Skocz do zawartości

[EXX] Naprawa opornicy dmuchawy /jeża/


Paweel

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 159
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 5 miesięcy temu...

Witajcie,

Nie znalazłem więc odpowiedzi więc pytam

BMW e36 M52B28, klima dwustrefowa manualna nawiew stopniowy czyli opornica puszka, nie jeż.

Nadmuch nie działa na drugim biegu, pozostałe działają czyli 1,3 i 4. Czasami po dłuższej jeździe (jak jest cieplej) na chwilę dwójka się załączy.

 

Czy to może być wina rezystora? Czy jest coś może bardziej prawdopodobne od czego warto zacząć?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
witam posiadam bmw e46 318i M43 2000r. dziś wymienialem jeża mialem zamiennik który mechanik zepsół jak sie okazało przy wyciąganiu wiec reanimowałem starego. 1 odkrecić schowek z 5 srób 3 u gury 2 nadole po bokach 2 ściągnać dół schpowka 3 ukaże sie polastkiowa rura którą trzeba energicznie ale z czuciem pociągnąć w strone drzwi 4 taki zaworek z cięgnem na 2 srubach sie trzyma trzeba odkręcić i wyciągnąć wtyczke zniego 5 widzimy jeża wypinamy wtyczke wyciągamy jeza. 6gotujemy wody w czajniku polewamy lak gorącą wodą i zdrapujemy go
gdy to zrobimy trzeba przelutowac styki na nowo dla kogoś kto trzymal kiedys lutownice to zajmie około15 min nawet nie gdy luty mamy poprawione podłaczamy jeza do wtyczki i sprawdzamy czy dziala .jezeli tak zabezpieczamy zdrapany lak na jezu sylikonem i zakladamy wszystko.:)z 2-3 stowki do przodu,cala operacja dla kogoś kto 3mał kiedyś srubokret w rece okło 45-75 min
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znajduje się jeż w BMW e90/91/92 ?

 

EDIT 2016.08.08

Jeż w e90 znajduje się pod schowkiem. Odkręcamy schowek i widać jeża przykręconego do wentylatora dmuchawy (2 wkręty typu torx).

Wymiana jest prosta. Wystarczy ściągnąć tunel nawiewu na nogi pasażera.

http://images78.fotosik.pl/802/0bedbd9a4a503dfemed.jpg

 

Mój jeż w środku wyglądał jak nowy. Cały układ scalony jest zanitowany do radiatora. Z tego co udało mi się ustalić demontaż jest praktycznie nie możliwy i naprawa nie wchodzi w grę (pytałem u 2 elektroników oraz dzwoniłem do człowieka który na allegro ogłasza się że naprawia rezystory dmuchawy do różnych marek - wg. niego nie można tego rezystora naprawić)

http://images75.fotosik.pl/801/fbc8731e9904a9f2med.jpg

Tak wygląda mój niedziałający rezystor po demontażu obudowy plastikowej.

Nowy w ASO 449zł (producent VALEO)

Edytowane przez GrzesiekRZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Witam odgrzeje temat. Zabralem się za naprawę opornicy w swojej e39, po usunieciu czarnego laku na glebokosc 1cm wciąż nie widać plytki drukowanej z rezystorami. Może ktoś mnie oświeci czy jest sens dlubac dalej czy cos z tym jeżem nietak. Z tego co czytam to układ scalony jest pod ok 5mm warstwa laku a u mnie nic. Z góry dzięki za sensowne porady
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydlubalem caly lak i pod nim jest tylko plaskikowa czarna obudowa w która wchodzi piec drutow. Już nie ma co dlubac, co więcej nawet nie wiem jakiej marki jest jez. Sa na nim tylko oznaczenia 255 G12 oraz w innym miejscu 0462-09
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.