Skocz do zawartości

Compact 99 (1.9L) TURBO - da się i czy dużo przeróbek?


DreSik.PL

Rekomendowane odpowiedzi

odp na 2. Turbina czyli ta czesc goraca tez ma jakas swoja wytrzymalosc, a glownie jej lopatki.. a jak by dostala wielkiego podmuchu to tez mogla by sie uszkodzic no nie?

 

Ta odpowiedź ma się nijak do poprzedniej twojej wypowiedzi, zresztą i tak jest bez sensu bo nie ma czegoś takiego jak "wielki podmuch mogacy zniszczyć część gorącą". A niby z czego ten wielki podmuch ma być? Z wybuchu supernowej?

 

Co do artykułu to jestem pod wrażeniem :cool2: widzę że google nie bolą :norty: , może jak jeszcze trochę poszukasz i poczytasz to w końcu zauważysz w jak wielu miejscach sie mylisz i piszesz kompletne bzdury.

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

odp na 2. Turbina czyli ta czesc goraca tez ma jakas swoja wytrzymalosc, a glownie jej lopatki.. a jak by dostala wielkiego podmuchu to tez mogla by sie uszkodzic no nie?

 

Ta odpowiedź ma się nijak do poprzedniej twojej wypowiedzi, zresztą i tak jest bez sensu bo nie ma czegoś takiego jak "wielki podmuch mogacy zniszczyć część gorącą". A niby z czego ten wielki podmuch ma być? Z wybuchu supernowej?

 

Co do artykułu to jestem pod wrażeniem :cool2: widzę że google nie bolą :norty: , może jak jeszcze trochę poszukasz i poczytasz to w końcu zauważysz w jak wielu miejscach sie mylisz i piszesz kompletne bzdury.

 

Wszystko ma swoja wytrzymalosc przeciz.. lopatki nie sa chyba z tytanu.. jak pekaja kolekroty wydechowe nadmiarem i temp. spalin to lopatek nie rozerwie w ten sposob? myle sie ale sie do tego przyznaje bo to wkoncu nie ja bede skladal te turbo bo place i zadam.. i jest ok, a ty tez sie czesto mylisz ale sie nie umiesz do tego przyznac i chcesz ze mnie kretyna robic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś lub chociaż słyszałeś o "rozerwanym kolektorze wydechowym z nadmiaru spalin"? :duh:

 

 

i zapewniam cię że żadna moja wypowiedź nie była mylna, a naprawdę wiem o czym piszę

Edytowane przez korona
www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz poszukam i przesle ci fotki;) i oczywiscie chodzilo o kolektor wydechowy turbiny bo o tym mowa.. temperatura i spory podmuch zrobi swoje ..

http://img20.imageshack.us/img20/9145/turbomanifoldcrack2wq6.jpg

 

http://img482.imageshack.us/img482/7517/turbomaniqp3.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img482.imageshack.us/img482/1761/turbomanifoldbrokeqw7.jpg

 

 

Albo wiem.. zamiast robic moja beme kupie sobie cos takiego.. :D

http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://robietech.com/fred/header2.jpg&imgrefurl=http://robietech.com/fred/&h=483&w=793&sz=50&hl=pl&start=61&um=1&tbnid=CStinIOJkHl7RM:&tbnh=87&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dbroke%2Bturbo%2Bmanifold%26start%3D54%26ndsp%3D18%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do artykułu to jestem pod wrażeniem :cool2: widzę że google nie bolą :norty: , może jak jeszcze trochę poszukasz i poczytasz to w końcu zauważysz w jak wielu miejscach sie mylisz i piszesz kompletne bzdury.

