Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

W piątek stałem się właścicielem x5 z 2004 roku z silnikiem 3.0 i. 

Mam trochę pytań:

1. brak komunikacji z INPA i ISTA. Domyślam się, że to wina kabelka. dotychczas miałem e39 przedlift i oba te programy bez problemu się łączyły z autem.

ten sam kabel z e53 nie chce się łączyć....problem z pinami 7 i 8?

Do INPA dograłem soft (poprzez program z zestawu INPA, dedykowany do tego) obsługujący e53, ale gdy uruchomiłem INPA, pod żadnym "przyciskiem" nie ma x5....

Mam wersję 5.06 INPA.... ktoś wie gdzie jest problem?

Gdyby nie skaner ICarsoft - nie miałbym łączności z autem,. O dziwo ICARsoft daje radę połączyć się z wszystkimi modułami....

2. Jaki olej do reduktora? Lepkość, symbol? ICARsoft w module VTG (Gearbox Control) zgłosił mi błąd zużytego oleju.... Czy ten VTG, to reduktor właśnie?

3. IHKA zgłasza błąd czujnika AUC - wymieniłem gąbkę, wyczyściłem. Potem sprawdzę czy jest OK. Do tego, IHKA zgłasza problem "Pomocnicza pompa wody - brak"

4. Gdzie znależć informacje, jak duży akumulator powinien być zainstalowany w aucie. Mam 80 Ah - wydaje mi się że jest on trochę za mały jak na to auto.... 

5. jaki automat jest w tym samochodzie? znalazłem informację że jest to GM5 albo AS (jakiś pokomplikowany symbol bmw)... Według mnie jest to 5L40 (według nomenklatury GM). Muszę wymienić olej i filtr, bo skrzynia lekko poszarpuje..... szukałem informacji, czy można zalać do tej skrzyni olej FEBI 29738 (olej ma kolor żółty i miał być do 5hp19 z e39). Muszę dostać się do korka wylewu tej skrzyni i zobaczyć czy jest tam olej żółty, czy czerwony.... 

 

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Połącz się jako e39.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano (edytowane)

niby się da, ale tylko z silnikiem.  A gdzie reszta modułów? Niby mam tego iCARsoft'a, ale....

jaki kabel kupić (z przodującego serwisu aukcyjnego naszych skośnookich braci), aby INPA i ISTA zobaczyły to auto?

 Jeden znalazłem który był opisany jako X5, ale on obsługiwał tylko e70.... 

a dlaczego INPA nie ma (pomimo instalacji softu do e53), żadnego "przycisku na ekranie głównym z opisem e53?

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze wszystkim się połączysz jako E39, elektrycznie to te same auta.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
2 godziny temu, szumrak napisał(a):

Ze wszystkim się połączysz jako E39, elektrycznie to te same auta.

to tak nie jest.....

INPA  - nie próbowałem tak łączyć (silnik tylko sprawdziłem - faktycznie, działa). Innych modułów nie sprawdzałem.

ISTA - nie widzi tego auta.... Każe mi wbić VIN. Po wbiciu VIN, stwierdza że coś jest nie tak i mam sprawdzić PAD... (cokolwiek to jest).

Wyczytałem gdzieś, że do x5 musi być kabel ze zwartymi 7 i 8 pinem. Mój kabel (mam srebrny) ma przełącznik, ale na żadnej pozycji, to auto nie jest widzialne....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro nie sprawdzałeś inpą to sprawdź 

 

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

na pewno łączę się z silnikiem jaklo e39....

inne moduły milczą jak zaklęte. Wyczytałem gdzieś, że muszę przełączyć ten przełącznik na kablu i wtedy będzie komunikacja z resztą modułów....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmostkuj w kablu pin 7 i 8, powinno działać.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

ISTA działa - widzi auto. Użyłem tego samego białego kabla co używałem do e39. Tyle że: e39 - przełącznik musi być na środku. x5 - przełącznik musi być po prawej stronie....

 Daje się skanować wszystkie moduły....

Opublikowano

INPA wykryła auto- jako e39....

Skanowałem silnik (tylko) bo wykasowałem wszystkie adaptacje. I gdy skanowałem e39, to pokazywał się tylko jeden "klawisz" z napisem "adaptacje"...ale jako e39 (x5- iNPA wyczuła że to nie e39), tych adaptacji było znacznie więcej - przepustnica, silnik krokowy i inne...

Wszystko skasowałem... 

Opublikowano
W dniu 3.05.2025 o 19:18, 520i napisał(a):

3. IHKA zgłasza błąd czujnika AUC - wymieniłem gąbkę, wyczyściłem. Potem sprawdzę czy jest OK. Do tego, IHKA zgłasza problem "Pomocnicza pompa wody - brak"

 

AUC to czujnik automatycznego obiegu wewnętrznego powietrza. czyszczenie nic nie da bo tam sensor jest podobny jak w czujnikach tlenku węgla. One mają trwałość klika lat i w 20-letnim samochodzie to już na pewno nie działa. Można przelutować zamiennik i bedzie działać

Pomocnicza pompa wody. jest to pompa ogrzewania postojowego (nie mylić z Webasto). Wykorzystywane jest ciepło silnika do ogrzewania wnętrza na postoju. Uruchamiasz to przyciskiem MAX/REST, działa na wyłączonym zapłonie bo w sumie taka była intencja tego systemu.

