Skocz do zawartości

Compact 99 (1.9L) TURBO - da się i czy dużo przeróbek?


DreSik.PL

Rekomendowane odpowiedzi

Miciu moze bys nie unikal odpowiedzi? Jak nie wiesz to spytaj Jarkowego albo Czika, oni maja spore pojecie, ba, chyba nikt tak dobrze nie ogarnia Nissanow jak oni.

Ponawiam pytanie: Jak to jest z ta moca w silniku turbodoladowanym? I jak to szlo z tymi spalinami w intercoolerze i efektem pneumatycznym?

 

a czy ja kretynie pisalem ze tam wogole spaliny nie opuszczaja tego silnika? A jak kur.wa nazwac przyspieszone powietrze? hydraulika?

 

No i kazdy z was dal tu tez spory popis swojej wiedzy i nie tylko.. wiec mnie sie sami nie czepiajcie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

CA18DET - 370cc

SR20DET - 370cc

RB26DETT - 440cc

M50B25 - 190cc

S50B30 - 249cc

 

Czym jeszcze zablysniesz chlopczyku?

Prosba do moderatora, moze temu panu dac juz bana?

 

I jak to jest z tym lzejszym walkiem rozrzadu? Ile mocy od tego przybywa?

 

i z czym chciales zablysnac tym tekstem? ale ok.. wtryski 370cc to taki potezny wydatek.. teraz to mnie znecheciles.. bo bede musial wydac 10K na same wtryski.. JEST LZEJSZY WALEK SZYBCIEJ SIE KRECI.. PROSTE..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra.. ostatewcznie sie ciebie poslucham.. kupie sobie t25 do regeneracji tak jak mi doradziles i zrobie sobie za 700zl je.. i co ? dalszych wydatkow juz nie bedzie?

 

masz tu cos o t25: http://forum.turbokillers.com/tematy11/6714.htm

 

a tu cos o regeneracji turbin.. : http://forum.turbokillers.com/tematy10/6764.htm

 

to juz chyba lepiej dolozyc i kupic nowa bez przebiegu i problemow..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miciu, za styl swoich wypowiedzi, obrazanie innych uzytkownikow forum i notoryczne naruszanie punktu 4 regulaminu dostajesz ostrzezenie.

Uprzedzam tez, ze jest to ostatnie ostrzezenie - nastepnym razem bedzie ban.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miedzy innymi.. a wy juz nie robcie z tych naszych bejek takich gowien z ktorymi sie juz nic nie da zrobic za rozsadne pieniadze.. zobacze na ile stac ten moj samochod jak sie nie uda to trudno.. wrzuce to w inny samochod jak bmw to padlo wg was.. a ze wy sie cieszycie tym co macie to tez spoko.. ale jak dla mnie to te 140KM wrazenia nie robi. Ja tam wole raczej to... http://video.google.pl/videoplay?docid=5275760465949768832&q=e36+1%2C8+turbo&total=12&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

 

I mozna mnie smialo blokowac bo dzieki za takie profesionalne opinie.. jak bym mial was sluchac to bym w zimie w trampkach chodzil a nie cos zmienil..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A temu koledze chyba sie cos pomylilo z silnikiem RB26DET od skyline.. specjalisci.. CA18DET ma okolo 130KM bez turbosprezarki i wcale nie jest takim cudem... bo to silnik ze skyline r33 jest tym cudem i ktory ma ten zapas mocy o ktory ci tak chodzi specjalisto.. myslisz ze tam sa potezne wtryski ? I po co wrzucac mniejszy wal do 1.6L skoro niby ten od 1.8 to taki cud inzynieryjny? dla mocy bo jest lzejszy, a myslisz ze bardziej wytrzymaly

:duh: 130 to on ma owszem, ale KW !! czyli 175KM i nie ma wolnossących - wyłącznie turbo - wszystkie podzespoły są przystosowane do przenoszenia dużych obciążeń i wysokiej temperatury, a zapas wytrzymałości jest naprawdę duży

http://nissanca18det.com/

O jakim ty wale piszesz? :mad2:

 

Silniki czterocylindrowe BMW da się uturbiać, ale nie ma to jakiegokolwiek sensu ponieważ duuuużo taniej i szybciej jest zeswapować większy silnik których zresztą jest na pęczki, a eksploatacja takiego auta będzie bezproblemowa nawet dla laika

 

Proponuję zamknąć ten wątek bo pan miciu i tak jest przekonany że wszyscy przeciw niemu założyliśmy jakiś spisek :?

