Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Spowoduje karę więzienia lub 200 PLN grzywny 😉

Przecież sama logika wskazuje że to jest w pełni odwracalny proces. Nie ma opcji aby były jakieś negatywne konsekwencje.

Opublikowano (edytowane)

Masz w opisie i komentarzach tego filmu że nie ma błędów na desce a jedynie błąd w sterowniku.

 

W stanach sporo osób robi ten mod, tryb awaryjny ani nic złego się nie zadzieje - oczywiście jeśli klapa zostanie odłączona gdy jest otwarta a nie zamknięta 😉

Edytowane przez komoornik
Opublikowano
12 godzin temu, komoornik napisał(a):

Spowoduje karę więzienia lub 200 PLN grzywny 😉

Przecież sama logika wskazuje że to jest w pełni odwracalny proces. Nie ma opcji aby były jakieś negatywne konsekwencje.

Logika absolutnie nie wskazuje, że odwracalny proces nie może mieć negatywnych konsekwencji dla samochodu 🙂

Był u nas na forum, bodajże X5, użytkownik, któremu uwalili gwarancję po wykryciu odpiętej klapki wydechu.

Opublikowano

Nie mogę znaleźć na forum tego wątku z uwaloną gwarancją. 

Znalazłem też informację że usunięcie bezpiecznika F203 przy otwartej klapce również spowoduje że już się nie zamknie.

Opublikowano

Też gdzieś słyszałem o problemach z powodu blokowania otwartej klapy. Błąd się zapisze i serwis może użyć tego do uwalenia gwarancji.

Opublikowano (edytowane)

no śmieszne jest to że klapka np u mnie otwiera się tylko z włączonym Iconic Sounds +tylko w trybie Parking i Reverse a jak daję Drive to się zamyka xD Też chciałem odpiąć wtyczkę na otwartym i cieszyć się lepszym brzmieniem wydechu ale w ASO szybko mi to wybili z głowy. Utrata gwarancji na coś tam (na silnik? nie pamiętam) jeśli to wykryją + filtr GPF niby dostaje bardziej w kość gdy cały czas jest otwarta ta klapka.

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano (edytowane)

to ja jezdzilem z odpiętą klapką 3 lata w 330i a teraz już rok w m340i i nikt się do niczego nie przyczepił (a roznica nawet w comfort jest zauważalna) 🙂 poza tym gwarancja na silnik to tylko 2 lata...

Edytowane przez michal2-4
Opublikowano
18 godzin temu, jaworq napisał(a):

no śmieszne jest to że klapka np u mnie otwiera się tylko z włączonym Iconic Sounds +tylko w trybie Parking i Reverse a jak daję Drive to się zamyka xD Też chciałem odpiąć wtyczkę na otwartym i cieszyć się lepszym brzmieniem wydechu ale w ASO szybko mi to wybili z głowy. Utrata gwarancji na coś tam (na silnik? nie pamiętam) jeśli to wykryją + filtr GPF niby dostaje bardziej w kość gdy cały czas jest otwarta ta klapka.

Rzeczywiście tak jest ! Irytujące to jest że na sporcie nie można sobie głośniej pojeździć..... ;( 

Opublikowano
16 godzin temu, michal2-4 napisał(a):

to ja jezdzilem z odpiętą klapką 3 lata w 330i a teraz już rok w m340i i nikt się do niczego nie przyczepił (a roznica nawet w comfort jest zauważalna) 🙂 poza tym gwarancja na silnik to tylko 2 lata...

No w comfort to  powinna być różnica duża ... Pytanie czy jest różnić w trybie sport ????

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano (edytowane)

Jakby ktoś chciał to znalazłem chyba najlepszy sposób na otwartą klapę wydechu (cały czas otwarta). Początkowo myślałem o OBD BimmerCode czy tam Bimmerlink ale... kostka 500 zł + 300 zł za aplikację. Dodatkowo po zgaszeniu silnika klapka się zamyka. Trzeba mieć kostkę cały czas wpiętą w OBD i po następnym uruchomieniu silnika znowu tam klikać... Odpinanie kabla bezpośrednio przy wydechu - nie podoba mi się bo trzeba się pieścić z kablem potem żeby nie wisiał. Znalazłem na amerykańskich forach (bimmerpost) jak to robią. Jest dedykowany bezpiecznik od klapy wydechu. Czytałem mnóstwo postów i nie ma żadnych check engine itp. Ludzie jeździli z tym latami i zero skutków ubocznych. Podejrzewam że jest tylko w logach tzw "cichy błąd" zapisany który serwis może widzieć. Procedura wygląda następująco:

Odpalamy silnik. Ustawiamy tryb Sport lub Sport + lub Sport Individual (z ustawionym zawieszeniem na sport i skrzynią na sport). Dodatkowo trzeba włączyć "Iconic Sounds". Wtedy klapka wydechu się otwiera (no chyba że silnik jest wciąż na ssaniu). Następnie wyciągamy bezpiecznik 7,5 A nr 203 który znajduje się w bagażniku po prawej. Wyciągamy go na odpalonym silniku. 2 minuty roboty.

