Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
oj co niektorzy sie czepiaja- wiadome jest ze silnik traci troche oleju, ale mysle ze wiekszosc tu mowi o stanie takim ze nie pali go na tyle ze np dolewki trzeba robic. skoro tez sa tacy co nie wierza ze silnik w 13 letniej Beemce moze nie brac oleju to podam moj przyklad- BMW 320i 24V 1994 przebieg 319tysiecy km jezdzi na Pelnym SYNTETYKU mobil i nie dolewam nic od wymiany do wymiany- i poziom utrzymuje sie bez zmian. (nie ejzdze tez jak emeryt- 6 cylindrowka nawet by sie nie dalo- hehe :mrgreen: ) silnik bez remontu czy czegos takiego- takze nie mowcie ze takie rzeczy sa niemolziwe. pozdrawiam
  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
amoja bierze od początku jak ją kupiłem 180tkm teraz ma 275tkm - 0,5 l/1000km , a to przez uszczelniacze zaworów bo co do osiągów to nie mam zastrzrżeń, kolego ma e 36 też 1,8 jemu bierze ok 0,1 l / 1000km
Opublikowano
u mnie to samo cały rok sprawdzam i nic nie dolałem ,akurat dzisiaj jest rok po wymianie ,z tym że przejechałem 6 tysięcy dopiero,a tez bunia nie młoda bo 1994 rok,pozdrawiam
Opublikowano

moj silnik na 5w40 bral kolo litra na 15tysiecy(nie dolewam tylko patrze na bagnet) i uwazam ze to norma i nic dziwnego. teraz mam 0w40 rs 8 tys zrobilem i jeszcze nie wyparowal. ostatnio byl przed polowa a zalalem 5l. przebieg na blacie 230tys a jaki jest naprawde??

nie wierze ze wasze silniki nie biora wcale, moze poprostu nie tyle zeby dolewac???

pozdro

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
jezeli masz pełna kompresję to nie powinno ci nic ubywać tak jak to jest u mnie a mam rocznik 92.i oczywiście dbać o wymianę oleju co równe 10 tyś.pozdro
Opublikowano
Witam widzę, że z tym braniem oleju to gorący może drażliwy temat Panowie prawie każda bmw ( moja też ) coś pomiędzy wymianami łyknie oleju są to straty eksploatacyjne nie spowodowane złym silnikiem - ktoś napisał , że producent podaje normę zużycia oleju ale nie podaje ile ja jestem ciekawy w końcu tej cyferki ! - pozdro !!!
Opublikowano
Jakoś wogóle tam nie zaglądam. Patrzę teraz, bo od wymiany minęło 9 tys a tu różnicy nie ma, w dodatku olej niespecjalnie ciemny i rzadki :-)
Opublikowano

Jak ktoś jeździ bardzo krótkie dystanse, to może mu oleju... przybyć.

 

Tak naprawdę w zimnym silniku benzyna skrapla się na ściankach cylindrów i miesza z olejem, jak silnik się nagrzeje to odparowuje. Ale jak odległości są tak małe, że silnik się porządnie nie nagrzewa, to benzyna nie odparowuje i rozcieńcza olej.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ja swoja 12-letnia 318is (ponoc 170tysi przebiegu) od wymiany uszczelek obudowy lancucha rozrzadu i zalania swiezym olejem (polsyntetyk) przejechalem 2tys (bez wyciekow juz) i wziela mi 0,8litra (wczesniej - kiedy olej lal sie po calym silniku schodzilo ponad 1l na 1tys km). Noge mam raczej ciezka, zwlaszcza w trasie lubie ja przycisnac (a wiekszosc z tych 2tysi byla zrobiona w trasie).

 

I powiem, ze nie uwazam tego spalania za cos zlego, a co wiecej - pogodzilem sie juz z zywotem dolewacza.

 

Uzasadnienie?

 

Niedawno jechalem 3-letnim 2,5litrowym turbodoladowanym volvo v70 z przebiegiem 90tysi (ktore normalnie nie bierze oleju) w trase okolo 2tys km i zjadlo mi cos w przedziale 1-2 litry (co prawda mialo juz troche przejechane od wymiany, wiec licze, ze ja sie przyczynilem do ubytku ok 1 litra)!! Teraz to volvo przejechalo kilka tysi w miescie i nic oleju nie ubylo.

