Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Czy orientujecie sie moze jak powinna byc ustawiona przepustnica? Codzi o ta srubke regulacyjną, ograniczającą ciegno do ktorego podczepiopna jest linka gazu. Bo mialem w swoim aucie podciagniete wlasnie linka i ta łapa nie opierala sie o ogranicznik, po poluzowaniu linki obroty spadly i samochod chodzi juz inaczej. Wiem ze da rade to ustawic na oko i ucho :D Ale chcialbym jakies fachowe instrukcje co do ustawienia polozenia przepustnicy. Bo z tego co sie orientuje to nie ustawia sie tym wolnych obrotow tylko sklad mieszanki paliwowo-powietrznej.

Opublikowano
przepusnica powinna byc calkowice zamknieta po puszczeniu pedalu gazu - po to masz silnik krokowy zeby przepuszczal taka ilosc powietrza jaka jest potrzebna do pracy na biegu jalowym, wiec przepustnica zamknieta a linka tak naciagnieta zeby nie byla luzna bo jak kiedys ostro depniesz gaz to mozesz ja zerwac (no i ruch pedalu gazu jest dluzszy :D )

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
wydaje mi sie ze jak przy chamowaniu silnikiem chwilowe spalanie spada do zera to znaczy ze przepustnica jest zamknieta całkiem i silnik krokowy takze i tak powinno byc, jezeli nie spada do zera to znaczy ze albo linka zabardzo naciagnieta albo ta własnie srobka zabardzo wkrecona. U mnie nawet sie nie opiera (dotyka) tej śrubki. A jezeli obroty zaniskie, to moze silnik krokowy juz wymaga czyszczenia

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
śrubka jest po to aby regulować domykanie przepustnicy bo przecież ona się wyciera i jest bardziej do wkręcania niż wykręcania. Dzwigienka przepustnicy musi sie lekko opierać o śróbkę aby przepustnica się nie klinowała w otworze może tak być przy raptownym puszczaniu gazu, poza tym przepustnica by szybko rozkalibrowała otwór. Trzeba ustawić tak aby nie ucierała a silnik pracował równo na "oko" da sie to zrobić bez problemu, ewentualnie po takiej regulacji można sprawdzić czy TPS wskazuje 0V czyli przpustnica zamknięta

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
;-)) No panowie... ustawilem i teraz jest tak jak powinno byc. silniczek pracuje rowniusienko i obroty na biegu jalowym sa takie jak nalezy. Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc.
Opublikowano
Poprostu rano jak odpolalem auto, lub jak dluzej postal na dworzu to obroty strasznie skakaly od 500 do 1000 i tak przez dluzsza chwile poki silnik nie nabral temperatury. Ale teraz jest super :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja się nie zgodzę z kolegami odnosnie tego TPSa. Maiłem takie problemy ( zachęcam do przeczytania moich starych postów), wszyscy zaznaczali ze ten czujnik powinien wskazywac 0V. Jest to nie prawda. Poznałem goscia co jest w posiadaniu oryginalnej ksiązki serwisowej ( pewno z 600stron) o kazdym czujniku i napięciu jakie powinnien wskazywac i w jakim momęcie pracy silnka. Po tym jak się zagłębiłem w tą lekturę to okazało się ze TPS przy moim silniku według dokładnej daty produkcji a jest to początek 92 r powinien wskazywac 0,70v dokładnie. Posprawdzałem jeszcze inne czujniki i poustawiałem według tej ksiązki. Natstępnie podjechałem na diagnostykę na urządzenie Modic Gt. Wszystko było pierwsza klasa. JA posiadam silnik M50 B25 napewno wszyscy wiedzą ale jest to 2,5l bez vanosa.
Opublikowano

dokładnie tak! TPS nigdy nie powinien wskazywać zera! w zależności od modelu auta i rodzaju silnka ,oczywiście z wtryskiem ,napięcie na TPSie zawiera sie w granicach 0,6 - 1,1V.

ostatnio udało mi sie wkońcu usunąć pływające obroty w moim aucie a to dzieki wymianie TPSu! stary potencjometr na oko był OK (jak zreszta juz pisałem na forum) żadnych śladów zuzycia czy wytarcia ale potencjometr ten potrafi wprowadzić zakłócenia widoczne tylko na oscyloskopie, na zwykłym mierniku wszystko wygląda dobrze ale komputer zbiera ten bałagan i tak steruje silnikiem że szlag trafia... zanim do tego doszedłem to na podmianę wszystko wymieniłem co wiązalo sie z silnikiem ale bez efektu! dopiero przypadkiem wpadłem gdzies w necie na artykuł dotyczący TPSu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.