Skocz do zawartości

Szpera - jak sprawdzić czy jest?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przy kupnie auta wmowiono mi, ze ma blokade mechanizmu roznicowego. Po dzisiejszych problemach z wyjazdem z zasniezonego parkingu zaczynam w to watpic. Jak najprosciej sprawdzic jak jest naprawde?
Opublikowano

szpera mmmmm :lol: szpery są dużo większe niż zwykłe mosty najłatwiej

podnieś na podnośniku za jedno kolo w normalnym moście kolo podniesione swobodnie się kreci oczywiście bez recznego :D a przy szperze nie pokręcisz :wink: kolkiem

Pozdrowienia Piotr


E34 525 tds Touring

Opublikowano
Dzieki, ale przy tej pogodzie jakoś nie bardzo chce mi sie bawić z podnośnikiem, myślałem raczej o mniej "fizycznej" metodzie. Najchętniej wpisałbym gdzieś Vin i niech się okaże
Opublikowano
Poprostu stań jednym kołem na lodzie drugim na asfalcie jeśli cały czas bedzie sie kręciło koło na lodzie to znaczy że niemasz szpery. W niektórych mostach szpera działa wtedy kiedy różnica prędkości jednego koła względem drugiego przekracza np 25 km/h dlatego trzeba dać po garach żeby zadziałała, ale to się głównie tyczy szper elektronicznych

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
na moscie jest przykrecona tabliczka z przelozeniem - jesli przed nim masz magiczna literke S to masz szpere :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
dziś w moście wymieniłem olej i przy okazji odczyściłem tabliczkę przy moście żeby przeczytac jakie ma przełożenie, no i niestety się nie dowiedziałem :( , bo zamiast przełożenia jest jakiś numerek 978S ,czy te "S" na końcu oznacza szperę :?: . Nie sprawdzałem na podnośniku czy koła kręcą się w tą samą stronę, ale na śliskim obydwa koła biorą równo.Czy to możliwe żeby 2.0 miało blokade dyferencjału??

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
dziś w moście wymieniłem olej i przy okazji odczyściłem tabliczkę przy moście żeby przeczytac jakie ma przełożenie, no i niestety się nie dowiedziałem :( , bo zamiast przełożenia jest jakiś numerek 978S ,czy te "S" na końcu oznacza szperę :?: . Nie sprawdzałem na podnośniku czy koła kręcą się w tą samą stronę, ale na śliskim obydwa koła biorą równo.Czy to możliwe żeby 2.0 miało blokade dyferencjału??

 

Mozliwe, że ktoś wsadził od jakiejś mocniejszej wersji szperę.

Opublikowano
nie nie napewno most jest oryginalny chodzi mi o to co sarna1 napisał że jak "S" jest na początku oznaczenia to jest szpera ja mam "S" na końcu i nie wiem czy to to samo, po czym z wieżchu można poznać że dyfer na blokadę bo na moje oko to wygląda identycznie jak ten z ETK http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&prod=19911100&btnr=33_0004&hg=33&fg=05

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

To miales auto na podnosniku i nie sprawdziles?????????

Przeszłosci swego auta to nigdy nie badz taki pewny.

Ja naprzykład szpery nie miałem ale teraz juz mam wiec sprawdzanie po VIN-ie albo po tabliczce jest bezcelowe.

Stan gdzies skręć kola w prawo albo w lewo,strzał ze sprzęgla i juz bedziesz wiedzial.To cała filozofia sprawdzenia czy jest czy jej nie ma.Jak gęba sie śmieje to jest,a jak nie to niestety :D

Opublikowano

Pod warunkiem, że ma sprzęgło ;)

U mnie np. zapomnieli zamontować ;) :lol:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
jak juz rozmawiamy o szperach, czy jest prawda ze sa trzy rodzaje tego wspanialego wynalazku... ja naprzyklad w 320i e36 mam szpere ale jakos slabiej działa niz u kolegi który jezdzi e30 325i :?:
KUPIE E30 325i lub 325e
Opublikowano
Pod warunkiem, że ma sprzęgło ;)

U mnie np. zapomnieli zamontować ;) :lol:

Mam dwa automaty w domu i oba piszczą :wink: (nie paliłem gumy tylko sobie zapiszczałem i tyle).

A co do sprawdzenia to najlepiej teraz na śniegu. Jak się zakopiesz jednym kołem to automatycznie powinno załączyć się drugie. Oczywiście trzeba spełnić przy tym parę warunków: prędkość itp. U mnie działa z leciutko dodanym gazem.

Opublikowano

Ale macie rację - piękny wynalazek.

Jak to sprawdzić ? Podczas jazdy

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
dziś w moście wymieniłem olej i przy okazji odczyściłem tabliczkę przy moście żeby przeczytac jakie ma przełożenie, no i niestety się nie dowiedziałem :( , bo zamiast przełożenia jest jakiś numerek 978S ,czy te "S" na końcu oznacza szperę :?: . Nie sprawdzałem na podnośniku czy koła kręcą się w tą samą stronę, ale na śliskim obydwa koła biorą równo.Czy to możliwe żeby 2.0 miało blokade dyferencjału??

 

Przed chwilą sprawdziłem, okazuje się że mam most ze szperą, oba kółka kręcą się w jedną stronę na podnośniku, a gdy tylko jedno jest w górze to nie da się obrócić. Więc jednak w 2.0 były mosty z blokadą, most jest napewno oryginalny bo nie widac śladów demontażu,a krzyżak przy moście jest jeszcze zabezbieczony fabrycznymi zapinkami. No i znowu dylemat bo prawdopodobnie mam zły olej w moście. Zalałem go zwykłym olejem mineralnym do przekładni Hipoidalnych Texaco, a słyszałem że do dyfrów z blokadą stosuje się jakiś inny olej, zaraz przegrzebie forum bo cos mi sie obiło że ktoś już o to pytał... a jak nie znajde to wiecie co robić :mrgreen:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Castrol SAF XJ i tylko ten !! Jak jezdziles dlugo na zwyklym oleju to masz juz po szperze...o ile w ogole ja masz :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Castrol SAF XJ i tylko ten !! Jak jezdziles dlugo na zwyklym oleju to masz juz po szperze...o ile w ogole ja masz :D

 

Mam mam, juz wcześniej podejżewałem że jest bo samochód prowadził sie tak jakoś inaczej na zakrętach, na śniegu koła biora równo i nie miałem problemów z ruszaniem z jednym kołem na lodzie a drugim na asfalcie, dziś sprawdzałem grubość tarcz hamulcowych z tyłu więc zdjołem koło i zdziwiłem się że nie moge obrucić koła, myślałem że ręczny trzyma. I wtedy wpadłem na pomysł podniesienia drugiego koła, no i się wyjaśniło, oba koła kręca się w tą samą stronę, więc szpera jest na 100% zresztą jest w oznaczeniu literka "S" lecz na końcu nie na początku.

Na mineralnym oleju przejechałem jakieś 2000 km bez szaleństw, olej kupiłem zalecany przez ASO, ale do zwykłych mostów, chyba nie zdążyło się nic zepsuć :?:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.