 

Kaman korona. Przeciez w tym artykule sa bzdury. Sterowanie cisnieniem doladowania przez BOV? Upuszczanie ZMIERZONEJ przez przeplywke ilosci powietrza? Przez BOV znajdujacy sie PRZED przeplywka? Ktos w niezlym transie to pisal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra gosciu odpusc juz sobie.. sam tego nie wymyslilem tylko jak pisal korona skozystalem z googli. Chcesz to ci moge dac wiecej podobnych artykulow na ten temat.. albo sam wyjasnij na czym niby to polega jak widzisz tu jakis powazny blad a nie tylko innymi umiesz cos dzialac.. "Kaman korona".. to zabrzmialo jak slowa nieporadnego dzieciaka.. chyba ze dalej nie mozesz przebolec tego sr20det co ci wypomnialem, a to tylko oznacza ze kazdy ma prawo do bledu..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra gosciu odpusc juz sobie.. sam tego nie wymyslilem tylko jak pisal korona skozystalem z googli. Chcesz to ci moge dac wiecej podobnych artykulow na ten temat.. albo sam wyjasnij na czym niby to polega jak widzisz tu jakis powazny blad a nie tylko innymi umiesz cos dzialac.. "Kaman korona".. to zabrzmialo jak slowa nieporadnego dzieciaka.. chyba ze dalej nie mozesz przebolec tego sr20det co ci wypomnialem, a to tylko oznacza ze kazdy ma prawo do bledu..

 

Jakiego SR20DET, co ty pieprzysz?

 

Co do twojego artykulu to jest poprostu niescisly. Chcac puszczac powietrze z BOVa do atmosfery wsadza sie go przed przeplywomierzem zeby mierzyl on rzeczywista ilosc powietrza. Pomysl. Jak bylby za to najpierw mierzylbys ilosc powietrza a potem sporo z niego upuszczal i efekt bylby taki ze przez chwile mialbys zbyt bogata mieszanke. Po co mieszac do tego elektronike?

Przypominam ze mowimy tu o tuningu a nie rozwiazaniach seryjnych, bo tam to rzeczywiscie przez ograniczenia prawne BOV upuszcza powietrze spowrotem do dolotu.

No i te cisnienie doladowania to tez troche nieprecyzyjne bo nie do konca taka jest rola BOV. Ten zawor jest sterowany przez podcisnienie i dziala tylko przy zamknieciu przepustnicy. Nie upuszcza zadnego nadmiaru cisnienia w dolocie gdy masz otwarta przepustnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykułu nawet nie czytałem, pochwaliłem tylko micia że w końcu zaczął szukać czegoś w temacie a nie pisac bzdury z głowy.

 

Co do kolektora to pęknął z powodu złej konstrukcji (na końcu wisiała potężna turbina i wibracje silnika zrobiły swoje). Muszla tej pierwszej turbiny ma faktycznie pęknięcie spowodowane prawdopodobnie wysoką temperaturą. tak czy inacze nie ma możliwości by to gazy rozerwały kolektor jak napisałeś.

 

Miciu czytaj jak najwiecej, kilka tygodni i będziesz wiedział czy warto uturbiać 4-cylindrowca BMW. Mi też się to kiedyś wydawało proste, ale czym więcej wiesz, tym wiecej widzisz problemów na drodze realizacji tego pomysłu. Uturbienie jest jak najbardziej możliwe, ale za 1/4 kosztów lepiej zrobić swapa na silnik mający prawie 200KM w serii + chip tuning 1000zł i cieszyć się bezawaryjną jazdą.

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra gosciu odpusc juz sobie.. sam tego nie wymyslilem tylko jak pisal korona skozystalem z googli. Chcesz to ci moge dac wiecej podobnych artykulow na ten temat.. albo sam wyjasnij na czym niby to polega jak widzisz tu jakis powazny blad a nie tylko innymi umiesz cos dzialac.. "Kaman korona".. to zabrzmialo jak slowa nieporadnego dzieciaka.. chyba ze dalej nie mozesz przebolec tego sr20det co ci wypomnialem, a to tylko oznacza ze kazdy ma prawo do bledu..

 

Jakiego SR20DET, co ty pieprzysz?

 

Co do twojego artykulu to jest poprostu niescisly. Chcac puszczac powietrze z BOVa do atmosfery wsadza sie go przed przeplywomierzem zeby mierzyl on rzeczywista ilosc powietrza. Pomysl. Jak bylby za to najpierw mierzylbys ilosc powietrza a potem sporo z niego upuszczal i efekt bylby taki ze przez chwile mialbys zbyt bogata mieszanke. Po co mieszac do tego elektronike?