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miedzy innymi.. a wy juz nie robcie z tych naszych bejek takich gowien

 

Miciu, czy do Ciebie dociera, ze na tym forum sie nie przeklina? :mad2:

 

UWAGA DO WSZYSTKICH: albo dykusja bedzie merytoryczna, bez wyzwisk, przeklenstw i wycieczek osobistych, albo temat zostanie zamkniety, a naruszajacy regulamin dostana ostrzezenia i/lub bany.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A temu koledze chyba sie cos pomylilo z silnikiem RB26DET od skyline.. specjalisci.. CA18DET ma okolo 130KM bez turbosprezarki i wcale nie jest takim cudem... bo to silnik ze skyline r33 jest tym cudem i ktory ma ten zapas mocy o ktory ci tak chodzi specjalisto.. myslisz ze tam sa potezne wtryski ? I po co wrzucac mniejszy wal do 1.6L skoro niby ten od 1.8 to taki cud inzynieryjny? dla mocy bo jest lzejszy, a myslisz ze bardziej wytrzymaly

:duh: 130 to on ma owszem, ale KW !! czyli 175KM i nie ma wolnossących - wyłącznie turbo - wszystkie podzespoły są przystosowane do przenoszenia dużych obciążeń i wysokiej temperatury, a zapas wytrzymałości jest naprawdę duży

http://nissanca18det.com/

O jakim ty wale piszesz? :mad2:

 

Silniki czterocylindrowe BMW da się uturbiać, ale nie ma to jakiegokolwiek sensu ponieważ duuuużo taniej i szybciej jest zeswapować większy silnik których zresztą jest na pęczki, a eksploatacja takiego auta będzie bezproblemowa nawet dla laika

 

Proponuję zamknąć ten wątek bo pan miciu i tak jest przekonany że wszyscy przeciw niemu założyliśmy jakiś spisek :?

 

korona.. ja cie naprawde prosze.. czytaj uwazniej to co ja pisze bo pozniej wychodza z tego takie niescislosci.. po 1. pisalem ze nie jest to silnik wolnossany (napisalem "i nie jest to wolnossak) i pisalem ze bez turbo (czyli jak by sie sciagnelo turbosprezarke) to by ten silnik mial ok 130KM!!! (jedne zrodla podaja ze ma 125, inne ze 140KM po sciagnieciu turbiny, ale to zalezy od srednicy uk. wydechowego, czyli srednio mniej wiecej napisalem 130KM) a z turbosprezarka ten silnik w s13 ma 169KM fabrycznie a nie 175.. poza buda owszem..

 

Za przeklianie przeprosiny dla moderatora i reszty uzytkownikow ale mialem powody do uniesienia emocji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miciu bez obrazy ale czy to jest 5-6 czy 10 tyscięcy to za to cuda nie zbudujesz

Wiesz w jakich pieniądzach mierzy się koszty na zaprojektowanie dobrego silnika turbo???

W MILIONACH i to najczęściej dolarów :mad2:

I nie nazywaj mnie kretynem bo sobie nie życzę a nuż kiedyś mnie spotkasz na ulicy i co?? Pomyślałeś o tym??

A nawet jak z 1,8l wyciągniesz te 200KM to będzie to obłożone turbodziurą i jeżdzenie tym na co dzień zero przyjemności więcej polotu ma 325i bo dzwięk R6 i fabryczbnie 192KM do czegoś takiego założyć turbo iwtedy myśleć

Osobiście osobie zakładającej ten wątek radzę to co reszta koklegów swap na 325 lub lepeij 328( większy moment) i dopiero rewentualnie potem turbo, zwłaszcza iz te silnik były bardziej wytrzymałe na przeciążenia od R4

