Skocz do zawartości

coupe nie działa pompa paliwa [fotki]


Rufusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Moja bunia umarła...z wszelkich objawów wynikało by ze padła pompa paliwa bo najprosciej w swiecie jej nie slychąć przy przekreceniu zapłonu...

 

Gdzie znajdę te pompę? wiem ze pod tylnym siedzeniem bo juz je rozbroiłem...tyle ze mam tam 2 'kapsle". Odkreciłem oba i ujrzałem to:

 

POD TYM OD STRONY PASAZERA (bliżej baku)

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i15.tinypic.com/73f97ia.jpg

i zoom (widac dwie kosteczki do odłączenia (na tym od strony kierowcy jest tylko jedna)

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i1.tinypic.com/85yojv7.jpg

 

 

A TERAZ STRONA KIEROWCY:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i6.tinypic.com/6jn2wr6.jpg

i zoom

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i18.tinypic.com/6k6eogj.jpg

 

tak jak pisałem - tu widzimy jedną kosteczke - wtyczke...

 

doradzcie mi jak to wyciągnać i w ogole co zrobic bo jakby nie patrzeć chciałbym aby niunia fruwała dalej...

 

w razie pytan podam wersje

e36 coupe 320i ben+lpg rocznik 93

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinno ci pomoc. :roll2:

 

Pamietaj aby odlaczyc mase akumulatora zanim zaczniesz dobierac sie do pompy paliwa.

Aby wyjac pompe potrzebujesz duzy srubokret ktorego koniec przylozysz to zewnetrznego pierscienia i delikatnie pukajac mlotkiem zaczniesz odkrecac w przeciwnym kierunku do ruchu wskazowek zegara. Stukajac mlotkiem zmieniaj lokalizacje srubokreta na obwodzie pierscienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzieki za ekspresową pomoc, dzis z wieczora (po pracy) znów bede szedł dłubać, tym razem wyposażę się w światło :) i odpowiednie narzędzia jakie zdawałby się byc potrzebne :)

 

Z ciekawosci zapytam co jest pod tym prawym kaspelkiem (po stronie kierowcy patrzac na kanape siedząc plecami do maski) bo z rysunków wywnioslowałem ze muszę rozebrac lewą stronę (bliżej wlewu paliwa) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E36 z tego co mi wiadomo jest bak dwukomorowy (w przekroju jak spodenki - dwie nogawki)... Jednym wężykiem paliwo wychodzi z pompy do silnika ... wraca do drugiej komory. Dodatkowo między komorami jest wężyk chyba "wyrównawczy".

Przed odkręceniem owej "nakrętki" najlepiej wszystko dokładnie oczyścić ponieważ wszelkie "syfki" powpadają ci do baku.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za wszelkie rady...w rzeczywistosci banał i w sumie 15 minut roboty...nawet nie...

 

Pompa wymieniona, działa - słychać ze zasysa jak wczesniej (ciut glosniej)

 

ALE NADAL JEST PROBLEM bo nie gada :(

 

rozrusznik kreci...czasem cos tam zagada, tak jakby chciala a cos jej nie pokazywalo...czemu ? jest jakas "awaryjna" pompka aby zapompowac manualnie benzyne ? na co popatrzec ? dodam ze przedni zderzak mam nieseryjny i nie mam gdzie wkrecic haka do holowania i buńka nie moze dotrzeć do mechanika na holu...

 

Jeszcze raz...co sprawdzić...co przejrzeć...co wymienić (nie piszcie ze auto:) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby uniknąc czestych wymian pompy niech elektryk założy ci na nią przekażnik który w momencie przejścia na gaz ja rozłączy koszt ok 50PLN

Wg mnie nie należy tego robić :nienie:

Na wtryskiwaczach musi byś paliwko, bo szybko sie zapieką.

