Skocz do zawartości

Awaryjność przekładni kierowniczej


Dave

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów,

W mojej Serii 3 g20 330i xdrive, zawieszenie adaptive m przy przebiegu poniżej 30 tys. km pojawiło się słyszalne i wyczuwalne stukanie na kierownicy. Uwaga pojawia się ono tylko na wstecznym biegu przy kierownicy skręconej w prawo do około 85-90% wychylenia maksymalnego. Auto musi się toczyć, w pozycji zatrzymanej stuknięcie się nie pojawia. Zauważyłem ten objaw przy parkowaniu prostopadłym tyłem, jest praktycznie powtarzalne za każdym razem.  W każdym innym scenariuszu stuknięcie się nie pojawia, nie ma przeskoków podczas manewrowania, zmiany siły w obrocie kierownicy (pomijam intencjonalne usztywnienie w trybie sport / sport plus - to usztywnienie jest oczekiwane)

Zgłosiłem usterkę podczas regularnego przeglądu, werdykt serwisu ASO: wymiana przekładni.  Na szczęście auto jest jeszcze na gwarancji więc to nie jest problem, niestety jestem niemile zaskoczony tak niską jakością przekładni. Szokujący jest fakt, że przy tak niskich przebiegach przekładnia miała jakiekolwiek usterki. Uważam na nierówności na drodze, nie wpadam w dziury, wybieram trasy z lepszą nawierzchnią i pomimo tego spotkałem się z takim problemem.

Z informacji, które znalazłem na forum udało mi się zarejestrować 3 użytkowników którzy mieli wymienianą przekładnią odpowiednio przy przebiegach ok. 55 tys. km - 75 tys. km. 

Chciałbym Was drodzy posiadacze g20/21 zapytać o Wasze spostrzeżenia? Mieliście wymieniane przekładnie kierownicze? Zaobserwowaliście podejrzane zachowania układu kierowniczego taki jak stuknięcia, szarpnięcia itp.? Wiem o przypadkach wrażliwości na podmuchy wiatru podczas jazdy z większą prędkością, ale mi bardziej chodzi o objawy typowe dla uszkodzeń przekładni. Jestem ciekawy jaka jest skala problemu w BMW. 

pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, dźwięk("chrupnięcie")słyszalny w scenariuszu takim jak opisałeś. Żadnych innych objawów, auto prowadzi się perfekt. Obecnie mam ponad 30tys km ale dźwięk praktycznie towarzyszy mi od nowości. Nie zwracałem na niego uwagi dopóki kolega, który kupił m440i gc nie pokazał mi tego dźwięku u sobie, wtedy zorientowałem się, że mamy dokładnie ten sam defekt-objawia się tylko tym dziwnym dźwiękiem. Poszperaliśmy na forach, z tego co tam piszą to nie do końca jest problem z przekładnią. Jednym to pomaga, drugim niestety nie. Po filmach na necie też trudno stwierdzić, bo dźwięk z nagrania to nie to samo co live.  Jest duże grono osób, które wskazuje na wahacz przedni dolny (ang. tension strut) i ja taką drogą idę. ASO wymieniło mi drążki kierownicze...bo i tak podobno miałem jakąś wadliwą serię i trzeba było to zrobić aby móc iść dalej, taka procedura-bez komentarza 🙂. Kolejny krok to te wahacze, czekają już w ASO na wymianę ale zrobię to dopiero na kolejnej wymianie oleju. Co do sytuacji u kolegi to on + ASO (inne niż moje) także skłania się do tych wahaczy ale będą to jeszcze weryfikować  przez jakiś test. Dam znać jak sytuacja się rozwinie.

 

Edytowane przez Peetross
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za info. Jeszcze trochę poszperałem w na forum Bimmerpost i znalazłem coś takiego: G20 M340 Steering Creak - Turning right towards lock (bimmerpost.com) idealnie wpisuje się to w mój i Twój scenariusz.

Tutaj również ciekawy post, sprawa dotyczy EPS (Electric Power Streering) marki ThyssenKrupp: SIB: CRACKING/CREAKING NOISE FRONT AXLE/STEERING SYSTEM (Removed by BMW Takedown) (bimmerpost.com) jak widać problem dotyka wielu modeli serii Gxx z M'kami włącznie.

