Skocz do zawartości

BMW X5 2.5d 2022 r. (pre-LCI) vs Mercedes GLE 450d - wrażenia z pierwszej ręki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

wiem, że to może być ryzykowne na tym forum 😉, ale właśnie przesiadłem się z BMW X5 2.5d z 2022 r. (pre-LCI) na Mercedesa GLE 450d. Oba auta zamawiałem jako nowe, więc mam dość bezpośrednie porównanie.

Powiem szczerze – gdyby nie silnik w moim X5, pewnie nadal bym nim jeździł. Niestety przy zamówieniu popełniłem błąd – zbyt długo zbierałem się z aktualizacją konfiguracji i zanim zdążyłem coś zmienić, auto zostało wyprodukowane (a w tamtym czasie – 2021–2022 – na BMW czekało się rok). Z kolei Mercedesa zamówiłem w lutym, odebrałem w czerwcu.

Do GLE trafiłem... przypadkiem. W X5 padł tylny most po 2,5 roku, a na czas naprawy poprosiłem flotę o zorganizowanie testowego auta – padło na GLE 300d. Spodobało mi się na tyle, że postanowiłem spróbować.

Nie jestem fanem nowego kierunku BMW – te wszechobecne ekrany, brak fizycznych przycisków (znam dobrze nowe iDrive, bo mamy w rodzinie X1 2024), a GLE to jeszcze „stara szkoła” – mniej tabletów, więcej klasyki. I to był dla mnie plus.

Mam już za sobą 1000 km i kilka przemyśleń, które może komuś się przydadzą:

  1. Wykonanie wnętrza: Mercedes wypada tu gorzej. Pojawiają się drobne hałasy, fotele „pierdzą” przy wentylacji i masażu (nie żartuję), a przycisk haka urwał się przy pierwszym użyciu (!).

  2. Wyciszenie: BMW było zauważalnie cichsze przy 150–160 km/h, mimo że w obu autach mam 21-calowe koła. W X5 miałem czołową szybę akustyczną, może to robi różnicę, choć w mercu mam pakiet wyciszenia wnętrza.

  3. Fotele: Komfortowe fotele BMW to absolutna liga światowa. W GLE (pakiet AMG Premium) jest ok, ale brakuje regulacji takich jak niezależna górna część oparcia czy pełna regulacja podparcia ud. Masaż i wentylacja w Mercu działają dobrze – ale ogólnie tęsknię za komfortami z X5.

  4. Asystenci: BMW z pakietem Professional prowadził się prawie sam – w Mercedesie asysta wymaga więcej ingerencji kierownicą i częściej „gubi” pasy. Z ciekawostek – w Mercu po naciśnięciu hamulca nie wyłącza się kontrola pasa, tylko sam tempomat – może i lepiej?

  5. Audio: Miałem HK w BMW, teraz Burmeister (ustawiony z pomocą Chata GPT i kreatora – fajna rzecz), ale mam wrażenie, że HK bardziej mi odpowiadało, szczególnie przy cichym słuchaniu.

  6. Konfigurator: Mercedes to chaos – dziwne opcje typu „asystent MBUX”, ciężko zrozumieć co za co odpowiada. Myślałem, że zamówiłem rozszerzoną rzeczywistość w nawigacji – okazało się, że nie, bo... trzeba było ją zaznaczyć osobno, choć była w pakiecie.

  7. Aplikacja: Tu plus dla Mercedesa – można zdalnie zamykać szyby czy dach. W BMW tylko powiadomienie – żeby zamknąć trzeba było podejść do auta.

  8. Tylne fotele: Zamówiłem elektryczną regulację – bardzo mały zakres i w zasadzie tylko „prostowanie”. Zbędny bajer.

  9. Kierownica: Wziąłem drewniano-skórzaną, myśląc że drewniany środek i skórzany chwyt – niestety chwyt jest zarowno drewniany jak i skorzany, czyli reką "łapiesz" obie faktury. Dziwne. Nie wziąłbym ponownie. Tęsknię za sportową M.

  10. Światła: Jeszcze nie przetestowane – ale w BMW aktywne LED-y były bajką, więc poprzeczka wysoko.

  11. Zawieszenie: Mercedes ma pneumatykę, BMW miało aktywne (bez pneumatyki). I wiecie co (tu pewnie Was nie zaskoczę) – BMW prowadziło się lepiej. Merc jest bardziej „kanapowy”, nawet w trybie sport. Może to też kwestia cięższego silnika w GLE (wiem, że różnica 2.5d vs 3.0d w BMW jest odczuwalna w prowadzeniu, pisał ktoś z Was tu na Forum).

