Skocz do zawartości

miciu

Zarejestrowani
  • Postów

    46
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Łódź

Osiągnięcia miciu

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. miciu

    Cisnienie turbo 530D?

    Zaloz sobie MBC czyli manual boost controller czy cos w tym stylu.. Cena to ok 50zl, a bedziesz mogl sobie regulowac dowonlie cisnienie doladowania za pomoca pokretelka. Niech ci to zaloza i po klopocie :) Poszukaj tego w necie. 1,2 bara to i tak sporo, ale moze ktos ci dokladniej powie. Pozdro.
  2. miciu

    Co z tym turbo?

    A malo masz miejsca zeby zalozyc go na orurowaniu ic? Nie zdziwil bym sie jak bys mi zaczal jeszcze wmawiac ze BOV jest sterowany przeplywomierzem, a nie sprezonym powietrzem..
  3. miciu

    Co z tym turbo?

    _Tomek_ a ciebie to wezme zebys mi zalozyl blow offa jak cos przed przeplywomierz :cool2:
  4. miciu

    Co z tym turbo?

    swieci turbina a nie kompresor turbosprezarki i bardziej mi sie wydaje ze na zolto-pomaranczowo jak na czerwono. Dla ulatwienia zycia masz tu przyklad zebys nie musial daleko szukac: http://img131.imageshack.us/img131/9636/turbochargerbj6.jpg
  5. miciu

    Co z tym turbo?

    No a o co mi chodzilo? to chyba wiadome ze jak intercooler bedzie chlodniejszy przez natrysk to powietrze przez niego przeplywajace tez. I olej ma tez funkcje smarujaca. A turbo moze tez byc chlodzona dodatkowo woda. Chlodziwo jest w przypadku turbosprezarki po srodku i tem jest wlot i wylot na ten olej lub tez wode i olej, a nie na samym kompresorze. A olej silnikowy oprucz smarowania nie chlodzi tez silnika? A tez jest chlodnica... I mozna tez smialo powiedziec ze ic to dodatkowa chlodnica dla silnik. Ale dobrze ze poruszyles ta kwestie bo z tego co pisales na gorze mozna bylo wywnioskowac ze wogole ominales kewstie intercoolera.
  6. miciu

    Co z tym turbo?

    Co innego jak sobie kupujesz gotowy dobrany sprzecik.. i masz kogos kto ci to wykona. Chlodnice oleju mozna sobie kupic od innego samochodu z turbosprezarka. Tak samo np mozna kupic duzy intercooler od iveco za 350zl tak jak to czasem laduja chlopaki od 200sxow. Na wszystko jest jakies rozwiazanie.
  7. miciu

    Co z tym turbo?

