tu można się czegoś dowiedziec o modyfikacjach

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=31495&highlight=328i

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3494&postdays=0&postorder=asc&start=80

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=35967&highlight=328i

do tego dodałbym dobry kolektor wydechowy z kwasówki

 

w sumie swap to sporo pracy, trzeba znalezc dobry piec, a potem wizyta u mechanika, fakt jak jest kasa to czemu nie, do tego troche modyfikacji i skromnie licząc mamy te 220 km"

 

Dobrze _Tomek_ napisze Tobie co jest napisane w tych postach, do ktorych linki podałem

 

Trzeba wymienić kolektor dolotowy na ten z m50b25 koszt ok 500 zl, barany z M3 1000 zl, chip koszt 200-2000 zl

 

dodaj w slupku lub przy użyciu kalkulatora otrzymujemy w sumie kwote od ok 1700

Opublikowano

Gladol i _Tomek_, za wycieczki osobiste i uzywanie wulgaryzmow na forum i jednemu, i drugiemu z Was nalezy sie ostrzezenie.

Albo dacie sobie na luz, albo zmusicie mnie do czegos, czego nie lubie robic :evil: .

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Gladol i _Tomek_, za wycieczki osobiste i uzywanie wulgaryzmow na forum i jednemu, i drugiemu z Was nalezy sie ostrzezenie.

Albo dacie sobie na luz, albo zmusicie mnie do czegos, czego nie lubie robic :evil: .

 

Ej - czmu - niech się kłócą - do póki na poziomie i jest wesoło to nie widzę nic złego w wieszaniu kotów na sobie :roll2:

Opublikowano
Gladol i _Tomek_, za wycieczki osobiste i uzywanie wulgaryzmow na forum i jednemu, i drugiemu z Was nalezy sie ostrzezenie.

Albo dacie sobie na luz, albo zmusicie mnie do czegos, czego nie lubie robic :evil: .

 

prosiłbym bardzo o wyraźne wskazanie w ktorym miejscu użyłem wulgarnego słowa, w przeciwnym razie proszę o inne sformuowanie uwagi do mnie, która wyraźnie oddzieli mnie od osób, ktore w akcie desperacji używają tanich wulgaryzmów

Opublikowano

Gladol, NIE UZYLES wulgarnego slowa, ale za to napisales pare rzeczy, ktore obrazaja _Tomka_. On zreszta nie pozostal Ci dluzny.

 

A co do klotni - to forum nie jest po to, zeby 'bylo wesolo', ani po to, zeby 'wieszac na sobie koty', niewazne na jakim poziomie, tylko po to, zeby NORMALNIE i PO LUDZKU ze soba dyskutowac o BMW.

Jak rany, ile razy mam to pisac? :mad2: :duh:

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Forum to nie chlew a panowie zaczynają przesadzać ze słownictwem, po za tym to nie na temat.

 

 

Co do przeróbki 323 na 328 sprawa jest bardzo prosta, na pewno znacznie prostsza niż w przypadku 320. Cały układ napędowy zostaje czyli półosie, most, wał, skrzynia, układ hamulcowy też, zawieszenie też, zostaje nam do zmiany goły silnik (bez alternatora rozrusznika pompy wspomagania kompresora klimatyzacje)i sprzęgło. Do komputera musimy wgrać oprogramowanie bądź wymienić sam komputer i zgrać go z obecnym EWS-em (immobiliserem) koszt około 160 zł. Nie orientuje sie co do układu wydechowego odnośnie dodatkowej sondy lambda. Sam układ jest pociągnięty na dwururkę wiec jest inny.

 

Nawet nie widziałem ale zgodnie z tym co zasugerowałeś odnośnie układu wydechowego zerknąłem i jestem pod wrażeniem. E36 328i ma bardzo podobny system do E46 328i. Tak wiec układ jest 4 sądowy. Są dwie sądy przed i dwie po katalizatorze. Musisz mieć katalizator i to nowszego typu a po nim te sondy chyba ze da sie je jakoś emulować. Proponuje silnika razem z wiązką elektryczną bo nie będziesz miał wtyczek na sondy i komputer tez od 328 bo nie wiem czy w tym przypadku nie jest jednak inny, do tego układu fizycznie jest inny po mimo tego ze idzie od samego początku do samego końca dwururką to oprócz tego wydech ma przymykaniu jeden wylot specjalną klapką i przez cała długość auta idzie układ na podciśnienie który zamyka tą jedną rurkę. Zaczyna sie od kolektora ssącego gdzie tworzy sie podcienienie tamtędy przez jakiś filtr węglowy idzie do samego końca auta tam znajduje sie elektrozawór który albo otwiera pobieranie powietrza z dworu albo przytłacza na membranę układu wydechowego i klapka sie zamyka.

 

Ja najprosciej kupił bym goły silnik z wiązka elektryczną i całym układem wycechowym oraz rurkę i elektrozawór który mieści sie obok wydechy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.