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miciu chłopie zacznij od rozebrania swojego silniczka. Dokładnie przyjrzyj się każdej z części i pomyśl czy aby te podzespoły wytrzymają jakiekolwiek turbo. To małe silniczki nie były robione przez BMW dla sportu. To miały być zwykłe samochodziki z odrobiną luksusu. Powiedz mi czy nie lepiej założyć silniczek z M3 albo jeszcze lepiej M5 tak np. 3,8 albo jeszcze fajniej z e39? nie masz żadnej turbo dziury. A przy tym nie bagatelny moment obrotowy. Taki silniczek M zbiera się już dużo wcześniej jak silnik turbo. Jak turbo załączy Ci się przy 7tys obr. bo wtedy będzie odpowiednia ilość spalin by napędzić to twoje magiczne turbo to takiej Mki już nie ma. Wiem co mówię bo jeździłem czymś takim. Pomyśl co ten silnik robi z e39 a co by dopiero robił z e36 gdyby się ciągle wałek w moście nie urywał. A już nie mówię z e30 która jest sporo lżejsza. Ja mam swojego schnizterka i bez przygotowania mechaniki w tym silniku nie podejmę się zakładania turbo. Z prostej przyczyny nawet rozrząd nie jest przewidziany na zwiekszanie mocy, nie wspomnę o pompie olejowej itp. To są spore naprężenia. Ostatnio naprawiałem 2,8 z instalacją gazową. POPALONE WSZYSTKIE ZAWORY. Gaz wszystko wystrojone naprawdę dobrze!!!. Z tym ze silnik już 100tys zrobił na gazie gdzie mamy naprawdę wysoką temperaturę spalania. Niestety auto zaczęło słabnąc wiec czas na remont. Przy okazji wymiana pierścieni itp. Z tego co się domyślam bo silnikami TURBO staram się nie zajmować no chyba ze to DISEL to silnik benzynowy TURBO tez ma sporo wyższą temperaturę spalania a to dlatego ze dostarcza do zapłonu mieszanki sporo większy ładunek tlenu przy miejszej ilosći paliwa. To tak jakbyś zapalił w zamkniętym naczyniu płomień i powoli zwiększał dopływ tlenu. Ewidentnie wzrasta gwałtowność palenia. To samo jest w silnikach. Moc z turbo to tylko bardziej gwałtowny proces spalania. I gwarantuje Ci ze 1000 km i więcej nie pojedziesz na seryjnym silniku. Mówimy o ostrej jeździe. Tłoki znajdziesz w misce olejowej stopione Jak już tak bardzo chcesz mieć turbo to lepiej będzie kupić silnik turbo od czegoś innego. Polecam SAAB. Ja właśnie taki wstawiam do Montereya. A wyrwałem go za 3tys. I mam ponad 240KM. Zawór do tego dołożyć i też ładnie syczy. Swoją drogą ciekaw jestem ile razy w miesiącu byś zmieniał uszczelkę pod głowicą nie odprężając silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie.. ja nie chcem projektowac mojego silnika od poczatku i do jakiegos bugatti veyron zrozumcie to wreszcie.. i nie trzeba do tego zadnych inzynierow z japonii.. biore gotowy dobrany sprzet i tyle.. podwykonawcow znalazlem ktorzy zadeklarowali sie ze mi to zloza do kupy za rozsadne pieniadze.. (z ich sprzetem na poczatku chcieli duzo drozej, a kto wie wogole co oni by mi tam wsadzili.. tak przynajmniej wiem co laduje) To w czym problem? wejdzcie sobie na you tube tam jest pelno 318is z turbo.. da sie to zrobic za realne pieniadze.. ci klesie tez przeciez nie wydali na to milionow..

 

mozna dac za nowa turbosprezarke 10k, ktora bedzie na podwojnych lozyskach kulkowych i przeznaczona do wyscigow, ale nie da sie juz jej naprawic jak sie popsuje, a mozna dac 4k za turbosprezarke z lozyskami slizgowymi, ktora bedzie sie moze troche wyzej wkrecala, ale bedzie mi sluzyla przy prawidlowej eksploatacji.. Ja nie robie przeciez bolidu do 24h Le Mans, ktory bedzie ciagle wysilony..

 

A teraz sobie pomysl ile ten twoj schnizter wazy i nie wiem czy sie tak rewelka zbiera.. no i tak to jest jak sie zaklada gazownie (sorka podtlenek gazu a'la fso).. i nie chcem cisnienia doladowania siegajacego 2 bar tylko max. 1.3, 1.4bar.. A czy twoje bmw to potrafi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać ze to właśnie gwałtowna eksplozja powoduje ruch tłoka a nie sama turbina (pneumatyka) jak to zostało wyjaśnione. Na co nam wtedy paliwo. Dobry kompresor w bagażnik o dmuchać tłoki :lol:

 

To wtakim razie powiedz mi jeszcze do czego sluzy zawor upustowy? Tylko nie mow ze tylko po to zeby byl fajny odglos turbiny..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew temu co sądzisz doskonale wiem. Ale moze Ciebie trzeba dokształcic wiec Ci powiem. Aby nie połamac łopatek turbiny gdy pracuje pełną mocą a ty wcisniesz sprzęgło lub odejmiesz gwałtownie gaz.