    Nic bardziej mylnego. Wiecej powietrza + wiecej paliwa = duzo mocy;) M52B28 jest fajna baza, dol masz kuty w serii. Kwestia odpowiednio dobranego setupu, sporej rzezby i bedzie fajnie latac. Ale ja i tak zachecam do zmiany na 540i, nie tylko moc sie liczy, V8 bedzie najpewniej mialo lepszy wypas no i sama frajda z 8 cyl ;) W jaki sposob chlodzi turbine? M50, M52, M54 to troche jest egzemplarzy w Polsce z doladowaniem. A no moj przyjacielu chlodzi w taki sposob ze gdy sobie ladnie pieknie jezdziesz samochodem to wieje na intercooler powietrze (te ktore jak sobie wyjdziesz na dwor otacza nas do okola) i to powietrze chlodzi intercooler. Turbosprezarka, a wlasciwie kompresor czyli jej chlodna czesc jest chlodzona miedzy innymi zimnym pow. z intercoolera. jak wszystkie inne podzespoly. Do ic mozna tez latwo zastosowac natryski na czysta zwykla wode zeby ic mial lepsze i szybsze chlodzenie. oo.. czyli jest to dobra baza na turbine.. i jest to do zrobienia
  8. Zgodze sie z toba w tej kewstii (chociaz rozerwanie nawet takich wadliwych spawow wymaga tez troche sily) + dochodzi do tego tez temperatura, ktora wprowadzi zmiany strukturalne stali kolektor a przez pewien okres ostrego eksploatowania stal jest bardziej podatna na roznego rodzaju sily. Bo takie ciagle gwaltowne i chlodzenie napewno sprawi ze material jest kruchszy. To samo jest z wirnikami przy wysilonym i nieprawidlowym eksploatowaniu. Co do instalacji to wszystko zostanie rostrzygniete ostatecznie jak chlopaki mi to zaloza. Fajnie by bylo jak by efekt byl podobny jak w tych isach z za granicy i prawdopodobnie takiego jedynego jak narazie w polsce, a u was podziwiam ten sentyment do tych proponowanych przez was silnikow BMW, ale one przeciez tez nie sa takie do konca niezawodne i jak wszystko tez sie moga psuc. A i ja przeciez ja nie bede mial tego samochodu do konca zycia.
  9. Jakiego SR20DET, co ty pieprzysz? Co do twojego artykulu to jest poprostu niescisly. Chcac puszczac powietrze z BOVa do atmosfery wsadza sie go przed przeplywomierzem zeby mierzyl on rzeczywista ilosc powietrza. Pomysl. Jak bylby za to najpierw mierzylbys ilosc powietrza a potem sporo z niego upuszczal i efekt bylby taki ze przez chwile mialbys zbyt bogata mieszanke. Po co mieszac do tego elektronike? Przypominam ze mowimy tu o tuningu a nie rozwiazaniach seryjnych, bo tam to rzeczywiscie przez ograniczenia prawne BOV upuszcza powietrze spowrotem do dolotu. No i te cisnienie doladowania to tez troche nieprecyzyjne bo nie do konca taka jest rola BOV. Ten zawor jest sterowany przez podcisnienie i dziala tylko przy zamknieciu przepustnicy. Nie upuszcza zadnego nadmiaru cisnienia w dolocie gdy masz otwarta przepustnice. Tak? BOV przed przeplywomierz.. chlopie.. poszukaj sobie kilka fotek w necie to zobaczysz bova na orurowaniu przy kolektorze ssacym lub przy dolocie od ic z turbospr... i wciska sie go na orurowanie od ic.. a nie na dolot od filtra, tam gdzie powinien znajdowac sie przeplywomierz A co do sr20det to chodzi mi o twoj tekst: "No ale wiesz, jak chcesz t25 to szukaj jakiegos rozbitego nissana z sr20det i regeneruj uzywke. Nowe to kosmos ceny."
  10. dobra gosciu odpusc juz sobie.. sam tego nie wymyslilem tylko jak pisal korona skozystalem z googli. Chcesz to ci moge dac wiecej podobnych artykulow na ten temat.. albo sam wyjasnij na czym niby to polega jak widzisz tu jakis powazny blad a nie tylko innymi umiesz cos dzialac.. "Kaman korona".. to zabrzmialo jak slowa nieporadnego dzieciaka.. chyba ze dalej nie mozesz przebolec tego sr20det co ci wypomnialem, a to tylko oznacza ze kazdy ma prawo do bledu..
  11. miciu

    Co z tym turbo?