 

Tak wiec moja konkluzja jest prosta: jesli macie ciezka noge to olej pewnie Wam bedzie ubywal i nie ma co nad tym plakac, zwlaszcza bedac posiadaczem bmw ktore, jak tu jeden z przedmowcow wspomnial, ma luzniejsze pierscienie.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Ja swoja 12-letnia 318is (ponoc 170tysi przebiegu) od wymiany uszczelek obudowy lancucha rozrzadu i zalania swiezym olejem (polsyntetyk) przejechalem 2tys (bez wyciekow juz) i wziela mi 0,8litra (wczesniej - kiedy olej lal sie po calym silniku schodzilo ponad 1l na 1tys km). Noge mam raczej ciezka, zwlaszcza w trasie lubie ja przycisnac (a wiekszosc z tych 2tysi byla zrobiona w trasie).

 

I powiem, ze nie uwazam tego spalania za cos zlego, a co wiecej - pogodzilem sie juz z zywotem dolewacza.

 

Uzasadnienie?

 

Niedawno jechalem 3-letnim 2,5litrowym turbodoladowanym volvo v70 z przebiegiem 90tysi (ktore normalnie nie bierze oleju) w trase okolo 2tys km i zjadlo mi cos w przedziale 1-2 litry (co prawda mialo juz troche przejechane od wymiany, wiec licze, ze ja sie przyczynilem do ubytku ok 1 litra)!! Teraz to volvo przejechalo kilka tysi w miescie i nic oleju nie ubylo.

 

Tak wiec moja konkluzja jest prosta: jesli macie ciezka noge to olej pewnie Wam bedzie ubywal i nie ma co nad tym plakac, zwlaszcza bedac posiadaczem bmw ktore, jak tu jeden z przedmowcow wspomnial, ma luzniejsze pierscienie.

 

Pozdrawiam!

 

Sory, ale jeśli auto normalnie nie bierze oleju, a Ty wsiadasz i już bierze to winę ponosi Twoja technika jazdy - zarzynasz silniki? ;-) Do 60km/h na 1nce czy jak?!

Ja też jeszcze dynamicznie i szybko, ale z wyczuciem i jakoś przejechałem od ostatniej wymiany oleju już 8 tys i nie ubyło nic.

Opublikowano

Sory, ale jeśli auto normalnie nie bierze oleju, a Ty wsiadasz i już bierze to winę ponosi Twoja technika jazdy - zarzynasz silniki? ;-) Do 60km/h na 1nce czy jak?!

Ja też jeszcze dynamicznie i szybko, ale z wyczuciem i jakoś przejechałem od ostatniej wymiany oleju już 8 tys i nie ubyło nic.

Taa, a świstak... Nie ma takiej możliwości, może poucz się trochę budowy silnika to będziesz wiedział że Ci ubyło, lecz średnio było to widać na bagnecie :duh:

Opublikowano
Pisząc NIC odnoszę się do minimalnego normatywnego zużycia oleju, w porównaniu 1-2 L na 1 tys to chyba jest NIC nie? ;-)
Opublikowano

Gdyby mój samochód brał litr oleju na 1000km to bym nie wymieniał w tym samochodzie oleju, tylko na bieżąco go odświeżał :lol:

 

U mnie przy wymianie oleju zalewam na prawie MAX i po 10 000 km przy następnej wymianie jest trochę ponad MIN

Opublikowano

No 2 litry na tysiac to juz raczej szukal bym wyciekow, ale 0,5l/1tys uwazam do zaakceptowania :)

 

A co do 60km/h na jedynce to nie jestem z tych :) Staram sie nie wchodzic na czerwone pole (zawsze ponizej 6tys), ale z drugiej strony silnik m42 jest bardzo mulasty ponizej 4tysiecy obrotow, a wydaje mi sie ze powyzej 5tysiecy schodzenie oleju jest rzecza naturalna i potrzebna :)

Opublikowano
No 2 litry na tysiac to juz raczej szukal bym wyciekow, ale 0,5l/1tys uwazam do zaakceptowania :)

 

A co do 60km/h na jedynce to nie jestem z tych :) Staram sie nie wchodzic na czerwone pole (zawsze ponizej 6tys), ale z drugiej strony silnik m42 jest bardzo mulasty ponizej 4tysiecy obrotow, a wydaje mi sie ze powyzej 5tysiecy schodzenie oleju jest rzecza naturalna i potrzebna :)

