Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam E39 silnik M57 i nie wiadomo dlaczego znika płyn chłodniczy :) wszedzie suchutko nie widac wycieków poprostu jakis czas jest a po jakims czasie komputer informuje mnie ze jest go mało :) zagladam i faktycznie :) co moze byc przyczyna...??:)
Opublikowano
jeśli nie ucieka przez uszczelkę/głowicę, to możesz mieć mimnimalnie uszkodzoną chłodnicę - kiedyś sarna1 opisywał podobny przypadek - zalał zielonego (o ile pamiętam) fosforyzującego płynu i okazało się, że, gdy wytwarza się ciśnienie, to płyn ucieka przez szczelinę w chłodnicy i od razu paruje - na zimnym, przy braku ciśnienia nie wycieka, więc i nie kapie

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

kurcze no mozliwe slyszalem tez ze podobno jak korek od zbiorniczka jest nieszczelny to tez moze go ubywac jak dostanie cisnienia

 

chłodnica raczej jest OK na 99% jest OK ale spoko dokladnie ja poogladam...

Opublikowano
Ubytek przez nagrzewnice skutkowalby mokra wykladzina. Oczywiscie trzeba sprawdzic. Jesli nie zostawiasz za soba duzej chmury bialego dymu (tylko jak to rozroznic teraz gdy nadchodzi zima), to pewnie tylko ci sie wydaje ze wszystko jest suche. Najlepiej chyba bedzie dolac jakiegos barwnika i poszukac nalotu. Gdyby plyn ucikeal przez uszkodzony korek to widzialbys to od razu w formie nacieku. Mi kedys uciekal plyn przez ... odpowietrznik :)
Opublikowano

Znam podobny dziwaczny przypadek, którego sprawczynią była pompa cieczy, chociaż nie było widać na niej śladów płynu.

 

Do pewnego pułapu obrotów zachowywała szczelność.

 

Powyżej, na wysokich obrotach, płyn lał się z niej ciurkiem.

 

Z tymże objawy były dość charakterystyczne - jeżeli właściciel auta jeździł grzecznie, płynu nie ubywało. Ale wstarczyło, że trochę popałował, płyn znikał w oczach.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

oskwil: w aucie i w silniku mam suchutko jak na saharze :) ale dobrze myslisz tylko ze to juz wyeliminowalem

 

130rapid: natomiast Ty dobrze mowisz... moze i tak jest....

 

ile taka pompa?? i czy da sie uratowac czy lepiej wymienic na nowa...?

Opublikowano

jeśli to pompa, to nie uratujesz - ją sie wymienia

jak z pompy cieknie, to widać pod maską kropelki

poza tym stan, o którym pisze rapid jest tylko przejściowy - pompa rozwala się coraz bardziej ... aż do wymiany :wink:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

Witam

Z ta nagrzewnica ,to wcale nie musi byc plynu w aucie.

U mnie lalo sie na poczatku na skrzynie biegow i mslalem,ze skrzynka cieknie,bo glikol jest tak sliski jak olej,dopiero pozniej zauwazylem wyciek do kabiny ,ale wtedy juz wyciek byl wiekszy.

Zajrzyj pod samochod ,czy nie jest mokro'skrzynka ,wal/ogolem tunel ale na zewnatrz.

pozdrawiam

Opublikowano

wszedzie suchutko.... wymienialem elastyczny lacznik walu z skrzynia biegow

wszedzie jest sucho.... silnik skrzynia pod autem nigdzie nie ma ani kropelki silnik poogladany na podnosniku z lampa itp wszedzie sahara :)

Opublikowano

Chmm... Mam zbliżony przypadek opisany w poście, u mnie (316i,) co jakiś czas dolewam"chłodnika" do wyrównawczego. Nic mi nie daje na "siwo" z wydechu, motor trzyma parametry, nie grzeje się (visko-okej)...I sam nie nie wiem co jest grane..Poprostu dolewam z częstotliwością -100 ml na jeden miesiąc..około. I już. Męczące to zajęcie ze względu na pamięć o dolewce, ale cos za coś :D I dalej niewiadomo dlaczego....

Pozdrawiam

Irek

Opublikowano

akurat w e39 silnik M57 nie wime moze w innych tez tak jest idzie odpowietrzajacy wezyk od korka i podobno jak straci szczelnosc korek to tym wezykiem odprowadzajacym moze uciekac plyn on jest tak ulozony i powsadzany w dziurki ze plyn wyleci na zewnatrz wyjolem go i polozylem na taki plastik pojezdze pare dni i zobacze co sie bedzie dialo....

 

nartomiast dlaczego w e36 tak jest hmmm... poczekajmy moze nam ktos odpowie na to pytanie... ;)

Opublikowano
Mi tez ucieka :shock: ...nie kopci na bialo, temperatura w pionie...ale tak mi sie wydaje, ze chlodnica poscila z drugiej strony :/ raz ja juz uszczelnialem uszczelniaczem...i z tej strony jest sucho a zaczelo teraz z drugiej :duh: . Cholerny pech :(

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

Może to dziwna teoria, ale może poprostu parowanie??

Jeżeli dolewasz 100ml na miesiąc to raczej nie ma mowy o wycieku, może płyn ma za dużą domieszke wody i ta przy wyższej temperaturze < 92 stopnie otwarcia termostatu>odparowywuje, przez odpowietrznik... tak mi się nasunęla jakoś ta mysl...

 

Tak wiem...woda paruje przy 100 stopniach, ale układ w samochodzie to uklad ciśnieniowy, tak zbudowany i dlatego zalewany płynem a nie wodą, żeby móc wytrzymywać wyższe temp. niż 100 stopni.

