Skocz do zawartości

jakie objawy siadającej lambdy?


bieniu3000

Rekomendowane odpowiedzi

Sonda lambda ma coś takiego jak podgrzewanie i służy ono m.in. do oczyszczania sondy. Co jakiś czas ono podgrzewa sondę do wysokiej temperatury, w celu właśnie oczyszczenia jej. Raczej nie robi się czegoś takiego jak własnoręczne czyszczenie lambdy i chyba nie ma to sensu.

 

Małe sprostowanie - to przepływomierz ma coś takiego (i to ten z gorącym drutem, którego chłodzi przepływające powietrze!!)

Sonda do poprawnej pracy musi być gorąca - dlatego jak jest zimna komputer z niej nie kożysta- zimny silnik ma wyższe obroty. W starych rozwiązaniach sondy nie były podgrzewane - nagrzewały się od spalin, ale trawało to długo, co sprawiało, że z początku spalanie było dosyć duże. Teraz sondy są podgrzewane-oczywiście jak się zacznie nagrzewać od spalin to podgrzewanie się wyłącza. Ale nie ma to nic wspólnego z żadnym czyszczeniem, sondy się nie czyści - można ją przemyć, ale żeby nie ścierać z niej zewnetrznej powłoki - tylko że to nic nieda i niema sensu tego robić.

 

U mnie miałem przertarty kabel od sondy ... i było tak, że temperatura silnika wzrośnie - komp przełancza się na sterowanie sondą - to normalnie autem szarpało, ale działo się tak tylko wtedy jak było mokro i gdzieś mi zachlapało kabel jak było sucho to problem nie występował. Myślę, że jakby był "chcek engine" to powynno wywalić błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli np. samo zwiekszenie spalania, bez żadnych objawów złej pracy silnika może świadczyć o sypniętej sondzie?

Pozdrawiam

 

Tak to własnie moze byc objaw siadajacej lambdy.

 

Tylko nie szalejce ze sprawdzaniem sondek - wiem, ze cena paliwa idzie do gory ;). Mnie to sie spalanie zwieksza samoczynnie od nastroju i muzyki :).

Jak ktos duzo jezdzi po miescie to slabo bedzie mu wyczuc roznice. Natomiast, jak ktos robi dluzsza trase to wtedy wyraznie widac...

 

czy w 320i vanos zużywając 15l na 100 km w jezdzie miejskiej mozna mówić o podwyższonym zużyciu paliwa?

 

te 15l to jak mam fantazje zawsze zjechac pierwszy na zielonym :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44383&start=15


BMW Repozytorium - poszukiwani ludzie do prowadzenia sajtu z hostingiem. => PW


--

Staram sie pomoc...

...reklamacje tylko za okazaniem paragonu z pieczatka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie to normalna jazda po miescie ale na krotkich odcinkach ok.3 km praktycznie jak temperature złapie na pion to koniec jazdy więc może dlatego wychodzi te 15 l/100 km natomiast na trasie wychodzi ok. 8l/100 km. wiec wydaje mi sie, że to nie jest zle co sądzicie....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostanio w trasie, przy w miare sokojnej jeżdzie i stałej prędkości było 9-10l :oops: a mam 1.6 :doh:

 

a wrzucasz 5-tke? ;) tyle to moje 2.0 lyka na 100km/h przy mieszanej jezdzie :). Ja wczasie jazdy patrze na wskazania ekonomizera i konfrontuje to z faktycznym spalaniem. I mniej wiecej sie zgadza +(-) 1l - 2l.

 

na trasie wychodzi ok. 8l/100 km. wiec wydaje mi sie, że to nie jest zle co sądzicie....

 

jest tak -> :cool2:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44383&start=15


BMW Repozytorium - poszukiwani ludzie do prowadzenia sajtu z hostingiem. => PW


--

Staram sie pomoc...

...reklamacje tylko za okazaniem paragonu z pieczatka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha :wink: czasami się zdarza :mrgreen:

To sa wartości z ekonomizer, ale ostatnio za 70zł wyjeżdziłem 160km i z tego 100km w trasie :duh:

Dlatego pytam, bo spalanie jest dość wysokie, a silnik pracuje bardzo ładnie i równo.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha :wink: czasami się zdarza :mrgreen:

To sa wartości z ekonomizer, ale ostatnio za 70zł wyjeżdziłem 160km i z tego 100km w trasie :duh:

Dlatego pytam, bo spalanie jest dość wysokie, a silnik pracuje bardzo ładnie i równo.

