Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Mam zamiar wymienić swoim BMW tarcze przód ponieważ zaczęły mocno bić przy hamowaniu powyżej 90kmh, zwłaszcza jak są rozgrzane. Na lewej tarczy widać pionową, odbarwioną krechę i ociera cyklicznie podczas obracania koła. Na prawej nic nie ociera. Po samochodzie czuć, że to ewidentnie lewa strona. Tarcze kupię na obie strony oem. Pytanie czy muszę również założyć nowe klocki skoro stare - ATE mają około 80%? 
Kolejne pytanie. Zauważyłem, że podczas swobodnego obracania prawego koła, słychać terkotanie z łożyska. Łożysko nie hałasuje podczas jazdy i nie ma luzów. Z lewej strony podobnie. Czy wymienić przy okazji łożyska czy jeździć aż się całkowicie zużyją? Przebieg samochodu to 230tkm - potwierdzony oryginalny. 

Edytowane przez Szymek3392
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak cię stać wymień wszystko. Będziesz miał spokój na jakiś czas😀

Opublikowano (edytowane)

tarcze i łożyska tylko z aso jak chcesz mieć swiety spokój. Na nowe tarcze kladziemy zawsze nowe klocki. Jak łożysko głośno pracuję to nie ma sensu go nawet mierzyć zegarem  do wymiany.

Edytowane przez Jack-Strong
Jack_Strong-
Opublikowano
37 minut temu, Jack-Strong napisał(a):

tarcze i łożyska tylko z aso jak chcesz mieć swiety spokój. Na nowe tarcze kladziemy zawsze nowe klocki. Jak łożysko głośno pracuję to nie ma sensu go nawet mierzyć zegarem  do wymiany.

Tarcze kupuje ASO, klocki ATE. Łożyska chciałem włożyć FAG lub SKF, ponoć dobre. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O ile dobrze pamiętam to fag jest dostawca na pierwszy montaż 

  • Moderatorzy
Opublikowano

W e61 chyba jakoś przy 280 założyłem same tarcze z klockami ATE i porzywiły się po 5 tysiach.

Chciałem reklamować, ale pomiary przed reklamacją trzeba było zrobić i wyszło, że piasty mają minimalnie powyżej normy.

 

Założyłem Zimmerman Sport w zestawie z klockami niskopylnymi, łożyska FAG i pięknie to grało przez koleje ponad 100 tysiaków

Opublikowano
1 godzinę temu, Szymek3392 napisał(a):

Tarcze kupuje ASO, klocki ATE. Łożyska chciałem włożyć FAG lub SKF, ponoć dobre. 

ja bym nie ryzykował ale to twoja decyzja

Jack_Strong-
Opublikowano

Jak słychać łożyska wymiana fag czy SKF oba dobre + pomiar czujnikiem zegarowym w razie reklamacji  ,do nowych tarcz nowe klocki + drugi pomiar czujnikiem zegarowym .Tarcze + klocki Textar , Brembo , TRW. ATE lubią się krzywić bez powodu, reklamacja zawsze błędny montaż . ASO ceny kosmos

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dla mnie loteria.  Z ASO też mi się krzywiły już po 10 tys.km. 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

W f31 założyłem komplet Textar na przód i tył. Delikatne bicie wróciło po kilku tyś km. Rozważałem Textar do f10 ze względu na cenę ale mam obawy, że problem szybko powróci. Różnica cen to około 600 zł tarcze ori vs Textar 

Opublikowano
W dniu 19.05.2025 o 12:05, Lojbert napisał(a):

Jak słychać łożyska wymiana fag czy SKF oba dobre + pomiar czujnikiem zegarowym w razie reklamacji  ,do nowych tarcz nowe klocki + drugi pomiar czujnikiem zegarowym .Tarcze + klocki Textar , Brembo , TRW. ATE lubią się krzywić bez powodu, reklamacja zawsze błędny montaż . ASO ceny kosmos

 

Czy te tarcze Textar to potwierdzone info odnośnie jakości i braku bicia? W f31 założyłem komplet przód i tyl, tarcze z klockami. Pamiętam tylko, że na textarze hamulce działały bardziej miękko. Delikatne Bicie wróciło po kilku tyś km. Być może przyczyna była inna - Piasta wahacz. Nie mierzyłem co było błędem. Teraz zanim przystąpię do wymiany pomierzę wszystko. 

Opublikowano

Ja z Textarem nie miałem jeszcze problemów a bicie może powodować również wahacz rozprężny ( dolny przedni) a bardziej to jego tuleja, nie że jest wybita tylko miękka , tak samo sam montaż może powodować bicie , powierzchnia styku tarczy z piastą wyczyszczona na błysk no chyba że jest nowa piasta, nie smarujemy tylko przetrzeć szmatką zwilżoną olejem np. silnikowym żeby zapobiec korozji i ważna rzecz nie ciągniemy za tarcze żeby zmienić kierunek skrętu do łatwiejszego montażu klocków, wielu mechaników tak robi i przy tarczach  hybrydowych  gwarantowane skrzywienie. Kiedyś założony miałem komplet z EBC są różne serie miałem standard i byłem zadowolony tylko to nie było BMW . Bicie i piski z układu hamulcowego zawsze wychodzą po pewnym czasie nigdy od razu.

