Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wymieniłem ostatnio z przodu wachacze i łączniki a imo to moją Bmw 520i mocno wozi po ulicy.Jak stoje w miejscu to jest odczuwany luz w kierownicy co to może być? Z góry dziekuje i pozdrawiam
Opublikowano

Jezeli w miejscu, stoi i czuje luz, to napewno maglowanica :)

A słychać takie lekkie stuki, jak poruszasz szybko lewo, prawo ?

Było:

E36 318i '91

E34 525i '93

E36 318TDS '97 :)

Teraz:

????

Różnie to było ale z BMW do końca :D

Opublikowano
dać do regeneracji ale posprawdzaj pierw drążki kierownicze i we wszystkich 4 miejscach
Opublikowano

w wiecie może ile bedzie mnie kosztowało zlikwidowanie tego luzu?

i czy dużo jest przy tym roboty zeby to zrobić

dzieki

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)
Jesli wozi i kontrowanie jest takie troche gumowe, to stawiałbym na krzyżak kierowniczy, ten metalowo-gumowy :idea: Edytowane przez anjinsan

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
a moze to wina kierowniczki ze zle sie prowadzi :mrgreen: :cry2: :roll2:
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano

Witam.Miałem podobne objawy i szlag mnie trafiał. Po wizycie u kumpla co zawieszenia robi ustało, powiedział ,że przekładnia była "popuszczona" i pytał czy coś grzebałem , kiedy zaprzeczyłem powiedział,że miał już taki wypadek ale z E-32, też mocowanie sie poodkręcało i woziło kabiną na lewo i prawo trzeba było non-stop fajerką wachlować ,żeby utrzymać tor jazdy, u mnie były te same objawy a po dociągnieciu przekładni SPOKO aż miło.Robota rzadna a warto sprawdzić wszystkie śróby i nakretki, bo co dokładnie dociągał to nie wiem bo było zrobione jak wróciłem ze sklepu z Browarem :shock:

Pozdro.

  • 2 lata później...
Opublikowano
u mnie tez tak było i na maglownicy jest taka sruba z kontra na imbusa ktora mozesz dokręcic i zgina luzy chyba ze juz jest strasznie dojechana.Najlepiej podnis przod samochodu zeby koła były w powietrzu i reguluj tylko za mocno nie przekrec bo bedzie Ci kierownica stawała a nie wracała
Opublikowano
Koledzy, właśnie wczoraj wymieniałem wszystkie drazki kierownicze, nosiło stukalo tak jak by na przekładni-maglownicy... jednak kosztowało mnie to 20 minut pracy i ZADNYCH WIECEJ KOSZTÓW. Odkręćcie plastiki pod kierownica i zanurkujcie pod fajere(kierownice) :). nad pedałami zobaczycie kolumne(drażek ktory wchodzi do maglonicy/laczy sie z maglownica) i na niej jest sruba na klucz 32. jest to sruba od regulacji, dzieki ktorej kierownice mozecie wsuwac i wysuwać. ja ta srube skreciłem, szło troche ciezko. mi wystarczylo o 2 obroty ja dokrecic i okazalo sie ze luz który myslałem ze jest w maglownicy i powoduje stukanie przekladni pochodzi ze srodka przekladni. nic bardziej mylnego, ten stuk byl spowodowany luzem na drazku kierowniczym od regulacji fajery. skrecenie go spowodowało lekkie sciśniecie wałkow i luz na tej srubie zostal zlukwidowany a jak rowniez stuki ktore myslalem ze dochodza z przekładni. radze sprawdzic pierw to. nastepna rzecza jak bedzie dalej luz na kierownicy to radze otworzyc maske i zajrzec na przeklanie. z jej przodu na górze jest sruba z nakretka do kontry. poluzujcie nakretke i wkreccie troche srube. luz zostanie skasowany. mam opony 225 i musza byc porzadne koleiny by mnie w nich nosilo, ale to juz nie jest tak ze nie panuje nad autem. dodam tylko tyle ze wachacze i wszystkie drażki sa WYMIENIONE i nie ma prawa mnie nosic na drodze. A MYSLAŁEM ZE MAGLOWNICA DO WYMIANY, DODATKOWY KOSZT TO 20 MAX 30 MIN PRACY A SATYSFAKCJA Z JAZDY?? ____BEZCENNE_____
Opublikowano

Bardzo ciekawy temat który mnie męczy od jakiegoś czasu.

Też mam regulowaną kolumnę i tak jakby własnie luz się pojawiał na kolumnie chociaż nie przecze że na maglownicy też jest bo czuje. Obadam któregoś dnia.