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trefna to raczej nie bardzo...nowiutka, zapakowana...slychac wszystko normalnie(tak jak kiedys), przeciez nie bede wymienial następnej "bo moze jest trefna"...czekam na dalsze rady

 

nie patrzyłem jak tam jest (może wtyczki nie pozwolą na to) - ale sprawdź biegunowość może odwrotnie coś podłączyłeś ?

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłaczone jest wszystko okej gdyz plusik jest grubszy a minusik chudszy i ciezko to spitolić, pompa daje paliwo, do pompy byl nowy filterek (ten na dole co przez niego zasysa) trefna nie jest bo przed chwilką zdjemowalem po jednym z gumowych przewodów i przekracalem zapłon - grubszym paliwo wróciło, a do cieńszego pompa chciała nasikać...

 

 

Co sądzicie na temat filtra paliwa? mogł zamarznąć ? auto od tygodnia nocuje pod blokiem zamiast garazu bo nie ma go kto tam zapchać...najlzejsze nie jest...

 

CZEKAM NA KOLEJNE RADY ! Za wszystkie poprzednie serdecznie dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś czy na listwie paliwowej jest paliwo? W M50 zdaje mi się że gdzieś jest taki odpowietrznik taki jak wentyl w kole(ale nie jestem pewien co mogą mi się mylić samochody). Naciśniesz na niego i powinno wylecieć paliwo pod dużym ciśnieniem, jak nie to sprawdź filtr paliwa jest na wysokości fotela kierowcy pod samochodem.

 

Jeżeli zaś paliwo w listwie jest pozostaje ci próba rozruszania zastygłych wtryskiwaczy, albo kupno działających.

 

Kiedy ostatnio jeździłeś na benzynie?

Tuning is not a crime it's a way of life!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..

Kiedy ostatnio jeździłeś na benzynie?

 

Kolega dobrze pisze - nie wiem ktorej generacji masz LPG, ale jak jezdziles tylko na Gazie - to mozliwe ze sa zapieczone wtryskiwacze - jesli poszla rzeczywiscie pompa paliwa i nie uzywales wtryskiwaczy - to tym bardziej prawdopodobne

Gdyby pan Bóg był za przednim napędem - chodzilibyśmy teraz na rękach ;)

http://miniurl.pl/becia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz drugiej generacji, autko zawsze odpalane i gaszone na benzynie (dojezdzajac do garazu odłaczam gaz i jade na Pb) wiec mozna powiedziec ze jezdzone codziennie...zawsze odpalane na benzynie bo inaczej sie nie da...ogranicza to czujnik temperatury...dopiero po jakims czasie zalacza sie gaz...teraz przede mna wymiana filtra paliwa i sprawdzenie czy benzynka dochodzi do wtryskiwaczy...

 

 

W którym miejscu dokladnie jest ten filterek paliwa ? tak jak pisał kolega powyzej pod siedzeniem kierowcy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem podobny problem jak ty i to 250 km od domu pod stacją benzynową. Dobrze że był parking to miałem gdzie ją zepchnąć:). Po zainstalowaniu nowej pompy dobrze jest wyjąć przekaźnik pompy ze skrzynki bezpieczników i zmostkować kablem o średnicy około 1 do 1,5 milimetra dwa zaciski przekaźnika. Stając przy lewym błotniku będzie to zacisk pierwszy tj. dolny i lewy t.j skrajny. Nr. niestety nie pamiętam natomiast zmostkowanie i przekręcenie kluczyka w stacyjce spowoduje ze pompa zacznie chodzic bez kręcenia rozrusznika. Potrzymaj tak pracujaca pompe około minuty albo do ustania "bulgotania" co jest charakterystyczne dla wystepowania powietrza w układzie. Po tym zabiegu silnik odpalił mi po 10sek. kręcenia, wcześniej prawie rozładowałem aku. Jeżeli masz wątpliwości gdzie jest przekaźnik albo które styki zmostkować to zrób zdjęcie na którym zaznaczę co z czym się je. Powodzenia.
arop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.