 

to troche za ogolnie i nie do konca jeszcze.. a moze jest tam jeszce jakas kwestia uwolnienia nadmiaru sprezonego powietrza? no i powiem ci ze troche pomyliles pojecia chyba.. bo tu nie chodzi o aktuator czy tez wastegate..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mój schnizterek wazy delikatnie mniej jak seryjne e36 328. Ma troche ciekawych podzespołów zmniejszających wage pojazdu. Np bardzo lekkie felgi itp. Auto wcale się nie odróznia ale wage udało mi się uzyskac na poziomie 1120kg. Co przy tej mocy fajnie chodzi. Ale spokojnie tego twojego IS napewno łykne nawet z tym niby turbo. Ja odjade a ty zostaniesz z kupą gruzu pod maską :lol: a gdyby Ci się nawet udało to bedziesz modlił się przy kazdej zmianie biegów by wkońcu silnik doszedł do tych 7tys aby turbo zaczeło pompowac. A wtedy kazde inne BMW bedzie juz dalekoooooo!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mój schnizterek wazy delikatnie mniej jak seryjne e36 328. Ma troche ciekawych podzespołów zmniejszających wage pojazdu. Np bardzo lekkie felgi itp. Auto wcale się nie odróznia ale wage udało mi się uzyskac na poziomie 1120kg. Co przy tej mocy fajnie chodzi. Ale spokojnie tego twojego IS napewno łykne nawet z tym niby turbo. Ja odjade a ty zostaniesz z kupą gruzu pod maską :lol: a gdyby Ci się nawet udało to bedziesz modlił się przy kazdej zmianie biegów by wkońcu silnik doszedł do tych 7tys aby turbo zaczeło pompowac. A wtedy kazde inne BMW bedzie juz dalekoooooo!

 

Jak tu widze :http://www.youtube.com/watch?v=ElaB8jK_9pw&mode=related&search= to nawet ponizej 5tys nie bedzie czasu zejsc;) bo widzicie wy tacy asiory jestescie do wszystkiego ale jak co do czego to sami sie wykrecacie.. moze na waszych stockach sie znacie, ale jak chcecie mi doradzac o instalacji turbo skoro sami nie macie do konca o tym pojecia? mam nadzieje ze na maly wyscig bedzie okazja:) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew temu co sądzisz doskonale wiem. Ale moze Ciebie trzeba dokształcic wiec Ci powiem. Aby nie połamac łopatek turbiny gdy pracuje pełną mocą a ty wcisniesz sprzęgło lub odejmiesz gwałtownie gaz.

 

to troche za ogolnie i nie do konca jeszcze.. a moze jest tam jeszce jakas kwestia uwolnienia nadmiaru sprezonego powietrza? no i powiem ci ze troche pomyliles pojecia chyba.. bo tu nie chodzi o aktuator czy tez wastegate..

 

A po co sie w takim razie uwalnia ten nadmiar? Bo adi0583 opisal wlasnie jeden z powodow stosowania BOVa ale to Ty troche mylisz pojecia.

Druga sprawa to 1.4 bara. Naprawde powodzenia z nadmuchaniem tyle z T25. I jak dlugo seryjny silniczek to wytrzyma?

Jak narazie porywasz sie z motyka na slonce. W PL raczej nikt nie ma know-how do zakladania turbo w 1.8is, przynajmniej ja nie slyszalem o takim aucie ktore by jakkolwiek jezdzilo.

W kazdym badz razie powodzenia i oby Ci wyszlo conajmniej tak szybkie auto jak M3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co sie w takim razie uwalnia ten nadmiar? Bo adi0583 opisal wlasnie jeden z powodow stosowania BOVa ale to Ty troche mylisz pojecia.

Druga sprawa to 1.4 bara. Naprawde powodzenia z nadmuchaniem tyle z T25. I jak dlugo seryjny silniczek to wytrzyma?

Jak narazie porywasz sie z motyka na slonce. W PL raczej nikt nie ma know-how do zakladania turbo w 1.8is, przynajmniej ja nie slyszalem o takim aucie ktore by jakkolwiek jezdzilo.

W kazdym badz razie powodzenia i oby Ci wyszlo conajmniej tak szybkie auto jak M3.

