Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry wszystkim,

szukałem podobnego tematu ,ale nic nie odnalazłem. A takie mam pytanie co może powodować pękanie rury od intelcoolera do przepustnicy. Wymieniam już drugą sztukę (zamienniki ) i po ok 10/14 tys km mam awarie rozerwana rurę, bimmer tool wyswietla takie błędy jak w załączonych zdjeciach.

Tak, wiem zamienniki mogą być przyczyną, ale czy możliwe jest powstawanie dużo wiekszego ciśnienia w układzie, inna przyczyna niż słaba jakość zamiennika?

Kupiłem oryginał (1600 pln) i boję się,że ta też się rozwali...

Może ktoś miał podobne problemy

Pozdrawiam 

Marcin

Screenshot_2025-04-04-12-40-22-74_69b9d36c54e8d7b123f23ac2842bfef0.jpg

Screenshot_2025-04-04-12-51-45-37_69b9d36c54e8d7b123f23ac2842bfef0.jpg

Screenshot_2025-04-24-12-39-41-34_69b9d36c54e8d7b123f23ac2842bfef0.jpg

Opublikowano

ok, też mam nadzieje, ze to wina słabych materiałów, tam chyba na moją wiedze nie powinno byc takich dużych ciśnień .. Dzięki za odpowiedź

Pozdrawiam

 

Opublikowano

2,5 to chyba w M , i w sportowych tutaj podobno tak do 1,6 bara,ale olej i temperatura tez swoje robią. A te silikonowe zamienniki to jakiej firmy sa?

Opublikowano
2 minuty temu, Marcin101 napisał(a):

2,5 to chyba w M , i w sportowych tutaj podobno tak do 1,6 bara,ale olej i temperatura tez swoje robią. A te silikonowe zamienniki to jakiej firmy sa? Ja poprzednio miałem SKV ,wytrzymał 2 lata i 15 tys, a teraz mechanik mi założył Bergmana i ten rozwalił sie po 40 km...masakra

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaka firma to nie pytaj bo nie pamiętam a kupowałem to w UK bo tu mieszkam i raczej w Posce to nie będzie dostępne cenowo też raczej inna półka a co do cisnienia doładowania to u mnie na wolnych jest coś troszkę poniżej 1 bar o ile nie mylę jednostek pomiaru bo sprawdzałem to już bardzo dawno temu i nie mam pewności co do swojej racji ale może ktoś to zweryfikuje i będziemy wiedzieć jak to wyglada. Tak na marginesie ja mam 3,0d e60 to może być inne cisnienie doładowania.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kupiłem też zamiennik, rozerwało na autostradzie przy przyspieszaniu.
Parking, hotel 1 dzień w plecy, rura kupiona na ASO i śmiga już 120tyś km i nic się nie dzieje.

Ogólnie przy f15 zacząłem chodzić po wszystko na ASO poza olejem i filtrami. Jakość zamienników jest tragiczna, a często wcale nie kosztują dużo mniej niż na aso. Poproś zawsze o rabat, 1600 to wydaje mi się dużo.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
12 godzin temu, Marcin101 napisał(a):

2,5 to chyba w M , i w sportowych tutaj podobno tak do 1,6 bara,ale olej i temperatura tez swoje robią. A te silikonowe zamienniki to jakiej firmy sa? Ja poprzednio miałem SKV ,wytrzymał 2 lata i 15 tys, a teraz mechanik mi założył Bergmana i ten rozwalił sie po 40 km...masakra

Dzięki z odpowiedź, ja mam 2.o 231 KM, w ASOdali rabat i cena to 1415 PLN, drogo ,ale nie mam wyjścia niestety,a co cen to masz racje niektóre części a nawet usługi są tylko kilka złotych droższe od tych nieautoryzowanych zakładów. Napisze co i jak 6 maja mam serwis. pozdrawiam

Opublikowano
1 godzinę temu, nomad66 napisał(a):

kupiłem też zamiennik, rozerwało na autostradzie przy przyspieszaniu.
Parking, hotel 1 dzień w plecy, rura kupiona na ASO i śmiga już 120tyś km i nic się nie dzieje.

Ogólnie przy f15 zacząłem chodzić po wszystko na ASO poza olejem i filtrami. Jakość zamienników jest tragiczna, a często wcale nie kosztują dużo mniej niż na aso. Poproś zawsze o rabat, 1600 to wydaje mi się dużo.