Podsumowując – GLE to fajne auto, ale dla mnie jako kierowcy X5 miało więcej „feelingu” i ergonomii. Oczywiście nie są to jakies dramatycznie duże różnice. ale jednak

Jakbyście mieli jakieś pytania to pls dawajcie.

ps. nie pisałem o silnikach bo tu sa nieporównywalne. silnik z Merca, no cóż, super... ;)))))

Pozdrawiam,

Tomek

  • Lubię to 3
Opublikowano
Godzinę temu, Rolekt napisał(a):

Audio: Miałem HK w BMW, teraz Burmeister (ustawiony z pomocą Chata GPT i kreatora – fajna rzecz), ale mam wrażenie, że HK bardziej mi odpowiadało, szczególnie przy cichym słuchaniu.

Zaciekawiło mnie to , powiesz coś więcej jak ustawiasz audio za pomoc Chata GPT i kreatora - co to za kreator ? Dasz jakąś instrukcję ? Mam BW w X5 co prawda ale chetnie to przetestuje 

Godzinę temu, Rolekt napisał(a):

Nie jestem fanem nowego kierunku BMW – te wszechobecne ekrany, brak fizycznych przycisków (znam dobrze nowe iDrive, bo mamy w rodzinie X1 2024), a GLE to jeszcze „stara szkoła” – mniej tabletów, więcej klasyki. I to był dla mnie plus.

Zgadzam się z tobą, dla mnie OS 7, fizyczna klima, fizyczne skroty to była złota era BMW , sam mam w firmie LCi i PRE-LCI .. i niestety LCI juz gorzej obsługuje się .. ale to jeszcze nic.. bo zaraz wskakuje nowy sytem X ... i to dopiero będzie jazda bez trzymanki. NIestety muszę też to przyznać.. tacy ludzie, którzy chociaż w 10% interesują się motoryzacja, lubią przyciski etc to mniejszość i dla producentów nie jesteśmy ważni. Obecnie ma się świecić, tańczyć, dobrze robić .. a kij z ergonomią.. im wiecej bajerow tym wiecej much przyleci do gówna ... 

Godzinę temu, Rolekt napisał(a):

Zawieszenie: Mercedes ma pneumatykę, BMW miało aktywne (bez pneumatyki). I wiecie co (tu pewnie Was nie zaskoczę) – BMW prowadziło się lepiej. Merc jest bardziej „kanapowy”, nawet w trybie sport. Może to też kwestia cięższego silnika w GLE (wiem, że różnica 2.5d vs 3.0d w BMW jest odczuwalna w prowadzeniu, pisał ktoś z Was tu na Forum).

GLE pneumatyka vs penaumtyka X5 .. to nadal wole X5.. ale zawieszenie w x5 wedlug mnie jest glosniejsze niz w mercu. 

 

Śpieszmy się kochać fotele komfortowe, przejrzystą obsługę, prostotę , jakość wykonania ... Podobnow w nowych generacjach 5 ,7 i X5 i x7 .. stracimy .. prostotę, fotele komfortowe i.. jakość wykonania - pacz BMW 5 .. i  x3 😞

Ale potwórze się.. nie jesteśmy targetem. 

 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Czesć, dzieki, co do trendów w auto moto niestety pozostaje mi tylko Tobie przytaknąć. 

co do audio i kreatora + Chat GPT - to chyba zbyt skrotowo napisałem. Kreator ustawien dźwięku jest z auta, na ekranie systemu, po prostu zamiast suwaków czy to barwy dzwieku czy EQ, to system pytal mnie czy taki dzwiek chce cicho czy głośno, czy przestrzennie czy mniej przestrzennie, czy perksuje chce miec cicho czy głośno, itp. - swoja droga bardzo fajnie ktos to zaprojektował - a ja robilem zdejcia kazdego ekranu i wrzucalem do czata z pytaniem jak ustawic. A czatowi na samym poczatku dałem info czego głownie słucham. I z czatem wyszło dużo lepiej niż sam ustawiałem. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tez mi chodził GLE po głowie, ale jak zdecydowałem się iść w stronę m60i to odpadł bo nie ma odpowiednika dla m60

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jest --> AMG 63

(bo to na pewno nie jest ekwiwalent dla X5M... nie ta liga)

