Skocz do zawartości

BMW SERVICE INCLUSIVE


Stashek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jadę właśnie na pierwszy serwis z pakietu BMW Service Inclusive. 

Przebieg nieco ponad 26.000, wcześniej robiłem na swój koszt 2 wymiany oleju po ok 2,5tys i 15tys km.

Dostałem info, że będzie robiony mały serwis, np. bez wymiany filtra paliwa, powietrza, nie wiem jak kabinówki, bo to niby robią do drugi serwis "planowy".

Nie ma takiej informacji na stronie, zastanawiam się, że serwis mówi prawdę, czy nie wprowadza mnie w błąd.

Jakie macie doświadczenia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po co wymieniać filtr paliwa po 26-ciu tys. km? Co chcesz udowodnić swoim postem? To że nie warto jeździć do ASO bo i tak pożałują na Ciebie kilkaset złotych i będziesz jeździł z zapchanymi filtrami? Spokojnie. Trzeba będzie to wymienią.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napinaj się kolego, nie atakuj. Chyba się nie wyspałeś dzisiaj. Nic nie chcę udowadniać, pytam jakie doświadczenia innych. Jestem zdziwiony, bo opis BSI mówi, że wymiana filtra paliwa i powietrza jest objęta pakietem, nie ma info, że nie jest przy każdym serwisie. Zakładałem, że przy każdym. Auto żony serwisuje w nieautoryzowanym warsztacie, robi 3-4tys/rok i co 2 lata wymieniam komplet zgodnie z rekomendacją znajomego mechanika.

A w zasadzie w takim układzie, płacenie za BSI przy cenie 850zł za serwis olejowy w ASO nie trzyma się kupy.

 

Rozumiem, że interwał olejowy robisz co +-30tys bo jak będzie trzeba to wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam potwierdziłeś że masz zastrzeżenia do jakości obsługi w ASO. Wiedziałem to od razu po tym jak napisałeś o wymianie oleju po 2,5 tys. km. Kto wymienia świeży olej? To jak wyrzucić własne pieniądze. BMW tak jak inne marki dla ochrony zasobów środowiska przechodzi na obsługę części według stanu i coraz częstsze będą sytuacje, że wizyty w serwisie będą podyktowane konkretną potrzebą, diagnozowaną przez systemy auta a nie określonym przebiegiem.

Ja jeżdżę na interwałach producenta i nic złego się nie dzieje. Wartość auta i tak spada. Skróconych interwałów nie da się udowodnić, bo nabywcy w to nie wierzą i myślą że Janusz po znajomości dopisał w bazie 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie korzystałem jeszcze, ale czytając opis BSI, to ASO raczej nie kłamie. Co jest robione w danym przeglądzie jest określane przez CBS (Condition Based Service). Masz wskazania konkretne w aucie i kolory tychże, które określają, czy coś ma być zrobione, czy nie (żółty/czerwony do zrobienia, zielony nie). Czyli wszystko zależy, czy CBS już wskazuje u Ciebie konkretną rzecz. Możesz też zrobić te zielone przy okazji umawiania żółtych/czerwonych, a te zielone mają mniej przebiegu niż 5000km do serwisu lub poniżej 10 tygodni dla tych czasowych. Wklejam poniżej opis:

obraz.thumb.png.6defcbd95a77cef52078df71b517532f.png

Czy to jest fair i zasadne, to już ciężko ocenić, bo np. nie wiem jak dokładnie CBS sobie zlicza, no ale warunki są dość jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kenhor, wiele to wyjaśnia, faktycznie potem na serwisie mi pokazali co na zielono co na żółto się świeci. Szkoda, że my jako użytkownicy nie mamy wglądu. Filtr powietrza pewnie wymienię sobie sam jak jest dojście, albo chociaż wyciągnę i przedmucham, bo na pewno jest zawalony po takim przebiegu.

Co do przeglądów poza interwałami, jak klient będzie chciał, to wyciągnie historię i będzie widział czy dopisało ASO czy Janusz mechanik. Temat częstszych wymian wałkowany wielokrotnie, większość forumowiczów wymienia. BRI mam na 4 lata, chcę jeździć 5 przynajmniej, dodatkowa wymiana to nie majątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę. No nie mamy, choć wydaje mi się, że tu ASO nie robi problemu i mając gdzieś w pobliżu, można przejeżdżając podejść i poprosić o wydruk lub samą informację z kluczyka.

