Skocz do zawartości

arop_75

Zarejestrowani
  • Postów

    71
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O arop_75

  • Urodziny 16.08.1975

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e36 318is 1993
  • Lokalizacja
    Gdynia/Kołobrzeg

Osiągnięcia arop_75

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. arop_75

    BMW nie pali pomocy???

    U mnie był kiedyś problem z wtryskiwaczami. Oczywiście wszystko przez błąd kupna auta które jest zagazowane. Paliwo dochodziło ale jakość stożka wtrysku prawie jak cieknący kran. Jak katalizator zawalony będzie - to samo, nawali paliwa do układu wydechowego, zapali w końcu na oparach i mamy strzał w kolektorze, ssącym i wydechowym.
  2. arop_75

    [E36] Nie odpala!!!

    Witam, osobiście zdecydowałbym się na podłączenie do kompa i dopiero potem ewentualne kombinacje. Piszesz że przepływomierz był ruszany więc od niego bym zaczął. Jak sprawdzić znajdziesz na forum. Czujnik TPS w następnej kolejności razem z czujnikiem wałka rozrządu. Póżniej czujnik wałku korbowego i ciśnienie jakie daje pompa paliwa o ile usterka nie stała się na min. rezerwie. Jeżeli tak to to pierwsze powinno podlegać sprawdzeniu. Powodzenia na kompie i oby nie było tak jak u mnie i u "sewerasa", do dziś nie mogę dojść co jest nie tak z rozruchem na zimno.
  3. Jak najbardziej, jednak sprawa ma sie zupelnie inaczej w przypadku czujnikow o ujemnym wspolczynniku temperaturowym rezystancji :D . Panie "shonasz" ja nie prosze w poscie o wyklad z fizyki a zadaje konkretne pytanie liczac na pomoc wlascicieli tej samej marki. Dziekuje za info "korni8808".
  4. Z tego co pamiętam tam są styczniki krańcowe. Zamknij szyberdach i odłącz aku albo wtyczkę w podsufitce. Po ponownym podłączeniu powinno być ok. Jeżeli nie to coś z mechaniką.
  5. Masz rację, jednak rezystancja wszystkich czujników jest podana katalogowo dla temp. 20C
  6. Witam wszystkich. Od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. Przepływomierz, czujnik temp., cewki, kable WN - wszystkie parametry w normie. Wymieniona pompa paliwa. Nawet odczyt błędów nic nie pokazuje ale: zgodnie z katalogowymi wartościami rezystancji hella czy nawet książki "sam naprawiam" i jego angielskiego odpowiednika "e36 service manual" czujnik położenia wału korbowego powinien posiadać rezystancję 540 Ohmów u mnie ma natomiast 1278. Czujnik położenia wałka rozrządu powinien książkowo mieć 1280 a u mnie 580. Błąd wykonanego przeze mnie pomiaru jest niemożliwy. Już nawet kable wyjąłem z plastikowej osłonki aby być pewnym co mierzę. Powyższe, jak również do swoich aut możecie sprawdzić na stronie: http://www.hella.com/toc/pl/0000VAs9YzcFF0LOo6mALl5LbnJ:-1.srv?view=VIndexFramesetJsp" target="_blank Proszę o sugestie lub sprawdzenie rezystancji u siebie za co byłbym bardzo wdzięczny. e36 318is coupe, silnik M42
  7. Witam ponownie, zaczerpnąlem wiadomości i oto kolejna możliwa przyczyna problemu, niestety w tej kwesti nie posiadam wystarczającej wiedzy ani dojścia do części zapasowych. Chodzi o stacyjkę - sprawdź czy w momencie kręcenia rozrusznikiem nie przygasa kontrolka ładowania. Jeżeli tak jest to ponoć w tym momencie silnik nie odpali ponieważ nie jest podawany plus na cewkę i komputer. W przypadku kiedy kończysz rozruch a silnik jeszcze zdołał się obrócić zasilanie się pojawiało po zwolnieniu kluczyka i silnik się uruchamia. Podsumowując - sprawdź czy jest zasilanie cewki i komputera w czasie kręcenia rozrusznikiem. Jeżeli nie to należy wymienic stacyjke gdzyż problem tkwi w jej kostce. Co to za kostka, jak wyżej wspomnialem nie mam pojęcia.
