Skocz do zawartości

Diesel w e90...filtr cząstek stałych DPF


dusiu

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie na zegarze za 190 000 wymiana, ale co z tego. I tak auto do tego czasu zmienię ;)

 

Druga sprawa ekologia, ekologia, nie dobrze się robi od tej ekologii :twisted: , co z tego, że mam(y) ten filtr? Żadnych ulg z tego tytułu, PL to nie DE, że mając filtr wjeżdżasz do stref, do których inne auta bez euro5 nie wjadą, u nich przy wymianie filtra państwo dopłaca a u nas? Tylko kasę ciągną skąd się da.

 

Grrrrrrrrrrrrr :mad2:

 

No ale co zrobić, z drugiej strony fajnie tak mieć filtr :D, trendy takie nie? :D

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 800
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę wszystkim tym, którzy uważają że KOMBINUJEMY. Po pierwsze konstrukcja e90 to już wcale nie taka nowa konstrukcja, bo ma już przecież 4 lata!!! Po drugie przy zakupie auta z drugiej ręki z roku 2005/2006 przyszły właściciel nie chce wpakowywać się na "dzień dobry" w tego typu koszta. Rozumiem wydatki czysto eksploatacyjne (tarcze, klocki, olej itp) Auto 4-letnie kosztje około 80tys zł więc wymiana filtra w serwisie to wydatek prawie 10% wartości tego auta. Osobiście wolałbym zainwestować w np hamulce niż w ekologię. Poza tym to też, w pewnym sensie oczywiście, robienie prezentu obecnemu właścicielowi, który po 150tys sprzedaje auto żeby nie narażać się na koszt związany z "ratowaniem środowiska".

Co innego wydatki na PALIWO. Każdy leje żeby jeździć i nic w tym dziwnego. Dlatego Ci którzy jeżdżą dużo kupują diesla, żeby zminimalizować koszta.

A w związku z tym, że przymierzam się do zakupu takiego auta pytam, zwłaszcza że jeśli są dostępne wersję bez filtra i można filtr domówić, to dlaczego też go nie usunąć??

Jeśli zarabiałbym tak jak nasi zachodni sąsiedzi, napewno nie kombinowałbym z głupim filtrem, ale płóki zarobki w Polsce są 4 razy niższe a koszty obsługi w ASO takie same jak w Niemczech to trzeba sobie jakoś radzić. Trzeba z głową robić tak żeby auto było w 100% sprawne, ale nie dawać naciągać się na zbędne koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zarabiałbym tak jak nasi zachodni sąsiedzi, napewno nie kombinowałbym z głupim filtrem, ale płóki zarobki w Polsce są 4 razy niższe a koszty obsługi w ASO takie same jak w Niemczech to trzeba sobie jakoś radzić. Trzeba z głową robić tak żeby auto było w 100% sprawne, ale nie dawać naciągać się na zbędne koszta.

 

Z tego co mi wiadomo, ceny często w DE są niższe. Kwestia niższego VATu i podejścia do pewnych usług. No i tam ASO to jest ASO.

 

Przykład z życia wzięty. Chce sobie zrobić update softu, w naszym dzikim kraju (jak mówi rodzinka z de, która nota bene w BMW pracuje, wszyscy od młodego do starego) i owszem, zrobią, ale jak podpisze świstek, że biorę odpowiedzialność jak jakiś sterownik padnie na siebie. A padaja, bo wystarczy że będzie jakaś przerwa w danych przy reflashu i sterownik do wyrzucenia. W DE to nie do pomyślenia, jak coś zepsuje ASO, to ASO to naprawia. Koszt u nas 600 netto bodajże, ale nie pamiętam dokładnie bo olałem temat. W DE 80 EUR lub coś koło tego.

 

Zupełnie zgadzam się z kolegą vip83. Posiadanie użytwanego auta w pełni sprawnego, w dobrym stanie i nie wydawnia 50% jego wartości na eksploatacje po drodze (co w przypadku BMW wcale nie jest trudne do zrobienia), to kwestia rozsądnego kalkulowania kosztów. I tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład z życia wzięty. Chce sobie zrobić update softu, w naszym dzikim kraju (jak mówi rodzinka z de, która nota bene w BMW pracuje, wszyscy od młodego do starego) i owszem, zrobią, ale jak podpisze świstek, że biorę odpowiedzialność jak jakiś sterownik padnie na siebie. A padaja, bo wystarczy że będzie jakaś przerwa w danych przy reflashu i sterownik do wyrzucenia. W DE to nie do pomyślenia, jak coś zepsuje ASO, to ASO to naprawia. Koszt u nas 600 netto bodajże, ale nie pamiętam dokładnie bo olałem temat. W DE 80 EUR lub coś koło tego.

