Skocz do zawartości

Skrzypiące zawieszenie


Shorty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Przeglądałem forum :reading: i nic pasującego nie znalazłem :( .

Problem jest taki oto:

Coś mi skrzypi w zawieszeniu. Jest to słyszalne tylko przy przejeżdżaniu przez np. osiedlowe garby. Jak auto zjeżdża z garba to słychać skrzypnięcie, nie jest głośne ale jednak jest :evil: . Mi się wydaje, że dochodzi z okolic lewego przedniego koła.

Ponadto byłem przed sylwestrem na pomiarze geometrii i niestety :cry2: właśnie z tym kołem jest nie tak: jest bardzo delikatnie jakby cofnięte i pochylone górą w stronę silnika (odchylenia od normy są do 40 minut).

Samochód bardzo lekko ściąga w prawo, a kierownica jest bardzo minimalnie przekręcona w lewo.

Objawy takie jak powyżej. A teraz pytania:

1.Czy skrzypienie i te objawy można wiązać ze sobą? Jestem na 99.99% przekonany, że tak, ale potrzebuję upewnienia.

2. Co to może być - zarówno ten dziwny dźwięk jak i problem z kołem (kołyska, wahacz, silentblok, końcówka)

3. Jak to może wyglądać ze strony kosztów - chodzi mi o to, czy warto zaoszczędzić i wstawić zamienniki, czy się w to nie bawić (wiem, wiem sporo tego było na forum :duh:) ?

4. Co sądzicie o używanych częściach w tym temacie?

5. Gdzie to mogę zrobić w okolicach wawy? Chodzi mi o 100% diagnozę i naprawę.

 

Aha, człowiek, który badał geometrię mówił, że sprawa bardzo pilna nie jest, ale za to bardzo denerwująca. :evil: :evil: On sugerował kołyskę.

Dzięki wszystkim z góry. :modlitwa:

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w tamtym roku coś podobnego w E39 528 ale z tylnym zawieszeniem... skrzypiało tak, że cholery można było dostać. Mechanik tryskał WD40 na wszystkie elementy tylnego zawieszenia i efektu nie było.

Dopiero wymiana którejść z gum (nie pamietam której) w tylnym zawieszeniu pomogła... o ile dobrze pamietam był to któryś z silentbloków ale głowy nie dam.

Dopiero wtedy nastąpiła cisza...

Wiem jak bardzo jest to denerwujące ale musisz kombinować i osłuchiwać każdy element. Mi zajęło to trzy dni :x

 

Jeśli idzie o skrzywione koło to gorzej... jakiś powód takiego stanu rzeczy musi być...

Gdzie to zrobić?

Mogę Ci polecić miejsce w Wawie... Tak samo wtedy jak i teraz robiłem to w serwisie.... Zbyszka Brolera który specjalizuje się w Mersedesach ale BMW również nie są mu obce. Osobiście serwisuje u niego każde BMW i Mercedesy i nigdy nie miałem problemu. Mają kompa do BMW, stanowisko od geometrii i sprytnych mechaników. Polecem...

Jak coś to podaje do nich nr. 22- 679 99 49

Jakby nie mieli miejsca to powołaj się na Mariusza od srebrnego TDS lub SL' a 107 i Smart' a :lol:

Mam już tam kartę specjalnego klienta :D :wink:

> Pozdrawiam <

*MariuszBurgi*


(OO=[][]=OO)

"""""""""""""""

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź :handshake: . Przyczyny mogą być dwie: pierwsza to coś helmut mógł zdziałać, do dolne nadkole właśnie przy tym kole było jakby wypalone. Wyglądało to tak jakby nadkole tarło o opone w trakcie jazdy i temperatura je stopiła.

