Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
22 godziny temu, bbmw napisał(a):

czyli n47 nie ma innej możliwości odczytu ciśnienia jak tylko podpiąć manometr?

co w takim razie pokazują wszystkie apki i testery?

Nie pierwszy i nie ostatni raz pokazują badziewie. Trzeba miec na uwadze, ze te apki sa uniwersalne do wielu silnikow i różnego osprzętu - dzięki forum mozna wiele niejasności wyjasnic:classic_biggrin:

10 godzin temu, Użytkownik525xd napisał(a):

A czy ta niewielka różnica w gęstości oleju 5w30 a 5w40 może jednak przyczynić się do niedostatecznego smarowania spod którejś panewki na przykład, gdy auto na codzień się nie przegrzewa i nie lata przez 80% czasu na obrotach powyżej 2000+? Rozumiem zwolenników większej gęstości oleju, ale czy ta subtelna różnica w10 nie może zaszkodzić jak przykładowo mam taki czas że przez ostatnie 20tys kilometrów nie zmieniałem trybu Comfort i zazwyczaj się snuje po mieście

Moze nie do końca odpowiedź, która będzie cie satysfakcjonowała, ale na niemieckim forum wlasnie ktos zrobil test z N57 320tys. Km, gdzie olej mial wymieniany co ok 30tys wyłącznie 5w30.

Zamontowal czujnik vdo o dokladnosci +-0.05bara i apkę na tel wlasnej produkcji - by nie miec kabli. 

Ciśnienie na starym oleju po 15tys 1.05bar na rozgrzanym silniku na biegu jalowym. 

Zmienil olej na 5w40 i ciśnienie.... 

Pozostało dokladnie na takim samym poziomie. 

Zastanawiam się czy tez czegos takiego sobie nie zamontować. 

Na razie w moim przy 180tys, tez zmienilem olej z 5w30 Motul na 5w40 LM. 

Dodam, że tez nie mam ciezkiej nogi. Czsem na autostradzie pojade sobie 220kmh, ale 90% to jest 130-140kmh. Wiec jest to głównie ponizej 2000obr/m.

spacer.png

Opublikowano

Dlatego  kolego kk5  w silniku  B57 nie mierzy się cisnienia  na postoju  trzeba to zrobić podczas jazdy  i zobaczysz ,  że te cisnienie jest  dużo  wysze  podczas normalnej jazdy niż w N57  

Opublikowano

Z każdego punktu widzenia zwiększenie oporów samo w sobie jest złe- obniża to sprawność, wzrasta zużycie paliwa, ale trzeba wziąć pod uwagę całość. Ja bym wolał mieć to minimalnie wyższe spalanie w zamian za bardziej niezawodną jednostkę napędową.

Opublikowano

A co do samego ciśnienia oleju- zależy ono od wydatku. Jak przy tej samej pompie olejowej byłyby węższe kanały magistrali, to ciśnienie się zwiększy, jak będą szersze- spadnie. W tej całej debacie chyba bardziej brałbym pod uwagę to, jaki jest wydatek pompy, a nie ciśnienie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja bym się skupił na porównaniu N z B, jak te ciśnienia oni pozmieniali, co pompuje jedna i druga przy danym obciążeniu, nikt z nas nie będzie przeprojektowywał bloku w swojej i modyfikował magistrali, jedyne co można w sensowny i tani sposób zrobić, to poprawić sprawność pompy w N i dogonić trochę jej sprawnością to co ma B

Opublikowano

Nie mówię o przeprojektowaniu bloku, tylko jeśli wydatki są takie same, a różnica w ciśnieniu spowodowana jest wielkością kanałów, to może nie tędy droga.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

🙂 chyba wszyscy już to wiedzą że wydatki w N i B znacząco się różnią, nawet bez pomiarów, B latają, N się przycierają

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie Wojtek, tak nie jest, B tez sie zacieraja, szczegolnie b47, skala jest mniejsza ale, poczekajmy, jak dojada do 300-400 realnego, nie "polskiego" z DE przebiegu. Tych aut jest mniej, bo mlodsze, oraz mniej bo pojawilo sie b48/b58, genialny silnik czesto wybierany przed dieslem. W czasach N, benzyna bmw to strzal w kolano (n43/n20/n55) i nikt tego nie kupuje. 