 

Ekonomizer to ja traktuje jako kontrolke przeplywki :)... jak zaczyna mi pokazywac bzdury to wiem, ze przeplywka padla :). Ja patrze po dzialkach np. od 45 zeruje i na 15 sprawdzam :). Ekonomizer to dla mnie jak lampka 'oil service' ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44383&start=15


BMW Repozytorium - poszukiwani ludzie do prowadzenia sajtu z hostingiem. => PW


--

Staram sie pomoc...

...reklamacje tylko za okazaniem paragonu z pieczatka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie tak, dlatego podałem efekty mojej ostaniej przejażki 70zł=160km (100km-trasa).

 

70zl = 17l (P/b 95)

 

160km = 100km trasa (A) + 60km miasto (B)

 

przyklad 1)

A - 10l na sto

B - 12l w miescie na sto...

 

przyklad 2)

A - 9l na sto

B - 13l w miescie na sto...

 

przyklad 3)

A - 8l na sto

B - 14l w miescie na sto...

 

Ktory przyklad bardziej Ci pasuje?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44383&start=15


BMW Repozytorium - poszukiwani ludzie do prowadzenia sajtu z hostingiem. => PW


--

Staram sie pomoc...

...reklamacje tylko za okazaniem paragonu z pieczatka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

70= 15,4 l (98 za 4.55 zł)

 

Wychodzi średnio 10/100.

Ja rozumiem że może i w trasie ponad 10l spalić, ale max u mnie był 110km/h i stała prędkość :worried:

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie - to przepływomierz ma coś takiego (i to ten z gorącym drutem, którego chłodzi przepływające powietrze!!)

Sonda do poprawnej pracy musi być gorąca - dlatego jak jest zimna komputer z niej nie kożysta- zimny silnik ma wyższe obroty. W starych rozwiązaniach sondy nie były podgrzewane - nagrzewały się od spalin, ale trawało to długo, co sprawiało, że z początku spalanie było dosyć duże. Teraz sondy są podgrzewane-oczywiście jak się zacznie nagrzewać od spalin to podgrzewanie się wyłącza. Ale nie ma to nic wspólnego z żadnym czyszczeniem, sondy się nie czyści - można ją przemyć, ale żeby nie ścierać z niej zewnetrznej powłoki - tylko że to nic nieda i niema sensu tego robić.

Radzę kolego PETERS zapoznać się dogłębnie z zasadą działania lambdy. :wink:

 

To że przepływomierz ma gorący drut to inna bajka i nie ma nic wspólnego z oczyszczaniem. A to że podgrzewanie sondy lambda działa na nią m.in. oczyszczająco to prawda. Lambda rozpoczyna działać od ok. 300°C i rzeczywiscie stare auta które nie miały podgrzewania sondy czekały aż nagrzeje się od spalin. Ale najbardziej wydajnie lambda działa w temp. ok. 600°C. Wątpie żeby taka temperatura była osiągana np. w połowie układu wydechowego. Dodatkowo temperatura działa na sondę oczyszczająco. A proces oczyszczania tym bardziej efektywny i szybszy im wyższa temperatura. A lambda wytrzymuje temperatury nawet do ok. 1000°C. Tak że podgrzewanie działa również po nagrzaniu się układu wydechowego od spalin.

 

A że sondy się własnoręcznie nie czyści to juz mówiłem że to bez sensu. :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiesz co to serwis? może cie nie stać?

Ale z ciebie ignorant! Sam pewnie nie wiesz dokładnie o co chodzi w temacie, ale ujeżdzać po kimś to potrafisz..... :nienie: Tu forum to koleżanki i koledzy oczekują wsazówek lub konkretnych odpowiedzi, a nie jakiś wybujałych sformuowań :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie - to przepływomierz ma coś takiego (i to ten z gorącym drutem, którego chłodzi przepływające powietrze!!)

