Skocz do zawartości

Syf pod korkiem oleju?


Pete

Rekomendowane odpowiedzi

a nie piszesz czy ten syf na korku pozostał , sprawdz czy tam gdzie jest serwo nie masz wody (pod lewym filtrem pyłkowym)

Ten syf na korku (sorry, nie mam jego zdjęcia) był tak zapieczony od lat, że i 10 tys. km by mu nie pomogło. Jak podjechałem do mechanika, to mi go wyczyścił. A co do osadów na ściankach bocznych (widoczne na zdjęciach), to też raczej wyglądają na jakieś stare zasuszone, tylko przez lampę błyskową wydają się takie dramatyczne. W każdym razie wszystko dalej wygląda tak samo.

 

Jak się dostać do tego serwo? Wystarczy wyjąć ten filtr, czy to całe plastikowe pudło w którym siedzi filtr też trzeba zdemontować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całe to pudło wyjmniesz , od przodu widać taką wielką klamrę drucianą

Rozebrałem. Pod spodem była jakaś biała plastikowa obudowa... ale sucha zupełnie.

 

a tak między nami to z tym syfem jezdzisz lata i teraz o niego pytasz ? myślałem że to teraz się pokazało

Ten zaschnięty osad na korku był od zawsze, tzn. odkąd go kupiłem rok temu. Z tego co się dowiadywałem to norma w tych silnikach i nie powód do zmartwień. Natomiast ten osad na ściankach bocznych (widoczny na zdjęciach) zobaczyłem dopiero w zeszłym tygodniu. Być może był tam i wcześniej, ale dopiero teraz jak go podświetliłem mocnym światłem, to go zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki analizy poniżej.

 

Generalnie zużycie silnika jest niskie (wear metals), niemniej są dwie rzeczy, które odbiegają od normy:

 

1. Glikol - wykryto bardzo małą ilość czynnika chłodzącego. Może być to związane z tym, że parę tysięcy km wcześniej miałem wymieniany płyn chłodniczy, ale również z tym, że gdzieś mam nieszczelność... muszę zrobić test ciśnienia w układzie chłodniczym - to powinno pomóc ustalić przyczynę. Jak na razie jednak nie zaobserwowałem ubytków płynu chłodniczego.

 

2. Woda (KF) - Taki poziom wody (wyrażony w cząsteczkach na milion) wskazuje na to, że silnik jest niedogrzany i nie przepala skraplającej się pary wodnej. Powodem jest prawdopodobnie szwankujący termostat, ale i być może ta niedrożna odma, o której jeden z kolegów pisał wcześniej...

 

http://s34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/th_UOA_530i_2007_10_14.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki analizy poniżej.

 

Generalnie zużycie silnika jest niskie (wear metals), niemniej są dwie rzeczy, które odbiegają od normy:

 

1. Glikol - wykryto bardzo małą ilość czynnika chłodzącego. Może być to związane z tym, że parę tysięcy km wcześniej miałem wymieniany płyn chłodniczy, ale również z tym, że gdzieś mam nieszczelność... muszę zrobić test ciśnienia w układzie chłodniczym - to powinno pomóc ustalić przyczynę. Jak na razie jednak nie zaobserwowałem ubytków płynu chłodniczego.

 

2. Woda (KF) - Taki poziom wody (wyrażony w cząsteczkach na milion) wskazuje na to, że silnik jest niedogrzany i nie przepala skraplającej się pary wodnej. Powodem jest prawdopodobnie szwankujący termostat, ale i być może ta niedrożna odma, o której jeden z kolegów pisał wcześniej...

 

http://s34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/th_UOA_530i_2007_10_14.png

 

 

I sprawa stała się jasna. Trzymam kciuki za pozytywny wynik testu układu chłodzenia.

pzdr

Dla jednych więcej niż marka.........