Opublikowano
43 minuty temu, WojtekX napisał(a):

🙂 chyba wszyscy już to wiedzą że wydatki w N i B znacząco się różnią, nawet bez pomiarów, B latają, N się przycierają

A skąd mam wiedzieć, że jest inny wydatek? Przecież nikt nie podał konkretnych danych. 

Opublikowano

  Seria  G  

Silniki 530d 540d  auta  juz  7 letnie maja juz ponad  300kk + nalatane i nie widać  że się zacierają  i z interwałem  30k na oleju 

 

 Co innego  seria F  535d  juz od  samego początku    po 60 tys  km  bmw wymienialo silniki na gwarancji 

Opublikowano (edytowane)

  W De    seria G 30 31     są same  diessle  żadna firma nie bierze  benzyny  530i  czy  te  słynne 540i  b58 to tylko prywatni ludzie  jest to margines  aut  porównaniu  z 520d 530d

Edytowane przez aramiel123
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jack-Strong ładnie pokazał przebieg ciśnienia w swojej przy określonych obrotach
-------------------------------
 N47D20C 184ps 270tyś 4737 roboczogodzin

olej 5w30 Total INEO LL przejechane na oleju nieco ponad 10tyś

ciśnienie mierzone przy temperaturze oleju

90°C

jałowe 1.1bar

1500rpm 2bar

2000rpm 2.8bar

2250 3bar

2500rom 3.5bar

3000rpm 3.8bar

3250rpm do odcinki 4bar
----------------------------------
jeżeli jest użytkownik z B47 niech zrobi analogiczny pomiar nawet z apką i wrzuci swoje pomiary
tylko jedna ważna uwaga, niech to będzie w pełni rozgrzany silnik ok. 95 stopni, ponieważ 10/15 stopni mniej, mocno zmienia te odczyty, aby były jak najbardziej wiarygodne

Opublikowano

Takie  szybkie porównanie  seri G  aut używanych    

DIESAEL    4.284 aut

BENZYNKA  984 stuki

 To jest 4 x mniej  niż Diesla 

 

20240810_095301.jpg

20240810_095246.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja pisze o Polskim rynku a moze bardziej o autach w moim kregu i tego czego ludzie szukaja. W seriach z N jest to 90% diesla, w seriach z B jest to 70% diesla i coraz wiecej jest Pb na serwis. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 minut temu, WojtekX napisał(a):

Jack-Strong ładnie pokazał przebieg ciśnienia w swojej przy określonych obrotach
-------------------------------
 N47D20C 184ps 270tyś 4737 roboczogodzin

olej 5w30 Total INEO LL przejechane na oleju nieco ponad 10tyś

ciśnienie mierzone przy temperaturze oleju

90°C

jałowe 1.1bar

1500rpm 2bar

2000rpm 2.8bar

2250 3bar

2500rom 3.5bar

3000rpm 3.8bar

3250rpm do odcinki 4bar
----------------------------------
jeżeli jest użytkownik z B47 niech zrobi analogiczny pomiar nawet z apką i wrzuci swoje pomiary
tylko jedna ważna uwaga, niech to będzie w pełni rozgrzany silnik ok. 95 stopni, ponieważ 10/15 stopni mniej, mocno zmienia te odczyty, aby były jak najbardziej wiarygodne

Ja juz o tym pisalem, u gory w silniku B jest nizej. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

i jest to całkiem zrozumiałe, po takiej nieciekawej historii jaką pozostawiła po sobie N, ludzie chcąc jeździć podobnym modelem, ze strachu i rozsądku, sięgają po PB

wiem że pisałeś, ale skorygował Cię Aramiel, przy zmniejszonym obciążeniu może być niżej, przy dużym jest wieksze, sam napisałeś że w dolnym zakresie w B jest więcej