    o nastepni.. silnik 2.8 to juz cos.. mi odradzaja do e36 1.8 is.. ale ja i tak wloze i tak.. A 1L wiecej to juz spora roznica... dajesz troche wieksze wtryski i juz problem mieszanki rowiazany.. pali ci max 3-4L wiecej, a z 540i 4L bedzie niby tak duzo mniej spalal? No ok wstawisz sobie gaz i prosze: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=10755&sid=8d6f45aa168b3717584b8c37741b8f3b, bedzie szkodzilo silnikowi bardziej jak turbina (a jak dobrze ci ja zaloza to jak kolega wspomnial nie bedzie to mialo wiekszego wplywu na zywotnosc silnika). Jak masz dobry i sprawdzony egzemplarz swojego e39 to nie ma sensu go sprzedawac i kupowac z 4L silnikiem.Do chlodzenia kupujesz sobie intercooler jak chcesz i tyle. Chlodzi i turbine i silnik a moc wiele wieksza.. podziwiam sentyment klubowiczow, ale swiat idzie do przodu i trzeba kozystac z technologii, ktore BMW stosuje dopiero od nie tak dawna, no chyba ze w drozszych modelach.. Przynajmniej bedzie to jakis fenomen w polsce bo nawet nie wiem czy ktos w polsce to juz zrobil ze swoja betka. Jak chlopaki z zagranicy moga to my tez.. Po obejzeniu tego filmiku radykalnie przestalem sluchac innych, ktorzy sadzili ze to praktycznie nie mozliwe, a jak tak to wymaga milionowych wkladow.. Grunt zeby tylko znalezc sprzet za rozsadne pieniadze i to tyle. Ja juz dla siebie cos znalazlem i jestem happy. ten filmik tez polecam: Zaloze sie ze jak mi dobrze zloza i bedzie smigac to wszyscy nagle zmienia zdanie.. ale kazdy ma swoje na ten temat, co rowniez szanuje.
  12. zaraz poszukam i przesle ci fotki;) i oczywiscie chodzilo o kolektor wydechowy turbiny bo o tym mowa.. temperatura i spory podmuch zrobi swoje .. http://img20.imageshack.us/img20/9145/turbomanifoldcrack2wq6.jpg http://img482.imageshack.us/img482/7517/turbomaniqp3.jpg %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img482.imageshack.us/img482/1761/turbomanifoldbrokeqw7.jpg Albo wiem.. zamiast robic moja beme kupie sobie cos takiego.. :D http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://robietech.com/fred/header2.jpg&imgrefurl=http://robietech.com/fred/&h=483&w=793&sz=50&hl=pl&start=61&um=1&tbnid=CStinIOJkHl7RM:&tbnh=87&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dbroke%2Bturbo%2Bmanifold%26start%3D54%26ndsp%3D18%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN
  13. Ta odpowiedź ma się nijak do poprzedniej twojej wypowiedzi, zresztą i tak jest bez sensu bo nie ma czegoś takiego jak "wielki podmuch mogacy zniszczyć część gorącą". A niby z czego ten wielki podmuch ma być? Z wybuchu supernowej? Co do artykułu to jestem pod wrażeniem :cool2: widzę że google nie bolą :norty: , może jak jeszcze trochę poszukasz i poczytasz to w końcu zauważysz w jak wielu miejscach sie mylisz i piszesz kompletne bzdury. Wszystko ma swoja wytrzymalosc przeciz.. lopatki nie sa chyba z tytanu.. jak pekaja kolekroty wydechowe nadmiarem i temp. spalin to lopatek nie rozerwie w ten sposob? myle sie ale sie do tego przyznaje bo to wkoncu nie ja bede skladal te turbo bo place i zadam.. i jest ok, a ty tez sie czesto mylisz ale sie nie umiesz do tego przyznac i chcesz ze mnie kretyna robic..
  14. :lol: :duh: moderatorze nasz kochany, kończmy te farse bo chyba popuszcze ze smiechu, dawno na forum nie było takiego ubawu :cool2: to ja mam też kilka pytań: 1. po co jest przepustnica skoro to BOV nie wpuszcza sprężonego powietrza do silnika 2. co znaczy stwierdzenie "dba to przy okazji o lopatki turbiny to jasne bo silnik nie wydala wiecej niz jest w stanie i nie daje za duzo spalin na turbine.. " Widzisz.. i znow chcesz na sile ze mnie zrobic glupka a sam wyszedles.. Przeczytaj sobie np ten madry artykulik.. Wastegate upuszcza nadmiar spalin czyli ogranicza ilosc spalin trafiajacych na goraca czesc turbiny (czesc spalin kierowana jest do wydechu z pominieciem turbosprezarki). Blow off upuszcza nadmiar powietrza jaki turbina tloczy do dolotu (reguluje sie tym samym cisnienie doladowania). Blow off zapobiega tez gwaltownemu wzrostowi cisnienia w ukladzie dolotowym (na odcinku turbina-przepustnica) gdy przy duzym doladowaniu zamknieta zostanie przepustnica. Taki gwaltowny wzrost cisnienia po zamknieciu przepustnicy moze doprowadzic do uszkodzenia przewodow lub intercoolera a pozatym mocno spowalnia prace turbiny co w konsekwencji generuje laga (turbodziura). Blow off w cywilnych autach kieruje nadmiar powietrza spowrotem przed turbine gdyz jest to przefiltrowana i zmierzona dawka powietrza przez przeplywomierza. W autach wyczynowych nadmiar trafia do atmosfery i czesto wykorzystuje sie taki sposob tez w tuningu aut cywilnych (choc w wielu krajach jest to nielegalane) ale wymaga to odpowiedniego zestrojenia elektroniki (bo komputer dostaje info od przeplywomierza o ilosci powietrza trafiajacego do dolotu a przeciez czesciowo jest upuszczane/tracone przez blow off do atmosfery). odp na 1. kolego.. ile razy mozna prosic.. CZYTAJ UWAZNIE! napisalem NADMIAR sprezonego powietrza.. a nie samo sprezone powietrze.. odp na 2. Turbina czyli ta czesc goraca tez ma jakas swoja wytrzymalosc, a glownie jej lopatki.. a jak by dostala wielkiego podmuchu to tez mogla by sie uszkodzic no nie i tez nie moze sie wciaz pompowac przy zamykanej przepustnicy.. :clap:
  15. Glownie po to aby za duzo sprezonego powietrza nie trafilo do silnika (ale sorry chlopaki.. przeciez to nie jest pneumatyka wg was.. czyli zastosowanie sprezonego powietrza), a co jest tego nastepstwem jest to ze zadba przy okazji o lopatki turbiny to jasne bo silnik nie wydala wiecej niz jest w stanie i nie daje za duzo spalin na turbine, ale do tego glownie sluzy wg i actuator.. A to tym t25 to juz chyba zdales sobie sprawe ze nie chcem slyszec o niej;) A co 2. kwestii do sam Panfil mowil ze jego znajomy sam sobie uturbil 4-cylindrowy silnik, tanim kosztem i dzialalo. Co za roznica czy to bedzie BMW czy np. Audi czu Peugeot, ktore nigdy wczesniej nie mialy turbiny i nie sa az tak niby wytrzymale?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.