Dla innych skuteczne narzędzie do lansu......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Moim zdaniem - moje sugestie:

 

1) niedogrzany silnik, ze względu na krótkie odcinki - wyczyśc korek, przewietrz bunie z 200 km i omaraj co się dzieje. Można sprawdzić pokrywę zaworów i stwierdzić, czy "masło" nie występuje na całej pokrywie.

2) jaki olej lejesz? Czy stosujesz jakies dodatki na bazie teflonu lub molibdenu?

3) nieszczelność korka, niedrożne odpowietrzenie silnika, czy nie zasysa dłoni przy odpalonym silniku jak zatkasz wlew?

4) zrobiłeś "dolewkę oleju" przekraczającą 0,2L ?

5) dolałeś olej o innej klasie (nie mylić z lepkością)?

 

Nie stresuj się głowicą lub uszczelką zanim nie sprawdzisz tych punktów.

Wytrzepać się z siana na pewno zdążysz :)

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
chciałbym powrócić do tematu ponieważ u mnie jest podobnie, a raczej było bo teraz wygląda gorzej. Zauważyłem pod korkiem zbierającą się maź o kolorze beżowym. Olej wygląda normalnie, ale jak wyciągnę bagnet to widać, że na ściankach też to jest bo widać małą ilość na najszerszych miejscach bagnetu, albo jak przy wyciąganiu się otrze. Bardzo mało jeżdżę po kilka kilometrów dziennie, nieraz nawet wskazówka temperatury płynu chłodzącego nie dojdzie do pionu. Mieszkam w Szwecji, klimat jest tu dość wilgotny. Płynu mi narazie nie ubywa, choć dzisiaj było zbyt ciemno aby sprawdzić. Jak być na 100% przekonanym o uszczelce ? Olej półsyntetyczny mobil 10W 40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak być na 100% przekonanym o uszczelce ?

Musisz pojeździć na dłuższych odcinkach tak żeby sie silnik dobrze dogrzał, i zobaczyć, czy ta mazia zniknie albo przynajmniej się zmniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie temat klimatu!!! Kupiłem bunie rocznik 97, 520i , w marcu 2005r, prosto z Włoch. Jezda po Polsce do lutego 2007r bez problemu. Od lutego 2007 jazda po Anglii, dokładnie Liverpool, problem pojawił się w listopadzie. Odkręcam korek i co widzie !!!! BIAłA MAź!!! Wytarłem korek i okolice korka. Po miesiącu ponownie biała maź na korku i okolice korka na pokrywie zaworowej. Sprawdzam bagnet, i widze olej z odrobiną białej mazi!!! Dziennie dystans do pracy7 km. Wyczściłem korek z tej mazi pojechałm do mechanika, silnik gorący, odkręcam korek, i co widze? :twisted: ( dystans 15km), krople cieczy na spodzie korka :evil: szlak mnie trafił!!! A właśnie miałem jechać do Polski 1900km!. Zostawiłem bunie u mechanika, oczywiście na wymiane uszczelki. Oprócz tego doszło do spadku wolnych obrotów, poziom płynu chłodzącego bez radykalnych znian, temp. silnika ok. Poziom oleju ok.

Mam mały dylemat, czy wymiana uszczelki bedzie sluszna decyzją? Co na ten temat sądzicie? Pozdrawiam[/url]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie temat klimatu!!! Kupiłem bunie rocznik 97, 520i , w marcu 2005r, prosto z Włoch. Jezda po Polsce do lutego 2007r bez problemu. Od lutego 2007 jazda po Anglii, dokładnie Liverpool, problem pojawił się w listopadzie. Odkręcam korek i co widzie !!!! BIAłA MAź!!! Wytarłem korek i okolice korka. Po miesiącu ponownie biała maź na korku i okolice korka na pokrywie zaworowej. Sprawdzam bagnet, i widze olej z odrobiną białej mazi!!! Dziennie dystans do pracy7 km. Wyczściłem korek z tej mazi pojechałm do mechanika, silnik gorący, odkręcam korek, i co widze? :twisted: ( dystans 15km), krople cieczy na spodzie korka :evil: szlak mnie trafił!!! A właśnie miałem jechać do Polski 1900km!. Zostawiłem bunie u mechanika, oczywiście na wymiane uszczelki. Oprócz tego doszło do spadku wolnych obrotów, poziom płynu chłodzącego bez radykalnych znian, temp. silnika ok. Poziom oleju ok.

