Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Mam problem z odpowietrzeniem ukł. chł. Wszystko zaczeło się od tego że z pośpiechu nie zakręciłem korka od chłodnicy :mad2: :mad2: :mad2: No i stało się... zagotował się i z pod maski zaczął wydobywać się dym :? Oczywiście odrazu się zatrzymałem, zgasiłem motor i poleciałem po płyn... Wracam, wlewam płyn do pełna do zbiorniczka wyrównawczego i odkręcam odpowietrznik. Odpalam silnik. No i właśnie... poziom płynu w zbiorniczku powinien się zmniejszać tak? tzn płyn powinien sie rozchodzic po całym układzie No a u mnie nic... ani drgnie :? Poodkręcałem więc przewody i powlewałem płyn przez nie... weszło prawie 5l Probuje odpowietrzayć i nic :( i co robić?? :cry: :cry: aha dodam że po rozgrzaniu na nowo silnika nie było ciepłego powietrza w nawiewach

Pzdr!

Opublikowano

Przedewszystkim zrob tak jak robiles tylko na wlaczonym zaplonie i ustawionym ogrzewaniu na maxa. Tak aby plyn wlecial do nagrzewnicy.

Poza tym mozesz jeszcze popompowac wezami.

Opublikowano

1. Odkręć odpowietrznik.

2. Zalej do pełna zbiorniczek. Dolewaj delikatnie, aż przestanie uciekać powietrze.

3. Zakręć odpowietrznik.

4. Nie zakręcaj zbiornicza. Uruchom silnik i rozgrzej go. W czasie rozgrzewania dolewaj płyn.

5. W czsie rozgrzewania pulsacyjnie zwieksz obroty powyżej 2500 obrotów.

Pamiętaj o dolewaniu płynu.

6. Gdy silnik się rozgrzeje trzymaj go na 1200 obrotach i odkręć odpowietrznik. Dolewaj płyn żeby nie zabrakło go w zbiorniczku

7. Gdy przestanie uciekać powietrze zakręć odpowietrznik, dolej płynu do "MAX", zakręć korek zbiorniczka.

 

Przed odpowietrzaniem pokrętła temperatury na maxa.

Po odpowietrzaniu sprawdzaj przez jakiś czas codziennie poziom płynu i uzupełniaj. Rzadko kiedy udaje sie opowietrzyć w 100% ale silnik z małą ilośćą powietrza sobie poradzi i sam się otpowietrzy. :cool2:

Opublikowano
jeśli nie bedzie sie dało odpowietrzyc to mogło uszczelke wydmuchac a co najgorsze mogła głowica strzelić-czego oczywiście Ci nie życze. U mojego kolegi w 2.0 24V ostatnio wąż szczelił i nawet nie doszło do czerwonego a szczeliła głowica.Po kilku nie udanych poóbach odpowietrzania pojechał do mechanika i sie wszytko wyjaśniło :? Ale co najlepsze nie było wody w oleju ani oleju w wodzie i dlatego do końca nie byliśmy pewni...Może jedź do kogos kto sie na tym zna.pozdrawiam

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
.... odrazu się zatrzymałem, zgasiłem motor i poleciałem po płyn... Wracam, wlewam płyn do pełna do zbiorniczka wyrównawczego...

 

To w tym wszystkim było najgorsze i najbardziej ryzykowne!!!!!

Na gorący silnik nie dolewa się płynu!!! - głowica wtedy pęka z dużym prawdopodobieństwem i nawet się nikogo nie pyta. Przy operacji odpowietrzania konieczne dolewki na rozgrzanym silniku tylko bardzo powoli i może lepiej w odstępach

pozdrowienia

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
.... odrazu się zatrzymałem, zgasiłem motor i poleciałem po płyn... Wracam, wlewam płyn do pełna do zbiorniczka wyrównawczego...

 

To w tym wszystkim było najgorsze i najbardziej ryzykowne!!!!!

