Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, Ratm napisał(a):

Czy ja wiem? Moto jak jadę do pracy to od świateł do świateł spokojnie mam 2 paki. 😉 

 ... tylko problem się zrobi jak ktoś Ci wyjedzie z podporządkowanej albo przebiegnie dzieciak , trochę rozsądku należałoby włączyć ... i nie pisze tego jako typowy puszkarz ,  tylko posiadacz gsx 🖐😉

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, pozwoliłem sobie założyć nowy temat. Nie mam BMW i pomijając 1 godz za kółkiem M4 - nigdy BMW nie jeździłem. Natomiast chciałbym zacząć przygodę od używanego G20, gdybyście byli w stanie pomóc jaki silnik wybrać - byłbym mega wdzięczny.

Początkowo chciałem iść w 330i (moje mini marzenie), 4-5 latki w dobrym stanie da się znaleźć w PL/DE za 160-170k. Natomiast pomyślałem czy by trochę nie przycebulić i nie zacząć od czegoś słabszego i tańszego, i tak zaciekawiło mnie 320d, którego ceny są bardzo ok - już za 120k jestem w stanie znaleźć dobrze rokujące sztuki. Natomiast, nie dość że BMW nigdy nie jeździłem, to również diesle są mi obce. Wydaje mi się, że w moim przypadku diesel to nie do końca dobry pomysł i chciałbym się upewnić czy dobrze myślę. Jeżdżę codziennie dwa razy po 35km drogą ekspresową, 1 raz w tygodniu stoję w korkach w mieście (ok 30-50min, w trakcie których pokonuję 10km) i jeden raz na 2 tygodnie robię trasę 2x 250km. Oczywiście czytałem w internetach, że w takim wypadku diesel to tak średnio, ale chciałbym się upewnić co sądzą na ten temat użytkownicy konkretnie tego modelu, który mnie interesuje (czyli Wy).

Czy to dobry wybór przy takich dystansach, jakie pokonuję?

Czy jesteście w stanie powiedzieć jakich napraw mogę się spodziewać w 320d przy 80-100kk km przebiegu, w sensie co jest bardzo prawdopodobne, że niedługo po zakupie 320d z takim przebiegiem pieprznie i trzeba będzie naprawiać?

Czy takie stanie w korkach 1 dzień w tygodniu nie wyssie duszy z tego silnika?

Zaznaczam, nie chodzi mi tutaj o koszty paliwa na co dzień, diesla rozważam tylko dlatego by przyoszczędzić na samym zakupie auta - również by najpierw zrobić małe rozeznanie, czy to marka na pewno dla mnie.

 

Edytowane przez odbyciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to diesel idealny na takie jeżdzenie, 70km dziennie na expresówce i jeszcze mała trasa raz na dwa tygodnie. W miejsniek jeździe będzie tyle samo palić co benzyniaki.

Przy 80-100 wymienić olej w skrzyni i xdrive, o ile będzie i tyle.

No ale pytanie jak jeździsz, 330i jednak znacząco mocniejszy. Jeśli przy codzienne jeździe nie będziesz cisnął tylko jeździł oszczędnie to też ładnie spali, kwestia samozaparcia.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Woytas napisał(a):

 ... tylko problem się zrobi jak ktoś Ci wyjedzie z podporządkowanej albo przebiegnie dzieciak , trochę rozsądku należałoby włączyć ... i nie pisze tego jako typowy puszkarz ,  tylko posiadacz gsx 🖐😉

 