(EDIT: w jednym AMG 63 będzie o całą galaktykę przed X5 M60i -- pod względem brzmienia silnika i wydechu, X5 niestety nie może się mierzyć; wszystko inne na korzyć X5)

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
40 minut temu, maciek_w napisał(a):

Jest --> AMG 63

(bo to na pewno nie jest ekwiwalent dla X5M... nie ta liga)

(EDIT: w jednym AMG 63 będzie o całą galaktykę przed X5 M60i -- pod względem brzmienia silnika i wydechu, X5 niestety nie może się mierzyć; wszystko inne na korzyć X5)

Ale cenowo amg 63 to raczej x5m niz m60😀

Opublikowano

Rozważałem GLE przed zakupem X5. Generalnie fajne auto, dla mnie nieco stare. Na plus na pewno ilość miejsca w drugim rzędzie oraz generalny komfort. Właściwości jezdne uważam, że są gorsze w porównaniu do BMW. Stylistyka, mimo liftu wygląda na nieco przestarzałą (tu na plus LCI BMW, które faktycznie odmładza przód) + brakowało mi tam ogromnej felgi.


P.S podforum G05 ma tak fantastyczną aurę, że mamy tu nawet aktywnych ex-posiadaczy 😄 @maciek_w z M3 czuje się jak u siebie, teraz @Rolekt z GLE 😄

  • Lubię to 3
  • Haha 2
Opublikowano
1 minutę temu, Big_daddy napisał(a):

I wkur ludzi tym zajebistym wozem 😂😂

I te czarne felgi do czarnego lakieru.. kto to widzioł.. 😄

  • Lubię to 1
  • Haha 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

I wkur ludzi tym zajebistym wozem 😂😂

Prosisz, masz 😁

 

 

PXL_20250706_084934988~2.jpeg

IMG_9993.jpeg

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
1 godzinę temu, maciek_w napisał(a):

Prosisz, masz 😁

chyba zglosze sie na moderatora .. a pierwsze co to Bana ci wlepie 😄 😄

 

Go Away Leave GIF by Martin

  • Haha 2
Opublikowano

Tez rozważałem GLE przed zakupem X5. Byłem sporo nim pojeździć. Najbardziej rozwalił mnie auto-hold wciskany nogą, którego nie mogłem włączyć na stałe, ponieważ nie ma takiej możliwości.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Prosisz, masz 😁

 

 

PXL_20250706_084934988~2.jpeg

IMG_9993.jpeg

zabrzmię jak zazdrosna żona - co tu robi twoja była?!

Edytowane przez buster12
  • Lubię to 1
Opublikowano
18 godzin temu, buster12 napisał(a):

+ brakowało mi tam ogromnej felgi.

FYI średnica koła w GLE jest wieksza niż w X5, wiec nie wiem skąd takie spostrzeżenie. Rozmiar felg 22" tez jest dostepny.

W X5 przy 22" mamy smiesznie malo gumy na oponach, jak na SUVa. W GLE jest tej gumy sporo wiecej

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Teraz, robert0707 napisał(a):

FYI średnica koła w GLE jest wieksza niż w X5, wiec nie wiem skąd takie spostrzeżenie. Rozmiar felg 22" tez jest dostepny.

W X5 przy 22" mamy smiesznie malo gumy na oponach, jak na SUVa. W GLE jest tej gumy sporo wiecej

ja o feldze, a ty o średnicy koła 😉 Widziałbym tam 23 cale, po prostu.

22' w BMW, ale na continentalach wygląda na mniejszą niż 22' na P ZERO. Kwestia tego jak jest zbudowany profil opony.

Opublikowano

22" na kutej feldze wygląda bardzo dobrze w GLE. Jest to naprawdę masywne koło. 23" miałoby już śmiesznie niska oponę, jak X5 przy 22".

Żeby 23" znośnie wyglądały na GLE ( nie wspomnę już o X5) to producent w fazie projektu musi założyć większą średnicę koła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, buster12 napisał(a):

zabrzmię jak zazdrosna żona - co tu robi twoja była?!

hahaha

zrobi się scenariusz godny brazylijskiej telenoweli

moją byłą ma obecnie ... mój młodszy brat

🤣

  • Haha 2

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, robert0707 napisał(a):

22" na kutej feldze wygląda bardzo dobrze w GLE. Jest to naprawdę masywne koło. 23" miałoby już śmiesznie niska oponę, jak X5 przy 22".

