Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oznaczenie 320td BMW zastosowało w compact'cie - jest tam silnik M47N 150KM CommonRail.

Sedan oraz kombi mają oznaczenie 320d - jest to silnik 150KM M47N (j/w), bądź też 136KM M47 na pompie.

Oba silniki wyposażone są w turbosprężarkę, zarówno 320td jak i 320d.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Sedan oraz kombi mają oznaczenie 320d - jest to silnik 150KM M47N (j/w), bądź też 136KM M47 na pompie.

Oba silniki wyposażone są w turbosprężarkę, zarówno 320td jak i 320d.

A jednak są też sedany 136ps ze znaczkiem "td" ;)

 

Z doklejonym przez (któregoś) właściciela, owszem, są ;-)

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
320td to tak samo jakby diesla opla nazwać TDI. Nieporozumienie. BMW nie stosuje przedrostka T od turbo prawdopodobnie dlatego ze nie robi juz wersji wolnossącej bez doładowania. :?
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
..loozik :D

ja w swojej zmienie sprężarke i kupie sportowe wałki, są już w PL artyści , którzy krzyczą około 200 ojro za sztukę i robią do każdego auta na zamówienie:D

będę brnął w tym temacie dalej jak coś to napisze :wink:

pozdro

 

 

Sylwek, jak juz zmieniać sprężarkę to na coś większego np GT20 lub GT22, bo jesli masz zamiar zwiększać moc i wstawiać seryjną mając w zamiarze wymianę wałka to trochę ehm...."rzeźba w gównie"

 

Wałek bym sobie zupełnie odpuścił. Jeśli chcesz zwiększać moc i moment , trzeba zwiększyć m.in ciśnienie doładowania. Nie jestem tylko pewien czy wtryski obecne nie okażą się mało wydajne i czy VP da radę.

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
Sedan oraz kombi mają oznaczenie 320d - jest to silnik 150KM M47N (j/w), bądź też 136KM M47 na pompie.

Oba silniki wyposażone są w turbosprężarkę, zarówno 320td jak i 320d.

A jednak są też sedany 136ps ze znaczkiem "td" ;)

 

Z doklejonym przez (któregoś) właściciela, owszem, są ;-)

Po dokładnych oględzinach stwierdzam, że prawdopodobieństwo przyklejenia znaczka przez poprzedniego właściciela a nie przez fabrykę jest bliskie zeru ;p

Opublikowano

Jak zobaczę kiedyś 320td to zrobię fotkę, ale że wiecznie żyć nie będę może być trudno o fotografię.... :lol: :lol: :lol:

No chyba że kompakty tak są opisywane.... :?:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

To weź pod oględziny jakiekolwiek dane techniczne i sam zobacz, że tam gdzie jest compact w dieslu masz 320td a w innych nadwoziach nie.

 

Odnośnie doklejania, to chyba widziałeś jak czasem lakiernicy doklejają po malowaniu literki i znaczki... krzywo, literki nie tam gdzie powinny być i min. tak jest też z td.

 

Tak więc, ostatecznie td występowało w compakie w dieslu. Amen.

Opublikowano
mi tylko wystarczy 170KM@350Nm na bezdymnym setupie a do tego Twoja sprężarka i wałki :wink:

 

Jedź do mastersa a on poradzi sobie bez wałków :wink:

320d `02 by MT 184KM@406Nm
Opublikowano
Oznaczenie 320td BMW zastosowało w compact'cie - jest tam silnik M47N 150KM CommonRail.

Sedan oraz kombi mają oznaczenie 320d - jest to silnik 150KM M47N (j/w), bądź też 136KM M47 na pompie.

Oba silniki wyposażone są w turbosprężarkę, zarówno 320td jak i 320d.

 

Dzieki. Troche mnie to w pewnym momencie skolowalo. W opisie silnika jak byk stoi, ze "dzieki nowej turbinie i konstrukcji uzyskano o iles procent wiecej cisnienia... bla bla" Wszedzie oznaczali d a potem wyskocyzlo mi skads td... i zglupialem.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
A jak jest z awaryjnoscia obu silnikow? Slyszalem, ze ten slabszy jest trwalaszy i ze w nim jest rozrzad na lancuchu. Jestem na kupnie auta z tym silnikiem i wlasciwie bylem zdecydowany na 150 konna odmiane, ale kwestia awaryjnosci wywoalala u mnie watpliwosci...
Opublikowano
Slyszalem, ze ten slabszy jest trwalaszy i ze w nim jest rozrzad na lancuchu.

