Skocz do zawartości

benzyna w oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam BMW E36 - 316 coupe, rocznik 1999, pojemnośc 1900 benzyna.

Zauważyłem, że olej mam strasznie rozrzedzony. Poziom przekracza max. Nawet na dłoni mi plama nie została tylko wszystko z niej spłynęło. Wyczuwam zapach benzyny. Najprawdopodobniej benzyna przedostaje mi się do oleju. W związku z czym mam kilka pytań:

 

1) Co jest powodem i przyczyną, że benzyna dostaje mi się do oleju?

 

2) Którędy się ona tam dostaje?

 

3) Jak rozwiązać ten problem, co zrobić aby benzyna tam się nie dostawała?

 

Proszę o jakąś pomoc lub poradę.

Opublikowano

Kiedyś w 316 też tak miałem.Pojechałem do serwisu i kazali mi......

zatankować za 100 i dobrze przegonić auto.

Ponoć silniki bmw mają to do siebie że trzeba dać im od czasu do czasu dobrze w rurę.

Jeśli jeździłeś delikatnie to może być przyczyna.

Opublikowano
Kiedyś w 316 też tak miałem.Pojechałem do serwisu i kazali mi......

zatankować za 100 i dobrze przegonić auto.

Ponoć silniki bmw mają to do siebie że trzeba dać im od czasu do czasu dobrze w rurę.

 

Bardzo dobry sposób naprawiania.

Ja dodam, że najlepiej będzie jak spuścisz olej i dopiero wtedy w rurę - szybciej sie naprawi.

Opublikowano
Nie znam sie za bardzo, ale wkrecanie silnika przy takim stanie oleju jest chyba nie najlepszym pomysłem. Smarowanie napewno nie bedzie odpowiednie. A i tez nie wydaje mi sie ze od spokojnej jazdy benzyna miała by sie przedostac do oleju.
Opublikowano (edytowane)

Ja miałem ten problem po ostatniej zimie - u mnie powodem były krótkie odcinki przejazdu - to chyba typowe dla BMW, że olej wtedy czuć benzyną - bo w poprzednim samochodzie to nie występowało mimo podobnej jazdy.

 

Witam.

Mam BMW E36 - 316 coupe, rocznik 1999, pojemnośc 1900 benzyna.

 

A jakbyś tego 1.6 nie rozwiercał na 1900cm to może problem byłby mniejszyt :wink:

Edytowane przez Varrol
Opublikowano
Jeśli masz benzyne w oleju to chyba któryś z wtrysków jest ciągle otwarty - benzyna leje sie do cylindra. Jedź na diagnoze komputera moze wykaże coś o wtryskiwaczach.
Opublikowano

A to niby czemu czuć korek benzyną w bmw serii 3?

Ten silniki tak mają że przy spokojnej jeździe i na nie rozgrzanym silniku benzyna przedostaje się do silnika.

Oczywiscie jesli tej benzyny jest za dużo należy wymienić olej(Jazda bez oleju jast nie wskazana choć niektórzy prponowali to rozwiązanie)

U mnie po trochu podnosił się stan oleju na bagnecie i autentycznie kazali mi przegonić samochód.

Od tamtej pory jeźdzę na wyzszych obrotach i problem zniknął.

Opublikowano
A to niby czemu czuć korek benzyną w bmw serii 3?

Ten silniki tak mają że przy spokojnej jeździe i na nie rozgrzanym silniku benzyna przedostaje się do silnika.

Oczywiscie jesli tej benzyny jest za dużo należy wymienić olej(Jazda bez oleju jast nie wskazana choć niektórzy prponowali to rozwiązanie)

U mnie po trochu podnosił się stan oleju na bagnecie i autentycznie kazali mi przegonić samochód.

Od tamtej pory jeźdzę na wyzszych obrotach i problem zniknął.

 

Jak dla mnie to masz problem z fura. Nie powinno byc tak, że benzyna sie przedostaje do oleju. Watpie, że inżynierowie BMW by wypuścili takie cos. Według twojej teorii to paliłby wiecej przy spokojniej jezdzie niz z gazem w podłodze.

Opublikowano

Popieram zdanie Krola.

Moim skromnym zdaniem, bo wiedzy na temat budowy i zasady działania silnika spalinowego mam nadal nie wystarczająco, przyczyną dostawania się oleju do miski olejowej moga być zurzyte pierścienie zgarniające albo nieszczelna uszczelka pod głowicą na droce cylinder - kanał olejowy. Innej drogi przedostawania się do oleju paliwa nie widzę.

Zwróć uwagę czy nie osłabł ci nieco motor, a jak nie chcesz zatrzeć silnika to musisz się streszczać z tą naprawą.

Opublikowano
Pierwszą krokiem , jaki powinieneś zrobić, to sprawdzenie ciśnjienia w cylindrach. Praktycznie nic to nie kosztuje, a jeżeli będzie kiepskie, to masz odpowiedź.
Opublikowano
A to niby czemu czuć korek benzyną w bmw serii 3?

Ten silniki tak mają że przy spokojnej jeździe i na nie rozgrzanym silniku benzyna przedostaje się do silnika.

 

Jasne, 'ten typ tak ma' :shock: :lol: .

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
A to niby czemu czuć korek benzyną w bmw serii 3?

Ten silniki tak mają że przy spokojnej jeździe i na nie rozgrzanym silniku benzyna przedostaje się do silnika.

Oczywiscie jesli tej benzyny jest za dużo należy wymienić olej(Jazda bez oleju jast nie wskazana choć niektórzy prponowali to rozwiązanie)

U mnie po trochu podnosił się stan oleju na bagnecie i autentycznie kazali mi przegonić samochód.