  8. Przyszło mi jeszcze jedno do głowy, ja tak robiłem u siebie jak zajechałem pompę jeżdząc na rezerwie. Wyjmij przekaźnik pompy paliwa i połącz na krótko drutem, przekręć kluczyk w pozycję 2 i wsluchaj się jak pompa pracuje. początkowo zabulgota a póżniej powinno być słychać tylko przepływ cieczy. potrzymaj tak z 20 sek. i odpal silnik. Jak zaskoczy od cyka to wyjmuj pompę bo masz gdzieś dziurę w wężyku i łapie powietrze. U mnie wężyk miał pęknięcie, był twardy i kruchy jak lód, lata swoje robią w naszych buniach.
  9. Obecnie jestem w Gdyni, kolega lolegi jest elektrykiem, pojechałem, sprawdzil przewody WN i... tez są ok. Wspomniał jednak jak i elek. z Kołobrzegu o adaptacji komputera. Co prawda jeżdzę już tylko na pb a rezultat żaden więc nie wiem co robić. Obydwaj Panowie wspomnieli o czasach wtrysku paliwa które są krótsze przy rozruchu aniżeli powinny normalnie być. Może ktoś wie coś więcej na ten temat. Seweras, a gdyby tak czujnik temp. silnika umiejscowiony w kadłubie pod przpustnicą - wypiąć i wpiąć zapasowy zanurzony w ciepłej wodzie? Nie mam tego w zapasie ale to by wskazywało że tu może być problem. Więcej pomysłów nie mam i troche się podłamałem bo w serwisie to mnie pociągną ze aż boli a przy okazji efekt niegwarantowany. Możesz mi podać tą rezystancję czujnika temp powietrza przepływomierza o którą prosiłem?
  10. Masz rację, jest różnica w numer ale ...205 podchodzą do is-a. Taką informacje otrzymalem w sklepie motoryzacyjnym.
  11. Allegro: http://moto.allegro.pl/item438131396_przewody_zaplonowe_bmw_318_is_ti_e36_z3.html
  12. Przewody za 300zł to NGK, patrzyłem na allegro też można dostać za podobną cenę. Seweras Nie wiem jak jest u Ciebie ale mi paliwo ciekło jak źle wpiąłem spinkę. Przyznam się że nie sprawdzałem u siebie przewodów ale jak je wymienisz to daj znać bo mnie też męczy ten temat w szczególności że w zasadzie wszystko już przerobiłem. Apropo jak odłącza się przewody przy cewce?
  13. Silnik m42, przepływka 0280202134, za kable 300zł - wgieło mnie ale żeby być pewnym to chyba z urzywek coś wezmę jak znajdę. Ale wiesz jak to jest z tymi urzywkami, jak mi padł czujnik abs to wszystkie cwaniaczki zachwalały ze jest ok, szczena im spadała jak wyciągałem miernik - dopiero za czwartym razem i fartem znalazłem taki który działał i jeszcze wtyczkę musiałem przelutowywać bo była ciut inna.
  14. Rezystancje sprawdzam pomiędzy 1 a 2 pinem. Zmienia się płynnie jak już pisałem ale najlepiej wpiąć się w piny krokodylkami bo inaczej szału można dostać. Faktycznie czujnik temperatury jest, jaką masz na nim rezystancje przy obecnych temperaturach? Albo zerknij na termometr jak bedziesz sprawdzał. Dzisiaj bunia zagdakała od razu ale zwróciłem uwage na to jak pali. faktycznie trochę jakby gubi przez chwile zapłon. Podjechałem wiec zapytac informacyjnie za ile moge dostać kable. Wdałem się w konwersację ze sprzedawcą który sprzedał mi wiadomość że kable mogą pracować dobrze chwilę po uruchomieniu silnika. Wilgoć która w nich siedzi po wilgotnej albo zimnej nocy jest usuana przez wysokie napięcie które w nich płynie. Coś w tym może być, jednak musze byc pewien co wymieniac a nie kupować od razu pół osprzętu do silnika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.