Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 14.08.2025 o 15:44, kkx5 napisał(a):

Dlugi temat. Nie istotne. Nie bedziemy sie tutaj ciagac bo to nic nie wnosi w tym temacie. Siedze w reduktorach od 15tu lat. Zakup uzywek jest bez sensu, 90% ma uszkodzenia.

Może w takim razie może mi Pan polecić kogoś, kto zajmuje się regeneracją VTG ATC 13? 🙂 Jaka jest orientacyjna cena takiej usługi? Dziękuję!

Opublikowano

A w g60 albo g05 VTG jest lepsze niż w g30 albo f10? Co do awaryjności, to chyba wystarczy pilnować zużycia opon, bo tam nie ma się co zepsuć jak obie osie kręcą się z tą samą prędkością obrotową. 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dokładnie. Nie wiem co tam ma się psuć nawet w tej niby wadliwej G30. Śmigam 7 lat i zero problemów z xDrive. 5 lat przedliftową, 2 lata poliftową. Natomiast gdyby coś się działo to jednak bym kupił nową część. Jednak co nowe to nowe. W przeszłości kupiłem kilka części używanych/regenerowanych. Dosłownie z każdą z nich coś było nie tak i wkrótce kończyło się zakupem nowego oryginału.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kazda seria G uzywa tej samej, dokladnie tej samej skrzynki vtg. Panowie, jesli nie pracujecie jako mechanicy, po co teksty, co mialoby sie popsuc? A co w moscie moze sie popsuc jak tam nic nie ma. A jednak sie psuja. Sonar, jako moderator, sprawdz cene nowej, moze zaczniesz pisac jak na tytul przystalo... Bo tak, to tylko klepanie. 

  • Moderatorzy
Opublikowano
11 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Kazda seria G uzywa tej samej, dokladnie tej samej skrzynki vtg. Panowie, jesli nie pracujecie jako mechanicy, po co teksty, co mialoby sie popsuc? A co w moscie moze sie popsuc jak tam nic nie ma. A jednak sie psuja. Sonar, jako moderator, sprawdz cene nowej, moze zaczniesz pisac jak na tytul przystalo... Bo tak, to tylko klepanie. 

Przecież napisałem w temacie i wyraziłem swoją opinię na temat skrzynki xDrive, w tym na temat części używanych. To jest loteria ze wskazaniem na szrot. Nowa kosztuje ile kosztuje, ale przynajmniej jest nowa i będzie działać. A jak kogoś przerażają ceny nowych części to niech nie kupuje samochodu, na serwisowanie którego portfel ma za cienki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wyraziles opinie jakobys wiedzial jak zbudowany jest uklad, a przeciez nie masz pojecia bo w tym nie "siedzisz", to raz, dwa, juz widze jak wymieniasz reduktor w starej g30, za 20tysi w aso... Uzywki to loteria... ale dlaczego wedlug Ciebie skoro sa "pancerne". Ja zawsze stoje na stanowisku, nie wiem wiec sie nie wypowiadam w temacie. 

  • Moderatorzy
Opublikowano
26 minut temu, kkx5 napisał(a):

Wyraziles opinie jakobys wiedzial jak zbudowany jest uklad, a przeciez nie masz pojecia bo w tym nie "siedzisz", to raz, dwa, juz widze jak wymieniasz reduktor w starej g30, za 20tysi w aso... Uzywki to loteria... ale dlaczego wedlug Ciebie skoro sa "pancerne". Ja zawsze stoje na stanowisku, nie wiem wiec sie nie wypowiadam w temacie. 

Owszem, nie wiem jak to dokładnie jest skonstruowane i nie muszę tego wiedzieć. Nie jest mi to do szczęścia potrzebne. Wiem natomiast, że u mnie się to nie zepsuło przez 7 lat, więc mogę wyrazić opinię, że to jest pancerne. Bo może mało jeżdżę, ale jak jeżdżę to raczej z przytupem i nie ma oszczędzania samochodu. Co do rynku wtórnego - również z niego korzystałem w dawnych czasach i również wiem, że to zazwyczaj szroty z jakichś porozbijanych gruchotów i trafić dobrą część, z którą nie będzie problemów graniczy z cudem. Dlatego odkąd się kilka razy naciąłem to kupuję tylko nowe oryginały. No, ale ja w ASO kupuję też całe koła (często za ~20tys. zł) zamiast samych opon, żeby się nie użerać z lewusami-wulkanizatorami. I serwis też tylko w ASO. Także naprawdę nie oceniaj "już widzę jak wymieniasz reduktor w ASO", bo mógłbyś się zdziwić.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 22.08.2025 o 22:31, s0nar napisał(a):

Nie wiem co tam ma się psuć

12 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Wyraziles opinie jakobys wiedzial jak zbudowany jest uklad

