Skocz do zawartości

działanie klimatyzacji?


gat6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

To moje pierwsze auto z klimą i stąd moje pytanie.

Nabiłem ją 2 tyg. temu, i mam wątpliwości co do jej pracy.

Chodzi mniej więcej tak:

 

w korku, na luzie z interwałem 20 sekund:

-taki puk, załącza się (słychać puknięcie jak się stoi obok auta)

-syk jakby nabierała powietrza

-cisza

 

i tak w kółko co 20 sek.

 

Czy tak powinna pracować?

Podkreślam że czuć że chłodzi, ale miałem wyobrażenie że klima mocniej mrozi, poprostu leci taki sobie chłodek. Wiadomo po 5 min. na pozycji nr.2 robi się przyjemnie i przełączam na pozycje nr.1 na potencjometrze.

 

Pozdrawiam

 

Z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy załącza ci się wentylator od klimy,tan z przodu auta.Jeżeli nie to sprężarka będzie sama co chwilę się rozłączać żeby czegoś nie rozsadziło.W momencie kiedy włączasz klime wentylator powinien zacząć chodzić razem z nią.Jeżeli wentylator nie chodzi najlepiej nie uruchamiać klimy tylko go naprawić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator chyba zaczyna działać gdy się włączy 2 bieg nadmuchu na panelu sterowania. Ale mogę się mylić :)

wentylator włącza się razem z wciśnięciem gwiazdki - jest pewnie tak, jak napisał piotrek1

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sprawdzic szczelnosc ukladu-cisnienie,ale jesli schladza powietrze to powinno byc wszystko ok.Takie klik kompresora to normalne ,czasami slychac glosnie i czasami ciszej zaleznosci od auta,a wentylator wlancza sie tylko gdy za duzo wzrosnie cisnienie w obwodzie klimy,nie koniecznie w momencie zalaczenia klimy,bo w czasie jazdy wentylator prawie nie pracuje gdyz obwod schladza sie ciagiem powietrza,ale mozesz go sprawdzic zalanczajac klime i poczekac troche.
te gusta conducir? BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Nie wiem czy istniały jakieś inne wersji instalacji w E36 niż w mojej....ale... Śmiem twierdzić że teornie na temat właczania wentylatora w "magicznych" okolicznościach są dalece chybione.

 

Instalacja klimatyzacji jest prosta jak precelek. Ipuls zasilajacy cewkę przekaźnika włączającego kompresor jest tym samym który włącza wentylator. I to tyle magiczności. Impulsem tym (chwilą włączenia i czasem trwania) steruje "komputer" klimatyzacji na podstawie czujników temp. i panelu kontrolnego.

Wyłącznik (dwu) ciśnieniowy (za wysokie, za niskie). Jest tylko "generatorem" impulsu dla sterownika i bezpośrednio nie ma wpływu na wentylator (a pośrednio ma, gdy ciśnienie za niskie nie włączy wentylatora bo i spreżarki nie włączy, a gdzy za wysokie to wyłączy kompresor i wentylator również !!! - bo to jest wyłącznik bezpieczeństwa. Jeśli występuje stan nad ciśnienia to dla sterownika oznacza usterkę - albo wentylator nie wyrabia albo inna magia i cały układ zostaje wyłączony).

 

Nie mam w tej chwili przed sobą schematu i nie pamiętam na jakiej podstwie są włączane wysokie obroty, ale jeśli kogoś to będzie interesować to mogę dokładnie zerknąc i opisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do pytania .U mnie nie chodzi wiatrak :mad2: Napisz proszę po jakim czasie powinien się załączyć tak pi razy oko na postoju przy 20 stopniach na plusie bo zaczynam się martwić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wlaczeniu klimy na postoju wlaczaja sie wentylatory na jakoms minute i zaraz gasna na kilka sekund i znowu sie wlaczaja, czy to jest normalne?nie wlaczalem dawno klimy i teraz po wlaczeniu zdaza sie ze czuje wibracje na karoserii auta co to moze byc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wlaczeniu klimy na postoju wlaczaja sie wentylatory na jakoms minute i zaraz gasna na kilka sekund i znowu sie wlaczaja, czy to jest normalne?nie wlaczalem dawno klimy i teraz po wlaczeniu zdaza sie ze czuje wibracje na karoserii auta co to moze byc?

 

calkiem normlane, wlacza sie co jakis czas i wylacza

slawo@antserwis.pl

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
U mnie wentylatory nie wlaczaja sie równo z załoczeniem sprężarki. W zależności od temp na dworzu. Zazwyczaj wentyltory wlączają sie po ok 1 min od wlaczenia klimy :D I chodzą jak otkurzacz więc nie sposób ich nie słyszeć

A działają Ci dwa biegi ?

Bo może włącza Ci się dopiero drugi i dlatego z opóźnieniem, i jak odkurzacz...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem w czym macie problem. Klima działa jak lodówka tzn.

 

1. Po włączeniu gwiazdki włącza się kompresor (słychać cyknięcie elektromagnesu) oraz powinien załączyć się wentylator dedykowany na chłodnicy klimy.