Mam mały dylemat, czy wymiana uszczelki bedzie sluszna decyzją? Co na ten temat sądzicie? Pozdrawiam[/url]

być może się pospieszyłeś. Ja do końca nie pozbyłem się problemu, ale przejechałem ostatnio troszkę więcej po miescie jakieś 30 km i już ta maź zaczęła ciemnieć i się jakby topić. Spróbowałem też kilku kropel tego płynu i nie czułem słodkiego smaku charakterystycznego dla glikolu. W każdym bądź razie daj znać czy wymiana uszczelki coś dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam panowie ja mam podobny problem a mianowicie zaczelo sie od informacji kouchwasser.prufen wiadomo o co chodzi.Tez pod korkiem widoczne sa...krople wody :cry: mam pytanie jaka powinna byc temperatura krra sie sparwdza w ktoryms z testow nie pamietam teraz dolkadnie ktore u mnie pokazuje 92-93 stopni w sumie plywak w chlodnicy jest w tej samej pozycji wiec mysle ze jest ok co mozecie dortadzic we wtorek jade do Polski 1200 km pozdrawiam zycze powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie ja mam podobny problem a mianowicie zaczelo sie od informacji kouchwasser.prufen wiadomo o co chodzi.Tez pod korkiem widoczne sa...krople wody :cry: mam pytanie jaka powinna byc temperatura krra sie sparwdza w ktoryms z testow nie pamietam teraz dolkadnie ktore u mnie pokazuje 92-93 stopni w sumie plywak w chlodnicy jest w tej samej pozycji wiec mysle ze jest ok co mozecie dortadzic we wtorek jade do Polski 1200 km pozdrawiam zycze powodzenia
temp zdaje się jest ok,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam witam, a i u mnie podobnie po zamontowaniu instalacji zauważyłem pod korkiem masełko nie wiem czy przed instalacją też było, ale zaćżąłęm się przyglądać i jak silnik ciepły pod korkiem są kropelki wody, napewno jest to woda nie płyn chłodzący! korek na pewno szczelny tylko ciężko się odkręca, a gdy przystawię rękę odczuwam małe zasysanie bardzo małe a przy odkręconym korku obroty falują ale to chyba normalne.

Dodam że jak kupiłem Beate koreczek był czyściutki! być może to wynik krótkich odcinków 16km do pracy i z powrotem!? a może nie co tu robić?! :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, uszczelka wymieniona, a pod korkiem podobnie jak przed wymianą. Białego nalotu odrobine i troche kropel cieczy. Dodam, że poprzednio miałem olej syntetyczny, a teraz półsyntetyczny. A więc to nie była wina uszczelki, głowica była na sprawdzeniu i jesk ok. Jedynym pozytywem operacji jest wymiana uszczelniaczy, dotarcie zaworów i wyczyszczenie odmy. Wielki minus to 400f w plecy!! Dołączam się do sugestii aby przed wizytą u mechanika porządnie dogrzać silnik, bo to był mój błąd. pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Update z mojej strony... zrobilem kolejna analize oleju, tym razem po przejechaniu 10 tys. km. O dziwo ilość glikolu spadła do poziomu 0,17 (wczesniej bylo 0,99), choc przy silniku nic nie grzebalem. Co tu sie dzieje do cholery? Mialem jakis wewnetrzny przeciek ktory sie zasklepil? Sam juz nie wiem co o tym myslec...

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/UOA_530i_2008_04_05.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.