Przecież wyraźnie napisał że nie wie. 😅

@kkx5 Prowadzisz warsztat bmw i przewala się u Ciebie tego pewnie pełno, ale jak się przyjrzeć bliżej to czy czasem nie okaże się że większość to zmęczone egzemplarze zza Odry po n-tym właścicielu, a każdy kolejny coraz bardziej olewał serwis i drutował aby taniej? No to jak to ma się nie psuć? @s0nar obraca się w "trochę" lepszych egzemplarzach i ma swoje zdanie o nich, ale według Ciebie plecie bzdury bo jakieś ulepy z rajchu się psujo na potęgę?.. Nie wrzucaj wszystkich aut do jednego worka, bo są auta i schrotty. Właściciel warsztatu ma prawo się wypowiadać na temat aut jakie serwisuje i tak samo właściciel tych aut ma prawo się wypowiadać jak te auta się sprawują. Przy jego przebiegach napisanie że tam nie ma się co psuć nie jest bzdurą (nawet w tym V8). 😉

Screenshot2025-08-24at00-07-11RealnespalanieG30dieselibenzyna-G30G31F90-BMWKlubPolska-Oficjalneforum.png.1d893a93421de0cc571be1dbe923a40e.png

Edytowane przez Markok
Opublikowano (edytowane)

Witam Serdecznie , szanowni forumowicze - z całym szacunkiem ale pytającemu chodzi o Xdrive.

Na jakość i prace Xdriv-a  mają wpływ przede wszystkim opony i ich zużycie , różnica przedniej  do tylnej osi musi być < +_ 1,0 mm.

WARTO MIERZYĆ OPONY RAZ DO ROKU 

Miałem problem w poprzedniej F11 , naprawiałem w Niemczech za 1000 Euro z adaptacją i  z gwarancją.

Tak więc da sie naprawić ... i może nawet w Polsce ? Nie wiem jak to sie ma do G wersji ale napewno nie ma tam wielkich różnic technologicznych.

Pytanie do "Bsur" - Czy problem już został rozwiązany ?

 

 

Edytowane przez gr_eg
Opublikowano

W tej skrzynce mogą sie „spalić” tarcze sprzegłowe właśnie przez za dużą różnicę między osiami, pewnie rykoszetem dostaną też łożyska od temperatury sprzęgieł. No i może się zepsuć nastawnik. Właśnie spojrzałem na schemat i jestem trochę zaskoczony, że wrócił łańcuch. Myślałem, że napęd idzie przez koła zębate jak w atc35l. @kkx5 dlaczego wg Ciebie ATC 13 jest wadliwie zaprojektowana? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprzegla sie praktycznie nigdy nie pala same od siebie, nawet jak masz zle opony. To internetowa bzdura ludzi co w tym nie siedza. Lancuch byl od samego poczatku, przez wszystkie generacje xdrive. Atc500->700->450->45L->13, rownoczesnie szly na kolach zebatych 350/35 tam gdzie nie szlo wcisnac wiekszej, seria 1/3/5. Problemem atc13 jest glowny walek oraz flansza wyjscia na wal tyl (za miekki material) oraz najgorsze, uzyto zbyt waskich lozysk na wyjsciu przedniego walu. Wybija sie caly korpus trzymajacy przedni (paskudnie zaprojektowany) walek na wal przedni. 

Opublikowano

Od różnicy prędkości kątowych na osiach nie będziesz miał uślizgu- wyższej temperatury na sprzęgłach? Pozostałe wady trafiają do mnie w 100% dziękuję 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie. Opony, to trzeba ze 100tys na zlych jezdzic ale przeciez sie nie da, szarpie okropnie.

Spalenia tarcz to 4 scenariusze:

1. Bardzo czesto, zle dobrany dyfer, brak zgodnosci przelozenia. 

2. Wykonanie tuningu na hamowni 2D. 

3. XDelate i upalanie. 

4. Wymiana reduktora bez prawidlowo przeprowadzonej procedury wymiany. 

Opublikowano

Czy można narzędziem diagnostycznym sprawdzić czy nasze VTG chodzi dobrze?

Czy są jakieś parametry, które nam powiedzą coś w stylu -  VTG cały czas się załącza (kiedy w teorii nie powinien) itp. ?

Byłoby to bardzo przydatne, zwłaszcza w kontekście opon oraz ich obwodu toczenia. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Xdrive to system ciaglego 4x4, zalaczony jest momentu odpalenia silnika. Urzadzeniem mozna sprawdzic kat zapiecia ale to nic "zwyklemu" uzytkownikowi nie mowi. Reduktor monitorowany jest w czasie rzeczywistym, jesli cos jest nie tak, mamy kontrolke na desce, ale od 450L do dzis, problem jest czysto mechaniczny i praktycznie nigdy nie "wali" bledami, auto szarpie i tyle. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
22 godziny temu, gr_eg napisał(a):

Witam Serdecznie , szanowni forumowicze - z całym szacunkiem ale pytającemu chodzi o Xdrive.

