Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pare pytan co do zmiany silnika z 3.0 na 3.5.

1. Czy bedzie z tym duzo grzebania

2. co musze jeszcze wymienic do tego np; ECU czy jakies jeszcze gadzety

no to w zasadzie tyle :D bo nie wiem co jeszcze sie do tego dolozy tak wiec jak ktos ogarnia ten temat niech pisze co wie.

Z gory dziekuje i pozdrawiam

Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
Nie wiem dlaczego chcesz zamieniać 3.0 na 3.5. Różnica jest nie wielka a odważe się powiedzieć - NIEODCZUWALNA. Szkoda kasy, powaznie. Chcesz mieć lepsze E32 zrób swap na V12 lub przedaj 730 i kup 750 (ja tak zrobiłem). Teraz sam się zasnawiam jak mogłem toczyć się trzylitrówką

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
nie kazdego stac na utrzymanie V12. co do zmiany na silnika...mam juz beemke pare lat i jezdzi na gazie ktory niszczy ten silnik no nie ma co sie oszukuiwac wiecznie nie bedzie 100% sprawny dlatego przymiezam sie do 3.5 bo to w sumie to samo ale jednak cos wiecej. no i nic zes mi nie pomogl w moim temacie tylko onapisales swoja mysl a nie oto tu chodzi
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
no ale V12 tylko troche wiecej pali, 12 świec i kabli wys. napięcia. Miałem 730 a teraz mam 750 i wcale nie odczuwam spejalnie wiekszych kosztów utrzymania.

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
no to poczekajmy az Ci sie cos spieprzy w silniku i zobaczymy co toniej kogo wyjdzie. oczywiscie nierzycze Ci tego ale to taki przyklad co do spalania to masz racje brat ma 4 litry w e38 i mu pali w sumie tyle co mi wiec nie jest zle ale nie mysle nad sprzedaza mojej 7 bo jest w zajebistym stanie 0 jakiejkolwiek rdzy niebita lakier jak nowka...no i sentyment robi swoje :D
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
Ceny części w ASO dla tego motoru są takie same jak dla innych silników. Jeśli chodzi o uzywki na allegro tak samo albo jeszcze taniej. Jedynie to - to dostęp jest gorszy więc czas pracy jest trochę dłuży

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano
no to poczekajmy az Ci sie cos spieprzy w silniku i zobaczymy co toniej kogo wyjdzie. oczywiscie nierzycze Ci tego ale to taki przyklad co do spalania to masz racje brat ma 4 litry w e38 i mu pali w sumie tyle co mi wiec nie jest zle ale nie mysle nad sprzedaza mojej 7 bo jest w [bAD] stanie 0 jakiejkolwiek rdzy niebita lakier jak nowka...no i sentyment robi swoje :D

V12 kosztuje ok 1500zł i połowa takich silników jest w bdb stanie więc nie przesadzaj. Odnośnie swapy to pomyśl nad swapem na V8 3,0 albo 4,0. Jakbyś dobrze poszukał może wsadziłbyś 4.0v8 + manualna skrzynia ?

Opublikowano
tyle samo co na V12 - czyli napewno więcej niż na 3.5 rzędówkę

BMW E60 530d

Gdyby Bóg był za przednim napędem - wszyscy chodzilibyśmy na rękach ....

Opublikowano

przy zmianie na v8 potrzebujesz - silnik , skrzynie ( najlepiej manualna ) , wiazke silnika , wal napedowy , dyfer , byc moze polosie , caly osprzet silnika , i mse roznych czesci - np trzeba bedzie pewnie przerabiac cale wspomaganie kierownicy itp ...

 

 

ja bym nigdy na v12 nie przerobil - bo :

 

1- spalanie min 20 litrow w miescie to zbrodnia - bo 4.0 v8 spali sporo mniej , a moc taka sama

2- 750 w dobrym stanie kupisz za grosze - bo nikt tego nie kupuje i wisza bidulki na allegro a wlasciciele zjezdzaja z cenami do tak smiesznych poziomow ze wiecej trzeba dac za golfa mk2 w przyzwoitym stanie :duh:

Opublikowano
Nie taka prosta sprawa z R6 na V8 wózek pod silnikiem inny serwo przy samej lampie chłodnice inne wisko za dużo zabawy chyba żebyś znalazł całe auto w granicach 4000 i dokonał przeszczepu to jeszcze jako tako. Jeżeli chodzi z 3.0 na 3.5 to o wiele prostsza sprawa musisz dorwać silnik z wiązką i komputerem tylko zwróć uwagę na sterownik jeżeli jest BOSCH to takiego musisz szukać bo z tego co się orientuję to był jeszcze SIEMENS i może być różnica w kablach
Opublikowano
Aha czyli komputer wiazka i sterownik nie pasuja od 3.0 :? bo mi mechanik pan X mowil ze to tylko kwestia wymiany samego motoru bez zadnych innych gadzetow a tu okazuje sie ze jeszcze nie wszystko...
Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
Nie wiem dlaczego chcesz zamieniać 3.0 na 3.5. Różnica jest nie wielka a odważe się powiedzieć - NIEODCZUWALNA.

Przy zmianie z 3.0 na 3.5 różnica jest taka jak przy zmianie z 3.5 na 5.0 jeśli chodzi o osiągi :D Ale czy warto dla sekundy szybciej do setki :?:

peace & love
Opublikowano

Trochę zamieszałem z tymi komputerami żle sprawdzałem :modlitwa: wybaczcie oczywiście pan X ma racje sterowanie jest w obu silnikach to samo czyli BOSCH MOTRONIC 1.1 ew. 1.3 pochopnie spojrzałem na schematy z e34 stąd zmyłka.