 

U mnie na wsi 400 brutto w ASO nie w ASO 250brutto ;) i tak jak mówisz jak się uszkodzi to sorry, my (ASO) rączki umywamy. :mad2:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj sie dowiedzialem od zaprzyjaznionego blacharza ze juz pewnien jego znajomy rozpykal elektronike i ze zalatwienie tego wraz z oszukaniem kompa to koszt 1700zl na razie.

mysle ze kwestia czasu i bedzie jeszcze taniej

jednak ja tego nie zrobie, wole wymienic, nawet na uzywke ale jednak wole nie smrodzic samochodow za mna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ekologia ekologią, koszty kosztami ale inaczej by to wszystko wyglądało gdybyśmy żyli w bardziej cywilizowanym kraju niż Polska.. W Niemczech jeżeli występuje auto z tym filtrem to właściciel ma profity a u nas same koszty ponosimy i tylko tyle mozemy być z siebie dumni że jestesmy TrendyEkologiczni i nie smrodzimy innym przed maska :mad2: a co do umiejętnosci wywalenia Dpfu z auta to wątpie zę na ten czas któryś z wlascicieli pojdzie to takiego "speca" i zaryzykuje auto nawet prawie za 80tys zł tylko po to zeby nie miec problemu co 200tys km z wymianą.. bo co by nie powiedziec to auto ma swoją cene a tu jest wyzyk fizyk albo sie uda i bedzie wszystko cacy albo mozemy powiedzieć papa swojemu autu..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W BMW powiedzieli mi, że będzie tracił na mocy. Najpierw da znać komputer o konieczności wymiany, po jakimś czasie, kiedy filtr będzie mocniej "zapchany" auto zacznie tracić moc. Dowiedziałem się także, że w niektórych przypadkach możliwa jest "regeneracja" filtra koszt w ASO ok 1000 - 1200zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie oprócz tego że auto straci na mocy w bmw powiedzieli że moze dostać też po dupie turbina bo gazy moga się wobec wzrastającego ciśnienia wracać do tyłu i kotłować.. tak czy siak nic dobrego sie nie stanie..
Jeśli Bmw to religia, to M5 jest Mesjaszem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
OKI czyli jakby nie patrzeć trzeba wymienić.

 

 

W takim razie... kto tam pierwszy w kolejce? :P I pochwalić się później proszę na forum :))

 

Pzdr.

ja :)

juz pare tysiecy przeciagam, ale chyba dluzej nie wytrzymam bo boje sie troche, chociaz znajomi mowia ze nie ma co sie az tak spieszyc

jedak chyba regenerowany kupie, dopoki ceny tych pierdol nie osiagna odpowiedniego poziomu;P

Witam,przymierzam się do zakupu takiej beemki tylko z silnikiem 122km i mam pytanie,jak sprawdza się ile jeszcze zostało do wymiany DPF?

w komputerze pokladowym masz zakladke serwis i tam wszystko jest

ale ogolnie komputer pokazuje wymiane gdzies kolo 180 tysiakow, wiec nie trzeba tam zagladac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,wielkie dzięki, a czy wymiana tego filtra bądz zakup możliwy jest tylko w ASO?Mieszkam w okolicach Koszalina i najbliższy serwis tej marki jest w Gdańsku i Szczecinie :(

No i czy orientuje się ktoś ile dokładnie kosztuje ta usługa do 318d z 2006 roku? Z tego co tu czytałem to oscyluje w granicach 3-6 tyś ale to jakoś mało precycyjnie brzmi :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,wielkie dzięki, a czy wymiana tego filtra bądz zakup możliwy jest tylko w ASO?Mieszkam w okolicach Koszalina i najbliższy serwis tej marki jest w Gdańsku i Szczecinie :(

No i czy orientuje się ktoś ile dokładnie kosztuje ta usługa do 318d z 2006 roku? Z tego co tu czytałem to oscyluje w granicach 3-6 tyś ale to jakoś mało precycyjnie brzmi :roll:

 

Chyba lepiej zadzwoń do ASO to bedziesz znał konkretną cenę.

