Skocz do zawartości

ralfs

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Białystok

Osiągnięcia ralfs

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. ralfs

    Test dotyczący przebiego

    Wydaje mi się że stan auta z dużymi przebiegami zależy od tego jak kto auto użytkuje. Podam tu przykład Forda Focusa z roku 2004 (chyba ostatni rok produkcji I generacji Focusów). Otrzymałem własnie takie nowiutkie auto służbowe i przez 2 lata zrobiłem nim prawie 140 tys. km. Auto głównie jeździło na trasach woj. Podlaskiego (codziennie minimum 200 km.) Auto było zawsze serwisowane i myte na myjni bezdotykowej. W aucie nie było nic poważnego poza rzeczami eksploatacyjnymi wymieniane i jak je widzieli ludzie z mojej firmy to sie dziwili że auto ma taki przebieg, bo wyglądało jak by miało 20-40 tys. przejechane. Nic nie było powycierane i ogólnie bardzo zadbane. Jak by ktoś nieuczciwy sprzedawał spokojnie mógłby cofnąć licznik. Widziałem też Focusy u innych osób które odebrały je w tym samym czasie co mój i miały przebiegi 40-50 tys gdyz jeździły tylko po mieście i jakieś trasy i te Focusy wyglądały fatalnie przy moim. Miały powycierane fotele i kierownice, były poobijane, podrapane itd. Niedawno też czytałem test BMW chyba 525 z 95 i faktycznym przebiegiem około 200 tys. i w aucie wiele rzeczy było w idealnym stanie, nic nie było powycierane i zniszczone. Także jeden użytkownik zniszczy auto w 2 lat i po przejechanych 50 tys, a inny przez kilka lat nie zniszczy pomimo przejechanych 200 tys.
  2. Zastanawiam się który silnik w BMW serii 5 jest najoszczędniejszy jeśli chodzi o jazdę po mieście? Ja osobiście nie lubię gazu, ale zastanawia mnie porówanie kosztów związancyh z silnikiem 525 tds do 525 i 528 benzyna + LPG. Diesel podobno uchodzi za bardzo awaryjny i pewnie tu będą dodatkowe koszty, a w przypadku LPG będą dodatkowe koszty badań technicznych częstszej wymiany oleju, świec, przewodu i jazdy na benzynie zanim przełaczy sie na gaz. W dłuższym okresie użytkowania co wyjdzie taniej? Czy przy TDS'ie zawsze trzeba spodziewac sie problemów? Jak wyżej wymienione siliniki radzą sobie z instalacją LPG sekwencyjną?
  3. Kolego ja nie napisałem żegaz to tylko do kuchenki, tylko zapytałem gdzie oszczędności z gazu z jazdy w mieście na krótkich trasach?
  4. Jestem nowy na tym forum, choć za kierownicą mam spore doświadczenie. Wiele lat temu moim pierwszym autem była Łada 1500 którą jeździłem przez rok i która miała napęd na tył :) (było to fajne autko które miło wspominam), po niej niestety już tylko auta przednionapędowe. Na chwilę obecną mam auto służbowe, ale pewnie w niedługiej przyszłości będę kupował już auto prywatne i zastanawiam sie właśnie nad BMW, Przy okazji tylnego napędu mam prośbę aby ktoś napisał coś więcej o jeździe z tylnym napędem zimą. Jak jest z wyjeżdżaniem z zasp i z ruszaniem w śniegu itp?
  5. Zastanawia mnie zawsze po co gaz wstawiają osoby które jeżdżą tylko po mieście? Czy faktycznie nie umieją liczyć, czy jak to często bywa w naszym społeczeństwie liczą to co wydają w danej chwili a nie to co mają wydac przez jakiś okres? Przy gazie przecież dochodzi sporo dodatkowych kosztów: - wymiana oleju co 10 tys a nie co 15 - częstrza wymiana świec i kabli - droższe badanie techniczne - koszt założenia - koszt regulacji - większe spalanie gazu - i najważniejsze prawidłowo auto z LPG trzeba odpalać na benzynie i auto po jakimś czasie przełączy się na gaz, więc i tak jedziemy średnio 2 km na benzynie (latem krócej zimą dłużej) więc jeśli jedziemy odcinek 5 km to i tak prawie połowę na benzynie, więc gdzie tu oszczędność? Rozumiem osoby które jeżdżą w trasy to faktycznie oszczędzają, ale w mieście nie widzę oszczędności.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.