Skocz do zawartości

Na jakim oleju e30 m40 316i opuszcza fabryke?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciężko będzie się dowiedzieć, ci co go wlewali - pewnie już nie żyją :twisted2:

 

...ja do mojej lałem Mobil1 5W50 i taki polecam (produkt naprawdę uniwersalny, praca w dużym zakresie temperatur)

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
ja kupiłem 318i z 1989 z przebiegiem 270 tys i była na mineralnym 15W40 ... to źle..? biorąc pod uwagę przebieg i rocznik

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano

Mineralny olej zabija hydraulikę w tym silniku.Wiem to z autopsji.Teraz jeżdze na 10w 40 Mobil i jak narazie bez wiekszych problemów.Co do oryginalnego oleju to wyczytałem że teraz jest to castrol.

 

"Produkty Castrol są zalecane do wszystkich modeli BMW - zarówno samochodów, jak i motocykli. Pojazdy BMW są napełniane olejami silnikowymi, płynami przekładniowymi oraz innymi płynami Castrol już na linii produkcyjnej."

Opublikowano
teraz to już pewnie za późno na powrót na półsyntetyk lub syntetyk...? a nie wiadomo czy ktoś to zrobił z czystej niewiedzy, czy chciał ukryć jakąś wadę?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano
Wydaje mi się że nigdy nie jest za pózno.Lepiej zaryzykować zmianę na chociażby półsyntetyk niż jeżdzić na mineralu i czekać kiedy głowica powie do widzenia.
Opublikowano
Nie wiem na jakim opuszczal fabryke, ale lej wylacznie syntetyk.

wyczuwam V kolumnę :x

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano
czyli bez obaw mogę wymienić na półsyntetyk ? jaki będzie najlepszy? 10W40? a jakie ryzyko wiązało by się gdybym zalał go syntetykiem...?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano

Witam

 

Ja polecam Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 (półsyntetyczny) zrobilem na nim ponad 50000km i nic a nic sie nie dzieje... przebieg aktualny 252000km. dolewam ok 0,5l na 10000km od wymiany do wymiany...

 

Odmładza starsze silniki. Stworzony specjalnie do silników z przebiegiem powyżej 100.000 km spowalnia proces starzenia i wydłuża żywotność starszych silników. Dzięki unikalnemu systemowi dodatków uszlachetniających skutecznie regeneruje i konserwuje uszczelki, zapobiega wyciekom i minimalizuje zużycie oleju. Zapobiega utlenianiu oleju i ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach. Ogłoszony Produktem roku 2001 w USA, wg miesięcznika Lubricants Word, jest najbardziej zaawansowanym technologicznie produktem tego typu na rynku. MaxLife jest przeznaczony do samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych i nie powinien być stosowany w samochodach zabytkowych.

Niezależny Instytutu TÜV Nord przyznał certyfikat potwierdzający zalety oleju MaxLife 10W-40.

 

Zalety MaxLife:

- Regeneruje i poprawia elastyczność uszczelek by minimalizować wycieki oleju

- Zawiera dodatki zmniejszające tarcie i modyfikujące lepkość oleju

- Zmniejsza powstawanie osadów i jest odporny na utlenianie

- Specjalna formuła pomaga zredukować zużycie oleju i paliwa

- Hamuje proces zużycia silnika

- Ułatwia rozruch silnika w niskich temperaturach

 

i tu troche teori dlaczego 10W40 polsyntetyk a nie 15W40 mineralny:

Olej mineralny o klasie lepkości 15W/40 w temperaturze +200C potrzebuje około 3 sekund, aby nasmarować najodleglejszą dźwigienkę zaworową. W warunkach zimowych natomiast, przy temperaturze –200C, potrzeba aż 13 sekund, aby nasmarować najdalszy element w silniku. W takiej samej niskiej temperaturze oleje wykonane na bazach syntetycznych potrzebują tylko połowy tego czasu, aby nasmarować cały silnik. Dzieje się tak ze względu na specyficzne cechy, które posiadają oleje półsyntetyczne i syntetyczne, do których przede wszystkim zaliczyć należy niższą lepkość w ujemnych temperaturach. To ona powoduje, że na uruchomienie zimnego silnika wymagana jest mniejsza moc i natężenie prądu pobieranego z akumulatora, a czas dotarcia do poszczególnych punktów smarowania jest krótszy niż w przypadku oleju mineralnego. Oprócz niższej lepkości oleje półsyntetyczne i syntetyczne charakteryzują się także dużo większą odpornością na utlenianie w wysokich temperaturach, dzięki czemu mają mniejszą skłonność do tworzenia szlamów i osadów w silniku. Mniejsza lotność olejów wykonanych na bazach syntetycznych powoduje także ich zmniejszone zużycie. Badania laboratoryjne przeprowadzone przez Rafinerie Gdańską, która jako pierwsza polska rafineria rozpoczęła produkcję półsyntetycznego oleju Lotos Semi-syntetic 10W/40 i jako jedyna produkuje olej syntetyczny Lotos Syntetic 5W/40, dowiodły, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%. Bazy syntetyczne mają niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami mineralnymi, co powoduje zwiększenie mocy silnika i poprawę takich parametrów, jak przyśpieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.

 

 

POZDRAWIAM :P

Opublikowano

no właśnie, obawiam się spadku kompresji. Tak autko nie jest nowe, 89 roznik z przebiegiem 270 tys.

 

co radzicie? wymieniać na półsyntetyk...?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano

ciężko powiedzieć - jeśli od dawna jeździ na mineralnym, to mogły się poosadzać nagary i jak dolejesz oleju rzadszego z właściwościami płuczącymi, to skutki mogą być o wiele bardziej kosztowne niż wymiana hydroregulatorów ... które i tak pewnie są do wymiany.

 

na pewno nie lej syntetyka, natomiast lejąc półsyntetyk trochę ryzykujesz ... z drugiej strony, lejąc mineralny - szkodzisz regulatorom .... :?

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

"Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 ..."

Jakbym reklame jakąś słyszał :wink: Super hiper i w ogóle :wink:

Jak kupiłem nie wiedziałem jaki mam zalany, wyglądało jak mineral (ale to tylko przypuszczenia), ale zalełem 10w40 Shella i jest git :cool2:

Ja osobiście bym zaryzykował na 10w40 właśnie, nie upieram przy Shellu bo wybór na rynku jest taki że hoho, ale półsyntetyk.

 

Podkreślam, że to jest moje zdanie i ja osobiście bym tak zrobił!

 

P.S. Nie lej full synt.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

A co mówi instrukcja obsługi...

 

samochody z silnikami benzynowymi 316i / 318i / 318is / 320i / 323i / 325i / 328i

 

15W40 (temp -15 - +30>)

10W40 (temp -20 - +20)

10W30 (temp -20 - +10)

5W30 (temp -30> - +10)

5W20 (temp -30> - 0)

 

Wybór klasy SAE (jw) zależy od średniej temperatury powietrza uwarunkowanego porami roku

 

Dlatego polecam olej o parametrach 5W50 (w moim przypadku Mobil1), ze względu na to iż bezproblemowo pracuje w pełnym zakresie temperatur :cool2:.

Co do tego czy olej powinien być mineralny / półsyntetyczny / syntetyczny to już inna sprawa - chodzi tu o jego wytrzymałość (okres użytkowania przez który olej zachowuje swoje parametry i właściwości).

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
a jakie to będą skutki gdyby rzeczywiście stało się tak jak Pan pisze? spadła by moc...? czy w ogóle silnik do remontu...? czy jeszcze całkiem coś innego :?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano
a jakie to będą skutki gdyby rzeczywiście stało się tak jak Pan pisze? spadła by moc...? czy w ogóle silnik do remontu...? czy jeszcze całkiem coś innego :?

