Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zgadza się, każda seria ma swoje bolączki, choć mi najbardziej dała w kość właśnie F-ka. Do E i G na razie mam najmniej uwag. Przyszło mi do głowy jeszcze jedno wskazanie do wyważenia kół - odpadnięcie fabrycznego lub innego ciężarka (np. podczas wymiany kół albo na myjni gdy był kiepsko przyklejony albo został przyklejony na brudną felgę).

Opublikowano
22 godziny temu, s0nar napisał(a):

Jedynie śrubę zabezpieczającą traktuję bardziej ulgowo, 120Nm.

O widzisz. Ja zawsze spotykałem sie z zaleceniem, aby zabezpieczające dokręcac na 80Nm, max 100Nm i tego też sie u siebie trzymam. 

 

22 godziny temu, s0nar napisał(a):

Przechowuję czyste koła.

Robię dokładnie tak samo. Nie wyobrażam sobie zmienić kół i schować takie brudne i zapylone. Wyciągnięcie ewentualnych kamyczków z bieżnika, mycie, woskowanie, dressing na opony i dopiero mogą iśc odpoczywac do kolejnego sezonu 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma to jak zboczyć z tematu z delikatnego dzwonienia na nierównościach  do wyważania czy nie wyważania kół co sezon i do wosku i dresingu. 🤙

  • Haha 1

🙃🙃

Opublikowano

Ale się temat rozwinął 🙂 opony/koła na tapecie. Od siebie dodam, że przez wiele lat wymieniałem opony i za każdym razem wyważałem koła w tym samym, lokalnym zakładzie wulkanizacyjnym (sprzęt mają można rzec już historyczny), ale nigdy (poza rosnącą ceną za usługę...) nie mogłem na nich narzekać. Zero bicia, mrowienia na kierownicy etc. Może to kwestia bardziej czynnika ludzkiego, niekoniecznie sprzętu. Odkąd wzbogaciłem się o 2 oddzielne komplety - lato/zima - koła zakładam sam. Jak już ktoś napisał, to jest niezły trening, zwłaszcza przy rozmiarze 20'.

Odnośnie zaś początkowego wątku, zamówiłem osłony, powinny dotrzeć po Świętach, jak wymienię dam znać, czy problem został rozwiązany (tak obstawiam).

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem podobny problem w f10. Osłona przegniła wokół jednej śruby. Żadnego ściągania tarczy. Zrobiłem sam. Wykręciłem śrubę, dałem większą podkładkę by trzymała osłonę i skręciłem. Przestało telepać. 

  • Lubię to 2

🙃🙃

  • Moderatorzy
Opublikowano

To jeszcze tylko podsumowując dodam, że jak człowiek jeździł na oponach 15", 17", 18" to jakoś nie było problemu z wyważeniem. Przy 19" i 20" zaczynają się schody i tu już prawdopodobnie potrzebna jest większa precyzja. A z tym jak widać różnie bywa. Jak fachowiec dobry to wyważy i na antycznej maszynie, a lewusowi nawet najnowsze nowinki technologiczne nie pomogą.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fachowiec , maszyna wazne ale niestety malo ktory fachowiec konserwuje i kalibruje wywazarki a to wlasnie jest podstawa dokładnisci. 

Opublikowano
2 godziny temu, feel_x napisał(a):

Miałem podobny problem w f10. Osłona przegniła wokół jednej śruby. Żadnego ściągania tarczy. Zrobiłem sam. Wykręciłem śrubę, dałem większą podkładkę by trzymała osłonę i skręciłem. Przestało telepać. 

Ciekawy pomysł, nie wiem jak to rozwiązali w F10, w G30 mocowanie osłony (śrubami) do zawieszenia jest od strony tarczy, więc i tak trzeba ją zdjąć, żeby wykręcić śrubę. Zastanawiałem się przez chwilę nad podkładką, ale ori używane osłony w dobrym stanie wyszły mnie 200 PLN za komplet plus przesyłka, więc uznałem, że nie będę rzeźbił. Zależy mi na tym, aby nie,, dzwoniło''. Więcej wyszłaby mnie robocizna, ale uzgodnilem, że mechanik zrobi mi to w gratisie w ramach gestu handlowego. Najwyżej dostanie flaszkę w rozliczeniu jak wszystko będzie ok 🙂

Opublikowano

Mam to samo z wujkiem co @klurg , stary zakład raczej już nie najmłodszy sprzęt który kalibrację ostatni raz widział w fabryce z dekadę temu i nie widać po nim żeby się dwoił i troił tylko jak najszybciej zrobić i następny bo kolejkę blokujesz haha, a czy 16-stki czy 20-stki to jeszcze nigdy nie wracałem z jakimiś drganiami czy mrowieniami. Może te całe wyważanie naciągane jak z napełnianiem opon azotem czy ceramizerami. 😆