 

Glownie po to aby za duzo sprezonego powietrza nie trafilo do silnika (ale sorry chlopaki.. przeciez to nie jest pneumatyka wg was.. czyli zastosowanie sprezonego powietrza), a co jest tego nastepstwem jest to ze zadba przy okazji o lopatki turbiny to jasne bo silnik nie wydala wiecej niz jest w stanie i nie daje za duzo spalin na turbine, ale do tego glownie sluzy wg i actuator.. A to tym t25 to juz chyba zdales sobie sprawe ze nie chcem slyszec o niej;)

 

A co 2. kwestii do sam Panfil mowil ze jego znajomy sam sobie uturbil 4-cylindrowy silnik, tanim kosztem i dzialalo. Co za roznica czy to bedzie BMW czy np. Audi czu Peugeot, ktore nigdy wczesniej nie mialy turbiny i nie sa az tak niby wytrzymale?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glownie po to aby za duzo sprezonego powietrza nie trafilo do silnika (ale sorry chlopaki.. przeciez to nie jest pneumatyka wg was.. czyli zastosowanie sprezonego powietrza), a co jest tego nastepstwem jest to dba to przy okazji o lopatki turbiny to jasne bo silnik nie wydala wiecej niz jest w stanie i nie daje za duzo spalin na turbine..

 

:lol: :duh: moderatorze nasz kochany, kończmy te farse bo chyba popuszcze ze smiechu, dawno na forum nie było takiego ubawu :cool2:

 

to ja mam też kilka pytań:

 

1. po co jest przepustnica skoro to BOV nie wpuszcza sprężonego powietrza do silnika

 

2. co znaczy stwierdzenie "dba to przy okazji o lopatki turbiny to jasne bo silnik nie wydala wiecej niz jest w stanie i nie daje za duzo spalin na turbine.. "

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glownie po to aby za duzo sprezonego powietrza nie trafilo do silnika (ale sorry chlopaki.. przeciez to nie jest pneumatyka wg was.. czyli zastosowanie sprezonego powietrza), a co jest tego nastepstwem jest to dba to przy okazji o lopatki turbiny to jasne bo silnik nie wydala wiecej niz jest w stanie i nie daje za duzo spalin na turbine..

 

:lol: :duh: moderatorze nasz kochany, kończmy te farse bo chyba popuszcze ze smiechu, dawno na forum nie było takiego ubawu :cool2:

 

to ja mam też kilka pytań:

 

1. po co jest przepustnica skoro to BOV nie wpuszcza sprężonego powietrza do silnika

 

2. co znaczy stwierdzenie "dba to przy okazji o lopatki turbiny to jasne bo silnik nie wydala wiecej niz jest w stanie i nie daje za duzo spalin na turbine.. "

 

Widzisz.. i znow chcesz na sile ze mnie zrobic glupka a sam wyszedles..

Przeczytaj sobie np ten madry artykulik..

 

Wastegate upuszcza nadmiar spalin czyli ogranicza ilosc spalin

trafiajacych na goraca czesc turbiny (czesc spalin kierowana jest do

wydechu z pominieciem turbosprezarki). Blow off upuszcza nadmiar

powietrza jaki turbina tloczy do dolotu (reguluje sie tym samym

cisnienie doladowania). Blow off zapobiega tez gwaltownemu wzrostowi

cisnienia w ukladzie dolotowym (na odcinku turbina-przepustnica) gdy

przy duzym doladowaniu zamknieta zostanie przepustnica. Taki gwaltowny

wzrost cisnienia po zamknieciu przepustnicy moze doprowadzic do

uszkodzenia przewodow lub intercoolera a pozatym mocno spowalnia prace

turbiny co w konsekwencji generuje laga (turbodziura). Blow off w

cywilnych autach kieruje nadmiar powietrza spowrotem przed turbine gdyz

jest to przefiltrowana i zmierzona dawka powietrza przez

przeplywomierza. W autach wyczynowych nadmiar trafia do atmosfery i

czesto wykorzystuje sie taki sposob tez w tuningu aut cywilnych (choc w

wielu krajach jest to nielegalane) ale wymaga to odpowiedniego

zestrojenia elektroniki (bo komputer dostaje info od przeplywomierza o

ilosci powietrza trafiajacego do dolotu a przeciez czesciowo jest

upuszczane/tracone przez blow off do atmosfery).

 

odp na 1. kolego.. ile razy mozna prosic.. CZYTAJ UWAZNIE! napisalem NADMIAR sprezonego powietrza.. a nie samo sprezone powietrze..

 

odp na 2. Turbina czyli ta czesc goraca tez ma jakas swoja wytrzymalosc, a glownie jej lopatki.. a jak by dostala wielkiego podmuchu to tez mogla by sie uszkodzic no nie i tez nie moze sie wciaz pompowac przy zamykanej przepustnicy..

 

:clap:

Edytowane przez miciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.