Generalnie się z tobą zgadzam, tez nie lubię jak ktoś pędzi tam gdzie nie ma do tego warunków. Do pracy nie jadę przez wioskę tylko duże miasto, z co najmniej 2 pasami w jedną stronę, gdzie nie ma pieszych poza skrzyżowaniami ze światłami, i nie napierd...am 200 cały czas tylko krótka chwilę bo zaraz na kolejnych światłach trzeba się zatrzymać. Jedyne podporządkowane drogi to te na kolejnym skrzyżowaniu gdzie muszę i tak stanąć/zwolnić. Także generalnie ogarniam, nie mam już (niestety) 20 lat żeby jeździć jak totalny głupek. Oczywiście dla kogoś jazda w mieście 200 nawet krótką chwilę możne się wydawać głupotą samą w sobie, ale zazwyczaj osoby które tak myślą nigdy nie jechały motocyklem który ma 160-200 koni i od 0 do 200 rozpędza się w 8-9s. Aha, i jadę do pracy niemiecką autostradą jakby ktoś pytał, a tak w ogóle to prima aprilisowy żart jest 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam najechane tym dieslem 320 xdrive 121k km przez cztery lata w G21 i mogę tylko jednym słowem opisać to auto i silnik - jest świetne jako typowe daily do wszystkiego do czego jest mi potrzebne. Poruszam się nim mniej więcej 50% warszawskie korki, 50% trasy ekspresowe, autostrady co drugi weekend. Przez cztery lata totalnie nic się nie działo z silnikiem, żadnego zapychania filtrów, żadnej konieczności przepalania czegokolwiek w warsztacie a bywało że przez ponad miesiąc jeździł tylko w korkach w Wawie. Daje mi satysfakcjonujący start na światłach, nie poscigasz się z żadną sportową furką ale 90% tego co widzisz na drogach ominiesz bez problemu. W ogóle nie rozumiem tych historii ze diesel do miasta to nie, gwarancja problemów itp. Jeśli tylko raz na jakiś czas robisz trasy po kilkaset km tak jak w moim przypadku powinno być ok. Auto zaliczyło trasy na południe Europy, za każdym razem daje radę, tankujesz pod Katowicami a później często już w kraju docelowym co jest po prostu wygodne. Mam porównanie z 330l w poprzedniej serii i ten silnik benzynowy jest po prostu inny, ciężko to porównać z tym dieslem. Chodzi bardziej płynnie, liniowo, liczby jasno pokazują że szybciej ale nie czuć tego przez tą harmonijną pracę. Żeby nie było 320d też chodzi bez zastrzeżeń, to świetny silnik ale zawsze to będzie jednak diesel. W każdym razie polecam ten silnik i w ogóle auto całe bo jest fenomenalne jak na te klasę i pieniądze. Mam bardzo zbliżony charakter tras do Twoich a nawet więcej jeżdżę po mieście, bardzo często trasy typu 2x 8km i wszystko działa bez zarzutu.

Edytowane przez manji
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, adiki napisał(a):

Łatwo chyba w taki sposób stracić prawko jakby się przez przypadek jakiś tajniacki wóz napatoczył. 

Ano łatwo, dlatego nie polecam ani tym bardziej nie zachęcam żeby tak robić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliżam się do pierwszej wymiany oleju i filtra w 330i/24. W manualu są wymienione oleje BMW Longlife:

12-FE 0w30

17-FE+ 0w20

19-FE 0w30

Nie jestem zbyt w temacie, generalnie jakie sa roznice i ktory olej najlepiej wlać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odbyciki@ Według mnie trasy jakie wykonujesz jak najbardziej na diesla. Ja robię podobne, zdarza się ze tylko 3 km po mieście, ale 50% to szybkiego ruchu i autostrady gdzie zawsze jak się da, to mojego diesla "przegonie" (170-180km/h przez 15 min )Oprócz tego do paliwa wlewam additiv, niezależnie czy w długie trasy czy wokół komina. Silnik cyka jak zegarek, zero problemów z DPF-em i odpukać nic z AGR-em. Przebieg 70 tyś. W moim poprzednim dieslu  F30 , 100tys na garbie i tez bez usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.04.2024 o 13:09, Szefik napisał(a):

12-FE 0w30

17-FE+ 0w20

19-FE 0w30

tak ogólnie

12-FE 0w30 - oleje o obniżonym HTHS (lepkości) klasy C2

17-FE+ 0w20 - oleje o jeszcze bardziej obniżonym HTHS klasy C5

19-FE 0w30 - oleje o HTHS>= 3,5 klasy C3 - nowsza wersja LL-04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2024 o 16:29, adiki napisał(a):

Wszystko jest względne. 5.9 do setki w moim starym F30 robiło na mnie dużo większe wrażenie kiedy przesiadałem się do niego ze starego Seata Toledo teraz 4.5s już takiego wrażenia nie robi po przesiadce z poprzedniego auta. Oczywiście emocje są nadal ale już nie ma takiego wielkiego efektu wow 😉 

Cofam swoje słowa. Dziś po raz pierwszy odpaliłem procedure startu. O ile ruszanie w sporcie po prostu przez wciśniecie gazu do oporu nie robi jakiegoś spektakularnego wrażenia tak ruszenie z procedury startu robi spore wrażenie. Zmierzyłem czas apką Race Timer jako że nic lepszego do tego celu nie mam wiec nie traktuje tego jako konkretny wynik ale pokazał się czas 4.2 i było to czuć. W przypadku G26 M440i sporo można znaleźć filmików w necie z draggy i czasem 4.3.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Szukam g20 330d tylko pre lci z racji na wyposażenie i mam małą zagwozdkę. Pomijając już koszt niższej akcyzy w przypadku mild hybrid,ale jakie macie opinie odnośnie tego motoru i czy celować w starszą wersję 265km czy 286? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.