Przedłużenie życia części przez zastosowanie większej podkładki to nie rzeźba tylko bycie eko od tak dawna i tak mocno propagowane w UE, tylko nie jeśli chodzi o długowieczność samochodów (xD). Oczywiście w Twoim przypadku jak mechanik poczuwa się do winy i koszty niskie to dobra decyzja, a mógł przy montowaniu przewidzieć że będzie telepało i dać tam podkładkę o ile jest taka możliwość i nie byłoby tematu przez X lat. 🙂

@s0nar Z takimi przebojami to nie dziwię się że masz taką opinię o wyważaniu i wulkanizatorach. Ja kiedyś zmęczony po nartach puknąłem tyle co nic bo nie mieli nawet śladu Hu.. Hyundaja na czerwonym świetle Golfem, i stare cwaniaki tak wyolbrzymiły sytuację i naciągnęły ubezpieczalnię na udawane bóle pleców czy szyi że będę patrzył na każde jedne te auto z całkowitą pogardą do końca życia.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W f10 także jest od wewnętrznej strony tarczy. Mimo to zrobiłem to po swojemu i to po obu stronach. Obie z przodu miały zgnita osłonę wokół jednej śruby. Chyba nawet nie dało się wykręcić tej śrubki do końca, więc wyciąłem podkładkę w literę U, wsadziłem skręciłem i było po temacie telepiacych się oslon.

Edytowane przez feel_x
  • Lubię to 2

🙃🙃

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, feel_x napisał(a):

W f10 także jest od wewnętrznej strony tarczy. Mimo to zrobiłem to po swojemu i to po obu stronach. Obie z przodu miały zgnita osłonę wokół jednej śruby. Chyba nawet nie dało się wykręcić tej śrubki do końca, więc wyciąłem podkładkę w literę U, wsadziłem skręciłem i było po temacie telepiacych się oslon

Dobry patent👍

Edytowane przez klurg
Opublikowano (edytowane)

Nowa osłona kosztuje w oryginale 230 zł za sztukę. Dla mnie to pachnie druciarstwem i wspomnianą rzeźbą, aby wsadzać używkę, nawet gdyby były w dobrym stanie. Chociaż znam takich co i klocki hamulcowe  używane wsadzą. Nawyki z e39 wiecznie żywe. 

Edytowane przez bankowiec
Opublikowano
18 minut temu, bankowiec napisał(a):

Nowa osłona kosztuje w oryginale 230 zł za sztukę. Dla mnie to pachnie druciarstwem i wspomnianą rzeźbą, aby wsadzać używkę, nawet gdyby były w dobrym stanie. Chociaż znam takich co i klocki hamulcowe  używane wsadzą. Nawyki z e39 wiecznie żywe. 

Nie widzę sensu zakupu nowej osłony, jak mogę mieć w pełni sprawną używkę tego rodzaju części, jak się okazuje, za mniej niż 50% ceny nowej (BTW nawet tego nie sprawdzałem).  Gratuluję trafności porównania funkcjonalności i wpływu na bezpieczeństwo jazdy klocków z osłoną tarczy. To jakieś własne historyczne doświadczenia kolegi z modelem E39? 

Prawda jest taka, że gdyby nie irytujące pobrzękiwanie na pewnych typach nierówności, jak nic nie gra w aucie i jest cicho, to wymiana osłony nie jest konieczna. 

Zrzuciłem jeszcze z ciekawości koło z przodu, żeby sprawdzić patent kolegi feel_x z podkładką. W G30 nie ma miejsca na włożenie płaskiego klucza między tarczę (jeśli jest założona) a śrubę mocującą osłonę żeby ją poluzować i włożyć podkładkę. Być może w F10 jest inna odległość tarcza - osłona. 

Opublikowano

Zwiąż drutem i spełni swoje zadanie. Przestanie brzęczeć. Pewnie delikatny druciķ miedziany zmieści między tarczą a osłoną, po co przepłacać. Na zewnątrz nie będzie tego  widać. To najważniejsze. Przecież nie wpływa to na bezpieczeństwo jazdy. 

Opublikowano
11 minut temu, bankowiec napisał(a):

Zwiąż drutem i spełni swoje zadanie. Przestanie brzęczeć. Pewnie delikatny druciķ miedziany zmieści między tarczą a osłoną, po co przepłacać. Na zewnątrz nie będzie tego  widać. To najważniejsze. Przecież nie wpływa to na bezpieczeństwo jazdy. 

Wujek dobra rada z Ciebie😉. Gdybym miał ochotę, a nie mam, zaprosiłbym żebyś pokazał jak się to robi. Po szczegółowości opisu wnoszę, że masz w takich naprawach dużą wprawę. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie patrzylem w sumie jeszcze jak to wyglada w G. W F był dość łatwy dostęp i mogłem to zrobić sam w domu. Ja chyba sam je oberwałem czyszcząc felgi długa szczota, która za kazdym razem dość mocno targała o te osłony. Może to i korozja spowodowały że obie przednie  sie oberwały. Teraz staram się delikatniej operować podczas czyszczenia wnętrza felg. Jak się nie da to wymien na nowe i już. Tylko dobrze oczysc piastę po zdjęciu tarczy i polecam prysnąć delikatnie piastę suchym smarem. Nie dawaj żadnej tłustej pasty czy coś. 

