Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W przypadku ręcznego ustawiania rozpoznawania BMW MUSIAŁO dać taką możliwość, bo wynika to z przepisów UE z 2014 roku o wprowadzeniu obowiązku posiadania przez nowe samochody systemu TPMS – krótko mówiąc naprawa i wymiana kół może być wykonywana poza autoryzowanym serwisem.

Natomiast „automatyczne rozpoznawanie” to już ficzer od BMW. Realizowane jest to poprzez przypisanie do czujnika informacji w systemie o rozmiarze koła i „zaptaszkowaniu” czy jest opona letnia czy zimowa.

Dane te są automatycznie usuwane po utracie ciśnienia przez czujnik przez co najmniej 2 min. Dlatego, jak tu ktoś wcześniej napisał, nawet po zmianie na identyczne opony system już ich nie rozpoznaje automatycznie.

Dlatego też mogą się pojawiać komunikaty o „częściowym nierozpoznaniu” np. po naprawie jednego koła.

BMW ma narzędzie za pomocą którego wprowadza dane opon (mogą skanować QR z opony). U mnie tak robili i po zmianie kół w garażu za chwile mam komunikat, że założyłem koła zimowe lub letnie.

Dlatego Ci, którzy kupili całe koła od BMW powinni się domagać wprowadzenia danych do systemu, aby auto rozpoznawało automatycznie koła, bo za to zapłacili.

Ci natomiast, którzy kupowali na własną rękę, jak chcą mieć automatyczne rozpoznawanie muszą udać się do serwisu i uiścić.

Opublikowano (edytowane)

Jak ktoś ma ustawione automatyczne, a ktoś ręczne, to jest jakaś różnica poza nazewnictwem? Coś to zmienia? W jakim celu, ktoś kto ma ustawione na ręcznie miałby jechać do serwisu i zmieniać na ustawienie automatyczne? Chyba, że czegoś nie wiem.

Edytowane przez Tomasz73
Opublikowano
58 minut temu, Tomasz73 napisał(a):

Jak ktoś ma ustawione automatyczne, a ktoś ręczne, to jest jakaś różnica poza nazewnictwem? Coś to zmienia? W jakim celu, ktoś kto ma ustawione na ręcznie miałby jechać do serwisu i zmieniać na ustawienie automatyczne? Chyba, że czegoś nie wiem.

Tylko po to żeby nie musieć wchodzić w ustawienia i z palca ustawiać rozmiar opon. Bzdeta, ale ja osobiście dopytuje bardziej z ciekawości jak to funkcjonuje niżeli z potrzeby takiego automatycznego rozpoznania.

  • Lubię to 1
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Potrzebuję w tym tygodniu kupić zestaw czujników oryginalnych do X5 LCI. Zadzwoniłem do pewnego serwisu w Warszawie, który nie jest autoryzowany, ale jest "namaszczony" przez jednego z dilerów, ma on dostęp do oryginalnych części, procedur itd. 

Oczekiwałem kwoty w okolicy 500 zł za komplet, a usłyszałem... 460 zł za sztukę, czyli prawie 2000 zł za komplet. 

Czy ktoś ostatnio kupował czujniki i mógłby powiedzieć jaką cenę można uznać za normalną?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na BMW store są za około 420 za sztukę

Widać, że przerabiali to już w przypadku x3

 

 

 

są 2 rodzaje czujników (wg realoem) 433Hz (36106877937) i 315Hz (36106877934), pytanie który masz. Ten pierwszy z zamiennika z continental da radę znaleźć za 130zł, więc taka realna cena

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
19 minut temu, nomad66 napisał(a):

na BMW store są za około 420 za sztukę

Widać, że przerabiali to już w przypadku x3

 

 

 

są 2 rodzaje czujników (wg realoem) 433Hz (36106877937) i 315Hz (36106877934), pytanie który masz. Ten pierwszy z zamiennika z continental da radę znaleźć za 130zł, więc taka realna cena

Nie wiem który mam. Jak to sprawdzić?

Opublikowano
14 godzin temu, buster12 napisał(a):

A dlaczego OEM?

Bo w serii 3 miałem nieOEM (z Oponeo) i wszystkie cztery czujniki pokazywały o 0.2 bara mniej niż rzeczywiście było. Rodziły się z tego potem różne problemy.

Opublikowano
13 godzin temu, alekar napisał(a):

Kupowałem z tej aukcji do x5LCI do kół na zimę i wszystko działa bezproblemowo. Tylko rozmiar kół zimowych musisz wprowadzić w idrive ręcznie jak wymieniasz poza ASO.

Link do aukcji

https://allegro.pl/oferta/czujniki-cisnienia-bmw-1-2-3-4-5-6-7-8-x3-x4-x5-x6-14891789914

Dzieki. Zadzwonilem do tej firmy. Podobno to co wskazałeś, to właśnie czujniki do LCI. Rzekomo są to nowe, oryginalne czujniki. Nie wiem jak to możliwe, skoro w ASO tyle kosztuje jeden, a nie cztery.

Opublikowano
4 minuty temu, buster12 napisał(a):

Ok. Mam nie OEM, ale dokładnie ten sam producent i kod czujnika, które sprzedaje ASO, zero problemów.

Gdzie kupiłeś?

Opublikowano
17 minut temu, Semtex93 napisał(a):

Gdzie kupiłeś?

W internecie, używane, co ciekawe.. ze znaczkiem Mercedesa 🙂 Zapłaciłem całe 200 zł brutto.

Opublikowano
4 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

Dzieki. Zadzwonilem do tej firmy. Podobno to co wskazałeś, to właśnie czujniki do LCI. Rzekomo są to nowe, oryginalne czujniki. Nie wiem jak to możliwe, skoro w ASO tyle kosztuje jeden, a nie cztery.

Nie wiem ale skoro działają i samochód czyta wskazania to czego chcieć więcej.

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.