Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na benzynce bez problemowo - zamiata aż miło. Czyli problem leży po stronie LPG. Umówiłem sie z gazownikiem, że potestuje nowe reduktory.

Co do wskaźnika ilości gazu to Sebast miał racje - niporozumienie. :(

UIHZ9556.JPG

  • Odpowiedzi 916
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Witam.

Przebrnalem przez caly topic ale glownie debata dotyczyla starszych typow instalek LPG.

Mam pytanie. Zakupilem w naprawde dobrym stanie BMW 520i (M50) 24V z 1990r. Jestem bardzo zadowolony. Niemniej wiadomo spalanie na poziomie 12-14 L jazdy po miescie daje sie we znaki :)

Rozwazam zalozenie instalacji LPG. Niemniej boje sie zakladania instalki na antywybuchach (mam plastikowy kolektor) a na sekwencyjny mnie nie stac :( (chyba ze ma ktos ciekawa oferte).

Jakie sa wasze pomysly?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Czy istnieje możliwość podmiany kompa LPG np.: DIEGO na PRINSA lub inny w istniejącej już instalacji SGI. Powoli kończy się moja cierpliwość obecna instalka nie spełnia moich oczekiwań, czas na radykalniejsze rozwiązania. Czy może ktoś ma doświadczenie z DIEGO w takim motorze jak mój - E38 V8 4,4 98r. O moich problemch pisałem wyżej.

Wdzięczny za każde info.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Niestety tak się kończy jak gazownicy robią eksperymantalną instalację (w sensie pierwszy raz w danym samochodzie ...) :-(

Nie pytaj się konkretnie o E38 itd .. bo nie znajdziesz nas wielu :-) ... pytaj ogólnie o V8 z wtryskiem gazu - wszystkie te silniki są bardzo podobne do siebie.

Twoi gazownicy sprawdzili w ogóle czy ta instalacja jest przeznaczona do tych silników ? ...

Spróbuję popytać jeszcze czy ktoś z forumowiczów na priv., którzy się tutaj bardzo niewiele udzielają, mają może taką instalkę - dam Ci ewentualnie namiar na PW ...

Jeżeli jest to możliwe, to :

- niech po kolei wymieniają poszczególne elementy tej instalki (lub od razu całą ...)

- wywalą tą instalkę i pojedź do gazownika, który robił taki silnik, ja mogę polecić w swoich okolicach (ale to trochę daleko) gazownika co u mnie montował - montuje na wtrysku instalacje Prins-a i Landirenzo (ten drugi tańszy, ale i sporo gorszy). U mnie LPG chodzi od początku praktycznie niezauważalnie (jedynie pierwsze przełączenie na gaz można zauważyć, ale i to nie zawsze ...), nie raz zerkam na przełącznik, czy jedzie na gazie, czy Pb, bo jest to nie do poznania.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dzięki Sebast.

Można na Cibie liczyć. Prześpię sie z tymi wszystkimi problemami i zacznę działać zgodnie z podpo.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Witam. Mam bmw 520i 12v 89r. jest zamontowany gaz lovato sterowana komputerem(nie wiem czy dobrze napisalem ale wtajemniczeni beda wiedzieli) kupilem juz z gazem i jestem ciekawy czy jest dobry i czy powinien przy jezdzie mieszanej na bardzo delikatnym gazie palic 15 litrow lpg.

Jezdzi sie swietnie bez problemow ale spalanie.

 

Jak moge prosic o wasze opinie :?:

Opublikowano

Myślę że to dobry wynik . :roll:

 

Miałem kiedyś Audi coupe 5E i spalanie oscylowało między 13-18 litra

Podobnie było w mondeo 1.8 12-16 litra LPG

 

No ale mowa o BMW a tu czerpiesz radość z jazdy :wink:

Dodam jeszcze że u mnie średnie spalanie nie schodzi poniżej 20 l

a że dużo jeżdże po mieście stąd ten wynik .

