Skocz do zawartości

Compact 99 (1.9L) TURBO - da się i czy dużo przeróbek?


DreSik.PL

Rekomendowane odpowiedzi

No nie wiem... a korona to chyba ty znalazles ten tekst z tuningu internetowego i to ty nie masz pojecia o dzialaniu silnika z turbo. Jak samo powietrze z turbiny moze stopic tloki? Rozumiem... jest spora mieszanka paliwa z powietrzem (powietrze w normalnym silniku jest glownie po to, zeby dawalo tlen niezbedny do spalania) i eksplozja z mieszanki daje o wiele wieksza temperature niz powietrze z turbiny, chlodzone zreszta przez intercooler. W przypadku turbiny to dostajesz moc dzieki czystej pneumatyce i to powietrze napedza silnik w wiekszym stopniu zamiast goracej mieszanki! ale ty jak zwykle probujesz czyms zablysnac na sile.. To nie temperatura z turbiny ewentualnie szkodzi silnikowi tylko fakt, ze ktos przesadzil z cisnieniem doladowania! A chlopaki od civica daja pewnie wieksze wtryski i wydajniejsze pompy zeby miec moc z mieszanki bo maja male turbinki i na tym polega w ich przypadku wzrost spalania.

 

Qwa miciu :mrgreen: masz mistrza, z tą "czystą pneumatyką" :cool2: :lol: widzę że rozmowa ze specem nie ma sensu, może ktoś inny ci wytłumaczy podstawy... pozdr

 

PS. poczytaj sobie co to AFR i jakie ma znaczenie na przebieg procesu spalania i moc - no i co sie się stanie jak jest nieprawidłowe

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie chce sie wtrącać, ale: miciu - naprawdę opamiętaj się chłopie.

Silnik na turbo nie działa na zasadzie pneumatyki, więcej - idąc dalej ta myślą zbudował byś perperum mobile... turbo dmucha, silnik chodzi, wydech napędza turbo i kółko się zamyka.

 

I zamiast pisać takie brednie i wrzucać człowiekowi, który widać ma jakąś wiedzę posłuchaj co on mówi i pomyśl troszkę.

 

Nie wiem jak to jest z tymi 100KM/1l, ale domyślam się ze powyżej 200 KM będziesz musiał zakuć silnik.

Przy pewnym doładowaniu będziesz musiał zwiększyć ciśnienie paliwa, lub nawet zmienić wtryski bo inaczej będziesz miał za ubogą mieszankę.

 

Bajki że ktoś ze stocka + turbo wycisnął 250-300 KM mozesz sobie odpuścić.

 

Co do kompresora, zdaje sobie sprawę że to zabawa w okolicach 10k PLN (sam kit kosztuje 3000 USD), ale podoba mi się wykres momentu zbliżony do N/A, który na dole jest dużo lepszy niż w turbo - tylko że wyżej niż N/A ;-)

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wy lepiej uwazniej czytajcie co ja pisze.. bo widocznie nie zrozumieliscie kontekstu.. Moc z turbosprezarki to sprezone sprezone powietrze, ktore trafia spowrotem do komory silnika czyli pneumatyka! i to wlasnie nazywa sie turbodoladowaniem. Nie chodzilo mi o to ze caly silnik dziala wylacznie na powietrze..

 

A co do tej mocy to opieram sie na faktach a nie na przepuszczeniach tak jak wy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak samo powietrze z turbiny moze stopic tloki? Rozumiem... jest spora mieszanka paliwa z powietrzem (powietrze w normalnym silniku jest glownie po to, zeby dawalo tlen niezbedny do spalania) i eksplozja z mieszanki daje o wiele wieksza temperature niz powietrze z turbiny, chlodzone zreszta przez intercooler. W przypadku turbiny to dostajesz moc dzieki czystej pneumatyce i to powietrze napedza silnik w wiekszym stopniu zamiast goracej mieszanki! ale ty jak zwykle probujesz czyms zablysnac na sile.. To nie temperatura z turbiny ewentualnie szkodzi silnikowi tylko fakt, ze ktos przesadzil z cisnieniem doladowania! A chlopaki od civica daja pewnie wieksze wtryski i wydajniejsze pompy zeby miec moc z mieszanki bo maja male turbinki i na tym polega w ich przypadku wzrost spalania.