Od tamtej pory jeźdzę na wyzszych obrotach i problem zniknął.

 

Kolego najwyższy czas zmienić doradców, bo takich bzdur nie odważył by sie powiedzieć żaden szanowany mechanik a tą jazdą bez oleju połamali mi nadgarstki :duh: , kolego może oni myśleli że twe bmw to jak trabant w sumie to i to z niemcowni.Bez urazy ale poważnie spytaj sie lepiej wczesniej sie na forum nim pojedziesz do tych doradców bo szkoda ciebie i twego auta.pozdrawiam

Opublikowano

Nie jestem pewien, ale chyba znalazłem przyczynę. Pytanie tylko czy to faktycznie może być przyczyną?

 

uszkodzony przepływomierz

Opublikowano

Sory, Dioob, ale nie czytasz ze zrozumieniem postów - trochę wyobraźni, przecież Piotr2569 zrobił świettne jaja z poprzedniej wypowiedzi.

Luzik chłopie !!!! :dance:

Opublikowano
Moim zdaniem winna jest odma a dokladnie jej zapchanie. Nastepuje to gdy silnik nie ma mozliwosci sie rozgrzac, wiec taka operacja jaka podal kolega na poczatku tematu czyli przejechanie sie na maxa samochodem moze pomoc ale dopiero po wymianie na nowy olej!! Ja tak co roku mialem w golfie, ze olej mieszal sie z benzyna i nic niestety nie mozna bylo na to poradzic, przyczyna- male odleglosci i nie dogrzany silnik, polecenia mechanika po wymianie oleju- przegon go i tak co jakis czas.
Opublikowano

>Paliwo w oleju pojawia sie wtedy gdy jest dostarczane w

>nadmiarze i silnik nie jest w stanie go przepalic wtedy czesc

>idzie w rure niszczac katalizator a czesc splywa po

sciankach cylindrow do miski ojejowej.Jesli jest to zjawisko

sporadyczne np. awaria swiecy to po jej wymianie wystarczy

przegonic auto i paliwko z miski odparuje.Gorzej jesli przez

dluzszy czas " przybywa " oleju wtedy trzeba go bezwzglednie

wymienic. Wystarczy ze czujnik temperatury mieszanki

bedzie wysylal do kompa informacje ze jej temp. wynosi 2

stopnie mimo ze na dworze jest 20 stopni i juz mamy za

bogata mieszanke . A wedlug kompa jest wszystko ok. bo

wsazanie miesci sie w zakrese dopuszczalnym.

Opublikowano

U mnie paliwo w oleju pojawia się z tytułu jazdy na krótkich dystansach (codzienne dojazdy do pracy, rano i popołudniu odpalane).

 

Jeżeli olej jest świeży (nie za dawno wymieniany) i mało było jazd takich jak moja, to rzeczywiście warto przegonić auto W DŁUŻSZEJ TRASIE i benzyna pod wpływem temperatury odparuje. Kluczowe znaczenia ma czas takiej przejazdy, później stopień intensywności.

 

Natomiast jak w oleju jest dużo benzyny to zbutowanie takiego auta NISZCZY SILNIK (przyśpiesza jego zużycie) i tu pomoże jedynie wymiana takiego oleju, ponieważ stracił on swoje właściwości smarne.

Jeżeli jeździ się głównie po mieście to od biedy można jeździć na takim oleju, ale jeżeli wybieramy się w trasę (duże obciążenia, długotrwała jazda) to trzeba wymienić olej przed taką jazdą.

 

Swego czasu auto-motor bodajże zrobił testy jak to jest. Wzięli auto, które jeździło na krótkich dystansach i zrobili wycieczkę do Włoch (pełna pyta niemal cały czas). Oczywiście olej był rozrzedzony paliwem.

Wynik - słabe smarowanie i tuleje jak lustro zeszlifowane - silnik o krok od zatarcia i nadający się do remontu lub wymiany.

 

Jak silnik zalewa etyliną olej w szybkim tempie to układ zasilania jest padnięty (wtryski, sonda lambda też robi robotę, przepływomierz etc.)

 

radekcarlos - ZMIEŃ DORADCÓW NATYCHMIAST!!! ("(Jazda bez oleju jast nie wskazana choć niektórzy prponowali to rozwiązanie)") :jawdrop: :shock:

Boziu, słyszysz i nie grzmisz :cry:

Opublikowano
Oczywiście to był skrót myślowy forumowicza - chodziło mu o wymianę (spuszczenie) oleju i zalanie nowym, świeżym i wtedy dopiero rozruszać silnik przez wykorzystanie pełni osiągów. Ale teraz już chyba wszyscy mają jasność :)
Opublikowano
Sory, Dioob, ale nie czytasz ze zrozumieniem postów - trochę wyobraźni, przecież Piotr2569 zrobił świettne jaja z poprzedniej wypowiedzi.

Luzik chłopie !!!! :dance:

 

Sorki faktycznie źle odebrałem post radkacarlosa, myślałem że doradzali mu tak jacyś fachowcyz poza forum jeszcze przed założeniem wątku na forum, nie chodziło mi o Piotra 2569, to że to był żart z jego strony to wiem.

Ehh namieszało sie troche :duh: Pozdrawiam :wink:

Opublikowano
niedawno wymieniłem olej i czasami jak zapalam to coś śmierdzi jakby palony olej albo spaliny, nie wiem czy to ma związek z wymianą oleju czy to moze od klimy, otwieralem maskę na zapalonym silniku i nic nie śmierdzi, nie wiem o co chodzi, to nie jest tak że caly śmierdzi tylko czasami, pomozcie...
tylko 1.8 ale daje rade;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.