Skocz do zawartości

[E30] dlaczego nie dochodzi do odciny ??


Kamilos

Rekomendowane odpowiedzi

a o jakie wałki chodzi ??

 

Chodzi o wałek rozrządu w glowicy. Jak masz krzywki zjechane to są spieprzone czasy otwarcia zaworów i motor nie wkręci Ci się na wyższe obroty.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz krzywki zjechane to są spieprzone czasy otwarcia zaworów i motor nie wkręci Ci się na wyższe obroty.

 

to roznie bywa. szwagier mial krzywke wytarta "na okraglo" i krecila sie jak szalona "e-36"

 

mialem podobny objaw w espero i po usunieciu katalizatora ustalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co Wy kżywki nie wytrą się tak żeby silnik się nie wkręcał może spaść moc może się wolniej wkręcać na obroty,możesz mieć podwieszone zawory ale to będzie bardzo słychać w ruże wydechowej, ja bym bardziej obstawiał za układem paliwowym bądz elektronika.

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki sam objaw mam u siebie. I powiem szczerze, że nie mam pojęcia co to jest. U mnie to dziwne dławienie występuje ok. 4300-4500 obr. Zarówno na gazie jak i na paliwie. Przewody wymieniłem i nic. Bez filtra powietrza to samo.

A może przepływomierz głupieje?

Podobno jak się wyłączy przepływomierz to powinien ustawić jakieś awaryjne parametry.

Sprawdze na odłączonym i dam znać.

Jak ktoś ma jakieś pomysły to z góry dziękuję, bo to jest strasznie męczące, że nie mogę przetargać bety ponad 4400 obr.

a może to dlatego, że mam odłączony ten śmieszny czujnik, który był na jednym ze starych przewodów wys. napięcia??? Niestety w nowych przewodach niby do e30 tego czujnika już nie ma.

JUST HT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99,9% jest to wina zuzytego wałka rozrządu lub/i dzwigienek zaworowych lub/i popychaczy hydraulicznych oczywiscie. Założe sie ze chodzi o silnik M40, one tak maja. Ten silnik to straszna lipa, uzytkownikom tej popyliny BMW powinno wypłacic odszkodowanie, albo chociaż wymienic na M43 :D

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy M40 to taka lipa.

Szczególnie jak porównuje się do innych silników z tamtych lat.

Wg opinii mojego brata, który jest mechanikiem to rozrząd itp. raczej odpada, bo dlaczego akurat górny zakres obrótów to odczuł.

Jak by to było przyczyną to skutki byłyby prawdopodobnie odczuwalne w całym zakresie obrotów.

Wg niego winny jest prawdopodobnie przepływomierz /po wyeliminowaniu kabli, filtrów, świec, regulacji itp./.

Z tego co wiem to za pogrzebanie w przepływomierzu biorą 150 zł.

Co wy na to?

JUST HT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100% czeka Cie remont glowicy,czyli walek,popychacze,dzwigieki.Jest to dosc droga naprawa ok.1600zl.Ja aby sie o tym przekonac wymienilem polowe silnika(kopulka,palec,pompa paliwowa ,komputer,itp) i nic nie pomoglo.A po remoncie glowicy wszystko chodzi jak powinno.Na twoim miejscu kupil bym inny silnik taniej Cie to wyjdzie.Czy wiecie moze czy M43 maja ten sam problem ??
518i LPG - wersja poscigowa :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie byly identyczne objawy i byl to rozrzad, po wymianie wałka, dźwigienek, popychaczy, wkreca sie zwawo do 6500, wyzej nie probowalem, a wczesniej granicą bylo 4500-5000, pozdr.

wg mnie masz rację. miałem 316 z 1990, objawy te same. Przy rozpędzaniu dochodził do max 4500 obrotów gładko i bezproblemowo, po osiągnięciu tych obrotów dostawał drgawek i tracił moc. Pomogła wymiana wałka, dźwigienek i regulatorów (wtedy wyszło około 1100 zł). Wcześniej zjeździłem kilku mechaników z których każdy mówił co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.