Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powoli rozglądam się za F15.

Dużo kręce się w mieście i pod miastem jaki silnik wybrać?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chcesz powiedziec ze n55 to najlepsza jednostka w f15? Hmm, ciekawe. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak dużo jazdy po mieście to n55 może być dobrym tropem. Ma swoje bolączki ale który silnik ich nie ma w f15?

Mam b47d20, zadowolony, 300tyś przebiegu stuknie w lipcu, nie dzieje się nic, ale robię trasy. Po mieście (mieszkam w centrum) DPF chce się wypalać co 200-300km, spalanie po 13-14l (krótkie dystanse, dużo korków), i na miasto kupiłem gruza z lpg - bo miałem dość ciągłego szukania miejsca, żeby w spokoju się DPF wypalił.
Ale "miasto miastu nie równe", może Twoje użytkowanie będzie bardziej przyjazne dieslowi

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

xDrive30d - prosta sprawa, najbardziej pożądany, to jest SUV. Pali tyle co nic i jedzie. One trzymają cenę najbardziej.

Nie widzę sensu benzyn w SUVach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 godzin temu, kkx5 napisał(a):

Chcesz powiedziec ze n55 to najlepsza jednostka w f15? Hmm, ciekawe. 

A TY co radzisz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Patrz odpowiedz Ponta. Nie ma lepszej jednostki jak n57 na jednej turbine. 

Opublikowano
W dniu 20.06.2025 o 17:41, jacekmury1 napisał(a):

Jakie oznaczenie ma silnik z jedną turbiną?

N57D30Ox  (Tx= oznaczenie twin-turbo).

Opublikowano

do jezdzenia wylacznie på miescie kazdy diesel to nieporozumienie (takze N57 z wszystkimi jego bolaczkami)

co innego jesli samochod ma byc uzytkowany na dluzszych dystansach, lub do ciagniecia przyczepy, wtenczas diesel nie ma sobie rownych.

co prawda kupic w PL ladna F15 z N55 (nie USA) bedzie graniczyc z cudem 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, robert0707 napisał(a):

(takze N57 z wszystkimi jego bolaczkami)

 

Jakimi? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brednie, jeszcze nikt peknietego, ot tak, walu w n57 nie widzialal a sam w tym siedze od lat a Adam to zaden autorytet. Dla mnie sie skonczyl w momencie gdy do auta klientki wstawil wal z Motusa (mowiac ze jest lepszy)... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w e70 widziałem kilka przypadków problemów z układem korbowo tłokowym (znajomy handluje częściami, wtopił na autach z silnikiem n57)
Po ogłoszeniach widzi się auta z padniętymi silnikami - zwłaszcza m50d
Jak to jest z tym n57 faktycznie? M50d bym na pewno nie kupił, w razie czego kosztowa bomba na kółkach: do większości serwisów motor out.
W wielu warsztatach jest legenda n57, że można chuchać dmuchać (olej co 10tyś, nie pałowanie na zimnym itp) a i tak przyjedzie kiedyś na lawecie zatarte na panewce. Montuje się wały z b57 (są tańsze i niby pasują). Ale i tak na remont trzeba "trzymać pod poduszką" 40k. To słychać w Polsce 🤔

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akurat m50d to genialny silnik. Oferuje cos czego nie ma zaden inny. Wydaje mi sie ze nie wiesz o czym piszesz (wzmianka o serwisach motor out oraz wale z b57) dlatego nie wchodzmy w ten temat. Autor pyta co wybrac, dostal odpowiedz. Przy tak duzym wolumenie sprzedazy n57 (szedl praktycznie w kazdej beemce) w czasach totalnej dominacji diesla, brak dobrych b48/b58, procent problemow bedzie zawsze wiekszy od zdechlego klekota m57. Tyle w temacie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy nie iść w X3 z silnikiem b48/252km

Mam ten silnik w f31 i jestem bardzo zadowolony

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, G01, bardzo dobra opcja, to jednak nowsza baza, f15 to przeciez e70 w nowym ubranku, na twoim miejscu, zdecydowanie. 

  • Lubię to 2
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Moze wielu sie zlapie za glowe, ale ja jakbym szukal F15 to tylko z dieselem 2.0. Moze nawet bede to robil w jakiejs tam w miare bliskiej przyszlosci. No ale ja nie latam w trasach po 180 km/h, tylko gora 120 km/h. 🙂

Edytowane przez mmw
Opublikowano
3 godziny temu, mmw napisał(a):

Moze wielu sie zlapie za glowe, ale ja jakbym szukal F15 to tylko z dieselem 2.0. Moze nawet bede to robil w jakiejs tam w miare bliskiej przyszlosci. No ale ja nie latam w trasach po 180 km/h, tylko gora 120 km/h. 🙂

Przyłączam się do powyższych opinii 2.0... Osobiście jestem zaskoczony małą awaryjnością B47,spalaniem, dynamiką tego silnika. U mnie jedynie pokrywa zaworów była wymieniana (na gwarancji) i 3 krotnie jak u wszystkich chłodniczka EGR (na gwarancji). A 231KM mi zdecydowania starcza do hasania po drogach 😎. Póki co 285tys km na liczniku, i dalej zero problemów...rozrządu nie ruszałem do tej pory.

  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.