 

To wez jeszcze raz nam napisz skad sie bierze ta moc w silniku turbodoladowanym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw silnik z turbosprezarka dziala jak zwykly silnik bez turbiny. Spaliny ida sobie ladnie, pieknie do ukladu wydechowego, ale przez turbosprezarke (ktora jest pomiedzy silnikiem, a ukladem wydechowym) Po pewnym czasie, gdy obroty sa na tyle wystarczajace, zeby poruszyc wirniki turbiny turbo zaczyna dzialac. Poprostu czesc spaliny z silnika trafia znow pod cisnieniem spowrotem do komory spalania, powietrze (a raczej juz spaliny) chlodzi sie przez intercooler. I takie cykle dzieja sie coroz przy kazdej zmianie biegow i wychamowaniu (oczywiscie mieszanka benzyny+powietrze, chodzi o te co idzie przez filtr powietrza!, napedzaja tez silnik). I nie wplywa to znacznie na spalanie ( i tu informacja dla waszego guru "korony") nie moze byc skladnikiem mieszanki bo jest pozbawione o2 czyli tlenu, ktory spalil sie juz w poprzedniej mieszance benzy z powietrzem i jest juz tylko poprostu rozpedzonymi spalinami! a te twoje AFR jest po to zeby byla kontrola nad iloscia tlenu (no i tez benzyny)! z powietrza oraz benzyny. Bo to chyba normalnie ze benzyna sie nie zapali jak bedzie za duzo lub niedosty tlenu w mieszance... i to cala filozofia, jasniej juz sie chyba nie da..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw silnik z turbosprezarka dziala jak zwykly silnik bez turbiny. Spaliny ida sobie ladnie, pieknie do ukladu wydechowego, ale przez turbosprezarke (ktora jest pomiedzy silnikiem, a ukladem wydechowym) Po pewnym czasie, gdy obroty sa na tyle wystarczajace, zeby poruszyc wirniki turbiny turbo zaczyna dzialac. Poprostu czesc spaliny z silnika trafia znow pod cisnieniem spowrotem do komory spalania, powietrze (a raczej juz spaliny) chlodzi sie przez intercooler. I takie cykle dzieja sie coroz przy kazdej zmianie biegow i wychamowaniu (oczywiscie mieszanka benzyny+powietrze, chodzi o te co idzie przez filtr powietrza!, napedzaja tez silnik). I nie wplywa to znacznie na spalanie ( i tu informacja dla waszego guru "korony") nie moze byc skladnikiem mieszanki bo jest pozbawione o2 czyli tlenu, ktory spalil sie juz w poprzedniej mieszance benzy z powietrzem i jest juz tylko poprostu rozpedzonymi spalinami! a te twoje AFR jest po to zeby byla kontrola nad iloscia tlenu (no i tez benzyny)! z powietrza oraz benzyny. Bo to chyba normalnie ze benzyna sie nie zapali jak bedzie za duzo lub niedosty tlenu w mieszance... i to cala filozofia, jasniej juz sie chyba nie da..
www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok koledzy. do intercoolera sie wlewa plyn chlodniczy a raczej intercoolerowy. przy doladowaniu 2 bar samochod pali przeciez 200l/100km a stosunek mocy ze na 1L silnika przypada 100KM bo tylko na tyle jest wydajna turbina, to 3 litrowa Supra z polski 1250KM (gdzie jakies 160KM to nitro+ kilka koni z komputera, wtryskow i kilku innych dodatkow) no i turbina tylko 300KM to wiecie chlopaki.. reszta mocy bierze sie z kosmicznej plazmy..

