Skocz do zawartości

E39 525tds tempomat, pompa paliwa


kris_fox

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Zastanawiają mnie dwie rzeczy w mojej E39 525tds a mianowicie:

1. Dlaczego mam dwa przyciski od włączania tempomatu? Napewno ktoś coś pokombinował :) Jeden w kierownicy (niedziałający), a drugi na listwie pod przełącznikiem przeciwmgielnych (działający). Moje pytanie odnosnie tego problemu to Czy mozna zrobić tak zeby dzialal tan na kierownicy? A ten drugi wykopac??? Oczywiscie dodawanie i odejmowanie predkosci dziala z kierownicy.

2. Pompa paliwa w baku (ciagnie się ten problem za mna i nie moge z nim poradzic sobie) Sprawa wyglada nastepujaco wymienilem pompe paliwa (bo niby byla spalona). Ale ona nadal nie dziala i przy 15 litrach konczy sie jazda choc paliwo jest bo sprawdzalem (dobieralem sie do baku od wnetrza). Nastepnie sprawdzilem bezpiecznik jest OK nawet wymienilem zeby sprawdzic i nadal nie dziala. Cóż to mysle moze sie nie zalacza moze teraz bedzie chodzila (bo podobno jak jest wiecej paliwa to nie zalacza sie)... Nic bardziej mylnego stanalem na drodze... dobrze ze mam dobrych znajomych to mi podwiezli ropke... To mowie sprawdze czy jest napiecie na pompie znowu rozebralem tylnia kanape i sprawdzam i nie ma??? I co ja mam zrobic prosze o jakies pomysly. sugestie... moze jakies schematy... ?? moze to jakis przekaznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris, u Ciebie wszystko jest OK. Tak ma być. Włączasz na desce na stałe, a kierownicą decydujesz o chwilowym włączeniu/wlączeniu. Nic nie kombinuj ze zmianami. Moim zdaniem na kierownicy specjalnie nie jest włączanie pierwotne, aby przez przypadek nie włączać tempomatu.

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w E39 włączałem, obsługiwałem i wyłączałem tempomat z kierownicy multifunkcyjnej.

Przyspieszasz tymi zegarami do zapamiętanej prędkosci (jesli dobrze pamiętam). Ogólnie tempomat jest bardzo prosty w obsłudze. Przyciskiem I/O włączasz i wyłaczasz tempomat. +- przyspieszasz zwalniasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem w swojej E39 czasami zostaje ok 10-15 litrow paliwa i samochod staje a czasami ciagnie do samego konca, z tego co sie dowiedzialem od p.Mikołajczaka ( serwis BMW ) to E39 ma w baku dwie przegrody w jednej jest pompa ktora doprowadza paliwo do silnika a w drugiej jest rowniez pompa ktora powinna przelewac paliwo z jednej przegrody do drugiek i prawdopodobnie wlasnie ta pompa szwankuje i nie przelewa do konca paliwa.pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w E39 włączałem, obsługiwałem i wyłączałem tempomat z kierownicy multifunkcyjnej.

Przyspieszasz tymi zegarami do zapamiętanej prędkosci (jesli dobrze pamiętam). Ogólnie tempomat jest bardzo prosty w obsłudze. Przyciskiem I/O włączasz i wyłaczasz tempomat. +- przyspieszasz zwalniasz.

 

u mnie działa tak samo tylko że jak już sobie plusem dodam gazu i puszcze to mi nie trzyma predkosci.

Tam pod lub nad tym przyciskiem I/O jest u mnie jeszcze przycisk ktory wyglada tak jakby licznik i nad jakas wartoscia predkosci jest strzalka czy kreseczka ale nie wiem jak on dziala i czy wogole dziala bo jak go wciskam to nic sie nie zapala, nic nie gasnie, nic sie nie dzieje.

 

Moze mi ktos to wytlumaczyc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nad tym przyciskiem I/O jest takie coś w kształcie zegara i chyba jak to nacisnę zapala się zielona ikonka z zegarami (mam nadzieję że nie pokręciłam) wtedy załącza tempomat.

 

 

Z tą prędkością to coś chyba jednak nie tak masz :worried: u mnie dodając + zwiększa się normalnie prędkość bez dodawania gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie uruchamiam tempomat guzikiem na desce pod przełącznikiem św.przeciwmgielnych {oświeca się kontrolka zielona w zegarach} plusem potwierdzam tą prędkość jaką akurat jadę lub po przez przytrzymanie plusa zwiększam prędkośc po tym krótkim przyciśnięciem potwierdzam tą nową prędkośc . Jeżeli przyhamuję ale nie poniżej 30km/h to mogę przywołać ostatnią zapamiętaną prędkość guzikiem nad plusem (+) . Poniżej 30km/h następuje wykasowanie zapamiętanej prędkości . Ale e39 po liftingu tępomat faktycznie załancza się guzikiem na kierownicy pod minusem (-) a reszta tak jak opisałem .

Pozdrawiam Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie uruchamiam tempomat guzikiem na desce pod przełącznikiem św.przeciwmgielnych {oświeca się kontrolka zielona w zegarach} plusem potwierdzam tą prędkość jaką akurat jadę lub po przez przytrzymanie plusa zwiększam prędkośc po tym krótkim przyciśnięciem potwierdzam tą nową prędkośc . Jeżeli przyhamuję ale nie poniżej 30km/h to mogę przywołać ostatnią zapamiętaną prędkość guzikiem nad plusem (+) . Poniżej 30km/h następuje wykasowanie zapamiętanej prędkości . Ale e39 po liftingu tępomat faktycznie załancza się guzikiem na kierownicy pod minusem (-) a reszta tak jak opisałem .

Pozdrawiam Damian

 

Aha, wszystko jasne, mam starszą wersję, u mnie wlącza się tempomat na desce, a potem obsługuje z kierownicy w taki sposób, jak opisałeś wyżej.

pzdr

http://img484.imageshack.us/img484/852/logo04cq1.jpg

BMW E39 525 TDS, BMW E10 2002' 1972

Ducati 900 Monster, KTM 520 EXC Racing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec. Starszej e-39 niż ja nie możesz mieć. rocz.96. 1. problem. walnieta pompka przelewowa w baku!. jak każda e-39 w baku są dwie pompy paliwa i ta od przelewana paliwa do pompki właściwej jest niesprawna.(dziwne bo na kompie zaraz to wychodzi) oczywiście można z tym jeździć tylko pamietaj by mieć zawsze min.20l w baku. (u mnie problem wyskoczył przed polską granicą gdy na siłe chciałem zatankować polskiego ON i nagle auto stanęło a w baku jeszcze było ok. 15-20l.:(

2. Tempomat jest bajecznie prosty.

włączasz przyciskiem na desce pod zegarami lub na kierownicyI/O

+ - sterujesz prędkość lub ją zapamietujesz tj. jedziesz zdaje się minimum 30km/h naciskasz + lub - i pojazd śmiga z zadaną prędkościa

, przyciskami tymi także przyśpieszasz lub hamujesz.

przycisk kierownicy ze strzałką to przycisk powrotu prędkości jak to działa.. jedziesz sobie 100km/h hamujesz(tylko nogą!!!!!!! do prędkości min. 30km/h) np. do 60km/h bo przecież nie mamy jeszcze radaru w swoich autkach naciskasz ten knefel i auto wraca do prędkości 100 km/h. wszystko. Miłej zabawy!!:)

Pozdrawiam

Tylko dla serii 7 www.7er.pl!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.