Jeśli chodzi o tę sekundę do setki to zawsze coś :cool2:

Opublikowano
No czyli moje koszta wymianki silnika sa akurat na moja kieszen. bez przerabiania rozbierania i robienia na patent :D a dla mnie 1 sekunda do 100 to juz duzo zwlaszcza ze ostatnio jest juz coraz gorzej z moja 7 bo przegralem sprint z sasiada Audi 80 2.0 E a wczesniej sie bralem z nim i nie mial szans...najmniejszych. Zalamac sie mozna
Magia trzech liter - BMW
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
miedzy 3.0 a 3.5 roznica nie duza ale na swiatlach widoczna,kolega kiedys mial 730 i słabiej chodzila.Np na tym samym odcinku drogi ja "łapie" 205km/h a on tylko 180.a jak juz bys sie zdecydowal na inny silnik niz 3,5 to bierz 4.0 V8 :D

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano

lukasz735: jesli na jakims odcinku ty 735 lapiesz 205km/h a kolega 730 tylko 180km/h to roznica jest ogromna!!....a co do silnika to rowniez polecam m60b40 czyli V8 4.0...super silnik...bardziej ekonomiczny jak m30 i jedzi duuuuzzzooooo szybciej...ale niestety nie jest tak "debiloodporny" jak m30..

 

mialem kiedys bmw 535i z silnikiem m30...auto nie do zajechania...a teraz mam 2 bmw z silnikami m60...i niestety.... cale szczescie ze silnik m60 kupujesz za 2000zl i jezdzisz dalej...jazda V8 m60 jest duzo przyjemniejsza niz r6 m30 a te 2000zl zaoszczedzam na paliwie ktore bym musial lac do m30 ;)

 

pozdr.

jesli posiadles kobiete swoich marzen to o pozostalych marzeniach mozesz smialo zapomniec...

http://img01.picoodle.com/img/img01/7/2/9/f_podpism_5d496cc.jpg

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=92490

Opublikowano

mysle ze nie wiele zyskasz zmieniając 3,0 na 3,5

kup sobie taki sam silnik i bedziesz mial prosta sprawe

przezucisz tylko motory i po klopocie

mam doswiadczenie z 5 litrowka w ktorej wymienialem silnik

oj zabawy bylo :lol: chociaz operacja byla z 5-tki na 5-tke

straszne monstrum

takze zeby nie bylo niepotrzebnych problemow proponuje taki sam silnik

a mocy poszukaj gdzie indziej....

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Opublikowano
mam juz beemke pare lat i jezdzi na gazie ktory niszczy ten silnik

 

no to jeszcze się pochwal co już ci zdążył zniszczyć

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

Co ci ludzie mają do tego LPG - w sensie niszczenia silnika -

moja e32 92r. M30B30 ma 340 000 przebiegu - z tego ok. 200 000 na LPG

(instalacja rok: 1998) i idę o zakład o auto, że mimo że nikt nigdy przy silniku

nic nie robił, żaden benzyniak nie ma w takim stanie zaworów pierścieni itp.

jeśli też nie był nigdy "robiony" przy tym przebiegu.

Mechaniory i ja sam z resztą byli w szoku po ściągnięciu głowicy -

wymiana uszczelki (puszczała olej do wody) - że wszystko jest w idealnym stanie

przy przebiegu na tamten czas 310 000km praktycznie zero śladu zużycia

zero nagaru czyściutkie , zawory, świece wymieniane prawie nigdy.

 

 

Ja myślę że te bajki o niszczeniu silników wynikają z tego że jak ktoś

wstawił gaz do skody czy innego wynalazku przed 10 laty to zarzynał silnik

non-stop max obroty: "a niech pali , tanio jest", i się statystyki kiepszczą.

Wiadomo że statystycznie ludzie na gazie jeżdżą szybcie, bo nie szkoda

bo paliwo tanie, i sami zarzynają silniki, a później że przez LPG.

 

pozdrawiam.

 

ps.

Jak ktoś nie wierzy to zapraszam może sobie ztargać (ale założyć też będzie

musiał żeby idealnie chodził jak wcześniej, bo inaczej w Gips :nienie: ) w moim e32 głowice

i zobaczyć jak wygląda silnik po 10latach na "niszczycielskim" LPG,

Nie jeżdżone było praktycznie wogóle na PB, nawet zapłon na LPG.

Jak ktoś potrzebuje CZĘŚCI do:

e36 coupe sedan touring - wszystkie silniki.

e38 740iA M60.


Pisać śmiało ;)

Opublikowano
Moze maja na myśli to ze jest spadek mocy jeżdżąc na gazie no ale to jest nie uniknione i wiem to z doswiadczenia...

 

Nie można tak mówić... spadek mocy jest dlatego bo instalacje w większości aut ludzie mają do d**y. Gdybyś fabrycznie zrobione auto na gaz przerabiał na benzynę... to ciężko by było ;-)

 

Na gazie można mieć nawet WIĘCEJ mocy niż na benzynie tylko kwestia kosztów. Niestety większość aut nawet z sekwencją mają instalacje robiona niewielkim kosztem (nawet jeśli to instalka za 5.000 pln).

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.