niech ktoś zmierzy, popatrzymy i zastanowimy się

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, w dolnym jest wieksze. Aramiel koryguje mnie z ksiazki, to co pisza, mnie interesuja dane rzeczywiste i doswiadczenie, to co ktos wypisal na necie, nie biore pod uwage. To nie jest tak, po przebojach z N, dla mnie ten silnik jest super i bede go polecal, awarie sa, jak w kazdym, problem jest tego typu ze narobila sie cala masa expertow, pisza o walach z gownolitu (bzdura bo silnik M ma taki sam stop), o jakis krzywych walach oem (kolejna legenda) i takie tam. Czy procentowo jest duzo? Nie za bardzo. Dlaczego wybieraja PB, dlaczego ja doradzam B48/B58, bo silniki B w ON maja ogromne problemy z ekologia. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aramiel podał schemat magistrali oleju i wskazał że działa nieco inaczej niż N, nie ma znaczenia czy to z książki czy zmierzył, miał rację,  mało tego sam to potwierdziłeś, w dolnym zakresie kiedy samochód się napedza jest największe zagrozenie i seria B ma wyższe ciśnienie, w miarę nabierania prędkości obrotowej i spadku obciążenia, to ciśnienie spada, ale nie zapominajmy że spada z dużo wyższej wartości niż w dolnym przedziale i niech sobie nawet spada, kluczowy jest dół, kiedy pokazuje się duży moment i pompa oleju zaczyna się napedzać im jej wartość na dole wyższa, tym większe bezpieczeństwo.

Kolejne kluczowe hasło: ekologia, już nie będę tego powtarzał, wiesz co o tym myślę

Opublikowano

Kkx5  Bardzo często  korzystam  z pomocy  naukowych  schematów itp.

Bo przecież  nie każdy  da swój  B57 na testy  ,ale wiedza praktyczna    bez dwóch  zdań  jest najlepsza .

 

 

 

Opublikowano

 Mam coś   na rozluźnienie 😆

  Mam tak silniczek moze nie ta liga beeemmmmww  ale parametry pracy ciekawe 

 Silnik V12

250kw

2000Nm

I teraz 

Obroty       1500obr/min

Cisnienie  oleju   3.3bara

 Tep. Oleju      97.1 "C

  Olej  5w40    

Wymiana  co 150.000km

Ma przejechane obecnie  10 milionow km

 

20240810_112601.jpg

20240810_112625.jpg

20240810_111619.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

To jakiś silnik od ciężarówki? Ile oleju ma w układzie i jaka pojemność? Wiadomo, że są silniki, które mają ganiać ogromne przebiegi bez awarii. Jak w firmie transportowej padnie silnik, to każdego dnia firma ma duże straty, a jak komuś w serii 3 czy 5 się posypie, no to weźmie z wypożyczalni zastępczy, albo coś innego sobie ogarnie na czas naprawy.

  • Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, WojtekX napisał(a):

Aramiel podał schemat magistrali oleju i wskazał że działa nieco inaczej niż N, nie ma znaczenia czy to z książki czy zmierzył, miał rację,  mało tego sam to potwierdziłeś, w dolnym zakresie kiedy samochód się napedza jest największe zagrozenie i seria B ma wyższe ciśnienie, w miarę nabierania prędkości obrotowej i spadku obciążenia, to ciśnienie spada, ale nie zapominajmy że spada z dużo wyższej wartości niż w dolnym przedziale i niech sobie nawet spada, kluczowy jest dół, kiedy pokazuje się duży moment i pompa oleju zaczyna się napedzać im jej wartość na dole wyższa, tym większe bezpieczeństwo.

Kolejne kluczowe hasło: ekologia, już nie będę tego powtarzał, wiesz co o tym myślę

4Bys8iA.png

 

😅

Opublikowano

na starym tanim oleju (klasę niższą od BMW TwinPowerTurbo 0w30) 

5 godzin temu, aramiel123 napisał(a):

Fajmie  by było  ,  jak ktoś by zmierzył  jeszcze  cisnienie  robocze  np.

  N57  90'C  jakie ciśnienia panuja przy  prędkościach 1000 do 2000 obr   i porównać to jeszcze do B57

 Fajnie to  pokazał  Jack w n47

Tam już przy  1500obr i ma cisnienie 2 bary  ciekawe jak reszta 

 

Jack_Strong-

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.