2. W zależności od temperatury na zewnątrz klima włącza się i wyłącza się z różną częstotliwością.

3. Czasami wyłącza się na dłużej aby zrobić tzw defrost - czyli odmrażanie i wtedy pod autem znajduje się kałuża wody.

4. Jeżeli masz manuala to temperaturę w środku nie reguluje się poprzez włączanie/wyłączanie dmuchawy tylko regulację ogrzewania (dajesz po prostu ciepłe powietrze i tym regulujesz temperaturę w środku auta).

5. Po włączeniu klimy dmuchawa w środku zawsze włącza się na 1 bieg (nawet jeżeli masz gałkę w położeniu 0) w przeciwnym wypadku można uszkodzić klimę. Kilka razy zdarzyło mi się w poprzednich autkach że wysiadały te pokrętła (tzn oporniki się przepalały) i mało nie uszkodziłem klimy.

6. Jeżeli masz klimę automatyczną to czynności opisane powyżej odbywają się automatycznie, włącznie z regulacją siły nawiewu w środku auta (oczywiście w pozycji Auto bo można sobie też regulować manualnie).

 

Aha i temperatura powietrza wylatującego z kratek powinna oscylować w granicach 5-7 stopni. W przeciwnym wypadku coś niedobrego dzieje się z klimą. Polecam też wymianę filtra pyłkowego, jeżeli ktoś dobija teraz klimę to zazwyczaj czynnik jest już z kontrastem więc można sprawdzić na lampie UV gdzie jest wyciek.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chlopy!!! na co sie ma wlanczac wentylator razem z kompresorem? Nie ma takiej potrzeby,wentylator wlancza sie TYLKO WTEDY gdy wzrosnie cisnienie w obiegu klimy .Jesli auto jedzie w miare szybciej wentylator prawie wcale sie nie zalancza gdyz jest chlodzony powietrzem.Nastepna sprawa to jak pisza inni ze mozna zniszczyc kompresor zalanczajac gwiazdke bez wlanczania nawiewu-NIGDY W ZYCIU.Jak nie wlonczy nawiewu to NIE zalonczy kompresora.
te gusta conducir? BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastepna sprawa to jak pisza inni ze mozna zniszczyc kompresor zalanczajac gwiazdke bez wlanczania nawiewu-NIGDY W ZYCIU.Jak nie wlonczy nawiewu to NIE zalonczy kompresora.

 

Chyba masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz, przecież jasno napisałem że po włączeniu gwiazdki włącza się z automatu nawiew sam nawet jeżeli gałka jest w pozycji 0 (taka konstrukcja klimy). I gwarantuję ci że jeżeli masz nawiew w pozycji 0 to klima się załączy bo zabezpieczenie samo włączy nawiew na 1 bieg bez twojej ingerencji. Opisałem przygodę jaką miałem we wcześniejszym aucie gdzie padły oporniki i dmuchawa chodziła tylko na 3 i 4 biegu i mało co (jak bym się w porę nie kapnął) to bym klimę wysadził. Wiem że są czujniki ciśnienia etc. ale czasami to nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy w zyciu nie udalo mi sie zalonczyc gwiazdki bez wlanczania nawiewu.Po co sie ma wlonczyc kompresor jak nie ma nawiewu.A jesli mowimy o klimie automatycznej to tez nie uruchomisz klimy jak nie wlonczysz nawiewu bo wylonczony bedziesz mial caly panel do sterowania klima.
te gusta conducir? BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy w zyciu nie udalo mi sie zalonczyc gwiazdki bez wlanczania nawiewu.Po co sie ma wlonczyc kompresor jak nie ma nawiewu.A jesli mowimy o klimie automatycznej to tez nie uruchomisz klimy jak nie wlonczysz nawiewu bo wylonczony bedziesz mial caly panel do sterowania klima.

 

Nigdy w życiu

 

Co do klimy automatycznej:

 

Wciskasz auto i wszystko włącza się z aftamata i cię nic nie obchodzi, tak mam w nissanie nie reguluję nawiewu bo on reguluje się sam poprzez czujniki wewnątrz auta i klimka się włącza nawet jeżeli przed wciśnięciem przycisku auto mam nawiew wyłączony na 0.

 

Co do klimy manuala:

 

Radzę ci przetestować rozwiązanie jakie ci opisałem bo tak ona działa, nawet jeżeli masz nawiew w pozycji 0 to włączy się z automatu bez twojej wiedzy nawiew na poz 1 (mimo pozostania gałki w pozycji 0). Miałem tak w Asterce i wątpię aby BMW miało inne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze nie ma sensu toczyc tej dyskusji,bo nie przekonam cie.Ty wiesz swoje a ja moje i tyle.Sprzedalem ze 100 beemek i ze 100 merc ,vw,audikow i wszystko z klima i wydaje mi sie ze wiem jak te cale zamieszanie funkcionuje.
te gusta conducir? BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
nie każdy musi być Miodkiem - ważne, że o klimatyzacji sie czegoś można dowiedzieć

teraz to może nawet i lepiej nim nie być :mrgreen:

ale bez jaj... :duh: EOT

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.