Żeby 23" znośnie wyglądały na GLE ( nie wspomnę już o X5) to producent w fazie projektu musi założyć większą średnicę koła.

hmm... 🤔

nie wiem, co nazywacie "śmiesznie niską" oponą, ale jeśli dobrze pamiętam, to bok opony w X5 na feldze 22" ma wysokość ok 9,5 cm. To wcale nie tak mało. Dla porównania, w siódemce na kole 21" miałem ok 8 cm i nie wyglądało to wcale "śmiesznie"

 

IMG_2483.jpeg

IMG_2392.jpeg

IMG_2390.jpeg

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Całkiem śmieszne jest to, że porównujesz koło z 7er do X5😇

Poza tym, przy 22" wysokość opony nowej w X5  to +\- 70mm (nie 95mm)  Jest to bardzo mało, jak na SUVa

 

Opublikowano
Godzinę temu, maciek_w napisał(a):

moją byłą ma obecnie ... mój młodszy brat

Czyli dales sie mlodszemu..i nawet felg nie kupil od ciebie 😂😂 - Z rodzina najlepiej na zdjeciach 

Czyli nie wiadomo czy by sie sprzedala tak szybko, gdyby nie brat na bialym koniu 😬

Opublikowano
12 godzin temu, robert0707 napisał(a):

Całkiem śmieszne jest to, że porównujesz koło z 7er do X5😇

Poza tym, przy 22" wysokość opony nowej w X5  to +\- 70mm (nie 95mm)  Jest to bardzo mało, jak na SUVa

 

Maciek_w ma rację - nie wiem, skąd wziąłeś 70mm??? 275x35 = 96,25 a 315x30 = 94,5.

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, BigCactus napisał(a):

Maciek_w ma rację - nie wiem, skąd wziąłeś 70mm??? 275x35 = 96,25 a 315x30 = 94,5.

I tutaj odsylam do przestudiowania jak wylicza sie wysokosc opony, bo widze ze jest problem😀

Caly bok opony ma wysokosc 95mm, ale czesc opony widoczna ponad felge ma ok. 70 mm (czyli to jest to co nas interesuje)

tire.png

Edytowane przez robert0707
  • Dziękuję 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
12 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

Czyli dales sie mlodszemu..i nawet felg nie kupil od ciebie 😂😂 - Z rodzina najlepiej na zdjeciach 

Czyli nie wiadomo czy by sie sprzedala tak szybko, gdyby nie brat na bialym koniu 😬

Sprzedałaby się. Brat też mnie szczególnie nie poratował - dostał warunki takie same, jakie proponowałem innym. A na koła dostał bana od żony. Najpierw ma kupić pompę ciepła do nowego domu, który kupili sobie gdzieś w górach. Kompletnie nie rozumiem takich priorytetów 🤣

  • Haha 2

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 godzin temu, robert0707 napisał(a):

Całkiem śmieszne jest to, że porównujesz koło z 7er do X5😇

Poza tym, przy 22" wysokość opony nowej w X5  to +\- 70mm (nie 95mm)  Jest to bardzo mało, jak na SUVa

 

Przywołałem przykład siódemki, bo to też zwaliste auto i miało “mało” gumy. Proporcjonalnie mniej niż X5 na 22”

Moim zdaniem w obu przypadkach duże koło (czytaj: felga o maksymalnej możliwej średnicy) ma tylko pozytywny wpływ na samochód: dodaje bardzo dużo w kwestii estetyki, poprawia zachowanie w czasie jazdy (mniej bujania na boki), poprawia reakcje na ruchy kierownicą. A co najlepsze, w ogóle nie wpływa na komfort (brak różnicy w obu przypadkach między letnimi w rozmiarze “max” i zimowkami na felgach o cal mniejszych)

Jak mówią Anglosasi: beauty is in the eye of the beholder, zatem nie wchodzę w polemikę o estetyce. Mi podoba się duże koło i nie śmieszy mnie mało gumy. Mogę rozmawiać o wpływie na komfort i inne zmiany w zachowaniu samochodu i nie jestem twardogłowy. Na potwierdzenie: w M3 nie zdecydowałem się na koła 20p/21t właśnie z obawy o “naleśnik” na tylnej osi. Tam gumy nie ma już prawie wcale (przy oponie o profilu 295/25 wychodzi 74mm, a już na moich 285/30 i 85mm opony jest taczka)

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.