 

No i nie ma co gadac nawet na ten temat z wami bo do tego trzeba miec troche kasy i jaja, ja sobie zrobie furke a wy sie wozcie tym co fabryka dala i moze spotkamy sie kiedys na jakims zlocie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze jeszcze na pozegnanie powiesz mi do czego jest ta turbina?

 

Horsepower 1000 - 1550

Displacement 3.0L - 12.0L

 

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT55/GT5533_752052-9.htm

 

Do czolgu czy samolotu? A wtryski to chyba by bylo trzeba 100000cc dla 3L.. jak myslisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz swoje powiedzialem.. to moze ty teraz powiesz? a nie tylko tu d.upe lizesz..

 

a no i w sr20det sa t25.. zapomnialem.. pogadaj z chlopakami z turbokillers od nissanow skyline i sx to oni ciebie wysmieja :), a dowiesc chcem tego, czego dotyczy temat tego postu bo chyba wkoncu o to sie tutaj glownie rozchodzi..

Edytowane przez miciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no.. moze to przemowi do was lepiej niz jak i dotrze to do waszych baniek!

Widzicie tu jakies niewiadomo jakie wtryski albo kolosalne zmiany w silniku za niewiadomo jakie pieniadze? bo ja widze 4-cyl. silnik 1.8 (czyli nie jest to wolnossak), zmienione turbo na wieksze, moc 300KM, gdzie seryjnie jest 169KM i mniejszy walek rozrzadu od silnika 1.6L i to z wersji bez turbiny! i pompe, a z tego co widze to wszyscy je zmieniaja w tych modelach nawet przy fabrycznej mocy bo oryginalna nawala..

- seria wtryski

- seria przepływomież powietrza

http://forum.turbokillers.com/tematy23/2289.htm

A reszta jest przygotowana pod wyścigi i tyle..

 

Wszystko bede mial w zestawie a kolektor przerobia mi i wykonaja rurki do ic chlopaki z lodzi, ewentualnie chip i tlumik z nierdzewnej stali i 300KM bedzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to nie wytrzymałem

kolego jesteś 2 (dosłownie dwa) dni na tym forum a piszesz takie głupoty jakbyś zjadł wszystkie rozumy

apropo jedynym znanym mi ustrojstwem kierującym spaliny spowrotem do komory spalania jest zawór EGR , który notabene nie służy do niczego poza lepszym samopoczuciem ekologów

nie będę się z tobą kłucił czy masz rację czy nie ja wiem swoje

nijak się to nie kalkuje(jeśli miało by to być zrobione wg jakichśtam standartów i norm) jak dla mnie oczywiście , ale ty możesz robić ze swoimi pieniędzmi co Ci się tylko podoba

na tym forum mogę się z tobą umówić że jeśli uturbisz(udupisz )swoje auto za 5,5 no niech będzie 6,5 klocka i pojeżdzi ono ze dwa lata bez wywalenia tłoków przez blok lub poprostu ich nie spali, panewki wytrzymają to wszystko, wtryski dadzą radę podać ze 2xtyle paliwa , którego pompa nie zdąży napompować i przepływka zmierzy Ci powietrze które rozsadzi kolektor dolotowy a przynajmniej jego uszczelki no i jak te spaliny powrócą spowrotem do silnika wężem od podlewania ogrodu ? chyba trzeba przerobić kolektor wylotowy ale może ty jakoś to ominiesz

 

 

więc będzie tak jezdzisz dwa lata i masz u mnie krate browaru

bo przecierz robisz to tak naprawdę dla siebie nie dla tego piwka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się uśmiałem z tymi spalinami naprawdę :D . Turbinka owszem jest poruszana przez spaliny ale pompuje mnóstwo świerzego powietrza dodatkowo chłodzonego przez intercoler (wiadomo chłodne powietrze zawiera więcej tlenu potrzebnego w procesie spalania) i to z tąd bierze się właśnie przyrost mocy no i oczywiście zużycie paliwa równierz podskoczy automatycznie wraz ze wzrostem ilości podawanego powietrza. Z tym że to spalanie nie rośnie znów tak bardzo tragicznie wzrost mocy o każde 100KM powoduje wzrost średniego spalaniao około 2litry na 100km oczywiście przy dobrym zestrojeniu i ważna jest też pojemność silnika.
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miciu to żeś dał popis inteligencji:)

Ciekawi mnie tylko jedno?????

