Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Proszę o info jak w tytule.

Interesuje mnie konkretnie waga sedana z lat 2023-2025, bez szklanego dachu, bez haka, posiadającego podwójne boczne szyby oraz audio Harman&Kardon.

Opublikowano

Konkretnie to wątpię że ktoś to ważył ale myślę że wypasiona sztuka z mild hybrid czyli od ok. '22 może ważyć nawet 1,85T, najlżejsze egzemplarze 1,75T. Starsze egzemplarze (bez MH) pewnie "stówka" w dół. 

Opublikowano

Ja tam sobie każde swoje auto ważę, bo nie wierzę w dane techniczne 😅

Ale to niestety nie M340i, a M440i cabrio które ma doklikane wszystko oprócz Webasto.

 

image.thumb.png.44a87017cc16816a564314103c8421b0.png

Opublikowano
12 minut temu, komoornik napisał(a):

Ja tam sobie każde swoje auto ważę, bo nie wierzę w dane techniczne 😅

Ale to niestety nie M340i, a M440i cabrio które ma doklikane wszystko oprócz Webasto.

 

image.thumb.png.44a87017cc16816a564314103c8421b0.png

No tak, m440 jest cięższe do tego cabrio... No to może wypasiona m340 nie dobije do 1,85T bliżej 1,8T.

Opublikowano

ZA DUŻO ^^ Gruba świnia w porównaniu do poprzedniego resoraka 1300 kg... Na dużych rondach czuć jak budę wynosi. W dowodzie rejestracyjnym mam 1725kg ale jeszcze na wagę się nie wybrałem. Wkrótce się wybiorę to dam znać

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
1 godzinę temu, jaworq napisał(a):

ZA DUŻO ^^ Gruba świnia w porównaniu do poprzedniego resoraka 1300 kg... Na dużych rondach czuć jak budę wynosi. W dowodzie rejestracyjnym mam 1725kg ale jeszcze na wagę się nie wybrałem. Wkrótce się wybiorę to dam znać

No czuć wagę, zupełnie inaczej jedzie niż stara F30 328i która ważyła ok. 1450kg... 300kg robi dużą różnicę.

  • Lubię to 1
Opublikowano

To ja odpowiem: za dużo.

Powinny ważyć z 300kg mniej 😞 W dowodzie rejestracyjnym może i jest 1725kg, ale dobrze doposażone auto z pełnym bakiem i człowiekiem w środku waży pewnie ponad 200kg więcej.

Ale jak na taką masę - i tak nieźle jeżdżą.

Opublikowano

Można się obrażać na masę M340i, ale fakty są takie, że jest to najlżejszy model z trójki BMW, Audi S5, Mercedes C43. Lżejsza jest Giulia czy Lexus IS - oba stare i mocno już trącące myszką, mimo faceliftów.

Auta z biegiem czasy tyją, bo muszą - ze względów bezpieczeństwa, komfortu, ekologii czy technologii. Tego oczekują klienci i tego wymagają przepisy. 

Nikt nie podpina wam na złość żeliwnych odważników w nadkolach 😉 

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, TheApocalypse napisał(a):

Auta z biegiem czasy tyją, bo muszą - ze względów bezpieczeństwa, komfortu, ekologii czy technologii.

Oraz PIENIĘDZY!

Mogliby zrobić tak, jak w 5er (a przynajmniej w M5), gdzie duża częśc auta jest z aluminium a dach z kompozytu (dlatego M5 waży niewiele więcej od 3er) - ale to kosztuje 😞

BTW: W206 C43 AMG waży bodaj 1690 kg - więc jest lżejszy od M340i

Edytowane przez Dasonen
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Dasonen napisał(a):

Oraz PIENIĘDZY!

Mogliby zrobić tak, jak w 5er (a przynajmniej w M5), gdzie duża częśc auta jest z aluminium a dach z kompozytu (dlatego M5 waży niewiele więcej od 3er) - ale to kosztuje 😞

BTW: W206 C43 AMG waży bodaj 1690 kg - więc jest lżejszy od M340i

340i od pewnego czasu ma uklad mild hybrid, który wraz z osprzętem dołożył troche masy do tego xDrive. Sprawdziłem to według Internetu 340i sedan RWD 2019 waży 1520 kg w podstawie, z Xdrive 1670kg. Aktualna waga 340i xDrive sedan z miękka hybryda 1800kg. Moje 340i touring xDrive 1870kg. Co ciekawe M3 touring waży aż 1940kg, a przecież tam jest np. carbonowy dach 🙂

To wszystko to masa bez wyposażenia, jak dołożycie np. szklany dach waga wzrośnie i jescze się podniesie środek ciężkości. 