 

A jak nie ASO to alledrogo, jakieś szroty itd.. Bo innej opcji nie ma, ktoś tam regeneruje podobno takie rzeczy, podobno... srutu tu tu majtki z drutu nic nie wiadomo dokładnie ;)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe rozumiem po co chcecie wymieniać ten filtr? Wymienić go trzeba tylko w przypadku kiedy nie udaje sie wypalanie zawartości w trybie serwisowym. Słyszałem o 10 autach z których tylko w jednym było konieczne aby wymienić filtr. Nawet jeśli filtr jest do wymiany to trzeba poszukac na allegro gościa chyba z poznania który handluje filtrami DPF, zajmue sie on też regeneracją. Osobiście nie widze sensu wydawania 5 koła na coś co nie jest mi do niczego potrzebne a generuje tylko duże koszty.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kompie do wymiany filtra 140.000km, od wczoraj pojawia mi się chwilowy komunikat o jego błędzie, po czym znika.

 

Wydech końcowy jest zmieniony, czy np. fakt założenia go do 320d z innej wersji silnikowej może powodować jego "przytkanie' ?

 

p.s.

Ma ktoś wiedzę nt. średnicy fabrycznego wydechu z wersji e90/e91 325d ? Chodzi mi o dwururkę.

Car Detailing - zrób to z Nami :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chyba bede jechal to tego zakladu spod poznania, ale natrafilem przed chwila na cos takiego

http://www.allegro.pl/item817045491_problem_fap_dpf_bmw_usuwamy_nie_emulator.html

co o tym sadzicie

pewnie troche mocy jak gdyby fura dostanie.

ale chodzi mi o kopcenie

czy czasem sie nie pojawi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia jak tylko programowo można pozbyć sie tego problemu. Można zmodyfikowac program i wywalić filtr. Ale sama modyfikacja programu bez usunięcia filtra nic nie pomoże. Nawet jeśli samochód nie bedzie sygnalizował błedy czy problemu to jak sie filtr zapcha to stanie i tyle.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Właśnie kupiłem e91 320d 150km, ma przebieg 207kkm.

Komputer wskazuje, ze do wymiany filtra pozostało 38kkm. Auto jest bardzo dynamiczne i ma ducha. Na pewno wcześniej filtr nie był wymieniany. Wszyscy mówią coś innego. Nie wiem o co chodzi.

Mam nadzieję, że da się coś zrobić najpierw z filtrem, zanim się go wymieni.

Może wypowie się ktoś kto już miał z tym doświadczenie, a nie "słyszał", "podobno", "w serwisie mówili", etc. ?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=73&t=117125

 

cyt. "350zl zaplacilem w stando (wroclaw), po wypalaniu i testach wyszedl prawie jak nowy, jaka wymiana? chlopaki zluzujcie gosc zaleca mi robic serwis tak co 60tys i jak twierdzi jak serwisowany i nie byl nigdy doprowadzony do stanu tragicznego to 500kkm spokojnie na takich filtrach sie robi"

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja i tak czekam aż skończy sie gwarancja i jade wyciąć i programowo go usunąć. jeden ze znajomych mi mechaników z serwisu w Berlinie powiedział mi, że autko po wyjęciu tego filtra jest dużo zrywniejsze, szybsze i ponoć o dziwo nawet ciszej pracuje O_O

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak czekam aż skończy sie gwarancja i jade wyciąć i programowo go usunąć. jeden ze znajomych mi mechaników z serwisu w Berlinie powiedział mi, że autko po wyjęciu tego filtra jest dużo zrywniejsze, szybsze i ponoć o dziwo nawet ciszej pracuje O_O

 

tak sie robi w Polsce, jak cos nie dziala to "wyciac", "swieci sie lampka" o awarii czesci to nie naprawiac tylko wyciac "lampke"... nastepuje zdziwienie, ze nie wiadomo dlaczego ale auto sie rozlecialo a takie "nowe i piekne" bylo... moja opinia jest taka, ze nalezy kupowac auto takie na jakie cie stac w uztkowaniu a nie na pokaz, jezeli producent przewidzial wymiane okreslonych podzespolow to nalezy sie do tego stosowac... jak sie wie lepiej to nalezy zostac producentem i produkowac "dobro", sprzedaz/produkcja aut o zywotnosci 1000000000000000km bedzie wielka...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.