Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda świetnie, parametry to jest sztos, dla mnie szok. Pojemność brutto baterii w aucie typu ix3 108 KW brutto. Cena jak na pojemność baterii można powiedzieć że promocja. Btw Pojawiają się pierwsze relacje użytkowników którzy odebrali nowe cla, Zużycie energii minimalne, tu może być pdobnie

IMG_4787.thumb.png.d390ffc15db561cb6480dafdc6e931a2.pngIMG_4786.thumb.jpeg.2b356d06aca62e6d48e7d55fd02dbc0a.jpegIMG_4785.thumb.jpeg.c40c1ac230b1cef1030b97aa2618f8cd.jpeg

IMG_4784.png

Opublikowano
22 godziny temu, Pe.te napisał(a):

Trochę mało opcji póki co…

Brakuje zawieszenia adaptacyjnego, kamer 360, reflektorów adaptacyjnych, wentylacji foteli… Pewnie z czasem konfigurator się poszerzy.

Swoja drogą w niemieckim konfiguratorze można dokupić pakiet asystentów autrostradowych, w polskim nie. Zawsze mnie to zastanawia, dlaczego Polska nie jest uwzględniona wśród innych krajów, gdzie te funkcje działają - Niemcy tłumaczyli to minimalnymi wymaganiami infrastruktury autostradowej… OK, może 10 lat temu miało to uzasadnienie, ale dzisiaj…?

Kamery 360 wylądowały w zakładce "Systemy asystujące".

Ale konfiguracje mega ubogie:

- Tylko 6 kolorów nadwozia - święta 4ka (biały, szary, srebrny, czarny), depresyjny i ch..wy.

- Kolory wnętrza też słabe - okropny jasnoszary/zielony z plastikowego materiału, czarny/biały/czerwony z ceratą Veganzą, na koniec czarny i paskudny szarobrązowy prawdziwą skórą. 

Opcji dodatkowych bardzo mało - chyba obcięli wszystko, co nie schodziło w 80% konfiguracji i w końcu został wybór niczym u konkurencj pseudopremium - 3 zestawy dodatków do wyboru i to tak poukładane, że trzeba kupić wszystkie 3, żeby złożyć sensowną konfigurację.

Podobno o gustach się nie dyskutuje, ale mnie się kompletnie nie podoba. Jedyny element, który wzbudził u mnie efekt wow, to responsywność interfejsu. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
56 minut temu, PKort napisał(a):

Kamery 360 wylądowały w zakładce "Systemy asystujące".

Racja, nie tyle w systemach asystujących, ile w asystencie parkowania.

Mi akurat się podoba, ale co do ceny mam mieszane uczucia. Podstawowa wersja jest OK, ale po doposażeniu (a w konfiguratorze nadal nie ma wszystkiego) auto ląduje w okolicy 375.000

Poprzednie iX3 doposażone na max. (mające sporo więcej wyposażenia) kosztowało ok. 325.000, nowe iX3 z takim wyposażeniem (w wersji xDrive50) wylądowałoby niebezpiecznie blisko 400.000

Oczywiście kluczem jest tu bateria 108kWh, ale za auto wielkości X3 to jednak sporo. Ciekawe jak wycenią słabsze wersje.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nowe GLC Eq ponad 700 km zasięgu .

Na zdjęciach widać, że chyba Mercedes dalej trzyma poziom.

W BMW przemielone butelki PET we wnętrzu odrzucają

W Mercedesie dostępne pneumatyczne zawieszenie, skrętna tylna oś, fotele z wentylację i masażem.

W BWM co mamy z premium, pomyślmy ........ znaczek tylko został

mercedes-glc-eq-1.jpg

mercedes-glc-eq-13.jpg

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ale robi się ciekawy wybór. Właśnie obejrzałem recenzje autogefugl ix3, twierdzi że BMW znacznie poprawiło jakość środka, wentylacja na pewno będzie, ma się pojawić później, tak jak adaptacyjne zawieszenie. W konsoli środkowej jest też pod spodem schowek. Widać to na teście. Aczkolwiek dostęp jest kiepski. W Eqe w tą dziurę wkładać MacBooka 13 pro w torbie, tutaj raczej nie da rady włożyć 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, PKort napisał(a):

Ale konfiguracje mega ubogie:

Może za jakiś czas pojawi się ich więcej... nie ma za bardzo niczego do wybrania, te fotele w porównaniu z concept carem słabe.

2 godziny temu, Rufio napisał(a):

Nowe GLC Eq ponad 700 km zasięgu .

Na zdjęciach widać, że chyba Mercedes dalej trzyma poziom.

W Mercedesie ten ekran odrzuca.

