Skocz do zawartości

woseba

Zarejestrowani
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    bmw e61

Osiągnięcia woseba

  1. Finał tematu, wszystko działa jak należy 🙂 Webasto odpala się z pilota i z iDrive. Podłączenie elektryczne jak wyżej pisałem. Plus dałem od razu przy lewym nadkolu z bezpiecznikiem, nie jest to fabryka, ale działa, jest zgodnie ze sztuką. Masa pod gniazdem OBD do fabrycznego punktu masowego. CAN do modułu świateł po lewej stronie nad nogami kierowcy Wiązka do pompki paliwa idzie wzdłuż przewodów paliwowych i hamulcowych. Paliwo z baku brane z prawej komory (jak fabrycznie) przez przelotkę z szybkozłączką, jak oryginalne przewody. Dziura wywiercona i króciec wklejony na epoksydzie. W osłonie podłogi wyciąłem otwory na wydech jak fabrycznie, ładnie nie jest, więc będę szukał oryginalnej osłony z otworami. Wszystkie przewody wodne pasują, pompka obiegu oraz zawór również. Pare fotek poniżej.
  2. Chwile zeszło bo brak czasu, ale dzisiaj ogarnąłem kodowanie. Wystarczył NCSExpert i poniżej co zmieniłem w konkretnych modułach. Programujemy FA/VA, dodajemy numerek $536, za programowałem FA_WRITE zarówno do CAS jak i LMA. Musiałem wyłączyć dodatkową pompę, bo ją wywalamy razem z wężami na rzecz węży od webasto W module KGM nie zmieniałem wartości bo nie zależy mi na grzaniu luster. >> -IHKA- STANDHEIZUNG - aktiv WASSERPUMPE - nicht_aktiv -KGM- ASP_STANDHEIZUNG (Outside mirrors heating activated with independent park heating) - nicht_aktiv -LMA(LM2)- STANDKLIMA (Independent park climate control) - aktiv -CAS- FBD_HSF_0 - wert_02 FBD_HSF_1 - wert_02 -CAPPL- STANDHEIZUNG - aktiv
  3. @Borsuczek dzięki. Znalazłem moduł świateł, za schowkiem po lewej stronie kierownicy, są tam skręcone przewody czarny i żółty, dokładnie takie jak we wtyczce od webasto. Dzisiaj udało się odpalić piec i diagnostykę na stole, wszystko działa. Uwaga, diagnostyka jest na pinie 1 w tym piecu a nie na 2 jak pisze cały internet. Kablem k+DCAN (pin 7 we wtyczce kabla,plus na 16 a masa na 4) da się podłączyć za pomocą programu Webasto Thermo Top Test ver. 2.16.1 Przewody z pinu 4 (zawór przełączający) i 6 (pompka paliwa) działają 'as designed' więc można wsadzać do auta. czekam na jedną wtyczkę nową (od zasilania) plus kable do zrobienia wiązki, jak będzie gotowe to wrzucę update.
  4. Cześć, przymierzam się do kompletnej przekładki Thermo Top C do mojego E61 2007. Co już mam i co wiem: - komplet węży wodnych, z zaworem przełączającym, pompką obiegu przy piecu, pompką paliwa, przewodami paliwa, po prostu wszystko co można zobaczyć na schematach na realoem 🙂 - wiem jak podłączyć węże wodne, zasilanie w paliwo, od samego baku aż po piec czego nie wiem: - schemat elektryki 🙂 Poniżej rozpiska wtyczek, tylko tych idących DO instalacji auta, nie pokazuję wtyczek pompki obiegu, świecy czy wentylatora, bo to jest sterowane bezpośrednio elektroniką pieca. #1 Zasilanie pieca (wtyk 2pin, jak poniżej) przewody brązowy (masa) i czerwono-niebieski (stały 12V) #2 Wtyk 'sterujący' 6pin (tyco 1-967360-1, BMW 8 366 590) tu mam takie kolory: pin 2 - czarny pin 3 - żółty pin 4 - szaro-czarny pin 6 - czarno-brązowy Wiem, że pin 2 i 3 (skręcone kable) to połączenie do magistrali CAN - tylko nie wiem gdzie od strony auta dokładnie się to wpina. Dokładnie, bo wiem, że 'pod nogami kierowcy'. jest tam miejsce na wtyczkę? Jesli tak to jaką? Pin 4 nie wiem gdzie idzie Pin 6 to zasilanie pompki paliwa #3 Wtyk do zaworu przełączającego (w realoem to 64126911797) 2 pin (tyco 1718555-1) I teraz tak, wtyczka #1 to sobie ogarnę, czy to ciągnąc do tyłu do skrzynki bezpieczników (LCI więc bezpiecznik chyba 63), czy to dając gdzieś bliżej. Wtyczka #2 no tu mam zagwozdkę, raz że ten szaro-czarny przewód nie wiem kompletnie gdzie ma iść a dwa to gdzie tym CANem się wpiąć żeby było jak najbliżej fabryki No i wtyczka #3, ten zawór też jest wpięty w instalację auta, tylko gdzie konkretnie? EDIT: no jednak mogę mieć błąd powyżej. Tyk #3 wytargałem z wiązki którą dostałem i możliwe, że błędnie przypisałem ją do zaworu sterującego. Z info w podlinkowanym niżej pdf'ie pin4 wtyczki #2 steruje właśnie tym zaworem. Sam rodzaj wtyczki jest identyczny. Zostaje więc rozwiązać temat magistrali CAN 🙂 Fajnie jakby ktoś kto ma dostęp do schematów prześledził w wolnej chwili te połączenia i się podzielił wiedzą. Temat będę aktualizował żeby wyszła jakaś baza wiedzy ale nie 'jak skasować błędy' bo tego pełno na forum tylko raczej poradnik jak przenieść do siebie, co trzeba mieć i jak podłączyć żeby było jak fabryka (albo bardzo blisko fabryki). W jednym z wątków przewija się pdf po niemiecku, więc załączam przetłumaczony (translatorem ale całkiem nieźle). https://drive.google.com/file/d/1ow48yMwlCKzyMbXaRGViUFAmYeJZfVao/view?usp=drive_link
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.