Zgadzam się na pewno, że przy takim przebiegu filtr powietrza powinien się kwalifikować do wymiany. Może nie powiem, że jest tak samo ważny jak olej, ale jednak ma naprawdę duże znaczenie dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowym aucie można wymienić olej po 4tyś (kolega zmieniał w audi 2.0tsi i widać było zużycie - przepalony z syfem), potem dobrze co 10tyś - przynajmniej ja tak zmieniam. Wiem, że producent zaleca inaczej ale to jest raczej podyktowane ideo/ekologią niż dbaniem o mechanikę. Na USA ciągle interwały są po 12tyś km czy podnieśli?
Filtr powietrza co 2-3 wymiany oleju jest ok, kabinowy co pół roku, paliwa co 50 tyś jak zmienisz to nic nie będzie. Niektórzy w 20 letnich autach z oryginalnym jeżdżą i wszystko ok :D

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nomad66 napisał(a):

W nowym aucie można wymienić olej po 4tyś (kolega zmieniał w audi 2.0tsi i widać było zużycie - przepalony z syfem), potem dobrze co 10tyś - przynajmniej ja tak zmieniam. Wiem, że producent zaleca inaczej ale to jest raczej podyktowane ideo/ekologią niż dbaniem o mechanikę. Na USA ciągle interwały są po 12tyś km czy podnieśli?
Filtr powietrza co 2-3 wymiany oleju jest ok, kabinowy co pół roku, paliwa co 50 tyś jak zmienisz to nic nie będzie. Niektórzy w 20 letnich autach z oryginalnym jeżdżą i wszystko ok 😄

Nie rozumiem wymiany  filtru powietrza co 2-3 wymiane oleju 🙈Serio ?? przeciez to sa grosze 🙈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W X5MC producent przewiduje wymianę pierwszy raz oleju po 2.500 kilometrów; później interwał jest w zależności od sposobu jazdy nawet i 25000km. W swojej wymieniłem po 2,5; później wymiana co 7.500 kilometrów bez wpisu. W X6 żony wymieniłem po 2,5tys; a następne wymiany co 10.000km.
Za każdym razem wymieniam filtr powietrza.

Edytowane przez wilk325
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Serek3005 napisał(a):

Nie rozumiem wymiany  filtru powietrza co 2-3 wymiane oleju

ja nie rozumiem co 10tyś wymieniać, zwykle po takim przebiegu jest czysty. Po 20 tyś zwykle dalej jest ok (chyba, że jazda w jakichś brudnych miejscach), a co 30 tyś już zawsze wymieniam - dopiero wtedy widać, że zaczyna być brudny. Jak zmieniasz olej na ASO co 25tyś to też częściej nie zmieniają :classic_cool:

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat.
Pierwsza wymiana oleju po 2500 km druga wymiana oleju i mikrofilt przy 14 tyś (luty 2023) teraz przebieg to zaledwie 22 tyś planuje na czasie wymienić kolejny raz olej + filtr. Pytanie jakie filtry wymienić ? 
-Mikrofiltr

-Filtr powietrza

-Filtr kabionowy

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieautoryzowany punkt nie zrobi wpisu do komputera - zresztą co po takim wpisie. Sama zmiana oleju poza ASO , na pewno nie ma wpływu na utratę gwarancji

Edytowane przez bright84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co się stresować jakimiś wpisami - nieświadomy klient w przyszłości doceni co najwyżej, że masz regularne przeglądy z ASO, a mądrzejszy jak dowie się że wymieniałeś częściej, to tylko ci podziękuje a wpisy nie będą istotne. Ewentualnie zbieraj sobie w teczce kopie faktur za te wymiany poza ASO jako argumenty przy sprzedaży.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie rozumiem oburzenia przy zmianie co 12-15tys. Ja dawno temu w benzynowym R6 BMW wymienialem zgodnie z zaleceniami producenta w ramach BSI i przy 100tys silnik szlag trafił od nagaru. Poszły vanosy, było rozbieranie silnika oblepionego wszędzie nagarem. Także teraz zmieniam po dotarciu 2-2,5tys km a potem co 12-15tys km. Mają zazwyczaj w ASO promocje i za 600-700zl wymieniają, chyba nawet z wpisem odpowiednim w historii serwisowej. Jestem przekonany że przyszły świadomy kupujący to doceni. Poprzednie tak serwisowane BMW sprzedawałem w kilka dni roboczych po sprawdzeniu przez przyszłego właściciela historii serwisowej w ASO. 

Edytowane przez BMFun
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bright84 napisał(a):

Nieautoryzowany punkt nie zrobi wpisu do komputera - zresztą co po takim wpisie. Sama zmiana oleju poza ASO , na pewno nie ma wpływu na utratę gwarancji

Zrobi, zrobi, nie tylko w ASO mają odpowiedni sprzęt. W mojej okolicy jest warsztat, który zajmuje się tylko (czy głównie) BMW i normalnie wpisują. Wymiana u nich kosztuje 200zł z wpisem. Mam na myśli robociznę. Czyli prawie 2x taniej niż w ASO, oczywiście przy swoich częściach.

