Witam serdecznie forumowiczów,
W mojej Serii 3 g20 330i xdrive, zawieszenie adaptive m przy przebiegu poniżej 30 tys. km pojawiło się słyszalne i wyczuwalne stukanie na kierownicy. Uwaga pojawia się ono tylko na wstecznym biegu przy kierownicy skręconej w prawo do około 85-90% wychylenia maksymalnego. Auto musi się toczyć, w pozycji zatrzymanej stuknięcie się nie pojawia. Zauważyłem ten objaw przy parkowaniu prostopadłym tyłem, jest praktycznie powtarzalne za każdym razem. W każdym innym scenariuszu stuknięcie się nie pojawia, nie ma przeskoków podczas manewrowania, zmiany siły w obrocie kierownicy (pomijam intencjonalne usztywnienie w trybie sport / sport plus - to usztywnienie jest oczekiwane)
Zgłosiłem usterkę podczas regularnego przeglądu, werdykt serwisu ASO: wymiana przekładni. Na szczęście auto jest jeszcze na gwarancji więc to nie jest problem, niestety jestem niemile zaskoczony tak niską jakością przekładni. Szokujący jest fakt, że przy tak niskich przebiegach przekładnia miała jakiekolwiek usterki. Uważam na nierówności na drodze, nie wpadam w dziury, wybieram trasy z lepszą nawierzchnią i pomimo tego spotkałem się z takim problemem.
Z informacji, które znalazłem na forum udało mi się zarejestrować 3 użytkowników którzy mieli wymienianą przekładnią odpowiednio przy przebiegach ok. 55 tys. km - 75 tys. km.
Chciałbym Was drodzy posiadacze g20/21 zapytać o Wasze spostrzeżenia? Mieliście wymieniane przekładnie kierownicze? Zaobserwowaliście podejrzane zachowania układu kierowniczego taki jak stuknięcia, szarpnięcia itp.? Wiem o przypadkach wrażliwości na podmuchy wiatru podczas jazdy z większą prędkością, ale mi bardziej chodzi o objawy typowe dla uszkodzeń przekładni. Jestem ciekawy jaka jest skala problemu w BMW.
pozdrawiam!