Gorsze też są jednak parametry techniczne EQC jeżeli chodzi o elektryka tj. zasięg, bateria, prędkość ładowania itp.

 

6 godzin temu, Pe.te napisał(a):

Mi akurat się podoba, ale co do ceny mam mieszane uczucia. Podstawowa wersja jest OK, ale po doposażeniu (a w konfiguratorze nadal nie ma wszystkiego) auto ląduje w okolicy 375.000

Pewnie jakiś rabat będzie można wynegocjować, ciekawa jest cena w USA od 60k USD...

Edytowane przez Adams16
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzieś mi mignęło że ix3 powstaje w nowo wybudowanej fabryce na Węgrzech stąd zapewne mocno ograniczony początkowy konfig. W miarę jak się fabryka rozkręci powinno być z tym lepiej. Mercedes ma też chyba więcej usług ai i jest sporo większy. Będzie miał też bogatsze wyposażenie jak pneumatyka czy tylną skrętną oś. Oba to ciekawe auta, jednak trochę różne. Przód dla mnie w ix3 ładniejszy. Trafia w mój gust. Środek trzeba by zobaczyć na żywo czym to wszystko jest wykończone. W ix3 0-100 nie powala, gorsze jak w Mercedesie, zapewne pojawią się w krotce nowe mocniejsze i słabsze wersje. Nie ma co teraz zamawiać, lepiej poczekać. Ciekawe czy elektryczna nowa 3 dostanie też tak dużą  baterie. Przy niższej budzie i stosunkowo niewielkich gabarytach zewnętrznych zasięg autostradowy w elektrycznym 3 powinien być całkiem solidny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem 4.9s do 100 to rozsądna wartość - wiesz to jest zawsze balans pomiędzy osiągami a zasięgiem. W elektrykach nie jest problemem zrobić gigantyczną moc, ale wykorzystujesz ją przez 1% czasu, a przez 99% ważniejszy jest zasięg.

Poza tym będzie wersja M60, tam można spodziewać się okolic 3.5-3.7s do 100.

Mercedes ma inną politykę wyposażenia, BMW trzyma się mocno podziału na klasy (serie), stąd w iX3 nie będzie pneumatyki i osi skrętnej (zresztą przy tej długości nie jest to niezbędne).

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Najlepsze jest to że cena bazowa jest niebezpiecznie blisko ubrania tego pod dopłatę 😀 

info z salonu. Rabat 0 na razie, sedan na mieć 100km zasięgu więcej. Chyba będę musiał się pozbyć swoich elektrycznych zabytków.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Najlepsze jest to że cena bazowa jest niebezpiecznie blisko ubrania tego pod dopłatę 😀 

info z salonu. Rabat 0 na razie, sedan na mieć 100km zasięgu więcej. Chyba będę musiał się pozbyć swoich elektrycznych zabytków.

W przyszłym roku kończą produkcję EQE. Jak zezłomujesz to będzie dodatkowa dopłata 😉

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Najlepsze jest to że cena bazowa jest niebezpiecznie blisko ubrania tego pod dopłatę 😀 

Problem z tym, że zakup nigdy nie kończy się na cenie bazowej 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adiki kończą bo wchodzi nowa architektura. Glc eq ma bardzo podobne wymiary, wiec naturalne jest ze nie będą trzymać 2 takich samych aut. Kupując nowość zawsze trzeba się liczyć z olbrzymią utratą wartości, tzw podatek od pierwszeństwa.

@Pe.te no jak się doda wyposażenie to może być trudno.

Opublikowano
18 godzin temu, Rufio napisał(a):

W BWM co mamy z premium, pomyślmy ........ znaczek tylko został

No i cena, ta jest zdecydowanie premium

7 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Ciekawe czy elektryczna nowa 3 dostanie też tak dużą  baterie. Przy niższej budzie i stosunkowo niewielkich gabarytach zewnętrznych zasięg autostradowy w elektrycznym 3 powinien być całkiem solidny.

Gdzieś czytałem, że i3 ma mieć baterię 95kWh. Poczekamy - zobaczymy.

A tak BTW to zwróciliście uwagę na główkę asystenta w BMW na środku tego ogromnego wyświetlacza pod szybą? Ciekawe, czy będzie tak samo ograniczony, jak te obecne, czy może jednak będzie cokolwiek kumał? I czy będzie rozumiał po polsku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Handlowiec dziś mi mówił że ma mieć taką samą baterię, 900km zasięgu i być o 10 tysięcy droższe. Jak będzie, zobaczymy 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
50 minut temu, PKort napisał(a):

I czy będzie rozumiał po polsku?

Obecne (iDrive8) już rozumieją po polsku, jak się nauczy z nimi rozmawiać, to nawet kumają o co chodzi kierowcy…

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.