 

MAXIUP pytanie: mógłbyś dokładnie napisać gdzie lokalizować ową śrubę do kasowania luzu na regulowanej kolumnie kierowniczej?

Dzięki, Michał

Opublikowano
ta sruba znajduje sie pod maskownica pedalow, trzeba odkrecic ze 3 wkrety i masz jak na dloni
Opublikowano
z tą srubą to prawda sam sobie zlikwidowałem stuki tj z dziewczyna bo ktos musiał trzymac kierownice... to ze ta sruba idzie ciezko to lekko powiedziane mozna sie zgrzac :oops: no i zeczywiscie około dwóch obrotów zrobiłem i teraz dopiero czuje droge.. ps polecam najpierw obadac tą srubę potem brac sie za przekładnie... czuje tez dopiero teraz ze krzyzak juz ma lekkie luzy...
Opublikowano
Zgadza się ta śruba likwiduje luz na kolumnie, ale spróbujcie teraz wysunąć kiere??? Sam u siebie zlikwidowałem luz w ten sposób, ale druga strona medalu jest taka, że pozbywamy się regulacji poziomu położenia kierownicy. Jest to znany patent handlarzy beemkami :D
Chroń mnie Boże, przed Diabłami w mundurach o niebieskim kolorze...
Opublikowano
to tak z czuciem.. a nie do oporu choc to oporowa nakretka akurat i sama z siebie ciezko idzie... wyobraz sobie jak sie reguluje łozyska czy dokreca sie je do oporu ? czy tylko likwiduje luz? a po zatym wracjac do tematu zna ktos jakies inne powody złego prowadzenia sie auta oprucz wachaczy koncówek poduszek metalowo gómowych.. ja u siebie oprucz tego wymieniłem jeszcze amorki i tarcze...moje e 34 meczą drgawki wibracje odczuwalne ipulsownie w sensie ze nie cały czas.. do około 80km/h jest spoko, potem sie zaczyna... znajomy sie smieje ze mam fotele z masarzem.. ja obstawiam wał tam sie jeszcze nie dobierałem łącznik jest lekko zmurszały juz no a podpora to niewiem bo nie widac bez demontazu tłumika
Opublikowano
Kolego do oporu to odrau z kobieta, ja obrociłem 2 razy i uznalem ze dobrze, i regulacje mam i stukow brak, krec poki stuki nie znikna a jak mozes za duzo skrecic to poluzuj by regulacja byla. jest patent jak sie ciezko ta sruba kreci. zaklunjcie klucz i kirownica kreccie to znaczne lzej jest
  • 1 rok później...
Opublikowano
Dziś właśnie dzięki temu postowi uniknąłem wydania dużej kasy. Też borykałem się ze stukami i luzem w kierownicy, mimo wymiany całego przedniego zawieszenia. Mechanicy stawiali na regenerację przekładni i już powoli miałem się na to decydować . A tu wystarczy taki prosty zabieg zajmujący ok 15 min. Piszecie tutaj że ta śruba ciężko wam szła, ale u mnie jakoś specjalnie nie stawiała oporu, dokręciłem ją sam blokując kierownicę, poprzez wyjęcie kluczyka ze stacyjki. U mnie wystarczyło przekręcić ją o ok jeden obrót i wszystko jak ręką odjął. Auto reaguje na najmniejszy ruch kierownicą i nie odczuwam zmniejszenia skoku regulacji kierownicy, jest dość duży. Pocieszam się tym, że chyba nie jest u mnie aż tak źle skoro wystarczyła delikatna regulacja.
Opublikowano

zle prowadzenie auta, tzn. uciekanie na koleinach, moze byc spowodowane wybiciem tulei tylnej belki

 

a te wibracje, od 80 wzwyz to gorne wachacze do wymiany/regeneracji

Opublikowano

E34 nie mają maglownic tylko przekładnie ślimakowe. Są ciężkie do zajeżdżenia. Nie regeneruje się ich. Zazwyczaj tylko reguluje (a jak nie pomaga to niestety wymiana). Mają też tzw samohamowność (temu kierownica nie odbija jak za mocno się "skasuje luz"). Tak mi się wydaje, tak sobie to tłumaczę :P

https://pl.wikipedia.org/wiki/Przek%C5%82adnia_%C5%9Blimakowa

 

//EDIT: Wybicie tylnej belki nie dotyczy E34. Owszem można ale to się nie zdarza samo z siebie.

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
Miło sie czyta po czasie ze komuś jednak taki krótki tekst pomógł i oszczedzil wydania pieniedzy. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.