13 godzin temu, Marcin101 napisał(a):

2,5 to chyba w M , i w sportowych tutaj podobno tak do 1,6 bara,ale olej i temperatura tez swoje robią. A te silikonowe zamienniki to jakiej firmy sa? Ja poprzednio miałem SKV ,wytrzymał 2 lata i 15 tys, a teraz mechanik mi założył Bergmana i ten rozwalił sie po 40 km...masakra

 

Opublikowano

Ok, dziękuję za pomoc, rabat dostałem 1415 pln muszę zapłacić, mam nadzieję,że wytrzyma . Napisze jak wyjdzie, mam na 6 maja termin w ASO. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

25d  biturbo    seryjnie pompuje  2.2bara (3.2mPa z ciśnieniem atmosf..)  juz od 1300 obr/min   do 4000   temperatura  na wylocie  z turbo  może   nawet przekroczyć  grubo ponad 150"C     iccek  chłodzić  to do 50"C   mniej wiecej  dlatego  ta  strona powina mieć  lżej  koło kolektora  dolotowego   ale jednak  ,Drgania  i wibracje   2.0d tez robia swoje w tak ciężkim aucie jak x5

   

Edytowane przez aramiel123
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Też wymieniałem tę rurę w 25d 231 km po nalocie ok. 100 kkm i też na oryginał z ASO. Mechanik stwierdził, że zamienniki wytrzymują bardzo krótko i zapłacę 2 razy.

Opublikowano
15 godzin temu, Maciej_X5 napisał(a):

Też wymieniałem tę rurę w 25d 231 km po nalocie ok. 100 kkm i też na oryginał z ASO. Mechanik stwierdził, że zamienniki wytrzymują bardzo krótko i zapłacę 2 razy.

W dniu 28.04.2025 o 10:03, nomad66 napisał(a):

kupiłem też zamiennik, rozerwało na autostradzie przy przyspieszaniu.
Parking, hotel 1 dzień w plecy, rura kupiona na ASO i śmiga już 120tyś km i nic się nie dzieje.

Ogólnie przy f15 zacząłem chodzić po wszystko na ASO poza olejem i filtrami. Jakość zamienników jest tragiczna, a często wcale nie kosztują dużo mniej niż na aso. Poproś zawsze o rabat, 1600 to wydaje mi się dużo.

W dniu 27.04.2025 o 22:42, Marcin101 napisał(a):

2,5 to chyba w M , i w sportowych tutaj podobno tak do 1,6 bara,ale olej i temperatura tez swoje robią. A te silikonowe zamienniki to jakiej firmy sa? Ja poprzednio miałem SKV ,wytrzymał 2 lata i 15 tys, a teraz mechanik mi założył Bergmana i ten rozwalił sie po 40 km...masakra

 

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedź, dwa tygodnie temu w serwisie założyłem oryginalną rurę, napiszę jak trochę zrobię kilometrów. ale ta z serwisu wygląda solidnie ,wstawiam foto dziury . 

Pozdrawiam

image.jpeg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Też miałem dwa razy tanie zamienniki i pękały. Ostatecznie kupiłem z https://turborury.pl/ i już rok trzyma. Zresztą jak przyszła ta rura z turborury to jakość była zauważalna do tanich zamienników. conajmniej dwa razy grubsza guma. Naprawdę polecam. Poza tym chyba w Polsce je produkują a wrażenie sprawia że lepsza od oryginału. Ale cena przystępna bardzo.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej.

Gdy wpadłem na ten temat, to chciałem wszystkim podpowiedzieć, że warto zajrzeć do firmy turborury. 

Dwa miesiące temu regenerowałem turbiny i mechanik zauważył małą dziurkę w problematycznej rurze. Wysłał mnie to wspomnianej firmy, a że mam do nich 20km, to po godzinie miałem w aucie nową rurę. Koszt 230PLN. Faktycznie wygląda jak oryginał. Gość na miejscu zapytał, czy planuję jakieś przeróbki zwiększające moc, bo mają też rury ze znacznie mocniejszych materiałów.  Wszystko produkują sami na miejscu.

Mój mechanik od dawna używa rur z tej firmy i nigdy nie miał reklamacji. 

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Podzielę się moim rozwiązaniem. Gdy pękła ta nieszczęsna rura to kupiłem zamiennik za około 240 zł . przemyłem rurę benzyną ekstrakcyjną i pomalowałem klejem butapren . W pasmanterii kupiłem 10 metrów taśmy o szerokości 50mm wykonana z włókien sztucznych (wygląda jak pas )

posmarowałem butaprenem jedną stronę tej taśmy. po podeschnięciu kleju nawinąłem taśmę na rurę na zakładkę 50 % szerokości taśmy do końca rury ,

a że 10 metrów to za dużo więc nawinąłem jeszcze raz w przeciwnym kierunku. początek i koniec (przy metalowych kołnierzach rury zabezpieczyłem opaskami zaciskowymi. całość (oczywiście bez metalowych kołnierzy pomalowałem solidnie czarną gumą w aerozolu (tak aby guma zgubiła fakturę taśmy ..

Przejechane na takiej rurze 90000km i nic się nie dzieje.

Guma + olej + temperatura + ciśnienie , niestety puchnie i z czasem pęka. Taśma ma za zadanie utrzymać naturalny przekrój rury i nie pozwolić jej puchnąć i tym samym osłabiać. 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.