Opublikowano

moim skromnym zdaniem nie jest to dobry wynik a raczej zły

mi cały czas pali 10 - 11l w cyklu mieszanym, bez wygłupów oczywiście ale też wcale nie jeżdże jak dziadek

Opublikowano
moim skromnym zdaniem nie jest to dobry wynik a raczej zły

mi cały czas pali 10 - 11l w cyklu mieszanym, bez wygłupów oczywiście ale też wcale nie jeżdże jak dziadek

 

To chyba wyjątek że takie małe spalanie, bo na benzynie wyjdzie koło 12literków a do gazu nalezy dodać z 20 %. Wczesniej miałem 525 m20 i troche mniej palił mi w trasie niz teraz 520 m50, ale to chyba wynika z proporcji mocy do masy i teraz mam kombika takze same miasto w korkach to nie mniej jak 16 literków, a trasa do 12, a jak sie postaram to 11. 525 palił 10 trasa i około 14 - 15 miasto, ale jazda naprtade spokojna. także wynik 10-11 w cyklu mieszanym to rzeczywiście mało, a 90 % forumowiczów przyznaje (po przeglądnieciu forum) że twój wynik mieści sie w normie, może nie najnizszej ale sie mieści. oczywiście styl jazdy ma duzy wpływ, no i druga spawa ustawienia parownika, ktory możan powiedzieć ma dość istotyny wpływ na spalanie. Ale nie licz na cuda bo to 6 cylindrów i nawet jezeli inne samochody o pojemności 2 literków palą 12 to trzeba wiedzieć że 4 cylindry to nie to samo co 6 i róznica w spalaniu musi byc widoczna.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Ja mam pytanko jaki gaz w miare niskim kosztem zalozyc do e36 320 24v. Chodzi o to zeby auto na benzynie jezdzilo tak samo no i zeby gaz sie sprawowal tez niezle a nie stac mnie na jakies drogie cuda. Pomozcie!
Opublikowano
nie ma tanich instalacji takich zeby jezdził na benzynie tak jak przed załozeniem instalki. W tym celu musisz załozyc wtrysk gazu - koszt ok. 5000 zł. Z instalka II generacji za ok 2500 zł bedzie samochod na benzynie słabszy i na gazie również ponieważ mikser ogranicza powietrze do spalania. Z resztą było o tym sporo na forum :search: .

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Witam.

Przebrnalem przez caly topic ale glownie debata dotyczyla starszych typow instalek LPG.

Mam pytanie. Zakupilem w naprawde dobrym stanie BMW 520i (M50) 24V z 1990r. Jestem bardzo zadowolony. Niemniej wiadomo spalanie na poziomie 12-14 L jazdy po miescie daje sie we znaki :)

Rozwazam zalozenie instalacji LPG. Niemniej boje sie zakladania instalki na antywybuchach (mam plastikowy kolektor) a na sekwencyjny mnie nie stac :( (chyba ze ma ktos ciekawa oferte).

Jakie sa wasze pomysly?

 

Witaj jezeli masz w dobrym stanie furke to spoo zakaldaj II generacje gazu z zabezpieczeniem kolektora, ja tak mam i jest super.

Ladni Renzo robi dobre instali i w kompie mozna duzo zmieniac ustawien zeby gaz nie strzelal, przez 4 miesiace strzelilo mi moze 5 razy. Kolektor caly przeplywomiez tez wiec nie mam sie czego obawiac.