Dlatego jak stoisz w korku, lub dużo jeżdzisz po mieście może momentami ta woda jednak dochodzi lekko do tych temperatur wrzenia.

Opublikowano

Witam. Ja mam takie pytanie, czy mała, drobna nieszczelność chłodnicy może powodować duże cisnienie w wężach od chłodnicy? Sa tak twarde ze nie mozna ich scisnać.

 

Dzieki za pomoc

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam. Ja mam takie pytanie, czy mała, drobna nieszczelność chłodnicy może powodować duże cisnienie w wężach od chłodnicy? Sa tak twarde ze nie mozna ich scisnać.

 

Dzieki za pomoc

Pozdrawiam

 

nieszczelnosci wszelkiego rodzaju powoduje ubytki w plynnie( zecz chyba oczywsita) wiec skoro on wylatuje to cisnienie spada, Nie sadze zeby przez dziure w chlodnicy zasysalo powietrze do ukladu

Opublikowano
...raz ja juz uszczelnialem uszczelniaczem...

 

Uszczelniacze to se mozesz uzywac w Syrenie itp. ale nie w takich silnikach jak BMW. Stary, bron Cie Boze takich specyfikow. Mialem niedawno problem z ukladem chlodzenia. Walczylem z tym 2 tygodnie. Teorie byly rozne, pierw VISCO, potem, ze to nieszczelnosc w ukladzie LPG, a na koncu sie okazalo ze chlodnica do wymiany.

PS. Polecam zalanie orginalnego plynu chlodniczego BMW. Masakryczna roznica jesli chodzi o efektywne odprowadzanie ciepla. O wiele szybciej dmucha cieple powietrze, o wiele szybciej przelacza sie na gaz.

Opublikowano
...raz ja juz uszczelnialem uszczelniaczem...

 

Uszczelniacze to se mozesz uzywac w Syrenie itp. ale nie w takich silnikach jak BMW. Stary, bron Cie Boze takich specyfikow. Mialem niedawno problem z ukladem chlodzenia. Walczylem z tym 2 tygodnie. Teorie byly rozne, pierw VISCO, potem, ze to nieszczelnosc w ukladzie LPG, a na koncu sie okazalo ze chlodnica do wymiany.

PS. Polecam zalanie orginalnego plynu chlodniczego BMW. Masakryczna roznica jesli chodzi o efektywne odprowadzanie ciepla. O wiele szybciej dmucha cieple powietrze, o wiele szybciej przelacza sie na gaz.

 

Facet, nie panikuj :D ...uszczelniacza uzylem jak wyciagnalem chlodnice z samochodu. Zatkalem dziury w chlodnicy i zalalem uszczelniacza z wrzatkiem...tak wiec uszczelniacz chodzil tylko w SAMEJ chlodnicy...nie bylo go w bloku ani nigdzie indziej...tak wiec nic sie dzieje i raczej nie bedzie sie dziac...

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano
Powiem Ci tak Brzeszczot...nie mialem wtedy wogole kasy na nowa chlodnice, a troszke mi cieklo, tak wiec razem z ojcem wpadlismy na taki pomysl. Na poczatku tez sie cholernie wystraszylem i za zadne skarby nie chcialem wpuszczac tego syfu do silniczka...generalnie moj starszy na taki pomysl wpadl... :D Narazie sie sprawdza, wiec nie mysle arazie o nowej chlodnicy. Skoro temperatura w normie i nic sie nie dzieje narazie nie zawracam sobie gitakri tym :8)

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Opublikowano

Witam.

W moim e32 jest to samo. Ale u mnie to chyba coś z nagrzewnicą bo temperatury wewnątrz nie idzie ustawić, co śmieszne to z tylnych nawiewów leci zimne powietrze podczas gdy z przodu idzie się ugotować.

Pozdrawiam.

7-er Fahrer
Opublikowano

Ja mam taki problem, ze zlokalizowalem wyciek plynu chlodzacego (od dołu przy łączeniu chłodnicy ze zbiorniczkiem wyrównawczym). Z tego co zauwazylem kapie z tego miejsca tylko na zimnym silniku (wyciek jest dosyc maly i przy rozgrzanym motorze szybko odparowuje). Poza tym weze od chlodnicy sa strasznie twarde, paraktycznie nie daje sie ich scisnac. Odpowietrzalem układ i przez 3 - 4 dni wycieku nie bylo, ale po tym wlasnie okresie wyciek ponownie sie pojawil. Tez po tym samym okresie zauwazylem ze poziom plynu siega co najwyzej dna zbiorniczka. Pompa wody wymieniana, termostat tez, uszczelka pod glowica robiona ok miesiac temu.

W koncu oddałem auto do MAG-POLu w Piasecznie bardzo chwalonego na forum. Faktycznie warsztat jak najbardziej w porzadku itd ale tam tez nie znalezli zadnego rozwiazania, tzn wczoraj jeden mechanik powiedzial mi ze chlodnica w miejscu łaczenia ze zbiorniczkiem jest nieszczelna - i stad wyciek OK, ale skad tak duze cisnienie w układzie? W zwiazku z tym mam pytanie czy decydowac sie na kupno nowej chlodnicy? Czy bede mial wtedy gwarancje ze wszystko wroci do normy?

 

Bardzo prosze o porady i wszelkie sugestie

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam. Ja mam takie pytanie, czy mała, drobna nieszczelność chłodnicy może powodować duże cisnienie w wężach od chłodnicy? Sa tak twarde ze nie mozna ich scisnać.

 

Dzieki za pomoc

Pozdrawiam

 

weze masz twarde ze starosci... - ja btym zalecal ich wymiane.... nawet jak silnik pracuje i jest cieply weze maja byc miekkie

 

co do chlodnicy ja bym wymienil bo nic z nia nie zrobisz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.