Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie chcę zaśmiecać innych wątków - a pewnie kilka osób stało/będzie stało przed podobnym wyborem. Stoję przed zmianą samochodu i jeździłem ostatnio trochę RSQ8 Perf. Po zastanowieniu odpuściłem raczej X5M po LCI, bo raz że byłoby to 3 identyczne auto z rzędu, a dwa, że nie pasuje mi w niej kilka rzeczy. RSQ8 to schodzący model i pewnie zakończy swój żywot pod koniec 2026 roku ale nowa wersja RS to pewnie kwestia 1,5-2 lat a obecne rabatowanie jest atrakcyjne.

W skrócie - po jazdach widzę, że X5M to naprawdę udane auto i gdybym kupował pierwszy raz szybkiego SUV-a to znowu wybrałbym X5M. Jest bardziej hard corowe niż RSQ8 - twardsze, sztywniejsze, bardziej 'narowiste'. Miejscami lepsze materiały, miejscami gorsze. Lepsze fotele z większą ilością ustawień, ale z brakiem możliwości rozsuniecia części przy udach (kilku pasażerów mi marudziło przez to). Głośniej słychać pracę silnika w normalnych trybach z włączonym wydechem, ale niestety dźwięk w dużej mierze z głośników. Lepszy jakościowo ekran środkowy, bardziej ustawny bagażnik (choć o dziwo o 10cm krótszy niż w Audi co mnie zaskoczyło) z dziurą pod podłogą.,

A RSQ8? Silnikowo podobne - może minimalnie szybciej zbiera się X5M, ale już szybsze jest RSQ8 - różnice papierowe i oba dają frajdę z jazdy. Bardziej stylowe, ładniejsze i bardziej konfigurowalne zegary (sprawa indywidualna i plus raczej dla osób, które jak ja wolą umierający już design wnętrz), zdecydowanie lepiej pracujący wydech, zdecydowanie więcej miejsca z tyłu, bardziej stabilnie przy wysokich V (nie to, że X5M jest niestabilne - po prostu Audi obniża się o 40mm i ma prześwit Touringa 5ki a też ma system stabilizacji przechyłów), odczucie prowadzenia mniejszego samochodu, w trybach cywilnych zdecydowanie bardziej... cywilnie - ciszej, wygodniej, nudno ;), lepiej wyciszone jak dla mnie niż X5 pomimo bezramkowych szyb, lepiej działająca wentylacja foteli i bardziej 'logiczna' klimatyzacja, mniejsze schowki dla kierowcy, większe koła a profil opony jak X5M na 21'', regulowana kanapa z tyłu, gorsze kolory do wyboru, jest ryzyko delikatnego brania oleju znając ten silnik w Audi/Porsche chociaż przy wymianach co 7-9k km pewnie będzie nieodczuwalne. 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cayenne?

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano (edytowane)

Cayenne ma GTS 500KM i porównywałbym go do M60i czy SQ8.

Mocniejszy silnik to już hybryda v8 w cayenne.

 

btw problem jest w tym, że x5 jest bardzo udanym samochodem i ciężko znaleźć zdecydowanie lepszego konkurenta. Sam w ostatnim czasie sprawdziłem prawie wszystkie sensowne opcje i zatoczyłem koło. 

Edytowane przez Roberto1
  • Lubię to 3
Opublikowano
11 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Cayenne?

Niestety Porsche to dla mnie krok za daleko - tak jak już gdzieś pisałem, 98% ludzi nie odróżnia X5M od X5 i RSQ8 od Q8 - ot kolejny SUV. Ale oczywiscie Caynenne GTS bardzo mi odpowiada jako auto.

Opublikowano
2 godziny temu, ryb55 napisał(a):

a jeśli mogę zapytać - dlaczego koniecznie suv? nie może być panamera albo m5?

Tak jak wspominałem wyżej Porsche odpada. Myślałem o M5/RS6, ale jednak są plusy, które doceniam po X5M i ogólnie X5 - wyżej siedzisz, więcej miejsca/przestrzeni, większy prześwit (codziennie pokonuję 10-15 progów zwalniających i nad częścią z nich w X5 najzwyczajniej przejeżdżam), większe auto=bezpieczniej, wyższy profil opony (i to znacznie bo jest to 80mm vs 100mm). A chyba najważniejsze takie zwykłe przyzwyczajenie po X5 do SUV jako auta rodzinnego i daily. Dodatkowo nowe M5 nie podoba mi się i pewnie zaraz je zmienią - gdyby miało to coś w sobie to być może rzeczywiście wziąłbym Touringa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.