 

Pozdrawiam

 

MAC

MAC
Opublikowano
5 strzałów przez 4 miesiace to beznadziejny wynik, predzej czy pózniej pojdzie ci przepływka lub cos innego. Coś masz nietak z ta instalka skoro tak strzela. W tym co teraz mam 6 miesiecy nim jeżdże i nigdy mi nie strzelił, a wczesniejszy 525 M20 strezlił raz przez 2 lata bo zatankowałem taki beznadziejny gaz ze spalanie było 18 l/100km w trasie, gdzie nigdy mi nie wyszedł powyzej 11. Od tamtego incydentu zmieniłem stacje na renomowane i nigdy się nie powtórzyła sytuacja ze strzelaniem. Takze proponuje cos z tym strzelaniem zrobić, bo niedobrze to moze sie skonczyc

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dalsze losy SGI w E38 4,4. Okazlo się, że moje problemy wynikały z tego iż wtryski Zavoli nie mogą obsługiwać tak znacznych chwilowych zapotrzebowań na gaz jakie wymaga moja beti [zwłaszcza gdy pedał gazu kładziesz na ziemi!] w takim przypadku mamy dużą dawkę i dużą częstotliwość wtrysku [wysokie obroty] Zavoli okazał się bardziej elektrozaworem o dużej bezwładności niż wysokiej klasy wtryskiwaczem. [problemy te nie wystepują w silnikach o mniejszych mocach].

Odpowiedzią na ten stan rzeczy jest zastosowanie wyższej klasy wtryskiwaczy i zmiana instalacji. Zdecydowałem się na wtryskiwacze Keihin [japońskie cacko z wysokiej pólki] i resztę instalki Prins [jest jeszcze możliwe BRC - ze sprawdzonych]. Tym razem wybrałem gazownika o dobrej renomie - w wyniku czego mam cenę około 7400 i termin na montaż dopiero 21 grudzień :jawdrop: [bardzo dużo klientów z Niemiec]. Kolejny raz okazło się że tanie tzn. wysoka jakość. Po montażu napisze jak poszło.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
z niemiec???????? no dziwina sprawa bo w niemczech tych stacji jest jak na lekarstwo. A nawet słyszałem ze także inny gaz leją, oczywiście propan butan też, ale tzreba wiedziec gdzie.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Witam,

od kilku miesięcy mam E32 735iA z 92 roku, od razu założyłem gaz, porządna instalacja z komputerem, emulatorem, wariatorem i wszystkim, co się dało, nowe świece i kable, tylko bez wtrysku gazu :wink:

Sprawuje się idealnie, spadek mocy ledwo odczuwalny, zero strzałów (odpukać), spalanie miasto (20%), trasa (80%) średnio 15-16 litrów gazu + około 1 litr benzyny (dość ostra jazda).

 

Wszystko byłoby ok, gdyby nie automat, który czasami wrzuca 4 bieg dopiero przy 3500obr, a nie jak normalnie 2000-2500obr. Inaczej mówiąc zdarza się, że muszę go rozbujać do 110-120, żeby wrzuci 4-kę, wcześniej nie zmieni biegu nawet po całkowitym odpuszczeniu pedału gazu.

Często pomaga natomiast zmiana przełożenia z D na 3 i od razu z powrotem D.

W tej chwili zaczyna to być trochę denerwujące, szczególnie, że pogoda do kitu, a szkoda żyłować silnik na 3 przy 70-80 km/h, nie mówiąc o zużyciu paliwa.

Problem z 4 biegiem występuje wyłącznie na gazie.

 

Zastanawiam się, czy może pomóc zmiana oleju w skrzyni ???

 

Jeżeli ktoś już kiedyś poruszył ten temat, to sorry i proszę o linka :?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Odnośnie autogazu w Niemczech to sytuacja zmienia się lawinowo. Ekonomia w końcu ich dopadła. Co się tam dzieje z gazem w autach łatwo przeczytac tu - http://www.autogas-einbau-umbau.de

Odnośnie mojej inwestycji to powiem, że planuje urzytkować autko min.3 lata, chyba że dopadnie moją beti jakiś poważny problem [i tak wtedy można instalkę zdemontować] no i to, że mój roczny przebieg to ok. 50 tyś. km. Spalanie Pb średnio 17 l/100km przy dobrym SGI tylko 10% więcej - tak więc można doszukać się sensowności inwestycji.