Na gorący silnik nie dolewa się płynu!!! - głowica wtedy pęka z dużym prawdopodobieństwem i nawet się nikogo nie pyta. Przy operacji odpowietrzania konieczne dolewki na rozgrzanym silniku tylko bardzo powoli i może lepiej w odstępach

pozdrowienia

 

Nie nie nie... nie dolewałem na gorącym tylko po upływie prawie 2h

Opublikowano

Uff... No, to całe szczęście :D :)

Tak poza tym, w ostatnim czasie miałeś jakikolwiek sygnał, że coś nie tak z chłodzeniem (jakieś niedogrzanie, albo przeciwnie)?? Może zbiegło się coś z tym zdarzeniem z korkiem. Pamiętasz kiedy pompa była zmieniana?

Jak przygazujesz przelewa się coolant do zbiornika z otworka od strony chłodnicy?

Zresztą - to może być Ci pomocne:

http://vabikbmw.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=646

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Uff... No, to całe szczęście :D :)

Tak poza tym, w ostatnim czasie miałeś jakikolwiek sygnał, że coś nie tak z chłodzeniem (jakieś niedogrzanie, albo przeciwnie)?? Może zbiegło się coś z tym zdarzeniem z korkiem. Pamiętasz kiedy pompa była zmieniana?

Jak przygazujesz przelewa się coolant do zbiornika z otworka od strony chłodnicy?

Zresztą - to może być Ci pomocne:

http://vabikbmw.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=646

 

pozdrawiam

 

Tego kiedy była zmieniana pompa niestety nie wiem bo autko mam od niedawna. Coolant się nie przelewa. :( Aha zapomniałem wcześniej napisać ze wczoraj ze zbiorniczka wyrównawczego wyciągnąłem jakiś koreczek :shock: Taki 3-4cm z otworem w środku Od czego to może być??

Opublikowano

Hmm.... nie wiem co to mogło być... Może uda Ci się to skojarzyć z którymś z elementów na diagramie (choć rysunek mały)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB11&mospid=47369&btnr=17_0089&hg=17&fg=05

Głupio, że jest brak strumienia, ale studiuj ten link, który podałem Ci w poprzednim poście.

Tak czy inaczej – jeżeli jeszcze nie robiłeś rozrządu, to sugeruję się tym zająć, przy okazji wymienia się też pompę – w sprawie nowej pompy możesz też zwrócić uwagę na to, żeby miała wirnik metalowy. (ja z jakichś przyczyn zapomniałem skontrolować jaki wirnik ma moja nowa pompa – w styczniu takie rzeczy jeszcze zlecałem mechanikom – ale liczę, że przy mojej łagodności w stylu jazdy pompie nic nie zagraża i wytrzyma do następnej wymiany rozrządu) Z tego, co mi się wydaje, to jednak teraz większość dostępnych pomp ma wirnik metalowy – a zamienniki chyba wszystkie.

Oprócz tego typowa czynność przy niesprawnościach ukł. chłodzenia - sprawdzenie termostatu.

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Dzięki Marek za pomoc... :) Troche poczytałem, posiedziałem przy autku razem z kolegą i sie udało... złapał strumień :lol: Myśle że poprostu układ był tak zapowietrzony ze wiecej w nim było powietrza niż płynu i dlatego tak ciężko było to zrobić. Musiałem dolać aż 6l płynu :shock: Ehh dobrze że już wszystko jest w pożądku a moje zapominalstwo tym razem nie kosztowało mnie zbyt wiele :wink:
Opublikowano

Najszybszy sposób odpowietrzenia układu, bez narażania bloku silnika na pracę bez chłodziwa:

 

1) odkręcić zbiorniczek wyrównawczy

2) ścisnąć wąż dolny chłodnicy (w zbiorniczku zasyczy)

3) zatkać wlew zbiorniczka szczelnie dłonią

4) puścić wąż ( zostanie zassany czynnik)

 

Czynności od pkt 2 do pkt 4 powtarzać, aż przy ściskaniu węża zacznie bulgotać w zbiorniczku a nie syczeć - układ w 100% odpowietrzony :D

 

3 minuty roboty :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.