Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy i wcześniej nie miewałem aż tak dziwnych problemów ale jeśli chodzi o mój  samochód.. jest to 3.0d o mocy 218KM z rocznika 2003 oryginalnie beż Dpfa, nalot 360 Tyś, zrobiłem nim około 40 Tys Km przez niecałe 2 lata. ( problem pojawił sie raz na jakiś czas od około tygodnia raz miał moc a raz dławił sie jakby przy 3 Tyś nie szedł nic a nic nie kopcąc przy tym, dosłownie prędkość stała w miejscu )Dzisiaj jadąc krótki odcinek do sklepu z podwórka zaczął mieć brak mocy przy około 2500 tyś obrotów w górę dodatkowo raz na jakiś czas przykurzył czarną chmurką z wydechu. Dodatkowo próbowałem ruszyć  z impetem (jest to automat)  i za mną pojawiła się kupa dymu czarnego głównie przy tej procedurze ruszania potem jakby już nic nie kopcił przy normalnej jeździe. Zgasł mi około 5 razy przy jałowym biegu i nie chciał odpalić za 6 gdzieś razem zagiełdał i podjechałem do domu dodatkowo przy gaszeniu strasznie dziwnie zachowuje się silnik jakby się  dławił i po chwili znowu gaśnie. Ciągle telepie niesamowicie buda plus chodzi jak traktor... aktualnie samochód jest nie do jazdy chociażby dlatego że po otwarciu maski poczułem bardzo specyficzny zapach jakby spalenizny lub paliwa takiego niedopalonego, zauważyłem też od około tygodnia dolewając  płynu do chłodnicy że jest zarzygany olejem umówiony byłem na to z mechanikiem ale niestety nie zdążyłem go postawić. Czy ktoś miał podobny problem? Nie wyskoczył mi ani żaden błąd na kompie ani chrck engine. Kompletnie nie wiem za co się zabrać. Kolega mówił  że to wtrysk drugi zaś że problem z powietrzem. Nie jestem  obyty w autach na ropę i prosiłbym o pomoc może ktoś mnie nakieruje co to może być, wymieniany był olej z wszystkimi filtrami także filtr paliwa cała przepływka pozatym auto odpalało i jeździło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powiem że tak dość mało informacji do ustalenia co dolega silnikowi. Olej rozumiem jest w płynie chłodniczym w zbiorniczku wyrównawczym? Jesli tak to albo wymiennik ciepła na podstawie filtra oleju albo uszczelka i pewnie podstawa filtra oleju uszkodzona, podstawę filtra oleju trzeba by splanować plus nowa uszczelka od razu nowy wymiennik ciepła bo nie wiadomo co padło. Ja u siebie staeiałem na wymiennik ciepła a padła podstawa filtra oleju. Co do pracy silnika, kolektor ssący ma klapy wirowe? One lubią sie urywać i niszczą zawory, tłoki. Może mocowanie któregoś z wtrysków jest luźne. Generalnie bez oglądnięcia/obsłuchania silnika na żywo ciężko postawić diagnozę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacząłbym od sprawdzenia wtrysków i turbo.

Wtryski możesz wstępnie sprawdzić za pomocą ELM327 (obd bluetooth) i aplikacji bimmertool.

Do sprawdzenia turbo - zdejmij dolot do turbawy, sprawdź poziom zarzygania olejem dolotu i luzy na wirniku, minimalny przód/tył może być, ale na boki jak lata to śmietnik.

To możesz samemu nawet ogarnąć niskim kosztem, no i co wyżej kolega pisze też może być, bo objawy dość ogólne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.