Sonda do poprawnej pracy musi być gorąca - dlatego jak jest zimna komputer z niej nie kożysta- zimny silnik ma wyższe obroty. W starych rozwiązaniach sondy nie były podgrzewane - nagrzewały się od spalin, ale trawało to długo, co sprawiało, że z początku spalanie było dosyć duże. Teraz sondy są podgrzewane-oczywiście jak się zacznie nagrzewać od spalin to podgrzewanie się wyłącza. Ale nie ma to nic wspólnego z żadnym czyszczeniem, sondy się nie czyści - można ją przemyć, ale żeby nie ścierać z niej zewnetrznej powłoki - tylko że to nic nieda i niema sensu tego robić.

Radzę kolego PETERS zapoznać się dogłębnie z zasadą działania lambdy. :wink:

 

To że przepływomierz ma gorący drut to inna bajka i nie ma nic wspólnego z oczyszczaniem. A to że podgrzewanie sondy lambda działa na nią m.in. oczyszczająco to prawda. Lambda rozpoczyna działać od ok. 300°C i rzeczywiscie stare auta które nie miały podgrzewania sondy czekały aż nagrzeje się od spalin. Ale najbardziej wydajnie lambda działa w temp. ok. 600°C. Wątpie żeby taka temperatura była osiągana np. w połowie układu wydechowego. Dodatkowo temperatura działa na sondę oczyszczająco. A proces oczyszczania tym bardziej efektywny i szybszy im wyższa temperatura. A lambda wytrzymuje temperatury nawet do ok. 1000°C. Tak że podgrzewanie działa również po nagrzaniu się układu wydechowego od spalin.

 

A że sondy się własnoręcznie nie czyści to juz mówiłem że to bez sensu. :duh:

Dobrze wiedziec.

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostanio w trasie, przy w miare sokojnej jeżdzie i stałej prędkości było 9-10l :oops: a mam 1.6 :doh:

Hmmm... najrozsądniejszym rozwiązaniem jest sprawdzenie parametrów na komputerze, ale nie w ten sposób że pan podpina się pod auto, błędów nie ma ileśtam się należy i do widzenia. Po pierwsze czas wtrysku czy jest prawidłowy, przepływomierz działa jak należy, oraz manualnie ciśnienie paliwa, zawór zwrotny czy się nie zacina. I tak z ciekawości ile masz przelatane?

Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak każda E30 z tych lat mam 165tyś :wink: mam ja od września wtedy miała 160tyś a w kwietniu sprowadzona i tu znowu hisoryjka sie powtarza: od starszego pna który jeżdził nia do kościoła :wink:
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz u siebie motronica 1.3 można wyregulować go na analizatorze spalin, a oprócz tego sprawdź czujnik temperatury wody czy daje odpowiednią do temperatury oporność. Może udałoby się urwać z literek, lub półtora ze spalania
Oleje i płyny Pentosin 0694679252 Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem wlasnie swiezo po "operacji" wymiany sondy, wiec dodam moje obserwacje do dyskusji.

 

objawy: gwaltowny wzrost spalania (ze sredniej 8-10 do 14-15litrow na setke przy spokojnej jezdzie), nierowna praca na wolnych obrotach, ogolny spadek dynamiki auta.

 

wczesniej sprawdzilem/wymienilem: filtr powietrza, swiece, silnik krokowy, uszczelnilem takze dolot - nowa guma. wszystko bez skutku.

 

dopiero komputer pokazal brak odczytu napiecia z sondy. po wyjeciu sondy z kolektora przyczyna wyraznie widoczna - ulamana koncowka sondy.

 

sonda boscha plus przerobka wtyczki i badanie/kasowanie bledu to godzina roboty i 190 zeta w warsztacie u autoelektryka. przy okazji obejrzalem sobie na monitorze przebiegi pracy nowej sondy i reakcji ukladu wtrysku.

 

teraz autko smiga jak dawniej, spalanie w normie (od 8 na trasie, gornej granicy nie znam :) )

 

wniosek: warto panowie dac pare zeta na badanie komputerem i przyjemnosc jazdy sprawnym autem.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
ja jak miałem problem z sondą (zwarcie) to czesto wkrecała sie na obraty jak fiat 126p potem zaczynała chodzic normalnie i tak jezdziłem chyba z pół roku az zaczeła mi gasnąc tak ze ledwo do serwisu sie doczłapałem.wymienili mi sonde i z miesiąc było ok az tu znowu ta sama akcja:( dlaczego? wymienic nalezy obydwie sondy i problem z głowy:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.