Druga przyczyna to mój mały, zaznaczam bardzo mały poślizg przy skręcie :evil: i puknołem tym właśnie kołem w krawężnik :zlosc: - prędkość max 20 km/h. Przyczyna oblodzona jezdnia. :evil:

To co napisałem to o tym wiem. Reszta to .............. :?: :?: :?: :silenced:

Właśnie mi to skrzypienie też sugeruje silent, pytanie teraz czy również może to być przyczyną krzywizny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Podłączam się pod temat. Moja becia zaczęła skrzypieć jak kareta królowej Bony. Skrzypi strasznie tył, nawet przy wsiadaniu i wysiadaniu. Znajomy mechanik wziąl auto na "szarpaki" itp. diagnozy jednoznacznej nie mógł postawić, chyba jakaś guma - wydaje się że dźwięki dochodzą z góry amora.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat. Moja becia zaczęła skrzypieć jak kareta królowej Bony. Skrzypi strasznie tył, nawet przy wsiadaniu i wysiadaniu. Znajomy mechanik wziąl auto na "szarpaki" itp. diagnozy jednoznacznej nie mógł postawić, chyba jakaś guma - wydaje się że dźwięki dochodzą z góry amora.

A z kołami wszystko o`rajt? U mnie skrzypienie pojawia się tylko i wyłącznie na garbach. Przy takiej "ręcznej" próbie amorów, no wiecie jakiej, nic nie słychać poza charakterystyczną pracą tłoka w amorku. Powiem szczerze usterka niepokoi mnie trochę :mad2: bo właśnie ciężko :zlosc: jest ustalić co to dokładnie jest. Boje się :pray: , że wymienię pół zawiasu i dalej nie będzie tak jak powinno być. :jawdrop:

Pojadę do mechaniora to może cuś bliżej powiem :reading2: , ale to chyba nie w tym tygodniu bo czasu zero :bokser: . Jak ja nie lubię awarii ... :mlotek: :mlotek: :mlotek:

Zaczynam się utwierdzać w przekonaniu, że to na 100% jakiś element gumowy, tylko który :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w E34 z tyłu, powodem skrzypienia był element gumowo-metalowy (ciągle zapominam jego nazwy) :) który łączy amortyzator z nadwoziem. Niestety żeby to zweryfikować trzeba trochę autka rozebrać bo nie widać tego (przynajmniej z tyłu w e34) gołym okiem. Objaw był taki, że jak jechałem po dużych wybojach nic nie skrzypiało, ale jak jechałęm po kostce brukowej to z tyłu dochodziły odgłosy podobne do szybko otwierających się i zamykających drzwiczek starego kredensu :) .
Łukasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakiego typu jest to skrzypienie, ale najczęściej skrzypi swożeń wahacza, sprawdz czy gumka nie jest pęknięta jeśli tak to wycisneło smar dostała się woda i skrzypi mój patent na wykluczenie wahaczy to:

weż strzykawkę z igłą napełnij ją olejem i nawet jeśli gumka na swożniu jest cała to przebij ja igła i wpuść tam trochę oleju - ta operacja nie niszczy gumki bo dziurka jest tak mała że sama się zasklepia pod wpływem elastyczności gumy nic z tamtąd nie będzie wyciekać, tylko nie rób tego za grubą igłą. Skrzypiec może sprężyna od zawieszenia wytarła sie podkładka gumowa i skrzypi lub sprężyna sie źle układa obejrzyj dokładnie sprężyne, amor nie jest zgięty?? raczej by ciekł ale też sprawdz. no a gum zawieszenia nie sprawdzisz tak łatwo.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakiego typu jest to skrzypienie, ale najczęściej skrzypi swożeń wahacza, sprawdz czy gumka nie jest pęknięta jeśli tak to wycisneło smar dostała się woda i skrzypi mój patent na wykluczenie wahaczy to:

weż strzykawkę z igłą napełnij ją olejem i nawet jeśli gumka na swożniu jest cała to przebij ja igła i wpuść tam trochę oleju - ta operacja nie niszczy gumki bo dziurka jest tak mała że sama się zasklepia pod wpływem elastyczności gumy nic z tamtąd nie będzie wyciekać, tylko nie rób tego za grubą igłą. Skrzypiec może sprężyna od zawieszenia wytarła sie podkładka gumowa i skrzypi lub sprężyna sie źle układa obejrzyj dokładnie sprężyne, amor nie jest zgięty?? raczej by ciekł ale też sprawdz. no a gum zawieszenia nie sprawdzisz tak łatwo.

Dzięki Kiokio za rady :modlitwa: . Problem polega na tym, że ja mam dwie lewe ręce do takich zabiegów :evil: Poza tym, czy możliwe jest żeby podkładka wytarła się przy przelocie 68 kkm z czego tylko 5 kkm w Polsce? Amor jest suchutki.