Podejrzewam, że też trafiliście na podobne posty ze swoim znajomym. Ze swojej strony będę dawać znać jak się sprawa zakończyła w moim przypadku. Przekładnia została zamówiona i czekam na wymianę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w G22 430i z 06.2021 objawem było metaliczne stuknięcie przy dobiciu do maksymalnego skrętu kierownicy w lewą stronę na postoju, tak jakby na końcu zakresu skrętu przekładnia uderzała w jakiś metalowy odbojnik. Przy skręcie w prawo była cisza. Pojawiło się to po niecalych 2 latach przy przebiegu około 13k. W ASO wymienili przekładnie i dźwięk zniknął, wg ich mechanika te przekładnie tak miewaja, bo 'przycierają się przy końcach'.

Przy wymianie dostałem też info, że numer części przekładni którą wstawili zmienił się w stosunku do tej co była więc możliwe, że coś tam w międzyczasie ulepszyli.

Podejrzewam, że u mnie wpływ na szybkie uwydatnienie się problemu mogło mieć częste wjeżdżanie do garazu (4-6x dziennie), gdzie mam trochę manewrowania właśnie z maksymalnym skrętem na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo od nowości (2019, zawieszenie i układ kierowniczy standard), tylko objawia się właśnie przy porannym wyjeździe z garażu i nigdzie indziej, więc machnęliśmy w domu na to ręką, 80 tys przebiegu i nic się nie rozleciało.

Edytowane przez Markok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Waszych wpisach widzę, że objaw nie jest odosobniony. 

@Peetross@Tarcza U mnie jest hybryda dźwiękowa 🙂, w większości przypadków jest stuknięcie jakby o coś uderzył koniec drążka plus w tle chrupnięcie jak na nagraniu.

Poproszę w ASO o sprawdzenie nr seryjnych przekładni oraz producenta.

 

 

Edytowane przez Dave
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć!

Ja już to przerabiałem i nawet na forum wrzucałem filmik. Zarzucę jeszcze raz.
Z ciekawych rzeczy. Wymienili mi magiel, nic się nie zmieniło. Pojechałem do innego serwisu. Wymienili mi amory. Przestało tłuc ( Na moje to ja miałem 2 różnej rodzaje dźwięków: stuk i chrobotanie ), ale chrobotanie nadal jest :).
Swoją drogą pod shortem z YT co wrzuciłeś powyżej jest komentarz autora, że winnymi były wahacze dolne.

Tutaj link do moich objawów. Tam 3 razy w prawo kręcę na początku i jest cisza.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przekładnia była wymieniana przy przebiegu ok. 30kkm. Stukanie - podobne jak u Was, chociaż czasami może bardziej metaliczne - pojawiało się na nierównościach i spowalniaczach, ale tylko przy dużych zmianach temperatury otoczenia np. wyjazd z podziemnego garażu na upał 30+ stopni. Dlatego ciężko mi było zreprodukować problem podczas jazdy z mistrzem serwisu. Ostatecznie zrobiłem kilka nagrań i nagle okazało sie, że problem i objawy są im dobrze znane. Po wymianie przekładni zrobiłem prawie 25kkm i jak dotąd jest spokój.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, drago19 napisał(a):

U mnie przekładnia była wymieniana przy przebiegu ok. 30kkm. Stukanie - podobne jak u Was, chociaż czasami może bardziej metaliczne - pojawiało się na nierównościach i spowalniaczach, ale tylko przy dużych zmianach temperatury otoczenia np. wyjazd z podziemnego garażu na upał 30+ stopni. Dlatego ciężko mi było zreprodukować problem podczas jazdy z mistrzem serwisu. Ostatecznie zrobiłem kilka nagrań i nagle okazało sie, że problem i objawy są im dobrze znane. Po wymianie przekładni zrobiłem prawie 25kkm i jak dotąd jest spokój.   

Bingo! U mnie to samo, duża różnica temperatury ( czyli po nocy ) , jak przejeżdżałem przez próg który miałem na wyjeździe z osiedla się odzywała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.