Skoro tak za 5-6 tysięcy złotych można z BMW 318 wyciągnąc koło 200-300 KM to po cholerę inżynierowie takich marek jak Mitsubishi Lancer Evo lub Subaru Impreza WRC się męczą latami robiąc specjalne wzmocnione silniki dopracowują każdy wężyk w tym silniku specjalne mapy paliwowe itp tak bez konca jak mogliby pójść do ciebie i ty byś to zrobił za jedna tysieczna kosztów ?????

Ale to tylko mje zdanie:)

Wnioski:

Kupić BMW 316 zrobić z niego 400KM i jeżdzić na rajdach zamiast wydawać kasę na drogie Evo lub Impreze

A tak wogóle drugi dzień na forum i już opierdalasz starsszych stażem kolegów???

Już nie pisze tu o mnie

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no.. moze to przemowi do was lepiej niz jak i dotrze to do waszych baniek!

Widzicie tu jakies niewiadomo jakie wtryski albo kolosalne zmiany w silniku za niewiadomo jakie pieniadze? bo ja widze 4-cyl. silnik 1.8 (czyli nie jest to wolnossak), zmienione turbo na wieksze, moc 300KM, gdzie seryjnie jest 169KM i mniejszy walek rozrzadu od silnika 1.6L i to z wersji bez turbiny! i pompe, a z tego co widze to wszyscy je zmieniaja w tych modelach nawet przy fabrycznej mocy bo oryginalna nawala..

- seria wtryski

- seria przepływomież powietrza

http://forum.turbokillers.com/tematy23/2289.htm

A reszta jest przygotowana pod wyścigi i tyle..

 

Wszystko bede mial w zestawie a kolektor przerobia mi i wykonaja rurki do ic chlopaki z lodzi, ewentualnie chip i tlumik z nierdzewnej stali i 300KM bedzie..

 

Zapomniałeś o jednym drobnym szczególe... W tym Nissanie S13 jest silnik CA18DET - SERYJNIE wyposażony w turbo - jeden z najlepszych silników do modyfikacji jaki kiedykolwiek zrobiono. Wszystkie podzespoły ma wzmocnione a że inżynierowie zrobili to ze sporym zapasem to i modyfikacje można wykonać tanim kosztem. Proszę, nie porównuj silnika wolnossącego 1,6 czy 1,8 z BMW do CA18DET z Nissana. Po drugie moc 300KM to moc szacowana i nigdy nie zmierzona, bo po 2 miesiącach właściciel sprzedał silnik i włożył większy z kutymi tłokami i innymi diwajsami by silnik jeździł długo i bezawaryjnie.

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy debata nie może być bez wulgaryzmów i nerwowej atmosfery ???.

 

Chłopak bardzo sie napalił na turbo i zrobi jak zechce, widzę jego jak i wasze racje ale to nie powód do wyzywania sie jak dzieci w piaskownicy. Do pewnego momentu rozmowa była na poziomie i zawierała wiele cennych informacji a teraz zaczyna sie robić żałośnie

 

Trochę kultury panowie, bo temat zostanie zamknięty i w żaden sposób nie zostanie rozbudowana skarbnica wiedzy jaką jest to forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miciu moze bys nie unikal odpowiedzi? Jak nie wiesz to spytaj Jarkowego albo Czika, oni maja spore pojecie, ba, chyba nikt tak dobrze nie ogarnia Nissanow jak oni.

Ponawiam pytanie: Jak to jest z ta moca w silniku turbodoladowanym? I jak to szlo z tymi spalinami w intercoolerze i efektem pneumatycznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy debata nie może być bez wulgaryzmów i nerwowej atmosfery ???.