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Lojbert napisał(a):

Ja z Textarem nie miałem jeszcze problemów a bicie może powodować również wahacz rozprężny ( dolny przedni) a bardziej to jego tuleja, nie że jest wybita tylko miękka , tak samo sam montaż może powodować bicie , powierzchnia styku tarczy z piastą wyczyszczona na błysk no chyba że jest nowa piasta, nie smarujemy tylko przetrzeć szmatką zwilżoną olejem np. silnikowym żeby zapobiec korozji i ważna rzecz nie ciągniemy za tarcze żeby zmienić kierunek skrętu do łatwiejszego montażu klocków, wielu mechaników tak robi i przy tarczach  hybrydowych  gwarantowane skrzywienie. Kiedyś założony miałem komplet z EBC są różne serie miałem standard i byłem zadowolony tylko to nie było BMW . Bicie i piski z układu hamulcowego zawsze wychodzą po pewnym czasie nigdy od razu.

Jestem zdecydowany raczej na Textara. Zastanawiam się tylko czy nie dopłacić 200 zł i nie zakupić tarcz wysoko naweglanych. Powinny chyba być bardziej odporne na odkształcenia. Nie wiem tylko jak będzie to pracowało ze zwykłymi klockami. Obecnie z tyłu mam zestaw ATE. Z przodu nie wiem jakie s starcze bo nie mają oznaczenia, klocki TRW. Piasty będę zakładał nowe więc niczego nie będę musiał czyścić. Posmaruje tylko olejem tak jak radzisz. 

Edytowane przez Szymek3392
Opublikowano

Tylko chyba Panowie rozmawiacie o różnych tarczach, bo najsłabsze czajniki maja dosłownie kapsle od piwa ktore przy ostrej jeździe będą sie gieły choćbyś od spacex te tarcze kupil. To ze to jest bmw series 5 to nie znaczy ze to jest jakis w ch** kosmos, 70% tych aut ma po prostu małe tarcze a wszyscy chcą zapierdzielać jakby byli Schumacherem w bolidzie F1. To jest F11 a nie F1 , I pomimo ze mam wersję z dużymi tarczami to pogialem OE tarcze szybciutko jak zakupilem autko. Dobrego dnia 

  • Lubię to 2
Opublikowano
15 godzin temu, Szymek3392 napisał(a):

Jestem zdecydowany raczej na Textara. Zastanawiam się tylko czy nie dopłacić 200 zł i nie zakupić tarcz wysoko naweglanych. Powinny chyba być bardziej odporne na odkształcenia. Nie wiem tylko jak będzie to pracowało ze zwykłymi klockami. Obecnie z tyłu mam zestaw ATE. Z przodu nie wiem jakie s starcze bo nie mają oznaczenia, klocki TRW. Piasty będę zakładał nowe więc niczego nie będę musiał czyścić. Posmaruje tylko olejem tak jak radzisz. 

Mnie z  opisu wchodzi że tarcze hamulcowe są wysoko naweęglane w każdej serii f 10 i f 11  także w LCI . Różnice są w średnicach i grubość tarcz w f 11 ,bo są do wersji 520 d B 47 tarcze średnicy 330 mm  i grubości 24mm , i średnicy 348 mm i grubości 30 mm  dobór po Vine  po montażu i tak trzeba na początku ostrożnie obchodzić z hamulcami czyli nie katować ich np. 200 -0 bo każdy hebel pokrzywiony 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Zamomtowalem łożyska FAG, tarcze Brembo i klocki Textar. Bicie tarcz po montażu, mierzone zegarem to max 0,02mm. Bicie przy hamowaniu zniknęło. Zrobiłem już na nich ponad 1000km ostrożnie aby dotrzeć i nie przegrzać. Ostatnio testowałem na autostradzie przy większych prędkościach, przy hamowaniu nic się nie trzęsie nie drży. Pojawił się jednak inny problem. Niewielkie drgania z przodu samochodu/przednich kół przenoszące się na kierownicę przy prędkościach 110-130kmh. Najbardziej odczuwalne chyba przy 120kmh. Wcześniej tego nie było. Zastanawiam się co może być przyczyną. Bezpośrednio po wymianie łożysk i tarcz zauważyłem, że kierownica dostaje tak jakby więcej informacji z nawierzchni, czuć więcej nierówności z drogi na kierownicy, już od niskich prędkości. Chyba spróbuję pojechać wyważyć ponownie przednie koła. Innego pomysłu nie mam. Zauważyłem również podczas montażu, że nowa piasta jest luźniejsza względem felgi niż stara. Felga nachodzi na nią z lekkim luzem, na starą trzeba było docisnąć. Być może to kwestia montażu. Spróbuje zamontować ponownie koła, najpierw wyczyszczę porządnie powierzchnię przylegającą felgi. Oryginalnie zamontowane były piasty firmy SKF. Faktycznie kończyły się już, obaracaly się dosyć ciężko i było słychac/czuc przeskakujące kulki. Opony runflat Pirelli Cinturato p7 245/45 R18.

Edytowane przez Szymek3392
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, Szymek3392 napisał(a):

Zauważyłem również podczas montażu, że nowa piasta jest luźniejsza względem felgi niż stara. Felga nachodzi na nią z lekkim luzem, na starą trzeba było docisnąć

No i tu chyba będzie problem.

Opublikowano

Też mam takie przeczucie. Spróbuję precyzyjniej zamontować koła. Da się chyba też kupić takie nakładki centrujące z tworzywa. Luz pewnie jest na poziomie kilku dych lub mniejszy. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wątpię czy uda ci się dobrać tak cienkie pierścienie (nakładki). Musiałyby być cienkie jak wiór.  W moim też najbardziej wyczuwalne drgania są przy prędkości 120/h.  Ale wiem, że koła mam trochę krzywe. Jedno bardziej, drugie mniej. Na zwykłej wyważarce można czasem zauważyć że felgi mają większe lub mniejsze bicie. 

 

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.