 

 

A ten mocniejszy to co na pasku???? :duh: :duh: :duh:

Wg mnie CRII jest o wiele mniej awaryjny niż pompa.

 

 

P.S.

 

Wyciągnałeś ten temat z LAMUSA??? - ostatni wpis 12.09.2007 :P:P

Opublikowano
Wyciągnałeś ten temat z LAMUSA??? - ostatni wpis 12.09.2007 :P:P

 

uzylem szukajki, zeby nie powielac tematu. Nie jestem biegly w konstrukcjach BMW, bo specjalista jestem od Hond, ale przychodzi taki czas w zyciu, ze trzeba zmienic wlasnie na BMW :wink:

 

W kazdym razie, slyszalem od uzytkownika pompy, ze to jest wlasnie solidniejsza konstrukcja... ale jak wiadomo kazdy chwali swoje. Dlatego tez napisalem tutaj.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

:duh: :duh: :duh:

 

Nowego tematu nie założysz bo będzie :search: a starych odkopywać nie można bo z lamusa.

 

Wracając do tematu. Zmieniam swoją kochaną Izunię na 320d. I temat porównania silników M57 mnie zainteresował ale jak widzę przez 3 strony ludzie rozgryzają "Ile da się wycisnąć programem z mojej bejcy" :duh: A może ktoś jeździł 136 i 150 i potrafi podzielić się WARTOŚCIOWYMI spostrzeżeniami?

Opublikowano

To może ja także dołącze się z zapytaniem do "odkopanego tematu" :lol:

 

Posiadam 318d z 11/2002 roku - facelift (115 KM) i prosił bym, by ktoś wreszcie mi powiedział czy są tam popowtryski czy Common rail ?? Każdy kto mi mówił, odbiegał opinią od poprzednika, więc w głowie mam mętlik :mad2:

Opublikowano

Moja zona jest od kilku dni szczesliwym posiadaczem BMW 320d 150km i co nieco poczytalem

 

136km - pojemnosc 1951 280 Nm

150km - pojemnosc 1995 300 Nm

 

to jeszcze jedna roznica tych dwoch silnikow

 

pozdrawiam wszystkich uzytkowniko najwygodniejszej marki

Opublikowano
To może ja także dołącze się z zapytaniem do "odkopanego tematu" :lol:

 

Posiadam 318d z 11/2002 roku - facelift (115 KM) i prosił bym, by ktoś wreszcie mi powiedział czy są tam popowtryski czy Common rail ?? Każdy kto mi mówił, odbiegał opinią od poprzednika, więc w głowie mam mętlik :mad2:

 

Twój silnik to również M57 więc raczej CR. Pompowtryski poszły w cholerę razem z generacją TDS.

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie odnośne 318d (115KM) jaką zmianę softu proponujecie, tzn. o ile bezpiecznie podnieść moc, na ile można liczyć i czy efekt będzie wart wydanych pieniędzy (jakiego rzędu kwoty się spodziewać??) . Może ktoś ma tak mały silniczek i zwiększał w nim moc, jakie są efekty ?? Zależało by mi również na utrzymaniu obecnego spalaniu (czytałem, że może się nawet obniżyć ale w praktyce bywa różnie).
Opublikowano

fiedek100 - jedź do dobrego tunera i on sam będzie wiedział ile KM i Nm jest bezpieczne dla Twojego samochodu.

Mniej więcej będzie to 140KM, nie wiem jak z momentem (ważne, aby krzywa szła płasko, bez górki)

Cena: +- 1200 - 2500 PLN :wink:

WARTO.

Spalanie przy normalnej jeździe nie zmieni się, a jeżeli spadnie to o dziesiąte litra.

Przy dynamicznej jeździe (gaz w podłodze) spalanie będzie wyższe niż w serii.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.