 

Chłopak bardzo sie napalił na turbo i zrobi jak zechce, widzę jego jak i wasze racje ale to nie powód do wyzywania sie jak dzieci w piaskownicy. Do pewnego momentu rozmowa była na poziomie i zawierała wiele cennych informacji a teraz zaczyna sie robić żałośnie

 

Trochę kultury panowie, bo temat zostanie zamknięty i w żaden sposób nie zostanie rozbudowana skarbnica wiedzy jaką jest to forum.

no bo nie zostanie rozbudowana , wiadomo że można uturbić nawet malczaka(126) tylko jaki w tym sens i logika skoro jest to nieopłacalne przynajmniej do cywilnego użytku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No miciu to żeś dał popis inteligencji:)

Ciekawi mnie tylko jedno?????

Skoro tak za 5-6 tysięcy złotych można z BMW 318 wyciągnąc koło 200-300 KM to po cholerę inżynierowie takich marek jak Mitsubishi Lancer Evo lub Subaru Impreza WRC się męczą latami robiąc specjalne wzmocnione silniki dopracowują każdy wężyk w tym silniku specjalne mapy paliwowe itp tak bez konca jak mogliby pójść do ciebie i ty byś to zrobił za jedna tysieczna kosztów ?????

Ale to tylko mje zdanie:)

Wnioski:

Kupić BMW 316 zrobić z niego 400KM i jeżdzić na rajdach zamiast wydawać kasę na drogie Evo lub Impreze

A tak wogóle drugi dzień na forum i już opierdalasz starsszych stażem kolegów???

Już nie pisze tu o mnie

 

Po co? bo w tym sporcie licza sie kazde sekundy i wytrzymałosc, a moc samochodow tez jest ograniczona, bo takie sa przepisy!! A ja przeciez nie robie samochodu pod rally albo drifting tylko do jazdy codziennej i na wypady od czasu do czasu.. A tak wogole to debile mowilem ze chcem sie zmiescic do 10K ze szystkim a nie do 5-6... co za kretyni..

Edytowane przez miciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś o jednym drobnym szczególe... W tym Nissanie S13 jest silnik CA18DET - SERYJNIE wyposażony w turbo - jeden z najlepszych silników do modyfikacji jaki kiedykolwiek zrobiono. Wszystkie podzespoły ma wzmocnione a że inżynierowie zrobili to ze sporym zapasem to i modyfikacje można wykonać tanim kosztem. Proszę, nie porównuj silnika wolnossącego 1,6 czy 1,8 z BMW do CA18DET z Nissana. Po drugie moc 300KM to moc szacowana i nigdy nie zmierzona, bo po 2 miesiącach właściciel sprzedał silnik i włożył większy z kutymi tłokami i innymi diwajsami by silnik jeździł długo i bezawaryjnie.

 

A temu koledze chyba sie cos pomylilo z silnikiem RB26DET od skyline.. specjalisci.. CA18DET ma okolo 130KM bez turbosprezarki i wcale nie jest takim cudem... bo to silnik ze skyline r33 jest tym cudem i ktory ma ten zapas mocy o ktory ci tak chodzi specjalisto.. myslisz ze tam sa potezne wtryski ? I po co wrzucac mniejszy wal do 1.6L skoro niby ten od 1.8 to taki cud inzynieryjny? dla mocy bo jest lzejszy, a myslisz ze bardziej wytrzymaly?!!

Edytowane przez miciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miciu moze bys nie unikal odpowiedzi? Jak nie wiesz to spytaj Jarkowego albo Czika, oni maja spore pojecie, ba, chyba nikt tak dobrze nie ogarnia Nissanow jak oni.

Ponawiam pytanie: Jak to jest z ta moca w silniku turbodoladowanym? I jak to szlo z tymi spalinami w intercoolerze i efektem pneumatycznym?

 

a czy ja kretynie pisalem ze tam wogole spaliny nie opuszczaja tego silnika? A jak kur.wa nazwac przyspieszone powietrze? hydraulika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.