No i jeszcze brak stresu przy tankowaniu typu : 320 PLN prosze

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
No wlasnie, w koncu najwazniejsze jest zdrowie psychiczne :lol: . Tez dla mnie jest duzo mniej stresujace placic na stacji 100 zl zamiast 250, nawet jesli troszke czesciej. A tak sie sklada ze ostatnio przejezdzalem przez Niemcy i naprawde nie ma wiekszych problemow z gazem, ktory jest po 55 centow, czyli polowe tego co benzyna.
Opublikowano
No wlasnie, w koncu najwazniejsze jest zdrowie psychiczne :lol: . Tez dla mnie jest duzo mniej stresujace placic na stacji 100 zl zamiast 250, nawet jesli troszke czesciej. A tak sie sklada ze ostatnio przejezdzalem przez Niemcy i naprawde nie ma wiekszych problemow z gazem, ktory jest po 55 centow, czyli polowe tego co benzyna.

 

 

A to ciekawe bo ostatnio też jechałem przez Niemcy i muszę przyznać że nie było zbyt wiele stacji z LPG a na tej co tankowałem nie był "pierwszej wody" gaz. To już lepiej jest w Czechach

Opublikowano
Nie twierdze ze stacje sa co 5 metrow, ale jechalem z mapka wydrukowana z internetu i spoko. W sumie juz 3 razy jechalem ta trasa i wyczailem miejsce gdzie mi sie akurat konczy gaz w 2 strony :lol: . Tragicznie sie sytuacja ma w Austrii, raz zaplacilem tam 72 centy za litr. Nie popatrzylem na cene a potem myslalem ze mnie rozerwie :evil: .
Opublikowano
Dalsze losy SGI w E38 4,4. Okazlo się, że moje problemy wynikały z tego iż wtryski Zavoli nie mogą obsługiwać tak znacznych chwilowych zapotrzebowań na gaz jakie wymaga moja beti [zwłaszcza gdy pedał gazu kładziesz na ziemi!] w takim przypadku mamy dużą dawkę i dużą częstotliwość wtrysku [wysokie obroty] Zavoli okazał się bardziej elektrozaworem o dużej bezwładności niż wysokiej klasy wtryskiwaczem. [problemy te nie wystepują w silnikach o mniejszych mocach].

Zawsze mówię, aby robić u porządnego gazownika ;-) ...

Odpowiedzią na ten stan rzeczy jest zastosowanie wyższej klasy wtryskiwaczy i zmiana instalacji. Zdecydowałem się na wtryskiwacze Keihin [japońskie cacko z wysokiej pólki] i resztę instalki Prins [jest jeszcze możliwe BRC - ze sprawdzonych]. Tym razem wybrałem gazownika o dobrej renomie - w wyniku czego mam cenę około 7400 i termin na montaż dopiero 21 grudzień :jawdrop: [bardzo dużo klientów z Niemiec]. Kolejny raz okazło się że tanie tzn. wysoka jakość. Po montażu napisze jak poszło.

Keihin jest standardowo w Prins-ie (mam właśnie taką instalację i takie wtryskiwacze). Ale cena 7400 zł. !!!!!! Ja montowałem taką instalację za 6500zł. ze zbiornikiem toroidalnym i u dobrego gazownika. Wiem, że u Was są kosmiczne ceny instalacji gazowych.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Keihin jest standardowo w Prins-ie (mam właśnie taką instalację i takie wtryskiwacze). Ale cena 7400 zł. !!!!!! Ja montowałem taką instalację za 6500zł.

No nie wiem czy to odbiego od cen. Ostatnio pytałem się o cenę Prinsa w W-wie do silnika M30 i powiedzieli mi 8000zł. Wiadomo, że to znaczna część wartości samochodu (e32), a chyba się rozstaniemy więc... wiadomo, niewarto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.