Właśnie to zrobiłem i działa. Iconic sounds potem wyłączyłem. Zastanawiam się teraz tylko jaki to ma wpływ na silnik itp. No ale robią straight pipe'y i się nie martwią. Lepszy przedmuch teraz jest i wolniej wydech będzie się nagrzewał do roboczej temperatury i chyba tyle. A filtr GPF - nie wiem jaki to ma efekt na niego. Szybciej się zapcha lub będzie miał problemy z wypalaniem? Nie wiem. Zawsze można włożyć bezpiecznik z powrotem (na zgaszonym silniku) i odwrócić całą zmianę. 

20250220_065732271_iOS.jpg

Edytowane przez jaworq
  • Dziękuję 2
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

ładuj łeba pod auto i zobacz czy przy którejś rurze masz taką charakterystyczną wtyczkę czarną z kablem doprowadzoną. Ja moją klapkę to nawet i przez otwór rury widzę.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

@jaworq Klapy z tego co kojarzę, to podczas jazdy nawet w trybie sport otwierają się dopiero od ok. 3 tys. obrotów. Jak wygląda normalna jazda w trasie poniżej tych obrotów? Nie ma problemu z buczeniem, rezonowaniem itd?

Opublikowano

@kamsku2930 jutro jadę w trasę to będę testował. Ale chyba dopiero w niedzielę jak z kamery z auta sobie zgram filmy na kompa to wtedy najlepiej będzie słychać różnice. Czyli w niedzielę się odezwę. Jak będzie słychać różnice to wrzucę wam filmiki

  • Dziękuję 1
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

U mnie w E92 335i sytuacja podobna - rozpiąłem kiedyś w bagażniku wtyczkę i git. Ale potem zrobiliśmy z synem wyłącznik na tym kablu od klapki - przecięliśmy masę i włożyli w podłokietniku z przodu przełącznik do klapki. Klapka wydechu działa na przełącznik. W G20 przypuszczam, że można zrobić podobnie, tylko nie bawię się, bo wiadomo... gwarancja......

Opublikowano
5 godzin temu, jaworq napisał(a):

Jakby ktoś chciał to znalazłem chyba najlepszy sposób na otwartą klapę wydechu (cały czas otwarta). Początkowo myślałem o OBD BimmerCode czy tam Bimmerlink ale... kostka 500 zł + 300 zł za aplikację. Dodatkowo po zgaszeniu silnika klapka się zamyka. Trzeba mieć kostkę cały czas wpiętą w OBD i po następnym uruchomieniu silnika znowu tam klikać... Odpinanie kabla bezpośrednio przy wydechu - nie podoba mi się bo trzeba się pieścić z kablem potem żeby nie wisiał. Znalazłem na amerykańskich forach (bimmerpost) jak to robią. Jest dedykowany bezpiecznik od klapy wydechu. Czytałem mnóstwo postów i nie ma żadnych check engine itp. Ludzie jeździli z tym latami i zero skutków ubocznych. Podejrzewam że jest tylko w logach tzw "cichy błąd" zapisany który serwis może widzieć. Procedura wygląda następująco:

Najlepszy sposób na otwartą klapkę to jest wyjęcie zawleczki miedzy klapką a silniczkiem - czysta sytuacja. Przy wyjętym bezpieczniku jest widoczny błąd po podłączniu kompa diagnostycznego.

 

3 godziny temu, kamsku2930 napisał(a):

@jaworq Klapy z tego co kojarzę, to podczas jazdy nawet w trybie sport otwierają się dopiero od ok. 3 tys. obrotów. Jak wygląda normalna jazda w trasie poniżej tych obrotów? Nie ma problemu z buczeniem, rezonowaniem itd?

Jest troszkę głośniej przy prędkościach autostradowych, słychać takie lekkie bucznie od wydechu, ale nie przeszkadza to za bardzo.  

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, proarnes napisał(a):

Najlepszy sposób na otwartą klapkę to jest wyjęcie zawleczki miedzy klapką a silniczkiem

zawleczki miedzy klapką a silniczkiem? A powiedz coś więcej. Co to za zawleczka. Zwarcia nie będzie jakiegoś? W sumie... najwyżej bezpiecznik strzeli. Pytałem w ASO zaprzyjaźnionego serwisanta i odpięcie wtyczki też wykrywają niby więc jedna cholera czy wtyczka czy bezpiecznik. Ale dobra, niech se wykrywają. Gwarancja na GPF i katalizator najwyżej poleci. Srał ją pies ;D Nawet nie kojarzę wątku tutaj żeby się komuś katalizator czy GPF zepsuł. Na bimmerpost pisali że jeździli tak do dealera z odpiętymi wtyczkami czy bezpiecznikami i oni to totalnie olewali.

Po jeździe testowej ale na razie po mieście stwierdzam że fajnie głośniej buczy. Ale tym razem jest to buczenie nie z głośników jak przy włączonym "Iconic Sounds" tylko z prawdziwego wydechu. I fajnie warczy teraz przy dodawaniu gazu. Wcześniej tego nie było. Słychać inny wydech tak od 1800 obrotów mniej więcej. Ciekawe czy na autostradzie nie będzie wkurzać/męczyć. Dam znać.

