Skocz do zawartości

Dla tych, co nie lubia gazu w BMW ;)


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Opisywany w tym wątku egzemplarz pobił właśnie rekord prędkości dla samochodów zasilanych gazem. Na torze w Nardo rozpędził się do ponad 318 km/h (sic!) na odcinku 13 km. ACS podkreśla, że niektóre rozwiązania tech. znajdą zastosowanie w innych modelach.

BTW - auto wyceniono na 198000 ojro! :jawdrop:

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy pojęcia o instalacjach LPG to chyba nie mają wcale , a zabierają swój głos w tym temacie. Jak mozna ocenic cos nigdy sie tym nie interesując ? Pózniej sa posty : ciekawe kiedy strzeli? ile silnik wytrzyma? itd.

Auto benzynowemu gaz zaszkodzi zawsze bo silnik nie został przystosowany do tego rodzaju paliwa, ale nie oznacza to wymiany silnika za 2 czy 3 lata bo ludzie robią po 200 000km na gazie i nie narzekają. Wszystko zalezy od instalacji , ustawienia i gazu jaki sie leje. Osobiscie nie załozył bym do M50 niczego innego jak sekwencja i nie byle gdzie , tylko u kogos kto ma renome. Problemy wynikają z tego ze ktos pakuje w M52 gaz za 1800zł na stare swiece i przewody zapłonowe zamiast 4000 na dobra sekwencje gdzie silnik nie traci na spalaniu ani osiągach.

Mysle ze silniki fabrycznie przystosowane do gazu wymagają tylko dobrej jakosci paliwa zeby słuzyc przez długie lata.

 

Nie jestem zwolennikiem LPG ani przeciwnikiem , chociaz w nowym aucie za 100 000 lub wiecej to wydaje sie smieszne.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie zawsze po co gaz wstawiają osoby które jeżdżą tylko po mieście?

Czy faktycznie nie umieją liczyć, czy jak to często bywa w naszym społeczeństwie liczą to co wydają w danej chwili a nie to co mają wydac przez jakiś okres?

Przy gazie przecież dochodzi sporo dodatkowych kosztów:

- wymiana oleju co 10 tys a nie co 15

- częstrza wymiana świec i kabli

- droższe badanie techniczne

- koszt założenia

- koszt regulacji

- większe spalanie gazu

- i najważniejsze prawidłowo auto z LPG trzeba odpalać na benzynie i auto po jakimś czasie przełączy się na gaz, więc i tak jedziemy średnio 2 km na benzynie (latem krócej zimą dłużej) więc jeśli jedziemy odcinek 5 km to i tak prawie połowę na benzynie, więc gdzie tu oszczędność?

Rozumiem osoby które jeżdżą w trasy to faktycznie oszczędzają, ale w mieście nie widzę oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys gdzies przeczytalem (dla zainteresowanych moge poszukac gdzie i kiedy) ze chyba wychodzila wersja E36 compact z instalacja gazowa. To byly chyba pierwsze zwiastuny wchodzenia paliwa alternatywnego jakim niewatpliwie jest gaz na rynek. :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dziadek założył gaz do Poloneza (jak jeszcze go miał) - dojeżdżał praktycznie tylko na działkę, ale w lecie odpalał na gazie. Po dwóch latach dałem mu moje Uno - okazało się, że mimo niskiej ceny instalacji (chyba 1200zł) gaz mu się jeszcze nie zwrócił - cieszył się, że tanio jeździ, a okazało się, że wyszło drożej jak na benzynie :D

 

Natomiast gaz jak ktoś robi setki kilometrów po mieście jest jak najbardziej sensowny - choćby w taksówce.

 

Dla mnie znacznie ciekawszym pomysłem jest gaz ziemny - niż lpg - problem jest tylko z butlami (ale są już z włókna węglowego sensowne) - ale tu dopiero mogła by być oszczędność - a dużej akcyzy na to nie nałożą, bo trudno, żeby ludzie płacili majątek np. za gotowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys gdzies przeczytalem (dla zainteresowanych moge poszukac gdzie i kiedy) ze chyba wychodzila wersja E36 compact z instalacja gazowa. To byly chyba pierwsze zwiastuny wchodzenia paliwa alternatywnego jakim niewatpliwie jest gaz na rynek. :roll:

 

Kiedys widzialem taka, nazywala sie 316g. Instalacja byla na CNG.

Byly zdaje sie tez E34 518g.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.