Przypominam ze mowimy tu o tuningu a nie rozwiazaniach seryjnych, bo tam to rzeczywiscie przez ograniczenia prawne BOV upuszcza powietrze spowrotem do dolotu.

No i te cisnienie doladowania to tez troche nieprecyzyjne bo nie do konca taka jest rola BOV. Ten zawor jest sterowany przez podcisnienie i dziala tylko przy zamknieciu przepustnicy. Nie upuszcza zadnego nadmiaru cisnienia w dolocie gdy masz otwarta przepustnice.

 

Tak? BOV przed przeplywomierz.. chlopie.. poszukaj sobie kilka fotek w necie to zobaczysz bova na orurowaniu przy kolektorze ssacym lub przy dolocie od ic z turbospr... i wciska sie go na orurowanie od ic.. a nie na dolot od filtra, tam gdzie powinien znajdowac sie przeplywomierz

 

A co do sr20det to chodzi mi o twoj tekst: "No ale wiesz, jak chcesz t25 to szukaj jakiegos rozbitego nissana z sr20det i regeneruj uzywke. Nowe to kosmos ceny."

Edytowane przez miciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artykułu nawet nie czytałem, pochwaliłem tylko micia że w końcu zaczął szukać czegoś w temacie a nie pisac bzdury z głowy.

 

Co do kolektora to pęknął z powodu złej konstrukcji (na końcu wisiała potężna turbina i wibracje silnika zrobiły swoje). Muszla tej pierwszej turbiny ma faktycznie pęknięcie spowodowane prawdopodobnie wysoką temperaturą. tak czy inacze nie ma możliwości by to gazy rozerwały kolektor jak napisałeś.

 

Miciu czytaj jak najwiecej, kilka tygodni i będziesz wiedział czy warto uturbiać 4-cylindrowca BMW. Mi też się to kiedyś wydawało proste, ale czym więcej wiesz, tym wiecej widzisz problemów na drodze realizacji tego pomysłu. Uturbienie jest jak najbardziej możliwe, ale za 1/4 kosztów lepiej zrobić swapa na silnik mający prawie 200KM w serii + chip tuning 1000zł i cieszyć się bezawaryjną jazdą.

 

 

Zgodze sie z toba w tej kewstii (chociaz rozerwanie nawet takich wadliwych spawow wymaga tez troche sily) + dochodzi do tego tez temperatura, ktora wprowadzi zmiany strukturalne stali kolektor a przez pewien okres ostrego eksploatowania stal jest bardziej podatna na roznego rodzaju sily. Bo takie ciagle gwaltowne i chlodzenie napewno sprawi ze material jest kruchszy. To samo jest z wirnikami przy wysilonym i nieprawidlowym eksploatowaniu.

 

Co do instalacji to wszystko zostanie rostrzygniete ostatecznie jak chlopaki mi to zaloza. Fajnie by bylo jak by efekt byl podobny jak w tych isach z za granicy i prawdopodobnie takiego jedynego jak narazie w polsce, a u was podziwiam ten sentyment do tych proponowanych przez was silnikow BMW, ale one przeciez tez nie sa takie do konca niezawodne i jak wszystko tez sie moga psuc. A i ja przeciez ja nie bede mial tego samochodu do konca zycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli te 'chlopaki', co Ci zakladaja turbosprezarke, ogarniaja temat, Twoj silnik byl do tej pory zdrowy, no i moc, jaka osiagniesz, nie bedzie bardzo przekraczala 100 koni z litra, to powinienes osiagnac efekt w miare bezawaryjnego i szybkiego samochodu.

 

Ale widzialem juz mase projektow tego typu, ktore ciagnely sie w nieskonczonosc z wielu roznych powodow, wlasciciel wladowal w to zdecydowanie wiecej pieniedzy, niz przewidywal w najczarniejszych snach, a samochod i tak nie jezdzil tak, jak mial jezdzic.

 

Mysle, ze temat zostal wyczerpany.

 

Jak juz Twoj samochod bedzie gotowy, to zaloz nowy temat i pochwal sie wykresem z hamowni :cool2: .

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.