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

No ale zawsze w ASO możesz powiedzieć że się spalił ten bezpiecznik i dlatego to nie działa, i jeszcze ich zje.ać czemu nie ma błędu na desce. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
48 minut temu, proarnes napisał(a):

Najlepszy sposób na otwartą klapkę to jest wyjęcie zawleczki miedzy klapką a silniczkiem - czysta sytuacja. 

Po wyjęciu zawleczki trzeba jakoś zablokować klapę, aby była w pozycji otwartej? Bo na chłopski rozum, jak wyciągniemy zawleczkę, to klapa jest luzem. Chyba, że "luźna" klapa jest uchylana przez lecące spaliny?

Opublikowano (edytowane)

jemu chyba chodziło o to żeby otworzyć klapy i potem wyjąc całą wtykę z rury i wtedy w tej wtyczce jakąś zawleczkę wyciągnąć i podpiąć bez zawleczki. Wtedy niby wpięte ale nie działa. Ja to tak rozumiem. No chyba że zawleczkę można wyciągnąć nawet bez odpinania wtyki to wtedy też by miało sens. Ale nie wiem jaka zawleczka i jak to zrobić. 

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
2 godziny temu, jaworq napisał(a):

zawleczki miedzy klapką a silniczkiem? A powiedz coś więcej. Co to za zawleczka. Zwarcia nie będzie jakiegoś? W sumie... najwyżej bezpiecznik strzeli. Pytałem w ASO zaprzyjaźnionego serwisanta i odpięcie wtyczki też wykrywają niby więc jedna cholera czy wtyczka czy bezpiecznik. Ale dobra, niech se wykrywają. Gwarancja na GPF i katalizator najwyżej poleci. Srał ją pies ;D Nawet nie kojarzę wątku tutaj żeby się komuś katalizator czy GPF zepsuł. Na bimmerpost pisali że jeździli tak do dealera z odpiętymi wtyczkami czy bezpiecznikami i oni to totalnie olewali.

Po jeździe testowej ale na razie po mieście stwierdzam że fajnie głośniej buczy. Ale tym razem jest to buczenie nie z głośników jak przy włączonym "Iconic Sounds" tylko z prawdziwego wydechu. I fajnie warczy teraz przy dodawaniu gazu. Wcześniej tego nie było. Słychać inny wydech tak od 1800 obrotów mniej więcej. Ciekawe czy na autostradzie nie będzie wkurzać/męczyć. Dam znać.

Tak to wygląda od spodu (przy otwartej klapie). Zawleczka jest rozporowa, ściskasz ją, wyjmujesz i cieszysz się dźwiękiem wydechu 🙂 Jak chce się zamknąć klapkę np. na trasę, to można to łatwo zrobić przekręcając dzyndzelek ręcznie. 

Klapka ma oś obrotu na środku więc sama się nie zamyka.

IMG_20241116_153002639.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

@proarnes Dzięki za więcej info. Dobrze wiedzieć. Jednak ja zostaję przy mojej wygodniejszej i czystszej wersji wyciągania bezpiecznika. Nie chce mi się wchodzić pod auto i tam coś kręcić. Najlepiej to by było wgl podnieść auto (przynajmniej lewarkiem z jednej strony) żeby tą zawleczkę wyciągnąć lub przekręcić klapkę. Nie wiem jak wasze ale moje bmw siedzi nisko i raczej bym się nawet nie zmieścił pod auto. Btw, wygląda na to że zawleczka nie tylko obraca klapę ale też ją trzyma. Jak ją wyciągniesz to jaką masz pewność że klapka pod wpływem różnych przeciążeń nie będzie się sama otwierać i zamykać?

Edytowane przez jaworq
Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
3 godziny temu, jaworq napisał(a):

@proarnes Dzięki za więcej info. Dobrze wiedzieć. Jednak ja zostaję przy mojej wygodniejszej i czystszej wersji wyciągania bezpiecznika. Nie chce mi się wchodzić pod auto i tam coś kręcić. Najlepiej to by było wgl podnieść auto (przynajmniej lewarkiem z jednej strony) żeby tą zawleczkę wyciągnąć lub przekręcić klapkę. Nie wiem jak wasze ale moje bmw siedzi nisko i raczej bym się nawet nie zmieścił pod auto. Btw, wygląda na to że zawleczka nie tylko obraca klapę ale też ją trzyma. Jak ją wyciągniesz to jaką masz pewność że klapka pod wpływem różnych przeciążeń nie będzie się sama otwierać i zamykać?

Jeśli nie boisz się błędów od braku bezpiecznika to na pewno jest to wygodniejsza metoda, też ją kiedyś testowałem 🙂 Tylko zastanawiałem się czy można ten bezpiecznik zakładać na zgaszonym silniku (kiedy klapka powinna być zamknięta) czy jednak na odpalonym, w takim ustawieniu jak był wyjmowany. 

Szkoda, że nie można klapki sterować fabrycznie jakimś przyciskiem. Jak się trochę pojeździ z otwartą i później zamknie to aż żal jak ten samochód jest fabrycznie wykastrowany 🙂 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.