 

No nie zgodze sie z tą mułowatością. Mam M50 i od 3500-4000 dopiero "zaczyna się", jednak jakoś nigdy nie katuje silnika wciąż dojeżdzając do czerwonego pola, tylko sporadycznie, więc MOŻNA ... :)

Opublikowano
Jednemu pali olej innemu nie! Mi po 7 tkm od wymiany zeszło symbolicznie może pół mm na bagnecie a mam juz 320 tkm :!: Mie śmieje sie czy krytykuje jak komuś pali wiecej ale 2 litry na 2 tkm to chyba coś nie tak? Może licznik po "drobnej" korekcie?? Polonezy chyba nawet tyle nie brały, poza tym czy to na pewno bierze olej czy może gdzieś coś leci.....
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

No nie zgodze sie z tą mułowatością. Mam M50 i od 3500-4000 dopiero "zaczyna się", jednak jakoś nigdy nie katuje silnika wciąż dojeżdzając do czerwonego pola, tylko sporadycznie, więc MOŻNA ... :)

Wytłumacz mi proszę, dlaczego Wy WOGÓLE wchodzicie na czerwone pole? W jakim celu prócz zarżnięcia silnka? Przy sportowej jeździe obroty w których jest moc maksymalna (zawsze trochę PRZED czerwonym) jest ostatnim i najlepszym momentem zmiany biegów! Po co dalej ciągnąć ryzykując rozerwanie korbowodów skoro moc wraz z momentem spada dramatycznie? Moim zdaniem kierowcy którzy mówią "często/czasami moja strzałka obrotka ma czerwono pod sobą" powinni przejść kurs sportowej jazdy :D

Opublikowano

a moja bierze ok 0,5 l na 10000 km olej Castrol półsyntetyk

i uważam że silnik jest naprawdę w dobrej kondycji i na dodatek ja mam oryginał nalepkę na zegarach iż stan oleju należy regularnie sprawdzać i sprawdzam i jeszcze jedno z tego co wiem diesle TDS i te nowszej generacji w większości biorą olej mówimy oczywiście w akceptowalnych granicach

Pozdro Tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Opublikowano
Moj 316i m43, przebieg 175 000 km, olej 10W40 Mobil1, LPG, raczej w miare normalnie jezdze, choc zdaza sie krecic po 5 tys. Jak nalewam prawie na max na bagnecie, to przy wymianie po 10 000 km jest troszke ponad minimum, tak, że nie musze dolewać. Teraz na wymianie zmieniam na Castrola bo forumowicze pisza, że lepiej chodzi auto na castrolu i nie bierze oleju. pozdrawiam.
Opublikowano

No to tak czytam macie fury w super stanach bo ja ostatnio zrobilem 1700 km wypad w gory i troche po Polsce i niestety łyknął koło 750 ml oleju.

 

Niedlugo sprawdze ciśnienie w garkach i zobacze jak tam ze szczelnościa, ale np w książce "Sam Naprawiam" piszą, że normalne jest nawet zużycie na poziomie 1,5 l na 1000km co jest chyba troche przesadą. W instrukcji napisane jest, że branie oleju jest rzeczą normalną. Ja tam nie wiem. Ale troche mnie dziwi że na forum zdarzają się agenci co im ani ml nie bierze przez 10 tys km. To nowe fury z fabryki wiecej biorą :] . Pzdr

Opublikowano
Z tego, co widze po wypowiedziach w tym temacie, is-y biora olej i chyba trzeba sie z tym pogodzic. To dokladnie tyle Ci wziela co moja - ok 0,4 na tysiac. Wczesniej kolega pisal, ze 4-5 litrow na 10tysiecy czyli na jedno wychodzi. A jaki masz przebieg?
Opublikowano
Z tego, co widze po wypowiedziach w tym temacie, is-y biora olej i chyba trzeba sie z tym pogodzic. To dokladnie tyle Ci wziela co moja - ok 0,4 na tysiac. Wczesniej kolega pisal, ze 4-5 litrow na 10tysiecy czyli na jedno wychodzi. A jaki masz przebieg?

 

Niby 173 tys ale potwierdza to tylko kilka karteczek z przegladow u szkopow nic wiecej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.