 

:?: nie bardzo wiem o co pytasz i kogo :?:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
a jakie to będą skutki gdyby rzeczywiście stało się tak jak Pan pisze? spadła by moc...? czy w ogóle silnik do remontu...? czy jeszcze całkiem coś innego :?

 

 

To jest tak.Lepiej nigdy nie zalewac silnika mineralnym.Ale jesli juz tak sie stało,to poprostu wlej 1/2 syntetyk,ale żaden tam valvoline,czy mobil,tylko kup sobie bańke(4 litry)srebrnego Lotosa 10W-40.Czytałem tu na forum różne opinie na temat tego oleju,ale z doswiadczenia wiem,że jest zupełnie przyzwoity i nie ustępuje tamtym.Pozatym-moim zdaniem-lepiej wymieniać Lotosa co 10kkm i miec spokój( o różnicy w cenie nie wspominam-w tamtych połowa ceny,to koszty reklamy).Oczywiscie jak zawsze decyzja należy do Ciebie.Pozdrawiam :8)

Opublikowano
a jakie to będą skutki gdyby rzeczywiście stało się tak jak Pan pisze? spadła by moc...? czy w ogóle silnik do remontu...? czy jeszcze całkiem coś innego :?

 

:?: nie bardzo wiem o co pytasz i kogo :?:

 

 

pytałem jakie będą skutki gdy wymienię olej mineralny na półsyntetyka?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano
a jakie to będą skutki gdyby rzeczywiście stało się tak jak Pan pisze? spadła by moc...? czy w ogóle silnik do remontu...? czy jeszcze całkiem coś innego :?

 

 

To jest tak.Lepiej nigdy nie zalewac silnika mineralnym.Ale jesli juz tak sie stało,to poprostu wlej 1/2 syntetyk,ale żaden tam valvoline,czy mobil,tylko kup sobie bańke(4 litry)srebrnego Lotosa 10W-40.Czytałem tu na forum różne opinie na temat tego oleju,ale z doswiadczenia wiem,że jest zupełnie przyzwoity i nie ustępuje tamtym.Pozatym-moim zdaniem-lepiej wymieniać Lotosa co 10kkm i miec spokój( o różnicy w cenie nie wspominam-w tamtych połowa ceny,to koszty reklamy).Oczywiscie jak zawsze decyzja należy do Ciebie.Pozdrawiam :8)

 

Mieszanie oleju :duh: :mrgreen:

...pascal poprostu gotuj :mrgreen:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
Sądzę, że półsyntetyk będzie najlepszym rozwiązaniem. Widziałem np nowe auta które opuszczają fabryke i leją im jakis minerał, ale po 5 tyś przebiegu zmienia się na syntetyk albo polsyntetyk, mowa tu o jakims volkswagenie nie pamietam modelu. Sadze ze jak na tamte czasy to oleje byly napewno parokrotnie gorsze niz te dzisiaj, ja preferuje polsyntetyk dobry wedlug mnie Mobil S 10/w40 uważam że do przebiegu 240 tyś jak u mnie jest idealny, zadnych wyciekow ani palenia oleju. ZNam przypadki gdzie jezdza na poelnym syntetyku i jest okej, ale w 70% takie przejscie na syntetyk z doswiadczenia na wlasne oczy widzac. konczylo sie wyciekami i czesto braniem oleju. Jesli autor postu sie zastanawia nad olejem, ja radze dobry polsyntetyk do m40 tylko dobry jakis mobil albo pedro canda, tylko tego nie rozlewaja w Polsce. No chya ze zrobisz remont calego rozrzadu walek itp to rwarto wtedy przeplukac silnik i wlac pelen syntetyk. ale tylko wtedy
Opublikowano

Ustalmy coś :idea:

 

...wycieki i branie (spalanie oleju) jest spowodowane uszkodzeniem / zużyciem części silnika a nie olejem :cool2:

 

...a może zastanowić się nad jakimś remontem, zamiast się bać czy po wymianie oleju silnik się nie rozszczelni - tak naprawdę po wymianie oleju na taki sam (ale nowy) może dojść do tych usterek :mad2:

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.