Aha, skrzypienie nie jest głośne. Jeśli gra radio, nie mówię że głośno, normalnie to nic nie słychać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, czy możliwe jest żeby podkładka wytarła się przy przelocie 68 kkm z czego tylko 5 kkm w Polsce? Amor jest suchutki.

Aha, skrzypienie nie jest głośne. Jeśli gra radio, nie mówię że głośno, normalnie to nic nie słychać

 

a chyba że masz taki przelot to raczej wykluczone, sam nie wiem ciężko jest zdjagnozować coś wirtualnie równie dobrze może to byc jakas pierdółka

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc Guys, byłem u zaufanego Pana mechaniora i odstawiam auto dopiero pod koniec przyszłego tygodnia :evil:, ale, że kilka osób z branży go polecało więc poczekam. Natomiast co ciekawe, Pan Bogumił powiedział, że jeżeli coś skrzypi to tylko "dobrze" bo łatwiej zdiagnozować :wink: . Chociaż z drugiej strony nie twierdził, że to łatwe zadanie, także wszyscy koledzy mogą mieć rację. Tak BTW to ostanio miał Citroena Berlingo z bardzo podobnym problemem. Wymieniono w nim prawie całą oś (chodzi rzecz jasna o zawias) i dalej było źle. Właściciel był bliski obsesji :mad2: . Okzało się, że przyczyna była w lewym tylnim kole :idea: :shock: (tu poparł swją wypowiedź fachowym terminem, ale go nie zapamiętałem :duh: Zapytam przy następnej wizycie :phone: ).

Także pażywiom uwidzim. Dzięki Panowie. :modlitwa: za zainteresowanie się topic-iem.

Aha, jeżdże ale 140km/h przekroczyć nie wolno bo ciągnie powyżej do prawej niemiłosiernie. :nienie: niestety :cry2:

Byle kible mnie biorą uaaaaaaaa :cry2: :beksa: :beksa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze przyszła mi jedna rzecz do głowy, sprawdz czy przypadkiem nie piszczy Ci maska chodzi konkretnie o zamek maski i ta sprężynke dociskową, miałem tak kiedyś w Audi 100 doprowadzało mnie to do pasji piszczało jak jechałem a jak bujałem autem na postoju to cisza bo bujałem za błotniki, no i przez przypadek oparłem się o maskę... :twisted:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat. Moja becia zaczęła skrzypieć jak kareta królowej Bony. Skrzypi strasznie tył, nawet przy wsiadaniu i wysiadaniu. Znajomy mechanik wziąl auto na "szarpaki" itp. diagnozy jednoznacznej nie mógł postawić, chyba jakaś guma - wydaje się że dźwięki dochodzą z góry amora.

1. Sprawdź czy jedna strona czy obie skrzypią.

2. Sprawdź sobie czy masz i czy są całe takie przelotki gumowe przez które przechodzi linka do hamulca ręcznego (nożnego ;) )

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka,

Jak juz powiedzieli przedmowcy moze byc kilka roznych powodow.

Skoro jednak dzieje sie to przy ruchach pionowych zawieszenia to polecam sprawdzenie :

- gumy stabilizatora

- laczniki stabilizatorow

- tyleje amortyzatora(lacza amorka z wahaczem)

- silenblock wahaczy choc malo prawdopodobne.

No jakos tak w takiej kolejnosci, ale powinno byc latwo na stacji diagnostycznej test sprawnosci amorkow.

Jakby co w sobote bedziemy sobie furki obsluchiwac, wiec jak masz czas to wdepnij.

Pozdrawiam

Kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Testy wypadają pomyślnie. Wzrokowo wszystko jest ok. Trudno ocenić górę zawieszenia bo dostęp jest okropny.

Skrzypi tylko jedna strona. Muszę się umówić na dłuższe spotkanie z mechanikiem, boje się ze jak mechanik dobierze się do zawieszenia to dopiero mogą się pojawić problemy - auto przeleciało 200 tyś. - a może to i dobrze bo czas na przeglądzik.

