Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie mam zamiar kupić e38 i odpowiem Ci tak:

Czytałem wiele artykułów, i wypowiedzi na temat silników e38 i zdecydowałem się na 4.4l.

Po za tym wszyscy moi znajomi i ich mechanicy potwierdzają iż silnik 4.4 jest b. dobry jak nie najlepszy.

Ja wybieram e38 z silnikiem 4.4L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

kolego nie ważne czy to 3.0 czy 4.0 czy 4.4.Jak trafisz na zajechaną jednostkę to wybór tego najbardziej żywotnego nie pomoże.Moim zdaniem jak ktoś dbał o silniczek i auto to każda jednostka posłuży i bedzię :cool2: :cool2:A z moich obserwacji wynika ze jedyny problem to czujniki polożenia poza tym nie do zdarcia motory
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , posiadam e38 z 4.4 v8 z gazem ma 250000 tys przebiegu nie mam zadnego z silnikiem problemu wczesniej mialem 4.0 v8 tez z gazem zero problemow , kuzyn ma x5 4,4 v8 z gazem zero porblemow , ogolnie to co poznajomych co maja te 4.4 v8 to nie maja problemow, zalezy jak kto dba o auto bo i czolg mozna zajechac .

Kupuj nie zastanawiaj sie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rudolfo2 ile gazu Ci bierze ???

A co do tematu to 4.4 jest jak najbardziej udaną jednostką

Każdy silnik jak jest zaniedbany to są z nim problemy

Ja osobiście polecam ten motor

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Wam , ze zakupilem e38 4,4 v8 i nie chce z niej wysiadac :D

 

I zgadzam sie z tym , ze jezeli ktos wczesniej dbal to nie ma bata , ze benda problemy :) Wszystko zalezy jak sie z silnikiem obchodzisz::) czy o niego dbasz , czy dajesz tylko po garach:) ale bmw ciezko jezdzic spokojnie:( hehe:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witaj Grześ

Ja użytkuję e38 728i od 7 lat to samo a do 3 lat na gazie

Spala mi średnio 12 l gazu,podobnie jak benzyny, oszczędności są spore, a różnicy w przyśpieszeniu nie odczuwam.

Silnik rewelacja, ta v6-tka bierze z dolnych obrotów,i w granicach 1500- 2000 pięknie pomrukuje, aby powyżej 3000 ryknąć.

No i tylko automat, a w ogóle zastanawiam się po co i dlaczego produkowana jest jeszcze ręczna skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam.

Czy na forum gdzieś są zapisane bolączki silnika 2,5 Tds w E38? Nie mogę znaleźć tych informacji.

 

Największą bolączką są użytkownicy którzy nie serwisują TDSa i ogólnie o niego nie dbają. Jest to dosyć prosta konstrukcja. Wiekszość egzemplarzy nie miała od fabryki nic robione przy turbo. Wtryski również zasługują na uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile może kosztować zwykły wtrysk do tego Tds-a? Bo to nie jest common rail czyli na pewno nie będzie to 1300~zł za sztukę ;D

Ale np nie ma takich wad jak np. w Audi 2,5 Tdi V6 150 KM że ciągle wałki rozrządu się psują i trzeba uważać na to? Wiem że w siódemce jest łańcuch ale o takie bolączki mi chodzi.

Pytam się bo Tds według mnie byłby lepszym rozwiązaniem dla kogoś kto nie chce mieć common raila. A i ten odgłos diesla cud. xDDD

 

###Edit

Znalazłem ten wtrysk

http://moto.allegro.pl/bmw-e36-e34-2-5-td-tds-wtryskiwacz-sterujacy-i1362345363.html

Powiedz mi jeszcze czy w nim się psują tak często jak w CR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj znajomy placil 600 zł za wtrysk , ale moze da rade taniej gdzies po rabacie :)