Co do samego wpisu, to już każdy robi jak chce. Ja tam uważam, że nie zaszkodzi, a może pomóc. Można też faktury zbierać jak wspomniał Kingu.

@BMFun W sumie nikt się nie oburza częstszymi zmianami oleju, skąd taki wniosek? Wręcz odwrotnie bym powiedział, większość tutaj popiera i robi, przynajmniej Ci, co się wypowiadają. Bardziej kwestia dyskusyjna, to czy robić z wpisem, czy nie i tu są różne zdania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kenhor Zgadzam się z Tobą w 100% bo sam z takiego korzystam 😉 ale oni nie są tak do końca “Nieautoryzowanym” serwisem bo żeby dokonać takiego wpisu, płacą do BMW licencję , przez co taki wpis jest nie tylko w samochodzie ale i serwerach BMW - zupelnie jak przy wpisie w ASO.

Edytowane przez bright84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś zauważy teraz  :d


 

Podepne się pod temat.
Pierwsza wymiana oleju po 2500 km druga wymiana oleju i mikrofilt przy 14 tyś (luty 2023) teraz przebieg to zaledwie 22 tyś planuje na czasie wymienić kolejny raz olej + filtr. Pytanie jakie filtry wymienić ? 
-Mikrofiltr

-Filtr powietrza

-Filtr kabionowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KonradF90 Co to jest mikrofiltr, bo chyba nie wiem? Kolejna rzecz, bo jak rozumiem z Twojej wypowiedzi, to zrobiłeś sam już dwie wymiany, a teraz masz 22tys i myślisz o kolejnej. A co pokazuje Ci komp, nie masz niedługo jakiejś gwarancyjnej? Bazowałbym na tym, bo jeśli będzie, to może i któryś filtr się złapie, choć z tego wątku wynika, że przy tym pierwszym może się nie załapać. Ja bym wymienił olej serwisowo, tzn. już nie we własnym zakresie (no chyba, że nie masz tego w pakiecie) i jeśli nie ruszą filtrów, to przynajmniej powietrze sam bym wymienił po tej wymianie oleju. Kabinowy w zależności od sytuacji, czy coś paruje, śmierdzi, nie działa, np. dmucha gorącym tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kenhor napisał(a):

@KonradF90 Co to jest mikrofiltr, bo chyba nie wiem? Kolejna rzecz, bo jak rozumiem z Twojej wypowiedzi, to zrobiłeś sam już dwie wymiany, a teraz masz 22tys i myślisz o kolejnej. A co pokazuje Ci komp, nie masz niedługo jakiejś gwarancyjnej? Bazowałbym na tym, bo jeśli będzie, to może i któryś filtr się złapie, choć z tego wątku wynika, że przy tym pierwszym może się nie załapać. Ja bym wymienił olej serwisowo, tzn. już nie we własnym zakresie (no chyba, że nie masz tego w pakiecie) i jeśli nie ruszą filtrów, to przynajmniej powietrze sam bym wymienił po tej wymianie oleju. Kabinowy w zależności od sytuacji, czy coś paruje, śmierdzi, nie działa, np. dmucha gorącym tylko.

 

Wszystko robiłem w aso, kolejna mam ustalona za 9  tys ale w moim przypadku to jest za długo bo ja tyle to robię w 10 miesięcy a chce robić jedna wymianę oleju + filtr minimum raz do roku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
21 godzin temu, kenhor napisał(a):

@BMFun W sumie nikt się nie oburza częstszymi zmianami oleju, skąd taki wniosek? Wręcz odwrotnie bym powiedział, większość tutaj popiera i robi, przynajmniej Ci, co się wypowiadają. Bardziej kwestia dyskusyjna, to czy robić z wpisem, czy nie i tu są różne zdania.

To bardziej było do kolegi Borsuczek który napisał że to strata pieniędzy i on zgodnie z interwałami zmienia. Ja się na swoim błędzie nauczyłem robiąc remont tuż po zakończeniu 4letniej gwarancji BMW, bo nie czytałem forum 🙂 

Na forum właśnie dzięki świadomym użytkownikom zmieniam nauczyłem się tak robić i od tej pory nie mam problemów z silnikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmarnowana kasa. Zwykła zagrywka marketingowa niezależnych warsztatów, które nie zarabiają na obsłudze aut serwisowanych w ASO a jednocześnie boją się brać za poważniejsze naprawy. Odkręci się kilka śrubek, zmieni filtr i dniówka będzie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.