Co do używek. Też zgrzeszyłem i kupiłem do G wnękę pod podłoga bagażnika z rozbitka bo w mojej wylał się olej ze źle zakreconej butelki i nie dało się tego materialu doczyscic. Jak mogłem tak zgrzeszyć to nie wiem. Bankowiec mnie zje za to 🙄 

Ale myśl że dałem €40 euro zamiast €200 jakoś usprawiedliwia moje sumienie 😉

Edytowane przez feel_x
  • Dziękuję 1

🙃🙃

Opublikowano (edytowane)

Skąd masz pewność, że mam ochotę Ci cokolwiek pokazywać?

Takich "oszczędnych" i zdroworozsądkowych odsyłam z kwitkiem 🤣, bo czasy się zmieniły i rzadko kiedy klient będzie mi dyktował jak i na czym mam pracować. 

Edytowane przez bankowiec
Opublikowano
8 godzin temu, feel_x napisał(a):

Co do używek. Też zgrzeszyłem i kupiłem do G wnękę pod podłoga bagażnika z rozbitka bo w mojej wylał się olej ze źle zakreconej butelki i nie dało się tego materialu doczyscic. Jak mogłem tak zgrzeszyć to nie wiem. Bankowiec mnie zje za to 🙄 

Ale myśl że dałem €40 euro zamiast €200 jakoś usprawiedliwia moje sumienie 😉

Krótko i na temat: g.... kogo obchodzi co i za ile kupujesz do swojego auta, o ile spełnia standardy i nie stanowi zagrożenia na drodze. Zwłaszcza jak 90% plus aktywnych na tym i innych forach kupuje i jeździ używanymi autami. Kurtyna

Opublikowano
1 minutę temu, bankowiec napisał(a):

Skąd masz pewność, że mam ochotę Ci cokolwiek pokazywać?

Takich "oszczędnych" i zdroworozsądkowych odsyłam z kwitkiem 🤣, bo czasy się zmieniły i rzadko kiedy klient będzie mi dyktował jak i na czym mam pracować. 

Odezwał się Pan Mądry😧 co to kupuje i montuje tylko nowe oryginalne części, dla pewności z logo producenta. Gratuluję, zwłaszcza producentowi i pośrednikom. 

Rozumiem, że nie masz ochoty podzielić się swoją niewiedzą, bo niby do czego miałbyś ten,, delikatny miedziany drucik'' związać... , aha nie widziałeś na oczy mocowania osłon przednich tarcz w G30 i tak sobie piszesz. 

A co do pewności, to mam taką, że nie chciałbym Cię oglądać w pobliżu mojego auta. 

 

Opublikowano

Lubię klasyczne forum wlasnie za to, że nawet jak odpowiedź padnie w pierwszym poście, to zostaje pełno miejsca na przemyślenia od każdego, i oczywiście kazdy se może swoje 5 groszy dorzucić 💪 😎 niechaj żyje wolność - hip hip , hura ! 

  • Haha 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bo w jakim celu komentować taka drobnostkę jak używana osłona tarczy, ja rozumiem jakby chłop chciał używane panewki wsadzić, używany olej wlać co miał mniej kilometrów przejechanych i przecedzony został przez tetrę 😂 ale kurde o kawałek blaszki się kogoś czepiać? Rozumiem ze kolega jakby przypadkiem musiał te osłonę zdjąć to już by jej nie założył tylko od razu nowa no bo przecież jak można montować cos używanego... 😉

  • Lubię to 1

🙃🙃

Opublikowano

No gościa widocznie zmierziło bo może ma złe wspomnienia związane z używanymi częściami, trochę ma rację, ale też nie widzę nic złego tym bardziej jak sie zgadal z tym mechanikiem, urwie mu znowu i będzie wojna. 

Ja poduszki nivo kupiłem zamienniki po 500zl , trochę mi głupio, ale podobno i tak często padają, to co za różnica. W tym czasie arnotty staniały z 1800 na 700zl za szt, to se teraz je założę:) 

A oslony to jak felgi, po co nowe kupować jak używane wyglądają ladnie. 

  • Moderatorzy
Opublikowano
15 godzin temu, bankowiec napisał(a):

Nowa osłona kosztuje w oryginale 230 zł za sztukę. Dla mnie to pachnie druciarstwem i wspomnianą rzeźbą, aby wsadzać używkę, nawet gdyby były w dobrym stanie. Chociaż znam takich co i klocki hamulcowe  używane wsadzą. Nawyki z e39 wiecznie żywe. 

 

Grubo, czyli używane felgi, maska, zderzak, głośniki albo czujnik parkowania z drugiej ręki to też druciarstwo?

Ktoś trzaśnie felgę, to mówisz: "wymienię, ale tylko jak kupisz 4 sztuki z ASO, bo jedna używka to druciarstwo i się pod tym nie podpiszę"?

Rozumiem takie podejście w kwestii rzeczy typowo eksploatacyjnych, klocków, tarcz, wahaczy, osprzętu silnika itp, ale bez przesady.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.