Jesli chodzi o motor do serii 7 to ja jestem zadowolony z 3.0d , miasto na krotkich odcinkach to ok 10l w trasie mozna spokojnie zrobic wynik 6 z chakiem , wiec jak na auto o masie 1880kg pojemnosci 3.0l i skrzyni aut ...wyniki bardzo dobre :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na pewno jest fajny ten 3.0 litrowy diesel ale koszty napraw pewnie kosmiczne, jeden wtrysk 1200 zł na allegro to w zasadzie wolałbym jakąś dużą benzynową jednostkę V8 i zagazować. Chyba taniej wyjdzie i pewnie o połowe mniej problemów by było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ja uważam że 4.0 jest lepsze, przedewszystkim (opinia serwisu) nie ma psującego się Vanosa ;] a moc i moment ten sam, tak samo jak spalanie, no tylko ze 4.4 nowszy.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bubuch jak narazie to nie mam zadnych problemow z tym silnikiem 3.0d (odpukac :D ) , zobacz ile tego jezdzi w seri 3 i 5 , na ta chwile to najlepszy 6 garowy disel nie ma lepszego. 3.0d Bmw wije wszystkich na glowe !!! A czy duzo taniej wyjdzie miec 4.4 w gazie hmm...Wache musisz lac tak czy inaczej , przeglady gazu , wymiany filtrow , jesli to ma chodzic to trzeba o to dbac a nie raz na 2 lata i ciagle lampa od rezerwy sie pali , takie moje zdanie. Ale kazdy ma swoje :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bubuch jak narazie to nie mam zadnych problemow z tym silnikiem 3.0d (odpukac :D ) , zobacz ile tego jezdzi w seri 3 i 5 , na ta chwile to najlepszy 6 garowy disel nie ma lepszego. 3.0d Bmw wije wszystkich na glowe !!! A czy duzo taniej wyjdzie miec 4.4 w gazie hmm...Wache musisz lac tak czy inaczej , przeglady gazu , wymiany filtrow , jesli to ma chodzic to trzeba o to dbac a nie raz na 2 lata i ciagle lampa od rezerwy sie pali , takie moje zdanie. Ale kazdy ma swoje :)

Dokładnie , zgadzam się z Tobą w 100% :) każdy silnik jak jest zadbany to będzie dobrze pracował :)

Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bubuch jak narazie to nie mam zadnych problemow z tym silnikiem 3.0d (odpukac :D ) , zobacz ile tego jezdzi w seri 3 i 5 , na ta chwile to najlepszy 6 garowy disel nie ma lepszego. 3.0d Bmw wije wszystkich na glowe !!! A czy duzo taniej wyjdzie miec 4.4 w gazie hmm...Wache musisz lac tak czy inaczej , przeglady gazu , wymiany filtrow , jesli to ma chodzic to trzeba o to dbac a nie raz na 2 lata i ciagle lampa od rezerwy sie pali , takie moje zdanie. Ale kazdy ma swoje :)

Dokładnie , zgadzam się z Tobą w 100% :) każdy silnik jak jest zadbany to będzie dobrze pracował :)

 

 

A ja się nie zgodze :P Ja kupiłem już z gazem. Po rozmowie z kumplem który ma 3.0d E38 doszlismy do wniosku że mam lepiej :P jeżeli chodzi o cene paliwa to wychodzi tak samo w dokładności do 0.1 zł ja benzyna + lpg (benzyny tankuje około 15l miesięcznie i nie schodze poniżej 20l generalnie), a on swoją ropke.

 

Dokładacie ceny przeglądów, to prawda jest troszkę drożej, ale za to benzyniaka naprawy są dużo tańsze. Wystraczy porównać wtryski ;] w dieslu masakra cenowa, albo koszt naprawy/wymiany turbiny. Także tutaj myślę można szukać zwrotu kosztów za wyższe ceny przeglądu.

 

No i najważniejsze ;] przepraszam, ale ja nie widze przyjemności w jeździe pierdo-kopciuchem :D (bez urazy). Moze w automacie tak się tego nieodczuwa, ale jednak ja wolę piekny dźwięk silnika benzynowego.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodziło że jak jest zadbany silnik to nie ma problemów :) A z tobą się zgodze bo wybieram 4.0 + LPG zamiast 3.0d bo jest taniej i są lepsze osiągi :) I dźwięk benzynowej jednostki jest WYPAS a do tego V8 , żaden bełkot diesel-a nie dorówna tego :) Edytowane przez E38_740i
Uczę się wszystkiego na temat BMW E38 :) Jeżeli zrobię jakąś pomyłkę to proszę mnie poprawić :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem w sumie caly czs dieslami i musze powiedziec ze gdy sie przesiadlem do benzynyniaka jest bardzo bardzo cicho :)

i nie jezdzilem autemi z lat 90 czy 80 ale 2000-2006 i diesle to diesel. POwiem takl dyanmika jest ok ale slychac diesla wole zeby mi auto wiecej spalalo o te 10zl na 100km i jezdzic czyms ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako fani marki BMW jak mozecie mowic ze dzwiek 6 garowego disla bmw to jakis "dislowski bełkot" :D , to jeden z najlepiej brzmiacych disli ze sportowa charakterystyka na rynku i nawet bym tu dorzucil TDS-a. Wczesniej mialem Mercedesa AMG i wiem o jaki dzwiek chodzi :)

 

 

ps.Panowie tak na marginesie , glownie zwracam sie do uzytkownikow 740i po roku 99 czyli po lifcie ..

Jakie jest spalanie gazu Miasto/trasa ???

Jak wspolpracuje gaz z tym silnikiem ? sa jakies problemu w silnikach z wiekszym przebiegiem ?

Jakie instalacje sa najlepsze pod to auto ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.