Co do starej M5 to ona nie miała miękkie hybrydy i ważyła 1855kg. Czyli niecałe 200kg więcej od 340i xDrive przed erą miękkiej hybrydy. Do tej wersji należy M5 F90 porównywać by to miało sens. Aktualna M5 waży 2,5t wiec to jest krowa.

8 godzin temu, Dasonen napisał(a):

To ja odpowiem: za dużo.

Powinny ważyć z 300kg mniej 😞 W dowodzie rejestracyjnym może i jest 1725kg, ale dobrze doposażone auto z pełnym bakiem i człowiekiem w środku waży pewnie ponad 200kg więcej.

Ale jak na taką masę - i tak nieźle jeżdżą.

Masy samochodu nie podaje sie czasem z pelnym bakiem, przez co producenci celowo obniżaja pojemnosc by wyszly lepsze emisję? 

 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
7 godzin temu, Dasonen napisał(a):

Oraz PIENIĘDZY!

Mogliby zrobić tak, jak w 5er (a przynajmniej w M5), gdzie duża częśc auta jest z aluminium a dach z kompozytu (dlatego M5 waży niewiele więcej od 3er) - ale to kosztuje 😞

BTW: W206 C43 AMG waży bodaj 1690 kg - więc jest lżejszy od M340i

W206 C43 AMG nie dość, że waży o 200kg więcej niż podałeś, bo w zależności od źródła 1855-1889kg (źródło 1, źródło 2), to ma też dwulitrowy czajniczek pod maską, więc co tu porównywać.

Opublikowano
2 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

340i od pewnego czasu ma uklad mild hybrid, który wraz z osprzętem dołożył troche masy do tego xDrive. Sprawdziłem to według Internetu 340i sedan RWD 2019 waży 1520 kg w podstawie, z Xdrive 1670kg. Aktualna waga 340i xDrive sedan z miękka hybryda 1800kg. Moje 340i touring xDrive 1870kg. Co ciekawe M3 touring waży aż 1940kg, a przecież tam jest np. carbonowy dach 🙂

To wszystko to masa bez wyposażenia, jak dołożycie np. szklany dach waga wzrośnie i jescze się podniesie środek ciężkości. 

Co do starej M5 to ona nie miała miękkie hybrydy i ważyła 1855kg. Czyli niecałe 200kg więcej od 340i xDrive przed erą miękkiej hybrydy. Do tej wersji należy M5 F90 porównywać by to miało sens. Aktualna M5 waży 2,5t wiec to jest krowa.

Masy samochodu nie podaje sie czasem z pelnym bakiem, przez co producenci celowo obniżaja pojemnosc by wyszly lepsze emisję? 

 

W m3 touring nie ma karbonowego dachu i nigdy nie było, mylisz z wersją sedan.

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, R4dek napisał(a):

W m3 touring nie ma karbonowego dachu i nigdy nie było, mylisz z wersją sedan.

Dzięki za sprostowanie. Ostatnio jechałem za M3 touring i gość miał karbonowy dach tzn. w takim wypadku imitację karbonowego dachu, pewnie dobra okleina w takim wypadku bo wyglądał jak prawdziwy z kilku metrów 🙂

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano (edytowane)

  

13 godzin temu, TheApocalypse napisał(a):

W206 C43 AMG nie dość, że waży o 200kg więcej niż podałeś, bo w zależności od źródła 1855-1889kg (źródło 1, źródło 2), to ma też dwulitrowy czajniczek pod maską, więc co tu porównywać.

 

Ja tu widzę 1690 kg: https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/mercedes/klasa-c/w206/limuzyna-amg/silnik-benzynowy-2.0-43amg-408km-od-2022/

A co do 2 litrowego silniczka - to pełna zgoda! 😆 MB poszedł po rozum do głowy i ma powstać C53 AMG z rzędowym, 6-cylindrowym silnikiem, mocą 510KM i bez żadnej hybrydy. Czy te parametry brzmią znajomo? 😁

Edytowane przez Dasonen
Opublikowano

autocentrum.pl podaje błędne dane, nawet na oficjalnej stronie Mercedesa masz 1840kg (link - zjedź do C43 i kliknij na "Pokaż dane techniczne i wyposażenie standardowe"), a gwarantuję, że to najniższa możliwa masa czyli golas.

 

 

Screenshot 2025-04-11 at 22.31.30.png

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.