UIHZ9556.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze jaki bym problem u mnie w e39T, mianowicie podczas wsiadania czy zamikania drzwi lub w czasie jazdy cos skrzypialo w lewym tylnym kole byl to bardzo parszywy dzwiek. Popsikalem wd40 i nic nie dalo, dopiero mechanik poradzil, zrobil doslownie zastrzyki olejowe w tuleje gomowe, na poczatku dalej skrzypialo ale po przejechaniu ok pol km olej sie rozszedl i jest znowu cisza. Pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trempes, nie chcę Cie martwić ale gumy w zawieszeniu nie są olejoodporne (oprócz gumek swożni i mandzet przegóbów) piszczeć przestało ale następnym obiawem będzie stukanie bo guma od oleju sie rozpuszcza i parcieje daje na to 6 miesięcy max

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy wypadają pomyślnie. Wzrokowo wszystko jest ok. Trudno ocenić górę zawieszenia bo dostęp jest okropny.

Skrzypi tylko jedna strona. Muszę się umówić na dłuższe spotkanie z mechanikiem, boje się ze jak mechanik dobierze się do zawieszenia to dopiero mogą się pojawić problemy - auto przeleciało 200 tyś. - a może to i dobrze bo czas na przeglądzik.

Zdejmij sobie koło z tej strony gdzie Ci skrzypi i zobacz sobie tą przelotkę, to jest czasem powodem - wszystkie testy będą OK, bo ona za to nie odpowiada :)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

u mnie też skrzypiało - diagnoza mojego mechanika była szybka i skuteczna - to jest element metalowo gumowy zawieszenia tylnego nazywający się TULEJA PŁYWAJĄCA - cena dwieście kilkadziesiąt pln.

 

jeżeli chodzi o wytartą dolną częśc nadkola w przednim kole to u dzieje się to jeżeli ten plastik zostanie dosunięty (najczęściej przy połamantch już troche plastikach przez co mają luzy) do koła przez przeszkodę - wystaje tam taski mini chlapacz - wtedy opona przeciera nadkole rpzy srkęcie - ja wymieniełam już dwa nadkola z tego powodu - dużo jeżdże po polnych drgach.

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

u mnie też skrzypiało - diagnoza mojego mechanika była szybka i skuteczna - to jest element metalowo gumowy zawieszenia tylnego nazywający się TULEJA PŁYWAJĄCA - cena dwieście kilkadziesiąt pln.

 

jeżeli chodzi o wytartą dolną częśc nadkola w przednim kole to u dzieje się to jeżeli ten plastik zostanie dosunięty (najczęściej przy połamantch już troche plastikach przez co mają luzy) do koła przez przeszkodę - wystaje tam taski mini chlapacz - wtedy opona przeciera nadkole rpzy srkęcie - ja wymieniełam już dwa nadkola z tego powodu - dużo jeżdże po polnych drgach.

No dzięki serdeczne. Na razie nic nie robię bo mam umówioną wizytę u mechanika ale muszę poczekać bo są inne sprawy na głowie. :evil: :evil: :evil: Właśnie wydaje mi sie, że z tyłem też jest coś nie tak bo auto nie prowadzi sie tak jak zaraz po sprowadzeniu - jest nerwowe. Na pewno w tyle mam luzy na lewym łączniku stabilizatora - tak orzekło ASO :evil: warszawskie - co jeszcze nie wiem. Z przodu też coś jest nie tak - zachowanie auta napisałem I poście tegoż wątku.

Samochód oddam do roboty pod koniec stycznia i na pewno zdam dokładną relację :twisted: :twisted: . Co do nadkola też mam taką teorię jak Loco. :wink:

pozdro for Everyone :diabel_faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to było bo nie mam czasu :cry: czytac wszystkich postow ale w bumach zwlaszcza e39 zwlaszca w tylnim zawiasie przyczyna skrzypien w wiekszosci przypadkow sa łaczniki stabilizatorów ,ktore maja luzy.Proponuje na poczatek to sprawdzic a nie prognozowac najbardziej pesymistycznych scenariuszy. :wink:

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli koło "leży" w którąś stronę to sprawdź amortyzator, tym bardziej, że jak napisałeś zaliczyłeś krawężnik.......Na 90% będzie krzywy....

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.