Na jakość i prace Xdriv-a  mają wpływ przede wszystkim opony i ich zużycie , różnica przedniej  do tylnej osi musi być < +_ 1,0 mm.

WARTO MIERZYĆ OPONY RAZ DO ROKU 

Miałem problem w poprzedniej F11 , naprawiałem w Niemczech za 1000 Euro z adaptacją i  z gwarancją.

Tak więc da sie naprawić ... i może nawet w Polsce ? Nie wiem jak to sie ma do G wersji ale napewno nie ma tam wielkich różnic technologicznych.

Pytanie do "Bsur" - Czy problem już został rozwiązany ?

 

 

Dzień dobry, dziękuję za wiadomość.

Nie, problem nadal nie został rozwiązany.

Na razie zbieram informacje, jak najlepiej go rozwiązać i ile to kosztuje.

Wymienić skrzynkę rozdzielczą na używaną albo z samochodu testowego, czy też zregenerować moją...

Opublikowano
W dniu 24.08.2025 o 18:59, gr_eg napisał(a):

Witam Serdecznie , szanowni forumowicze - z całym szacunkiem ale pytającemu chodzi o Xdrive.

Na jakość i prace Xdriv-a  mają wpływ przede wszystkim opony i ich zużycie , różnica przedniej  do tylnej osi musi być < +_ 1,0 mm.

WARTO MIERZYĆ OPONY RAZ DO ROKU 

Miałem problem w poprzedniej F11 , naprawiałem w Niemczech za 1000 Euro z adaptacją i  z gwarancją.

Tak więc da sie naprawić ... i może nawet w Polsce ? Nie wiem jak to sie ma do G wersji ale napewno nie ma tam wielkich różnic technologicznych.

Pytanie do "Bsur" - Czy problem już został rozwiązany ?

 

 

Miałeś na myśli nie +- 1,0 mm, a 1%?

Opublikowano
W dniu 13.08.2025 o 01:42, Busr napisał(a):

Będę wdzięczny za każdą poradę.

W serwisie powiedzieli, że skrzynia rozdzielcza jest do wymiany. Próbowano wymienić olej i zrobić adaptację, ale szarpnięcia pozostały.

Proszę podpowiedzieć, gdzie najlepiej kupić używaną skrzynię rozdzielczą?

A może lepiej oddać ją do regeneracji?

Witam. Ja robiłem regeneracje VTG u nich MSM Technic  . Jestem mega zadowolony z jakości, obsługi, ceny, terminu. U mnie też szarpało, zrobili mi regenerację VTG i trzeba było zająć się reduktorem i to zrobili.

Generalnie stronę internetową mają słabą ale na miejscu, jak zobaczyłem wielkość firmy i ilość firmowych busów, które wożą skrzynię po całej Europie, to "szczękę zbierałem z podłogi" 

Polecam, świetni fachowcy.

https://www.skrzyniebiegow.net/info/kontakt   

MSM technic
ul. Polna 15
62-090 Kiekrz k. Poznania
NIP: 779 230 55 68

 

 

Dyferencjały i reduktory:

tel.: 533-660-793
tel.: 534-310-243
email: [email protected]

Opublikowano
1 godzinę temu, Piotr U napisał(a):

Witam. Ja robiłem regeneracje VTG u nich MSM Technic  . Jestem mega zadowolony z jakości, obsługi, ceny, terminu. U mnie też szarpało, zrobili mi regenerację VTG i trzeba było zająć się reduktorem i to zrobili.

Generalnie stronę internetową mają słabą ale na miejscu, jak zobaczyłem wielkość firmy i ilość firmowych busów, które wożą skrzynię po całej Europie, to "szczękę zbierałem z podłogi" 

Polecam, świetni fachowcy.

https://www.skrzyniebiegow.net/info/kontakt   

MSM technic
ul. Polna 15
62-090 Kiekrz k. Poznania
NIP: 779 230 55 68

 

 

Dyferencjały i reduktory:

tel.: 533-660-793
tel.: 534-310-243
email: [email protected]

Dzień dobry, dziękuję. Proszę powiedzieć, ile to kosztowało?

Opublikowano
16 godzin temu, Busr napisał(a):

Dzień dobry, dziękuję. Proszę powiedzieć, ile to kosztowało?

Witam. Za regenerację vtg oraz reduktora coś ok 11 000 brutto. Ale wiadomo wszystko zależy od zakresu uszkodzeń. Oczywiście na regenerację jest roczna gwarancja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.