Jeżeli jest błąd to na 99% puscił uszczelniacz i zalało elektronike tej pompki. Tylko wymiana na nowe, bo silnik tam jest bezszczotkowy i jak zalało to nie naprawisz tego np wymieniając jakieś szczotki czy coś.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, wojtz napisał(a):

AUC to czujnik automatycznego obiegu wewnętrznego powietrza. czyszczenie nic nie da bo tam sensor jest podobny jak w czujnikach tlenku węgla. One mają trwałość klika lat i w 20-letnim samochodzie to już na pewno nie działa. Można przelutować zamiennik i bedzie działać

bez przelutowania działa. Wymieniłem gąbkę, umyłem czujnik, wyczyściłem styki czujnika w gnieździe wtyczki. Podłączyłem - system nie zgłasza problemu..

Apropo pomocniczej pompki - pasuje z E39 (kochane e39...). Pomiar starej pompki wykazał zero Ohm oporności. Wymieniłem na inną z e39 - działa. System nie zgłasza problemów

Edytowane przez 520i
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

czy płyta-osłona pod silnikiem, trzyma też gumy i mocowanie stabilizatora?

Opublikowano

tak, pytałem o tę osłonę....

To następne pytanie o Rain sensor (tu wzbogacony o czujnik zmierzchu). ISTA niby go aktywuje, ale...Rano szyby są mokre, gdy uruchamiam auto - nic się nie dzieje.Dopiero gdy uaktywnię wycieraczki jednym przekręceniem pokrętła, wycieraczki ruszają i działają tak jak trzeba....

O co chodzi?

Chyba przeproszę się z INPA i sprawdzę czy ona da radę...

Manetka wycieraczek na stałe ustawiona na pozycji 1 (zero - to spoczynek). Pokrętełko na manetce ustawione w pozycji 1 (0 to spoczynek fabryczny)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie, po każdym odpaleniu musisz dać na 0 i spowrotem na 1, dopiero wtedy system się uaktywnia.

  • Lubię to 1
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
18 godzin temu, szumrak napisał(a):

po każdym odpaleniu musisz dać na 0 i spowrotem na 1, dopiero wtedy system się uaktywnia.

w e39 działało od startu- nic nie trzeba było robić, a tu się cofnęli w rozwoju????....ja chcę z powrotem e39...... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
51 minut temu, 520i napisał(a):

w e39 działało od startu- nic nie trzeba było robić, a tu się cofnęli w rozwoju????....ja chcę z powrotem e39...... 

No tak już mają, E39 regulacja temperatury środkowych kratek, pokrętło E60/61 idrive i grzebiesz w ustawieniach, F10/11 i znowu pokrętło i to miom zdaniem było dobre cofnięcie się w rozwoju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, 520i napisał(a):

w e39 działało od startu- nic nie trzeba było robić, a tu się cofnęli w rozwoju????....ja chcę z powrotem e39...... 

A w życiu, jeżdżę E39 i trzeba każdorazowo aktywować, nie da się tego zmienić w żaden magiczny sposób.

  • Lubię to 1
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano (edytowane)

no ja miałem dwie e39. W każdej zaraz po starcie działało, choć w tej ostatniej były jaja z tym czujnikiem przed sprzedażą i nie chciał działać.. Ale jak sobie przypominam tą pierwszą, to w niej nic nie trzeba było przełączać - dlatego tak uparcie próbowałem uruchomić rain sensor w tej drugiej i teraz w e53 . Obie E39 to były przedlifty. Dlatego tak szukam rozwiązania problemu w e53....

Edytowane przez 520i
  • Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, 520i napisał(a):

ja miałem dwie e39. W każdej zaraz po starcie działało

Może miałeś czujnik deszczu bez zmierzchu, może tam było inaczej. Czujnik deszczu ze zmierzchem na 100% trzeba ponownie załączać po zgaszeniu silnika i jest ten sam E39/E53.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 godzin temu, Fuser napisał(a):

Może miałeś czujnik deszczu bez zmierzchu, może tam było inaczej. Czujnik deszczu ze zmierzchem na 100% trzeba ponownie załączać po zgaszeniu silnika i jest ten sam E39/E53.

Zgadzam się.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano
20 godzin temu, Fuser napisał(a):

Może miałeś czujnik deszczu bez zmierzchu

tak, w obu e39 miałem czujnik deszczu. INPA to potwierdzała przy skanowaniu. Dopiero w tym e53 mam czujnik deszczu i zmierzchu...dlatego tak "płaczę" nad zmianą.... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawsze można dołożyć czujnik deszczu, a sygnał na wycieraczki z RLS odpiąć.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.